2000
|
|
Izan ere, politikagintzan edo ideologian, eleberrigintzan nahiz literaturanoro har, hizkuntzalaritzan edota soziolinguistikan bereziki... berak erein, hazi eta hedaturiko uztak nabarmenak ditugu oso. Pedagogiaz, ordea,
|
ez
du gauza handirik idatzieta, gainera, gure Filosofia eta Hezkuntza Zientzien Fakultatean egondako urte luzeetan erbesteratuaren jitea ez bide du inoiz guztiz galdu gure Joxeluisek.
|
2001
|
|
Mintegi honen helburuen betetze mailari buruz esan behar da ezen, ikasturteamaieran egindako galdeketa baten arabera, irakasle gehienek ekarritako helburuakbete zituztela eta espero
|
ez
zuten gauza gehiago ere ikasi zutela. Baina, hori ereesan beharra dago, irakasle gehienek aitortu zuten, mintegira ikas unitateak ezagutzera baino ez zirela etorri, eta berentzat ustekabekoa izan zela hain programazabala aurkitzea.
|
2004
|
|
Estemistak honako hau azpimarratzen du: justifikazioa subjektu horrekezagutzen
|
ez
dituen gauzen mende ere badago, haren errepresentazioetatik at dauden gauzetan. Gauza horick ezagutzca fidagarrilasunean oinarritzeak justifikatzen du, ezagutzekomodu honek egiazko usteen kopuru oso handia ematen baitu,
|
2006
|
|
Lara Peinado eta Rabanal Alonso (1997: 16) irakasleek diotenari jarraituz, saihestu behar da testuarekin zuzenean harremanik
|
ez
duten gauzez hitz egitea, baita testuak dioenari hitzez hitz lotzea (testuan datorrena beste hitz batzuekin agertzea bakarrik) eta adierazpen pertsonalak eta objektibotasunetik kanpo geratzen direnak egitea ere. Azkenik, beste gomendio batean diotenez, instrumentu egokiz inguratuta egin behar dira dokumentuen iruzkinak; horregatik, iruzkina egiteko komenigarria da eskura izatea:
|
2007
|
|
Horien eragin indarra ere hutsaren hurrengoa danazio estrategia dinamiko eta indartsu bat abian jartzen ez den bitartean. Lurraldetasuna eta erakunde nazionalak ezinbestekoak ditugu noski, euskara bera bezala, baina horien aldeko estrategia bakartu batek
|
ez
du gauza handirik balio, euskararenak balio ez duen bezalatsu.
|
|
Hor aurrean begiarentzat hiru zer tente zein bere ageri diren horiek, pentsamenduak bihurtzen ditu hiru zuhaitz, hau da, zuhaitz bat hiru bider. Pentsamenduak (adigaiak)
|
ez
ditu gauzak ispiluratzen, «proportzioak» baizik. Kontzeptua proportzioa da nolabait, ekuazioa, sinopsi bat ikuspuntu bateratzailez, hainbat eta hainbat banako antzeko eta berdenboran diferenteren artean.
|
|
Hori da hurrengo edozein hausnarketazko pentsamenduren aurretiko eta oinarria. Berau, baina, hausnarketazko pentsamendua («das reflexive Denken»), hizkuntza (ko pentsamendua joan den) baino harago doa, hizkuntzak pentsaturiko gauzak berriro pentsatuz, gauzak berak bermugatuz edo hizkuntzak pentsatuak
|
ez
dituen gauzen arteko harremanak bilatuz, horrela gauzen zedarriketa soilaz gaindiko haien jakintza bat antolatzeko1372 Jakintza hori ere hizkuntzan taxutzen eta ageriratzen da, baina hori jada «hizkera teknikoa» da, errudimentarioa izanik ere (zoologia, botanika, astrologia popularrak); eta berau, berriro, aurretikoa da hausnarketaren jarraipenerako. Baina, funtsezkoa da hori, hausnarketazko pentsamendua eta hizkera teknikoa, hots, «jakintza», unibertsalaren mailan mugitzen dira jada (potentzialki bederen), gauzen analisi objektibo unibertsalki kontrastagarriaren erantzunekoak direnaz bezainbatean.
|
2008
|
|
Lehen itxuran, legedi berriak
|
ez
zituen gauzak gehiegi aldatu, hautesleen eta hautagaien arteko bereizketarekin jarraitu baitzuen, eta hautagaien artean nekazari lur jabeak nagusitzen zirelako. Hautesle kopurua 102koa zen, gutxi gorabehera auzokideen antzekoa.
|
|
Haurrak hitz egiten al du aurrean
|
ez
dituen gauzei, panpinei edo jostailuei buruz, edo galdetzen al du ez dagoen baten bati buruz?
|
2009
|
|
Egoera honetan dator, Garzonen ekimena, Memoriaren Legearen filosofiatikaldenduta. Printzipioz pozgarria ikusten genuen, autoan bertan inoiz Espainiakobotere batek esan
|
ez
dituen gauzak esaten zituelako:
|
|
Hala ere, ez dugu ahaztu behar antolamendu soziala bera oztopo handia dela.Hots, laneko eta familiako zamak arintzen ez diren bitartean,
|
ez
dugu gauza handirik lortuko interesa azaltzen duten edota gaitasunak dituzten emakume kirolarigazteak bultzatuz. Izan ere, horri buruz egindako aipatu lanen arabera, egun gizonek eta emakumeek betebehar ezberdinak dituzte familiari eta lanari dagokienez, hain zuzen, emakumeek familiako zama handiagoa izateak erabat baldintzatzen duhauen zuzendari ibilbidea.
|
2010
|
|
– Gainerako pertsonek ikusten
|
ez
dituzten gauzak ikusten ditu (objektuak, pertsonak, argiak, etab.).
|
|
Gauza exekutatuaren eskuetan badago, organo jurisdikzionalak betearazleari emateko eskatuko dio, diruzko premiamendua, edo/ eta indarra bera ere erabili du beharrarazteko. Betearaziak
|
ez
badu gauza bere eskuetan, baina merkatuan bada, diruzko premiamendua erabiltzeaz gain, betebeharra exekutatuaren kontura betetzeko agindu daiteke, eta era berean, eskuratzea ordaintzeko adina ondasunen bahitura agindu; exekutatuak betiere kontu argiak eman behar ditu. Azkenik, exekutatuak gauza berandu eskuratzeak bere interes legitimoa asetzen ez duela baieztatzen badu, auzitegiak diruzko baliokidetza zehaztuko du, eta hari sortu zaizkion kalte galerak ere ordaintzeko agindu diezaioke betearaziari (PZLren 702 art.).
|
2011
|
|
Badugu modu bat gogokoa
|
ez
dugun gauza bat arbuiatzeko: telebista itzali!
|
|
Nahimenaren esanera dagoen gizakia berekoia izaten da, eta gizakiak elkarren etsai izatera eramaten ditu (Schopenhauer, 1999). Izan ere, pertsona berekoiak
|
ez
du gauzen esentzia ikusten, ez du bere baitako gauza ikusten; denboraren eta espazioaren arabera banako bihurtutako eta zatitutako irudi fantasmagorikoak bakarrik ikusten ditu; ez du ikusten pertsona guztiok ikuspegi metafisikotik esentzia bera dugula.
|
2014
|
|
errealitatearekin kontraesanean egon arren, tinko eta fermuki mantentzen ditu uste okerrak. Ingurune kultural edo erlijioso berekoek sinesten
|
ez
dituzten gauzak sinesten ditu. Adibidez, hondartzan dagoen eskizofreniko batek pentsa dezake bera zelatatzera bidalitako alienak direla hegan dabiltzan kaioak, edo herriko enparantzan hitzaldia ematen ari den eskizofrenikoak pentsa dezake gizateria salbatzeko Jainkoak bidalia dela.
|
2017
|
|
Artearen hizkuntzak, egitura trinko hori irauli, astindu eta malguago bilakatu zuen etabilakatzen jarraitzen du oraindik orain. Arteak funtzioarekin zerikusia
|
ez
duten gauzekiko distantziaeta pausaldia ezartzen du eta horien arabera gidatzen da. Gaur egun bizi dugun egoerak agerian utzi dujakintza adarren sailkapen eta banaketa zurrunaren ezegonkortasuna.
|
2019
|
|
–Kiroletan gehiago zentratzeko, benetan garrantzi gehiago emateko kirolari, eta ezkirolarekin zerikusirik
|
ez
duten gauzei? (16040 4_ E16).
|