2009
|
|
Sakelako telefonoen bat batekotasuna dela eta, gero eta gehiago dira sarean dauden denbora errealeko irudien galeriak, bideoak eta entzungaiak. Gaur egun, oso zaila da kamararik gabeko erostea, eta are zailagoa sakelako telefonorik
|
ez
duen ikasle batekin topo egitea. Hortaz, gure ondoan dauden baliabide teknologiko guztiez baliatuz, ataza berriak sortzen ditugu bai irakasleok, bai ikasleek.
|
2011
|
|
Miquel Siguan en elebitasunaren inguruko gogoetatik abiatuta Aracilen ekarpenak aipatzen ditu ondoren. Bere iritziz, gizarte hezkuntzari buruz, balioen hezkuntzari buruz, kultur arteko hezkuntzari eta kulturaniztunari buruz hitz egiten den bezala, heziketa soziolinguistikoaz ere hitz egin behar da. gainera, behar hori
|
ez
du ikasleengan soilik sumatzen, irakasleengan ere gabezi hori ikusi baitu. horrela bada, herrialde katalanetan argitara eman diren soziolinguistikako eskuliburu eta beste argitalpenen berri ematen du. • Hitz gakoak:
|
2015
|
|
Uste badugu eskolasistemaren misioa eskolaarrakasta demokratizatzea dela, eskolak ahozkoa esplizituki ebaluatu behar du, horrek berez maila ona
|
ez
duten ikasleen arrakastari lagunduko baitio.
|
|
Izan ere, ahozkoa soziala da eta eskatzen du hizkuntzaren ikaskuntza hezkuntza unibertsalean kokatzea, egoera sozial errealetan egoki komunikatuko diren herritar autonomoak hezteko (De Pietro & Dolz, 1997), eta ikasle guztiei eman behar zaie sarbide bera ahozko forma konplexuetara. Beraz, uste badugu eskola sistemaren misioa eskolaarrakasta demokratizatzea dela, eskolak ahozkoa esplizituki ebaluatu behar du, horrek berez maila ona
|
ez
duten ikasleen arrakastari lagunduko baitio. Eta horretarako, batetik, ahozkoak idatzizkoarekin partekatu behar du eskolako lanaren erdigunetza, eta, bestetik, curriculuma zeharkatzen duela onartzen badugu (alegia, ahozkoa jakintzagai guztietan behar dela), ahozkoaren garapenaren ardura ere zeharkakoa da, alegia, irakasle guztiena da; ez hizkuntzakoena soilik.
|
|
Zer dakite ikasleek poesia errezitaldiaz?, adibidez. Sekula errezitaldirik ikusi edo entzun
|
ez
duten ikasleentzat erabat berria izango den jarduera egiteko eskatuko diegu, eta hori kontuan hartu dugu bidean.
|
|
— Ingurune soziolinguistikoa. Gure herrietan/ hirietan euskaraz eskolatutako umeekin batera euskararekin ia batere harremanik
|
ez
duten ikasle asko dugu, eta horren ondorioz, ikastetxean euskara bereganatzen duten ikasleek ikastetxetik at gehienetan ez dute ia batere aukerarik euskaraz aritzeko. Egoera baldintzatzen duten ezaugarri ezberdin anitz izanda ere, oso modu laburrean horixe da gertatzen ari dena, eta euskararen erabilera urria dela-eta, irakasleok, hezkuntza komunitateko partaideok eta gurasoak oso kezkatuta gaude aspalditik.
|
2020
|
|
Hizkuntzaren biziberritzeahaleginetan eskola izan daiteke bitarteko bakarra ‑edo ia bakarra‑, ingurune soziolinguistiko batzuetan, batez ere, lehen hizkuntza euskara
|
ez
duten ikasleen kasuan.
|
2021
|
|
Esparru horretan jarri da arreta berezia, Gipuzkoako lurraldean berdintasun aukera bermatuz integratzeko garrantzizkoa dela diotelako zenbait adituk; alegia," euskaraz behar bezala ikasten
|
ez
duten ikasleak zenbait arlotan (lanean, gizarteratzean...) egoera okerragoan egongo direla etorkizunean, eta direla hizkuntza horri lotutako kultura unibertsoan sartu" (Barqu� n, Madinabeitia eta Alzola 2012, 104).
|