2000
|
|
Iñaki eskolak irudikatzen duen kultur mundura egokitzen ez denez, baserrian lanean jarraitu du. Baina, kultur munduan murgildu eta egokiturikoek
|
ez
dute bere jarrera onartuko, baztertu egiten dute. Iñakik naturarekin duen harremana azpimarratzeko zozoarekin duen harremana irudikatzen zaigu:
|
2001
|
|
Batetik bizipen pertsonala dago, norberari gertatutakoa norberak bizi izan duen eran kontatzen da, aitorpen kutsua bilatuz. Beste poema batzuetan egiten ikusi dugun bezala, aitorpenak
|
ez
du bere horretan geratu nahi, sinbolizazio joerak bilatzen ditu. Bestetik, torturaren gaiak, zingirara botatzen den harriak bezala, beste gai batzuk hartzen ditu bere inguruan.
|
|
Eta beste alde, poetak badaki hormak
|
ez
duela bere izaera hartzen, nitasunak hegan egiten duela airean, txoriak bezala. Eta desioa agertzen da, edo ametsetako irudia.
|
2003
|
|
Bibiot bere etxeko idazgelan zegoen, pantailaren aurrean, eskuak ileari helduta zeuzkala, ezeroso, artega, ezinegona zuela buruan. Aldaketa airean zegoen, bazekien, baina
|
ez
zuen berarekin zerikusirik. Ez zekien zertan zetzan sentitzen zuen hura, eta zerbait idaztera behartuta aurkitu zen, bere burua ideia kontrajarrien zurrunbiloan murgilduta.
|
2005
|
|
Etor daitezke oraino Europan dauden beren herritarretaz arduratzeko. Hauek
|
ez
dute beraz europarrekin lan egiterik. Iheslari politiko ere etorri daitezke bainan kasu honetan, Vatikanoko baimena behar dute hemen lan egiteko154 Ikus daitekeen bezala ez da hor aterabiderik guretzat.
|
|
Honen lehen albuma From Genesis to Revelation Elizako CD en artean emana izan da saltegi askotan. Honek ere
|
ez
du bere fedearen aitortzeko ahalgerik. " Norat jo jakin gabean durduzatua naizelarik, Jainkoa otoizten dut neretzat eta nere familiarentzat, girixtinoen Jainkoa...
|
|
Auzoko salda etxekoa baino hobea zelako, ñapurraren ñapurrez pentzetik larrera pasatu ardiaren historioa ederki aipatzen du Denis Tillinac ek: saiakera asko eta asko egin ondoan eskuin eta ezker,
|
ez
zuela bere oinaren neurriko zapatarik nihon aurkitu, ez bada fedea, erraten duelarik.113
|
2007
|
|
Asko sobrante iduki arren ezertxo ez besterentzat. Munduon eta bizi den arte lagunik
|
ez
du beretzat. Gero Jainkuak zeruan ezta ez du lekurik orrentzat.
|
2015
|
|
Ordorika oraindik diskorik atera gabea zen, 1980an argitaratuko zuen 80 estreinakoa, Hautsi da anphora. Kritikak Caorena musika zeltaren baitan kokatzen zuela esaten zuen testuak, baina egileak
|
ez
duela bere burua, bete betean behintzat, hor kokatzen. Izan ere, neurri batean artikulua zehar estiloz idatzitako elkarrizketa batek osatzen zuen, eta hala jakin zitekeen galiziarraren ikuspegia bere obraren inguruan zein musikaren inguruan oro har.
|
2017
|
|
gizabanakoak kolektiboaren esku uzten du bere izate osoa, baina eskaintza ezin altruistago horri esker, gizabanakoak bere singulartasun konplitua jasotzen du trukean, bere esentzia, alegia. Iñaki Abaituak
|
ez
zuen bere burua mistika horretatik kanpo kokatu nahi, eta ahal izan balu helburu iraultzaileak azkeneraino besarkatuko zituen, baina ez zuen sekula den dena emateko prest egoterik izan, eta horrek berdindu ezinezko erru sentimendua ekarri zion, bere burua onartzeko ezintasuna, alegia, ni duinez, deusez eta gabetu batez ahal bezala bizirauteko beharra, finean.
|
2018
|
|
Markatzen zioten jarraibideak, aintzin urrats gutxi zituen berarentzat, zergatik eurenera makurraraziz, bizirik hilda segitzeko akuilatzen zebiltzala irizten zitzaion. Sobera urte, lar luze eta penazak!, pasatu zituelako bizitza murriztu batean nahiko hilik, eta nahiko zuelako berritz haurra hilda izateaz, hondamen larregi jasan zituelako egiatan,
|
ez
zuela berak bizirik jarraitzen zuelarik, ingurukoen hiltze kontu gehiagorik behar, eta ez zuela bizitzan kartzelaldi berririk pairatu nahi, hartu zuen burubide sendoa; hilda bizi baino, nahiago zuela hil erabakiz.
|
|
Min min eginda utzi zizkion barruak Divina Pastorak, horrenbeste lohikeria kontatu eta. Nabaria zen etorri zitzaion burura hark ez zekiela beraren sentimenduen berri edo inoiz
|
ez
zuela berak bezala sentitu, eta beraz ez zekiela maitasunez urtzea zer zen; bestela inoiz ez zizkion jaurtikiko aurpegira haiek guztiak gupida gabe bata bestearen atzean.
|
|
Divina Pastoraren ustean, hura bezalako eskultura bati, bizi den moduko etxe gauzeztan bat barik, jauregi eder bat dagokio bizitzeko. Baina beste alde batetik pentsatzen du baita ere, jauregi jabe izanik, sekula santan
|
ez
zuela berarekin topo egingo; auzo umil bateko etxe pobrekoa izanda, ipinarazi duela glorian eta zorionik beroenean.
|
2019
|
|
Sexualitate sanoa omen du emakume honek," nostalgikoa" agian (7:00: 15), baina nostalgia horrek idazlearen atzetik ibiltzera darama etengabe. Ama papera hartu du Anak Faustinorenganako, beti aholkuak ematen ari zaio (37) eta" egia da
|
ez
duela beren arteko harremanaren amaiera sekula onartu eta, batzuetan, tematu ere egin dela deus gertatu ez bailitzan,[...] Funtsean, konbentzituta dirudi erabakia gaixotasunaren lehen sintomak azaldu ziren garaian hartu zuela" (39). Faustino" bere" bikotea balitz moduan zaintzen/ bigilatzen du eta jeloskorra da Lili gaztearekin (179), kafetegiko zerbitzari batekin (186) edota, Txiki, Faustinoren txakurrarekin (434, 439).
|
|
" Abaitua baldin bada ere gizonezko pertsonaia eta haren ikuspuntutik fokalizatuta jarraitzen badiogu ere Pilarrekiko edozein ekintza edo gertaerari, Juliaren kasuan, emakumezko pertsonaia horrek
|
ez
du bere ahotsa eta ikuspuntua ematen Martini ere jarrai diezaiogun Abaitua Pilar egitura simetrikoki islatuz. Abaituarenean ez bezala, badira pasarteak Juliaren kasuan non hura desagertu egiten den eta Martinen ahotsa entzuten dugun zuzenean, Juliak hura fokalizatu edo iragazi gabe, autorearen lumatik zuzenean" (2013: 153).
|
|
Gerrako kronikak lanaz egin dugun irakurketan esan dugunez, Floraren ahotsa ez agertzeak bat egiten du Flora jasaten ari den egoerarekin. Flora zapalduta dagoen emakumea da, tratu txar psikologikoa jasaten duena eta hortaz, ahotsik gabea da, hitzik
|
ez
du bere identitatea defendatzeko, guztiz ahuldua baitago. Hala eta guztiz, egileak zailagoa den zerbait lortu du:
|
|
Senarrak ez du, antza denez, lagun gehiagorik, eta Florak duen lagun bakarra Peggy da. Honek
|
ez
du bere lagunaren Senarra batere maite eta" ez dakit nola soportatzen duzun" (116) bezalakoak esaten dizkio. Senarrak ere, ez du laguna batere maite.
|
|
Bikoteko emakumeak harremana aurreratu ahala, bere sentimenduak askoz hobeto ezagutzen ikasten du eta haiek artearen nahiz literaturaren bidez elaboratzen eta lantzen dihardu, lehen erabaki inpultsiboak zuzenduz. Mutilak aldiz,
|
ez
ditu bere sentimenduak ezagutzen edo ez ditu adierazten modu egokian eta harremana zapuztu egiten da, neska beragandik urrunduko delarik. Miren neskatxa gazteak Aitor mutil lagunak sortuko dizkion nahigabeak maitasun erromantikoaren izenean jasan egin behar dituela, sufritzea dagokiola pentsatzetik, fase helduago batera iritsiko da, horrek ez duela konpentsatzen pentsatzera.
|
|
Protagonistak modu intuitiboan aitaren bertsioari sinestezinezko alderdiak topatzen zizkionez, neurri batean, arindua hartzen du, izan ere
|
ez
du bere burua heroien artekotzat. Aita ere ez zela heroia jakinik, heredaturiko koldarkeriaren" gozoan" murgiltzen da, ez du gehiago ohorezkoen artean itxurati ibili beharrik, gizaki guztien funtsezko miseriak berea zuritzen duelakoan.
|
|
Ziur asko egun haietan euliak bezala hiltzen zirelako lanetik bakantzetara eta bueltan, ze ez dut uste arrazista naizenik" (138). Bere burua justifikatu nahi du, asmatutako gezurra kontatzen dio irakurleari, baina
|
ez
du bere burua gaizki utzi nahi eta orduan, azalpena ematen du. Hala ere," euliak bezala hiltzen zirela" esaten duenean, ez du inolako sentsibilitaterik adierazten eta ondorioz, berriro ere gaizki geratzen da.
|
2021
|
|
Transmisioa. Bere kezkak adierazteko ere bai, terapia moduan bere neurak adierazteko ere bai, baina idazle batek ez badu argitaratzen,
|
ez
badu bere umea beste batek irakurtzeko argitaratzen, hori ez da idazlea. Ni ere banaiz idazlea:
|
|
Dena den, ilustratuagoa izateak
|
ez
duela berarekin gizarte irakurzaleagoa ekartzen argitzen du, baina jantziago eta prestatuago egoteak irakurtzeko ohitura edo praktika bat eskatzen duela zalantzarik ez du. Ohitura edo praktika horretan aldaketa handirik ez du antzematen, aldiz, GIR1 ek.
|
|
Horren ordez, testuliburuaren erabilera pertsonalagoa eskatzen dute, batetik, eta beste proposamen batzuekin tartekatuta, bestetik (GL). Hala eta guztiz ere, haien iritziz, euskarrieta jarduera proposamen alternatiboek
|
ez
dute bere horretan ikas prozesu motibagarririk sortzen, eta zenbaitetan, ohiko bihurtu diren baliabideetara jotzen da horien eraginkortasun pedagogikoa zalantzan jarri gabe.
|