Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2004
‎Bere nortasun nazional eta historikoaren arabera jokatzeko gaitasunak ahiturik, barne koherentziarik gabeko jokabidearen paradigma izan ohi da halakoarena. Beharbada, praxiaren aldetik eskakizun praktikorik ez dagoenean, lau urtean behin boz abertzala ematea adibidez, oraindik ere erabat galdua ez duen kontzientzia sinbolikoaren lorratza izan liteke. Haatik, oro har, bere jatorri nazionalaren araberako praxi koherente eskasa erakutsiko du soslai nazional horiek dituen herritarrak.
2009
‎Maria Bibianak, baina, une hartan ere ez zuen kontzientzia lasai, ausaz; eta argia itzali nahi zuen, gainera; Maria Bibianak, ondorioz, denboraren eta inguruabarren zama sentitu zuen, gainetik ken ez zezakeena esku ukaldi batez edo atzaparkada batez baizik:
‎Maria Bibianak, baina, une hartan ere ez zuen kontzientzia lasai, ausaz; eta argia itzali nahi zuen, gainera; Maria Bibianak, ondorioz, denboraren eta inguruabarren zama sentitu zuen, gainetik ken ez zezakeena esku ukaldi batez edo atzaparkada batez baizik:
2013
‎1970eko gabonil hartakoa izan zen Burgosko prozesua, Euskal Herrian lurrikara politiko bat eragin zuena, baina Pedro Osak, etxean politikaz bakanetan berba egiten zutelako edo, statu quo ari eusteko betiere? ez zuen kontzientzia politiko argirik; edo, beste muturrera joanda, arnasten dugun airea ere politika omen?, kontzientzia politiko ezin argiagoa zuen, halako eran, non, orduan itaundu izan baliote zein zen bere bizitzako ideala, dudarik barik erantzungo baitzuen: dirua egin eta dirua egin.
‎1970eko gabonil hartakoa izan zen Burgosko prozesua, Euskal Herrian lurrikara politiko bat eragin zuena, baina Pedro Osak –etxean politikaz bakanetan berba egiten zutelako edo, statu quoari eusteko betiere– ez zuen kontzientzia politiko argirik; edo, beste muturrera joanda –arnasten dugun airea ere politika omen–, kontzientzia politiko ezin argiagoa zuen, halako eran, non, orduan itaundu izan baliote zein zen bere bizitzako ideala, dudarik barik erantzungo baitzuen: dirua egin eta dirua egin.
2014
‎Bi. Nazioak izan antzinakoak dira, beraz (Moderniako euren autokontzientzia baino hagitz lehenagokoak hortaz) 1350 Izan ere, inoiz hobeto argitzen ez duen kontzientzia nazional moduko bat, Renanek erregeei beren jardueran suposatzen die. Nazioa dago eta haren kontzientzia buruan dago, erregean.
2015
‎Aldiz, Azpilkuetak bere irizpide moralean konfiantza zutenei aholkatu zien zin egitea enperadoreari eta hark eskainitako barkazioa onartzea, baita aita kartzelan hil zietenen kasuan ere, eta bera izan omen zen lehena bide hori urratzen. Eta erabaki hori hartzeko ez zuen kontzientzia askatasuna inbokatu, bakea baizik. Ez ote du berak ere gure errespetua merezi?
‎Ez dut uste nobela ona denik, baina txorrota indartsua irekitzen du teknologien aurrean izan dezakegun otzantasuna neurri batean ulertu ahal izateko. Zonbiak ez du kontzientziarik, baina teknologien menpe dago, zehazki sakelakoen menpe. Gertaera horrek zerbait ezkutatzen du, botereren bat, eurengan inposaturiko kontrolen bat, gu «ez zonbiok» kontrolatzen gaituen ordena orokor horrekiko ez hain desberdina.
2023
‎Haserrealdi handiago bat eduki zuten batean, harremana pikutara joan zitzaiela sinetsita, neskazahar bizitza estreinatzen ari zela konbentzituta atera zen etxetik. Bikotekiderik ez zuelako kontzientziaz joan zen hondartzara, hartu zuen kafe bat, paseatu zuen kalean. Negarrez irudikatu zituen lagunei emango zizkien azalpenak:
‎" Ezin dugu herriaren argazki bat asmatu, oraingo hautu taktikoen komenientzien arabera". Mezu" nazionalistek" jendea uxatzen dutela –@gorkalafitte ren errefera– eta orain jendeak ez duela kontzientzia kolektiborik. Lau minutura itzuli da @amunagorri2:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia