2003
|
|
Hainbat gaztek erantzun dute, besteak beste, buelta bat ematera, hurbileneko jolas aretoetatik pasatzera, lagunekin hitz egitera, Interneten txateatzera edo eskolako komunetan erretzen gelditzera joatea. “Ikasle multzo batek
|
ez
du eskoletan tokirik aurkitzen arrazoi askorengatik, baina, nolanahi ere, ikastetxeak ez die ematen ikasleek bilatzen dutena eta errazena aukeratzen dutena, ikasgeletan ez aurkeztea”, dio Madrilgo Erkidegoko Katedradunen Elkarteko (Ancaba) lehendakariak, María Pilar Caverok. Baina ez dira “zekor” hutsak.
|
2004
|
|
Nutrizioko adituek astean lau aldiz bazkari zein afarian behintzat arraina hartu behar dela dioten arren, azterturiko jatetxeetako lautik bat baino gehiagok
|
ez
du eskolako otorduan arrainik sartzen, aztertu diren bi asteetako batean.
|
2005
|
|
Ikasleak bere maila eta adinerako aurreikusitako helburuak betetzea lortzen ez duenean eta bere baliabide intelektualen aprobetxamendu errealik egiten
|
ez
duenean eskola porrotaz hitz egin dezakegu.
|
2009
|
|
Mutilik
|
ez
duten eskoletan ikasten duten neskek errendimendu handiagoa dute Bigarren Hezkuntzan eskola mistoetara joaten direnek baino. Hala dio Erresuma Batuan egindako azterlan zabal batek, non gizonezkoak edo emakumezkoak bakarrik diren zentro ugari baitaude.
|
2011
|
|
urtean,% 6 ziren astean behin lekalerik jartzen
|
ez
zuten eskolak, eta orain, berriz,% 9 izan dira.
|
|
Eskolatutako adingabeen kopurua 2001ean 5 milioi izatetik gaur egun 2,4 milioi izatera igaro da. Azterlanak hezkuntzara iristeko oztopoak zehazten ditu, kalitate “oso irregularrarekin” eta beharrezko egiturarik
|
ez
duten eskolekin. “Horregatik –jarraitzen du IOI eskolatutako milioi erdi bat neskatila ez da eskolara joaten erregularki”.
|
|
Gaueko atsedenaldia dela-eta, gorputzak egunero behar du bere burua itzultzeko eta errekuperatzeko. “Su etena” horren urritasun kronikoa eskola porrotarekin lotzen da duela urte askotik; izan ere, haurrek lo hartzen dute edo
|
ez
dute eskolan hartzen, oso nekatuta daude eta ez dute kontzentraziorik, kontrolik edo oldarkortasunik. Eraginkorra ez den atsedenaldia ere pisua handitzearekin lotu da, bai haurtzaroan, bai nerabezaroan eta helduaroan.
|
|
Eduki digitalak erabili dituzten ikasleek batez beste %20ko hobekuntza izan dute emaitzetan, eta kasu batzuetan %50era iritsi dira. Azterketa honetan emaitza txarrenak lortu dituzten ikasleak ikasle bakoitzarentzat eramangarri propiorik
|
ez
duten eskoletakoak dira; beraz, etxean soilik erabil dezakete ordenagailua, eta, horrekin batera, teknologia horiek erabiltzen ez diren ikastetxeetan ez da hobekuntzarik hauteman. Lan hori “errebelatzailea” da, bermatzen baitu multimedia edukiak erabiltzen dituzten ikasleek metodo tradizionalak erabiltzen dituztenek baino gehiago hobetzen dutela.
|
2013
|
|
Beldurtuta daude, eta ez dute onartzen beste ikasle batek jazartzea. «Ez erasotzaileak ez erasoa jasan duenak
|
ez
dute eskolako jazarpena adierazten, eta lekukoek ere ez dute esaten haien aurka doazelako», gehitzen du. Horregatik, programa ikasle tutoreetan oinarritzen da, eta horiek beti borondatezkoak dira.
|
2020
|
|
Gaixotasun infekziosoak haurren garapen normalaren parte dira, eta guztiek
|
ez
dute eskola bazterkeriarik behar.
|
|
autonomia erkidego guztietako ikastetxeetan eskolako erizaintza ezartzea. Administrazio publikoek
|
ez
dute eskolako erizainaren figura sartu ikasgeletako covid aurkako prebentzio eta borroka planetan, nahiz eta funtsezkoa izango litzatekeen ager daitezkeen agerraldiak kontrolatzeko, eta patologia kronikoak dituzten adingabeei laguntzeko eta laguntzeko, hala nola diabeteari, eta, hala, konplikazioak saihesteko. Espainiako Diabetearen Federazioak (FEDE) urteak daramatza ikastetxeetan eskola erizaintza ezartzearen alde, ez bakarrik diabetesa duten haurrei laguntzeko, baizik eta haurren eskola komunitate osoari laguntzeko, onuragarria izango bailitzateke bai osasunean bai gastuan, etorkizuneko inbertsioa izango bailitzateke.
|