Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2003
‎Hainbat gaztek erantzun dute, besteak beste, buelta bat ematera, hurbileneko jolas aretoetatik pasatzera, lagunekin hitz egitera, Interneten txateatzera edo eskolako komunetan erretzen gelditzera joatea. “Ikasle multzo batek ez du eskoletan tokirik aurkitzen arrazoi askorengatik, baina, nolanahi ere, ikastetxeak ez die ematen ikasleek bilatzen dutena eta errazena aukeratzen dutena, ikasgeletan ez aurkeztea”, dio Madrilgo Erkidegoko Katedradunen Elkarteko (Ancaba) lehendakariak, María Pilar Caverok. Baina ez dira “zekor” hutsak.
2004
‎Nutrizioko adituek astean lau aldiz bazkari zein afarian behintzat arraina hartu behar dela dioten arren, azterturiko jatetxeetako lautik bat baino gehiagok ez du eskolako otorduan arrainik sartzen, aztertu diren bi asteetako batean.
2005
‎Ikasleak bere maila eta adinerako aurreikusitako helburuak betetzea lortzen ez duenean eta bere baliabide intelektualen aprobetxamendu errealik egiten ez duenean eskola porrotaz hitz egin dezakegu.
2009
‎Mutilik ez duten eskoletan ikasten duten neskek errendimendu handiagoa dute Bigarren Hezkuntzan eskola mistoetara joaten direnek baino. Hala dio Erresuma Batuan egindako azterlan zabal batek, non gizonezkoak edo emakumezkoak bakarrik diren zentro ugari baitaude.
2011
‎urtean,% 6 ziren astean behin lekalerik jartzen ez zuten eskolak, eta orain, berriz,% 9 izan dira.
‎Eskolatutako adingabeen kopurua 2001ean 5 milioi izatetik gaur egun 2,4 milioi izatera igaro da. Azterlanak hezkuntzara iristeko oztopoak zehazten ditu, kalitate “oso irregularrarekin” eta beharrezko egiturarik ez duten eskolekin. “Horregatik –jarraitzen du IOI eskolatutako milioi erdi bat neskatila ez da eskolara joaten erregularki”.
‎Gaueko atsedenaldia dela-eta, gorputzak egunero behar du bere burua itzultzeko eta errekuperatzeko. “Su etena” horren urritasun kronikoa eskola porrotarekin lotzen da duela urte askotik; izan ere, haurrek lo hartzen dute edo ez dute eskolan hartzen, oso nekatuta daude eta ez dute kontzentraziorik, kontrolik edo oldarkortasunik. Eraginkorra ez den atsedenaldia ere pisua handitzearekin lotu da, bai haurtzaroan, bai nerabezaroan eta helduaroan.
‎Eduki digitalak erabili dituzten ikasleek batez beste %20ko hobekuntza izan dute emaitzetan, eta kasu batzuetan %50era iritsi dira. Azterketa honetan emaitza txarrenak lortu dituzten ikasleak ikasle bakoitzarentzat eramangarri propiorik ez duten eskoletakoak dira; beraz, etxean soilik erabil dezakete ordenagailua, eta, horrekin batera, teknologia horiek erabiltzen ez diren ikastetxeetan ez da hobekuntzarik hauteman. Lan hori “errebelatzailea” da, bermatzen baitu multimedia edukiak erabiltzen dituzten ikasleek metodo tradizionalak erabiltzen dituztenek baino gehiago hobetzen dutela.
2013
‎Beldurtuta daude, eta ez dute onartzen beste ikasle batek jazartzea. «Ez erasotzaileak ez erasoa jasan duenak ez dute eskolako jazarpena adierazten, eta lekukoek ere ez dute esaten haien aurka doazelako», gehitzen du. Horregatik, programa ikasle tutoreetan oinarritzen da, eta horiek beti borondatezkoak dira.
2020
‎Gaixotasun infekziosoak haurren garapen normalaren parte dira, eta guztiek ez dute eskola bazterkeriarik behar.
‎autonomia erkidego guztietako ikastetxeetan eskolako erizaintza ezartzea. Administrazio publikoek ez dute eskolako erizainaren figura sartu ikasgeletako covid aurkako prebentzio eta borroka planetan, nahiz eta funtsezkoa izango litzatekeen ager daitezkeen agerraldiak kontrolatzeko, eta patologia kronikoak dituzten adingabeei laguntzeko eta laguntzeko, hala nola diabeteari, eta, hala, konplikazioak saihesteko. Espainiako Diabetearen Federazioak (FEDE) urteak daramatza ikastetxeetan eskola erizaintza ezartzearen alde, ez bakarrik diabetesa duten haurrei laguntzeko, baizik eta haurren eskola komunitate osoari laguntzeko, onuragarria izango bailitzateke bai osasunean bai gastuan, etorkizuneko inbertsioa izango bailitzateke.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia