2001
|
|
Erregai berri hori gasolina berdea onartzen
|
ez
duten ibilgailuen motorretarako erabiliko da eta ez da garestiagoa izango, produkzio kostua handiagoa izan arren, zerga gutxiago izateak konpentsatuko baitu prezioa.
|
2002
|
|
Horrela, Partzuergoak egunero jasotzen ditu konpainiek eman behar dizkioten aseguratutako ibilgailuen datuak. Datu horiek Trafiko Zuzendaritza Nagusiak dituenekin gurutzatzen dira, eta, hala, beren poliza indarrean
|
ez
duten ibilgailuak detektatzen dira. Hauek dira aseguru etxeek Partzuergoari ematen dizkioten datuak:
|
2003
|
|
Era berean, OCUk egiaztatu zuen lantegi independenteek ordezkapenaren prezio errealaren gaineko% 55eko batez besteko errekargua aplikatzen dutela, eta ofizialek fabrikatzailearen erreferentzia prezioa kobratzen dutela. Lantegi independenteen% 90ek
|
ez
zuen ibilgailuaren zaintza egiaztatzen zuen gordekinik eman, eta, zenbait kasutan, lantegitik ateratzean autoak zenbat kilometro egiten dituen ere ez zen jaso fakturan; datu hori ezinbestekoa da bermea erabiltzeko. Kontsumitzailearen aurreko informazioa ez zen nahikoa izan bisitatutako 26 lantegietatik zortzitan, orduko prezioaren eta konponketen bermeen berri ematen duen kartela ez baitzuten ikusgai.
|
|
Gainerako 6.000 enpresak enpresa txiki eta ertainetarako eta erakundeetarako izanen dira. Braudek aukera handia ikusi du erakunde merkatuan.' Legeak kutsatzen
|
ez
duten ibilgailuetan (elektrikoak edo gas naturalekoak) inbertitzera behartzen ditu udalak eta gobernuak. Aire motorra bi urteren buruan gehituko zaio eskaintza horri, bai ibilgailuentzat bai bidaiarien garraio publikoarentzat.
|
2005
|
|
Araudi berriak beste berritasun bat ere izango du: orain arte pasatu beharrik
|
ez
zuten ibilgailuei ikuskapenak egitea, hala nola, txartelik gabeko ibilgailuei edo zilindrada jakin bateko quadei.
|
2006
|
|
. Ibilgailua gidatzea dagokion baimen administratiboaren titularra izan gabe. . Matrikulatu gabeko ibilgailu batekin edo administrazio baimenik ez duen edo baimen horiek baliorik
|
ez
duen ibilgailu batekin zirkulatzea. . Bide segurtasunari larriki eragiten dioten baldintza teknikoak betetzen ez dituen ibilgailu batekin ibiltzea.
|
2007
|
|
1 eta 0+ motako aulkientzat balio du, baita martxaren kontrako noranzkoan muntatzen badira ere. “Top Theter” erako euskarririk
|
ez
duten ibilgailuetan erabiltzen da, eta Isofix sistemarik ez dutenentzat gomendatzen da, segurtasun uhalarekin lotzeko osagarri gisa. Badu nire autoa Isofixek eta Top Theterrek?
|
|
Horrek esan nahi du kanpin bat edo kanpatzeko beste esparru bat bilatu behar ez izatea. Gainera, B motako gidabaimena, autoetan gidatzen uzten duena, nahikoa da baimendutako gehieneko masa 3.500 kilotik gorakoa ez duten eta bederatzi plaza baino gehiago
|
ez
dituzten ibilgailuak gidatzeko. Autokarabana gehienek bi baldintzak betetzen dituztenez, ez da baimen berezirik behar.
|
2008
|
|
Neurrira alokatutako autoa Ibilgailua alokatu aurretik, garrantzitsua da erabiltzaileak galdetzea zer behar dituen, zenbat pertsona ibiliko diren ibilgailuan, zenbat egun eduki nahi dituen, zenbat gidari gehiago eraman behar dituen, zenbat kilometro egin nahi dituen autoarekin edo ekipamendu gehigarria (haur aulkiak, elurrerako kateak…). Begien bistakoa dirudien arren, batzuetan ez dira parametro horiek kontuan hartzen, eta bezeroak gustuak erabat betetzen
|
ez
dituen ibilgailu bat alokatzen du azkenean. Enpresa askok beren ibilgailu flota eskaintzen dute Internet bidez, tamaina, ate edo bidaiari kopuruaren arabera sailkatuta.
|
|
Ibilgailu kutsagarrienak kanpoan geratzen dira, non eta ez duten ordaintzen eguneko tarifa handia (200 libra, 254 euro inguru) “city” an zirkulatzeagatik, urteko edozein egunetan aplikatzekoa. Zehazki, neurri horrek Euro III emisioen Europako estandarra betetzen
|
ez
duten ibilgailuei eragiten die, hasiera batean diesel kamioi zaharrak, autobusak, autobusak, furgoneta handiak, minibusak eta kamioi eta furgonetetatik eratorritako bestelako ibilgailu espezializatuak, hala nola autokarabanak eta zaldiak garraiatzeko kamioiak. Beraz, autoak, motozikletak eta furgoneta txikiak ez daude sartuta.
|
2009
|
|
Zergatikoak: %84k ez zuten plaza libreetarako gida sistemarik; %10ek
|
ez
zuten ibilgailuentzako eta oinezkoentzako irteeren seinaleztapen osoa, eta %56k ez zuten zebra biderik, oinezkoen erabilera eta segurtasunerako. Baloraziorik onenak garbiketan jaso ziren (nabarmen «oso ongi», duela lau urteko «onargarri» soilarekin alderatuz gero), nahiz eta garajeen %14k konponketak eta garbiketa behar zituzten.
|
|
Ibilgailuan antzemandako akatsak larriak direnean eta horiek autoan doazenentzat eta eremu publikoko gainerako erabiltzaileentzat arriskutsuak direnean, ikuskapena negatibotzat joko da. Egoera horretan, ibilgailua garabi baten bidez edo azterketa gainditu
|
ez
duen ibilgailuaren zirkulazioa ez dakarren beste edozein bitartekoren bidez eramango da. Kontrakoa gertatzen den bezala, erabiltzaileak bi hilabete ditu matxurak konpontzeko eta beste azterketa bat egiteko.
|
2011
|
|
AEAk adierazi du merkataritzako edo banaketako lanak egiteko enpresako ibilgailuak esleitzen zaizkien langileen kasua. “Ibilgailu horiek Trafikoko Zuzendaritza Nagusiko ibilgailuen erregistroan ohiko gidari izendatzea onartzen badute eta gero kaleratzen badira, Barne Araudiak ez du prozedurarik aurreikusi pertsona horiek erregistrotik kentzeko eta Bide Segurtasunari buruzko Legeak gidatzen
|
ez
dituzten ibilgailuei buruz ezartzen dizkien betebeharretatik askatzeko, ez eta haien mende edo kontrolpean ere”, ohartarazi du AEAk. Antolatzaileek gidariei gomendatzen diete ez dezatela ohiko gidari izateko baimenik eman, Barne Ministerioak baimen hori ezeztatzeko eta erregistroan baja emateko aukera bermatzen ez duen bitartean, haien kontrolpean ez dauden ibilgailuekiko edozein erantzukizun saihesteko.
|
2022
|
|
Hauek: DGTren etiketak bitarteko eraginkorrak dira eranskailurik
|
ez
duten ibilgailu kutsagarrienak kontrolatzeko. Zer gertatzen da zure autoak edo motoak eramaten ez badu?
|
|
Irudia: kaboompicak Oraingoz, Gijon, Madril eta Bartzelona dira ingurumen bereizgarririk
|
ez
duten ibilgailuei murrizketak egiten zaizkien hiriak. Hala ere, «badirudi hori dela joera», diote Faconautok, Espainian dauden auto marken kontzesionario ofizialen elkarteak osatzen dituen patronalak.
|
|
Eta 3tik aurrera (hiru egun jarraian, aurreabisu maila gaindituta, edo bi egun jarraian, ohar maila gaindituta), debekatuta izango dute hiri osoan ibiltzea, M barruan zein kanpoan. Urtarriletik 2022 DGT bereizlerik
|
ez
duten ibilgailuek debekatuta dute M eraztunaren barruko bide publikoetan sartzea eta ibiltzea. Gainera, hiru urtean okerragoa izango da etiketarik gabeko ibilgailuen egoera:
|
2023
|
|
Gidariarentzat funtsezkoa da emisio gutxiko eremu batean sartzen ari den ala ez jakitea; horregatik, sarbideetan ZBEren informazio seinaleak jarri behar dira. Zergen Zuzendaritza Nagusiak diseinu homogeneoa onartu du udalerri guztietarako, seinalearen behealdean adierazitako ingurumen bereizgarririk
|
ez
duten ibilgailu motordunen zirkulazioa debekatzeko. Imagen:
|
|
Zein auto ezin dira sartu ZBEetara? Trafiko Zuzendaritza Nagusiaren (DGT) ingurumen etiketarik
|
ez
duten ibilgailu guztiek debekatuta dute BEIBn sartzea. Praktikan, 2000ko urtarrila baino lehenagoko gasolina ibilgailuei eta 2006 aurreko diesel ibilgailuei eragiten die, ez baitute kutsaduraren aurkako inolako araudirik betetzen (Euro 3, Euro 4 edo Euro 5).
|