2004
|
|
Balantzategiko ugazaba andre Genovevak
|
ez
zuen bere barruan halako ugaritasunik, baizik eta bihotz bakarra, behiok batzuetan eramaten dugun zintzarri sendo horietako bat bezalakoa: bihotz bakarra eta hura oso sakonean gordea.
|
|
Baina bizimoduak
|
ez
zuen bere martxarekin jarraitu; eta gure adiskidetasuna ez zen hautsi. Eta hori nola gertatu zen segituan kontatuko dut, eta kontatu zahar naizenari esker, zeren urak, urak edota denborak, gu zaharrokin zereginik ez baitauka.
|
2010
|
|
Bitarte hartan garbiki gogoratu nuen ETE elkartekoek
|
ez
zutela bere euskara plan berritzailea maite, baita Irantzuk nolabait nire esku utzi zuela albiste txarra zabaltzea ere. Horregatik erabaki nuen ezer ez erantzutea, isilik egonda betetzen ari nintzelako berak goizean eskatutako diskrezio ariketa.
|
|
Hasieratik Irantzuk
|
ez
zuen bertara joan nahi, supergizona ez delako gustuko pertsona bere lagun giroan. Zoritxarrez ni saiatu nintzen konbentzitzen, esanez oso afari berezia izango zela, abenturatxo bat.
|
|
" Existentzia esentzia baino lehenagokoa bada, ezin izango dira gauzak esplikatu giza natura eman eta finko bati erreferentzia eginez; bestela esanda, ez dago determinismorik, gizakia librea da, gizakia askatasuna da, gizakia kondenaturik dago librea izatera. Kondenatua,
|
ez
duelako berak bere burua sortu, eta gainera librea, zeren mundura sortu denetik berak egiten duenaren arduraduna delako". 1319
|
|
Lurra duintasunaren eta identitatearen sinboloa da, laborantzarako gauza ez denean ere, lurra ez da saltzen. Europara emigratzen duenak ere
|
ez
du bere lurra saltzen.944 Hizkuntza ere inportantea da, identitatearen ezagugarria da zentzu askotan, kabilaz kabila modu desberdinean egiten denez gero. Arrifen amazigera da hizkuntza arrunta, kanpotarrekin hitz egiteko arabiera arrunta erabiliko duten arren.
|
|
Johann Wolfgang Goethek, ostera, esaten zuen beste hizkuntzarik ezagutzen
|
ez
duenak bereari buruz ere ezer gutxi jakingo duela.
|
2011
|
|
Edarik behar du, beraz, bildu. Horretarik ezagun da behi esnedunak behar duela bertze batek baino gehiago edan, eta baldin edaten
|
ez
badu bere izarian, esne gutiago emanen duela. Bizkitartean, nekez edanen du aldi bakoitz behi harek, neguan eguneko behar lukeen ura.
|
|
nagusiak hurbilik atxiki diezaien begia behi bazkazaleer, edo, hobeki erran dezadan, berak bazka ditzan: gauza bat ongi eginik izan dadin nahi duenak
|
ez
baitu berak egitea bezalakorik.
|
|
Aipatu dituzun kalte horietarik den gutienaren egitea ez zaio gogoratu ere gauenarari. Eta nehori ez dio behin ere kutsu gaixtorik eman,
|
ez
baitu berak holakorik.
|
|
Xitarik edo antzaraedo ahate pirorik
|
ez
duenean bere helmenean, miruak jaten ohi ditu xori ttipiak, laborarien adiskideak. Horretan ere, bada, etsai dugu.
|
|
Txinerak, ordea,
|
ez
du bere idatzian era sistematikoan, behintzatinformazio fonetikorik ematen, eta aurreko batean aipatu dugun guo horrek, adibidez, ahoskera bakarra izanik ere, ondoko karaktereak erabiltzen ditu tonuaren arabera: guo== eltzea guo= 0= erresuma guo== fruta guo== iragan (aditza)
|
|
Lau kantarion artean, Ordorikak baino
|
ez
du bere webgunea (www. ruperordorika.com) non diskografia osoa kontsultatu ahal. Hutsune hau Berria taldeak argitaratutako www.badok.info rekin konpontzen da.
|
|
Bernard eta biok denbora osoan egon gara eskuak astintzen ea horrela eulitzar haiek uxatzen genituen. Harrigarria, Tonon jaunak ez zuen ezer egiten euliak uxatzeko, edo
|
ez
dute bera molestatzen edota molestatzen dute, baina berari ez zaio inporta eta lasai asko jarraitzen du euren artean.
|
2012
|
|
Autonomia proiektua, gure kasu honetan, autodefinizio bat da, kasu guztietan bezala. Prozesu horretan eta ez milurteko harpe, odol edo mintzoan, sortzen da egunero egunero Euskal Herria, eta hargatik, ez da hutsetik sortzen,
|
ez
du bere burua sortzen, ez da funtsik gabeko ilusio kolektiboa. Kanpokotzat, heteronomotzat, jotzen dituen determinazioen eraginpean bertan jaio da autonomoa izan nahi duena.
|
|
Eguberri aurreko egunetan Van Thiegelek asko edan zuen, eta
|
ez
zuen bere burua, ohi bezala, bi edo lau zatitan banatua sentitu, baizik eta askoz gehiagotan, batzuetan zortzitan eta beste batzuetan hamaseitan, bata bestearekin nahasten zitzaizkiola bere amaren irudia, Christinerena, Lalande Biranena, Chrysostomerena, Donatienena, Livorena eta beste hainbat ezagunena, eta haiekin batera pentsamendu asko, hala bere egoera ekonomikoari buruzkoak nola bere bizitz...
|
|
Metaforatxo batekin azalduta, hitz haiek ere txorien arrautzak habian bezain goxo ezarri ziren bere bihotzean. Ordu arte, bere berezitasun bakarra etxe pobre bateko umea izatea zen, amarik
|
ez
zuena bera jaio eta segituan hil zelako. Eta, bat batean, Napoleonen guardiako fusilari hoberenen parekoa izango zela iragartzen zion erretoreak!
|
|
Egia kontatzea. Madelaine hura gepardo bat bezala jarri zela, eta gainera haren loroa erotzeko moduan hasi zela deiadarka, eta hala, biak lehian ari zirela,
|
ez
zuela bere indarra ondo neurtu, eta nahi gabe hil zuela neska.
|
|
Hasi da zaldi gainean? Maiz oroitzen naiz hartaz, hemen soldadu batzuek
|
ez
baitute berak baino urte pare bat gehiago.
|
|
—Nire errua al da gure gerlariak hedatzearekin Frantzia eta Gaztela koldartu izana, ematen baitu bertan behera utzi dutela Nafarroa inbaditzeko plana? Uste izanen zuten Nafarroako erregeak
|
ez
zuela bere esku zegoen guztia eginen inbasioa galarazteko, baina, ikusi duzunez, gutxietsi ninduten beste behin ere.
|
|
...ori du maiteen, baina ez horregatik, baizik eta bere aita On Karlosen opari amultsua delakoz —izen bereko bigarrena Nafarroako tronuan, gogor eta maltzur ospea izanagatik beste edonor bezain eskuzabal eta goxoa izan zena—, eta dobla horrekin lotu zitzaion numismatikari, eta hari esker denbora puska ederrak pasatzen ditu, ahantzarazten dizkiotenak, tarteka bederenik, bere emazte Leonorrek
|
ez
duela berarengana itzuli nahi eta zortzi urte dituela jada Gaztelako gortean babesturik, eta bere senarra akusatu ere egin duela bera pozoitu nahi izateaz...
|
2013
|
|
—Obamak
|
ez
du bere burua edertzen horrelako kontuekin —esan zuen Dennisek.
|
|
Ez zuen merezi. Gainera, kontua ez zen inork
|
ez
zuela berarekin neurtu nahi, ez hori bakarrik; elkarren artean ere ez zuten gazteek borrokarik egin nahi izaten. Beragatik, noski, beldur zirelako denen artean sartu eta ez ote zen zartakoak ematen hasiko.
|
|
Horregatik, jaki haiek oparitzeaz gain, misiora bertara joateko gonbita egin zion Vancouverri, ondo etorriko zitzaion beste edozein gauza ikusiz gero hartu eta eramateko. Kapitainak
|
ez
zuen bere bidaia atzeratu nahi eta ez zuen gonbita onartu, baina, fraidearen eskuzabaltasunarekin txit harrituta —" this excellently good man" deitzen dio, HMS Discoveryn bazkaltzera gonbidatu zuen. Felipe de Goicoechea komandantea eta Santa Barbara misioko Jose de Miguel fraide trebiñuarra ere bazkaltiarren artean izan ziren.
|
|
Eta informazio zehatza eskaini ahal izan zen Golkoaren iparraldeko ertz, portu, uharte eta korronte guztiei buruz. Baina Ugarte ez zegoen gustura, espedizioak
|
ez
baitzuen bere helburua osorik bete, hots, ez zuen Filipinetako ontzientzat portu bat aurkitzea lortu. Eta Loretora itzuli orduko hurrengo ekinaldia prestatzen hasi zen.
|
|
Echevestek
|
ez
ditu bere zerrendan ahazten espedizioak bidean aurkituko zituen indioentzako opariak ere: kristalezko alez betetako sei kutxa (ahal dela beltzik ez eta gorriak ugari, zehazten du), tabakoa eta, bereziki, Yumen kapitainari, Anzaren lehenengo espedizioaren garaian hain abegikor agertutako Salvador Palmari emateko militar traje dotorea, dragoiena bezalako kapela eta guzti.
|
|
Eta bestearen hautuaren zentzua apur bat atzematen ez baduzu, horrek zurea ahultzen du epe ertainean. Horrela ez baituzu zure hautuaren arrazoibidea zorrozten,
|
ez
dituzu bere ahulguneak ezagutzen, ez dituzu zure oinarrizko hautuak ondo identifikatzen ere.
|
|
Hala ez balitz, ondoren ikusi genuke nola jokatu. Edonola ere, argi eta garbi geldi bedi Hostapek
|
ez
zuela bere soina inork ikustea edo ukitzea nahi, ezta hil ondoren ere; nahi ez zuen bezala hilerrian lurperatzerik, baina gutxiago oraindik putreek jan zezaten. Hori da denoi askotan aitortu ziguna eta horixe da eta ez besterik ezer Justizia jaunari eta edonori Kokoherrin esanen zaiona.
|
2014
|
|
Lavalen diskurtsoan hitzez hitz emana da. Alemaniaren garaipenaren aldeko parioa egin zuten ezkorrek
|
ez
zuten beraz translazio bat baizik egiteko Amerikako norabidera.) Baina ene ustez ideiak, gerla aitzinekoak kasu honetan, hil ezinak dira eta azaleratzen dira artetan ehortzi nahi genituen tendentziak. Konparaketa ausartaren egiteko, frankismoaren alde zirenek eskuin zentroz berriz tindatu dute etxea destorbuaren erdian baina manifa batzuetan ahantzi genituen lemak ateratzen dira gaur egun ere.
|
|
Zamaltzaina ederra da, dantzari perfektua, ontsa beztitua, baina mutua da. Kabana basa da, elegantziarik
|
ez
du bere ibileran, bortitz eta haserrekorra, baina mintzo da ederki, zorrotz eta hil lezake mihi ukaldiz. Dantzan hasten delarik groteskoa da.
|
|
Badakit ez duela Urbeltz kritikatzen Etxekoparrek, badakit maskaradetan, pastoraletan ibiltzen den jendeak zainetan ezartzen duela, ez baita deus egiten ahal ez bada zinez, zinez eta hitza hitz grimoiretan idatzia bezala. Badakit Jainkoak
|
ez
balu bere eskuinera deitu beste Paueko hastial hark erranen ziola Irabarnen ez direla egiazko zuberotarrak Urdiñarben bezala, zeren herria Aragonesen pasaian baitzen eta arriskua bazela espainol batek Mixelen amañiri bi gili gili eginik... Trrrradizioa hau du izendatzen.
|
|
Lau bertso badira gero zirtzilentzat. Ez dakigu bertso jartzailea nor den, izan daiteke deitua izan zen bertsolaria,
|
ez
baitu bere burua aipatzen, izan daiteke herriko berri jartzaile bat edo apeza bera. Gan ezartzeak joan orde lapurtarra zela salatzen du.
|
|
Tobera
|
ez
du berea, baina jende xehearena eta harengana jo behar dugu, toberen inguruko auzi minean sartzeko.
|
|
Denbora berean frogatu behar dugu ez garela itsutuki folklore eta tradizio zale, hirian ibiltzen dakigula, eta kanpokoa itsastea, arrazoi estra artistikoengatik, irekidura froga dugu. Eta tokikoak ez badu berri hori maite, horretan
|
ez
badu berea ezagutzen, ez bada heldu ikustera, ba orduan irekidura falta salatuko da. Beti funtzionatzen du.
|
|
Ez. Zeren
|
ez
baitu berea. Festibal errural egile guziek gauza bera diote, joko bera dute.
|
|
• Erranak
|
ez
ditu bereak baina pertsonaienak. Arte guzia hortan da.
|
|
Sutafu eta Beñaten arteko zina adin klaseari zor zaion leialtasuna da, boterea hartu beharrarena, hau baita zaldun ihauteko aldarria, eta hondarrean nehor ez da garai hartako salan kode horien jabe ez denik, denek genekien hor enfasia handiz antzeztua zena asto itzuli batekin bukatuko zela. Gillomek bere rola atxikitzen du Sutafurekin, IK ren alde edo kontra izan, orduko aktibista guziak dira IKri identifikatuak herritarren betaurrekoen gibeletik, joan jinak egiten ditu tranpan Sutafuk IKko fraseologia ahoan baina
|
ez
du bere burua defendatzen, arraileriaz ehorzten du pertsonaia Gillomek. Denbora dramatiko eta errealaren artean jostatzen da, baina gurea lardaskatuz posibilitateen habanikoa irekitzen du beste alderdiaren, begitan dituen Gaetan guzien kontra ankerkeria handienarekin jokatzeko.
|
|
Belardi utzi zuten Txomin Hegi Kreazko borobila proiektuan sartu zelarik. Honek
|
ez
baitu bere ideia utzi eta lehengo helburuetan egoten baita. Fauxto karrusa ren ondotik autodefentsa bat idatzi zuen interneten ibili zena.
|
|
Oraingo sorkuntza garaian, museoko norabidean
|
ez
badu bere lana haste hastetik ematen bederen, gaizo bat hasten bazaio jakintza horri sobera ohartzen, purista irainez deskalifikatzen da. Baina bego behingoan.
|
|
Antzerkilarien ekimena da behingoan, dantzariak eta are gutxiago bertsolariak ez dira horretan sartu. Bertsolari ezagun batek zioskun Baigorrin, ez zela holako plaza ekintzetan gustuan,
|
ez
zuela bere lekua atzematen, 1979an, Mattin hor zela eta plazan botatzen zuelarik lehen bertsoa, besteak eramaten zituela bere gibeletik. Bada hor gogoeta egiteko, tradizio bat zer den, beti entzuten dugularik bertsolaritza denboren sortzetik heldu dela kanbiamenik gabe(" poete rustique"," heritier des troubadours du Moyen Age" orain ere entzuten direnak).
|
|
Gaia zabalegi zen, antzerkiak hiru oren et erdi iraunen zuen. Eta bertsolariek
|
ez
dute beraz Escualdunac en egin zuten lana balidatu. Horretako naiz behartua orain teoriak paperera ezartzera.
|
|
Desagertu? Zer hitzek, zer soinuk, zer hotsek, zer esaldik
|
ez
du bere baitan beste baten traza. Orain erabiltzen ari naizen hitzen hotsetatik zein ote aurreko baten traza?
|
|
Ez dagoenarekin lan egin. Zer hitzek, zer soinuk, zer hotsek, zer esaldik
|
ez
du bere baitan beste baten arrasto tematia. Hotsaren absentziak bere desagerpenean irauten du.
|
|
Xamuio deitzen zioten Urritzokieta auzoko" Zamuioko bordako" semea zelako. Xamuiok Marokoko gerrara joan behar izan zuen kinto zelarik,
|
ez
baitzuen bere lekuan joango zen beste norbaiti ordaintzeko dirurik. 1921 urtea izango zen.
|
2015
|
|
Euskara tokiko aztura aldaberen tankerakoa zen: bere buruari aldaketa debekatu dion jario mudakorra,
|
ez
baitu bere buruari, hau da, aztura horiei, berariazko asmoak, planak edo ekimenak ezartzeko gaitasunik; eta hala denez, etengabe ari da aldatzen.
|
|
Tradizioak legitimazioa behar du beti. Berez doan transmisioak
|
ez
du bere burua ondo ezagutzen, ez da aparatu eta diskurtso berezietan antolatzen, egin egiten da eta kito. Inertzia soziokulturalak ez dira" naturalizatzen" berez, jendeok ezagun eta ikasi dugunari geurez eusten diogun arren hala moduz egiten dugu, nahigabean antzaldatzen ditugu zaharrak eta berriak asmatu.
|
|
Egunkariek zioten Gaztañagak, euskaldun petoa izanik, uste izan zuela borroka ukabilkadaka argituko zela, berak beti horrela erabakitzen baitzituen iskanbilak, eta denbora izan zuela oraindik ere pare bat ukabilkada emateko tiroak jo zizkion taita haren aurrean zerraldo jausi baino lehen. Onarturik geratzen zen Gaztañagari gehiegitxo gustatzen zitzaiola edatea, parrandazale zela oso eta burgoi samarra, baina onartzen zuten inork inoiz
|
ez
zuela berari buruz gaizki hitzik egin. Ezta hiltzaileak, taita Carretak berak ere, honek aitortu baitzuen epaiketa egunean:
|
|
Patsy Perroni pugilaren aurkako konbatea, Madison Square Garden aretoan, galdu egin zuen, berriro ere puntuetara, hamar asaltoak zutik aguantatu ondoren eta kontrarioak ezin izan zuelarik euskalduna lurrera bota. New Yorkeko porrot hau izan eta gero, Isidoro Gaztañagak eztabaida oso desatsegina izan zuen behar baino gehiago edateko zuen joera zela kausa eta
|
ez
zuelako bere burua zaintzen lehen mundu mailako boxeolari profesional batek egin lukeen moduan. Edatearen kontu horrekin etsaitu egin zen ordura arte laguna izan zuen Ricardo Alis welter sailean Espainiako txapelduna zen boxeolariarekin.
|
|
Urmenetak
|
ez
zuen bere burua Ejertzitotik desbinkulatu nahi, eta Iruñeko aldi luzean, 1977an Instituziotik irten zuen arte, ez zion ekitaldi militarretara joateari utzi izan, Kontzeptzio Inmakulatuaren ohorezko urteko festara konparaziora, Infanteriako patroia bera, zeinera joaten baitzen uniformeaz eta irabaziriko galoiez, Estatubatuar Armadaren Estatu Nagusiak emaniko gaitasun enblema barne....
|
|
Haatik,
|
ez
zituen bere xedeak burutu ahal izanen, garatu izan ez balu kudeaketa eraginkorrik hondo ekonomikoen kontrolean nola banaketan. Horretarako baliatu zen Kreditu Lokaleko Bankuaz, zeinarengandik eskuratu baitzituen mailegu gizenak; mailegu txipietarako aldiz, Nafarroako eta Iruñeko kutxetara jotzen zuen.
|
|
" Mugimendu Salbatzaileak eztanda egin eta egun bat edo bi geroago Euzko Alderdi Jeltzaleak Nafarroan deklarazio solemnea egin zuen, jakinaraziz
|
ez
zuela bere egiten Gipuzko eta Bizkaiko sekzioek Fronte Popularrarekin hitzartu izan zitzaketen itunak; halaber, arbuiatu egin dituela itunok, eta baztertu, haien ondorio erator litekeen erantzukizun oro.
|
|
Urmenetak
|
ez
zuen bere parte hartzearen hasiera baino kontatu, eta horrenbestez, isilpean utzi zituen gerrako xehetasun latzenak.
|
|
Nazio Batzordeak hamar mila lagunetan jarri zuen Gernikarako helburua, anbizio handiko asmoa, inondik ere, kontuan hartzen bada sindikatuak
|
ez
zuela bere jendea aldarrikapen politikoen inguruan mobilizatzeko tradiziorik eta, azken bi urtetako gorabeherek eragindako barne uholak bideratuak baziren ere, kide askok desgogoz zekusatela zuzendaritza jorratzen ari zen konpromiso politikoa.
|
|
Nik uste dut balio duela fabula moduan, baina argumentuak nahasteko erabiltzen dela. Irlandan, hiztun komunitateak frakasatu zuen,
|
ez
zuen bere burua antolatzen jakin eta ez zuen asmatu. Gaelera, minorizatuta eta miseria larrienari lotuta heldu zen hogeigarren mendera:
|
|
Gerora, Alvaro Miranda presidenteorde ohiak esan zuen beti funtzionatu zutela horrela eta hura departamendura iritsi zenean ez zuela hori ukitu nahi izan. Nafarroako Gobernuak ez zuen bere lege propioa bete,
|
ez
zuen bere autonomian zehaztutako funtziorik egin eta azkenean haren kontrola galdu du.
|
|
Jose Maria Aracama Sodenako zuzendariak eman zuen albiste horren berri Nafarroako Parlamentuan, baina aurrezki kutxa barruan ez zuten oso gustuko izan informazio hori argitaratzea. " Aracama jauna ez da Nafarroako Kutxaren eleduna eta horrenbestez
|
ez
ditugu bere adierazpenak ez aitortzen ez barneratzen", adierazi zion Diario de Navarra egunkariari Juan Rivera CANeko komunikazioko zuzendariordeak. Aracamak parlamentariei adierazi zienez etorkizunean Nafarroako Kutxak bere korporazioan desinbertsioak egin ostean," ziurrenik" Nafarroako Gobernuarekin eseri eta Iberdrolaren %1eko partaidetza hori partekatzea proposatuko zion.
|
|
Berehala lehertu zen liskar politikoa. Gutxiengoan ziren alderdi politikoentzat batzordeak
|
ez
zuen bere lana egin, ez baitzuen adostutako hautagairik mahai gainean jarri. Kontseilu barruan hitz egiteko aukera zuten langileen ordezkariek ere nahiago zuten barne sustapen bat izatea eta adostasun zabala lortzea.
|
|
Ezin zitzaion ezer leporatu, aurrezki kutxari gertatutakoa kanpoko faktore batzuen ondorioa baino ez zelako. Nafarroako Kutxa ez da desagertu, eta
|
ez
zuen bere gestioa zertan zuritu, ez zuen bere eskuak zertan garbitu. Ondo edo gaizki gestionatu, berdin zion, aurrezki kutxak bakarrik inoiz zuen iraungo:
|
|
Gehienentzat lan egiten zuten bulegoan hasi eta amaitzen zen aurrezki kutxa: " Langileoi osotasunaren irudia falta zaigu eta askok
|
ez
dute bere bulegotik haratago ikusten", kontatzen du J. L. langileak.*
|
|
Hipermodernitate honetan, ordea, mendebaldeko gizarteetako industria gehiena kanpora eraman den neurrian eta teknologia berriek bestelako zerbitzu eta eskariak ahalbidetu dituen heinean, jada ez da gizaki ekoizlerik behar —ez gizaki mota nagusi bezala behintzat, ekoizleak behar baitira, noski— Modernitateko gizaki solido eta zurrunak utzi dio lekua, ondorioz, askoz malguagoa den pastichear' i, edozein forma har dezakeen hareazko masa amorfoari. Egungo gizakiak
|
ez
du bere burua zertan klaseren batekin identifikatu —eta nahiko balu ere, zaila oso egingo litzaioke klase modernoen desagerpenaren aurrean gaudenean—, ezta talde jakin eta bakar batekin ere; egungo gizakia malgua da, antzezlea, eta nahi beste maskara erabiltzeko gai da. Egungo gizaki mota hipermodernoa da, nagusiki.
|
|
Gozatzearen demokratizazioarekin denek nahi dute aukera berdina izan, inork ere ez du gutxiago izan nahi, jakin barik kontsumismo horrek mendeko bihurtzen dituela. Estatu espainoleko emakumeen arteko% 80aren masa korporala normala izanik ere, horren erdiak
|
ez
du bere neurriko arroparik aurkitzen —askori dieta egitea bururatzen zaio eta, horretarako, zain dituzte osasunaz arduratzen diren enpresak eta aditu gudarosteak— eta beraien gorputzekin beteezin amaitzen dute dendek agerian dituzten prototipoekin bat ez datorrela ikustean. Inditex, Mango edo El Corte Ingles bezalako inperioek ezarritako edertasun ereduak emakumeen gehiengoa bere gorputza mespretxatzera eramaten du nahitaez eta, logikoa denez, geroz eta handiagoa da beren gorputza aldatzen saiatzen direnen kopurua —egundoko negozioa gimnasio, dietista eta kirurgia plastikoarentzat, besteak beste— Modu batean zein bestean, gehienetan dendek ezarritako neurrien patroi anomaloek buru trastornoen ugaritzea dakar —era berean, buruaz eta arimaz arduratzen diren klinikek, enpresek eta protokoloek etekina ateratzen dutelarik.
|
|
Bere azkeneko helburua bizirautea da, kontserbazioa. Bizigabeak
|
ez
du bere burua gobernatzeko inolako asmorik, ez baitio desertuari, noraeza eta ezinegonari, aurre egin nahi. Menpekoa da, zonbia, hildakoa, bizigabea, ez du benetako existentziarik.
|
2016
|
|
Odisea espazioan filman berriz (Stanley Kubrick, 1968), ordenagailu nagusiak operazioa arriskuan jarri duen akatsa egin du. Hori dela eta, astronautetako bat HAL 9000 konputagailua itzaltzen hasten denean, honek
|
ez
du berarentzat prestatutako gidoia onartzen eta astronauta hil nahiko du. Bere ahotsa nahi honek ere.
|
|
Amonak, gainera, diskutitu egiten ziok, zeren Danuta oso enteratuta zegok, eta hortxe ibiltzen dituk biak Rosa Luxemburgo gora eta Rosa Luxemburgo behera. Benetan, nire andreak gehiegi hitz egiten dik komunismoaz, baina
|
ez
duk bere kulpa. Badakik ttikitan Leninen obrak egosten ari ziren ontzi batera erori zela.
|
|
Baina berak ere konfiantza eduki beharra zeukan. Poliziak ez zuen Jone harrapatuko, Jonek
|
ez
zuen bera salatuko, dena ondo joango zen.
|
|
Ordea
|
ez
zuen bere anaiarengan pentsatu nahi, eta are gutxiago nahi zuen haren irudia bere gogo logaletu eta nagian flotatzen gera zekion; beraz, burua astindu eta bide inguruetako garriga aztertu zuen begiz. Ez zuen han ezer berezirik antzeman:
|
|
Beiruteko palestinarrak oso egoera larrian. ETAk dio
|
ez
zuela berak jarri umea larriki zauritu zuen bonba, irakurri zuen orduan. Lehen orrialdeko bi izenburu nagusiak ziren.
|
|
Carlosek urtebete baino gehiago zeraman telebista erakusten ari zen kostaldea ikusi gabe, eta horregatik bere hitzei eman nahi izandako broma kutsua. Baina telefonoaren bestaldeko neskak
|
ez
zuen bere ahalegina aintzat hartu, eta nekati erantzun zion:
|
|
Jonek
|
ez
zuen bere xuxurla tonua uzten, eta bien arteko elkarrizketak bazuen, intimitateaz gain, solemnitate izpi bat ere; hala nola izaten duten suiziden artekoek, edo ospitalean ohe batetik bestera eta gauaren anparoanmintzatzen diren gaixoenek. Bai, hiltzeko arriskuan eroritako guztien erresuma aparte hartan zeuden, eta aberritasun horrek elkarrengana biltzen zituen, eta anaia arreba bihurtu.
|
|
Hantxe topatu zuen Altzola Gerediagak Mikelestorenaren liburuaren xerka zebilela. Aingeru Irigarairekin batera Iruritan gizondu, Norbert Tauerrekin posta truke oparoa mantendu, eta Orreagako bere gelatxoan euskal liburutegi ezin ederragoa bazuen ere,
|
ez
zuen bere burua idazletzat ematen, eta apezgai zeneko hitzaldia dugu euskaraz argitara eman zuen idazki bakarra, tamalez.
|
|
Elizanburuk berak
|
ez
du bere burua historiagiletzat, eta azken buruan berak duen asmoa zera da, gori gorian zegoen zioan bere iritzia azalaraztea eta euskaldunen hazkuntza ideologiko egokia:
|
|
Alabaina ez genuen oso lan fidagarria Okzitaniako Tolosako irakasleak aurkeztu ziguna, eta horren zuzentzeko asmotan Arxu altzurukutarrak bi itzulpen proposatu zizkigun, bata 1858.ean, Gustave Brunetek Parisen argitara emaniko Notice sur les proverbes basques liburuan ageri zena, zinez oker, motz eta kamuts, berauk errefusatu egin zuena, eta bigarren bat 1872.ean, Baionako Impartial des Pyrenees et des Landes egunerokoan kaleratua, eta geroxeago ere, Vinsonen eskutik, 1878 eko Etudes de linguistique et d’ethnographie delakoan. Vinsonek berak ere,
|
ez
zuen bere burua bazterrean largatu nahi, eta ekarpen seriosa eskaini zigun Revue des etudes rebelaisiennes izenburukoan 1905.ean. Vinsonen aburuz, Rabelaisi lagundu ziona jaun handien menean zeuden euskaldunetarikoa zatekeen, xiberotarra edo baxenafarra.
|
|
Biek ala biek, boterea gizartearen ikusmenetik ezkutatzen dute. Eta helezin edo ikustezin den botereak
|
ez
du bere eginengatik erantzun ohi. Gogoan dut nire haurtzaroan oraindik meza katolikoa nola ematen zuten apaizek elizan bildutakoei bizkarra emanez, eta gogoan dut nire ume gogoan zer nolako misterio kutsua zuten apaizak egiten zituen beso eta esku mugimendu haiek. Zertan ote zebilen asmatu ezinean egoten nintzen harriturik.
|
|
Gizakiak dira ekimena dutenak, behatzeko, ezaupidea osatzeko eta kontrolaren sinbologia garatzeko. Naturaren jainkozkook ez dira naturaren indarren irudikapena baizik, ez dute borondaterik ez nortasunik, eta
|
ez
dute beraz kategoria izen egokirik, jainkozko esaten badiegu ere, jainko tik ezer ez dutelako. Honelakoek gizakiekin osatzen duten harreman esparrua, gizakien ekimenaren gainean eraikitzen da, gizakien askatasun ontologikoaren gainean.
|
|
militarra beti erregeren zerbitzuan jarduteko dago. Inoiz
|
ez
du bere indarra erabili behar erregetzari nagusitzen saiatzeko, militarrak ez baitu horretarako behar hainbat duintasunik, erregetza jainkoek emana delako. Militarrak aginte gorenetik baztertu beharraren ideia honek baditu, beraz, bost mila urte baino gehiago (batzuren batzuk oraindik ohartu gabe dauden arren), eta indoeuropar arrakastaren gako nagusietako bat da zalantzarik gabe.
|
|
Gizakiak dira ekimena dutenak, behatzeko, ezaupidea osatzeko eta kontrolaren sinbologia garatzeko. Naturaren jainkozkook ez dira naturaren indarren irudikapena baizik, ez dute borondaterik ez nortasunik, eta
|
ez
dute beraz kategoria izen egokirik," jainkozko" esaten badiegu ere" jainkotik" ezer ez dutelako. Honelakoek gizakiekin osatzen duten harreman esparrua, gizakien ekimenaren gainean eraikitzen da, gizakien askatasun ontologikoaren gainean.
|
|
Dena den, enpresa dolmenikoa bera ere, gainerako guztiak bezala, konkurrentzian bizi da, saltzen eta exportatzen saiatzen da, alegia, gerran bizi da merkatu mugagabean, besteak baino indartsuago izaten saiatzen da bizirik irauteko eta atzerria kolonizatzen saiatzen da, balio erantsi handiko produktuak salduz eta balio erantsi txikiko osagarrien ekoizpena leku aldatuz. Sistema mugagabean bizi da;
|
ez
ditu bere burua asetzeko ondasunak ekoizten, mundu osoko merkatuetan saltzen saiatzen da, mundua konkistatzen saiatzen da.
|
2017
|
|
Zoro dei egidazue, baina zuzen nagoela aitortu behar duzue, zeren hic batean, kausa batec
|
ez
du bere arrazoia motibacen."
|
|
Ezin andere izan berak sortutako seme alaba eta hitzen gainean. Emankortasunik sentitu ez —iruditzen zaidanez, ordurako
|
ez
zuen bere gorputza atsegin izango— eta ez zuen bere baitan ezertarako tokirik: soin huts.
|
|
Ezin andere izan berak sortutako seme alaba eta hitzen gainean. Emankortasunik sentitu ez —iruditzen zaidanez, ordurako ez zuen bere gorputza atsegin izango— eta
|
ez
zuen bere baitan ezertarako tokirik: soin huts.
|
|
Nafarroan ez zuen behin ere proklamarik idatzi; baina, urte batzuk lehenago, Vincenneseko gazteluan giltzaperaturik zegoela, Victor La Horik erakutsi zion zein zen hitz idatziaren balioa eta indarra. Aurreko proklama guztiak berak sinatu bazituen ere,
|
ez
zituen berak bakarrik idatzi, aldamenean beti izan baitzituen frai Servandoren berba suharrak eta Joaquin Infanteren hitz zorrotzak. Aurreko proklama guztiak besteei begira idatzi zituen beti:
|
|
Amarrua gorabehera, Minak
|
ez
zuen bere asmoa guztiz bete, eta frantsesek sinesteko itxurak egin bazituzten ere, ez ziren dena irensteko bezain ergelak. Garai hartan, frantsesek bazekiten Minaren Korsoko gerrillarien artean liskarrak sortuak zirela gerrillaren buru izendatzeko eta, premia handiz, jakin nahi zuten nor izan zitekeen Xabierren ordezkoa talde hartan.
|
2018
|
|
1871ko urriaren 18an hil zen, Iruñeko setioaren garaian. Manuel Iribarrenek
|
ez
du bere liburuan haren heriotzaz daturik ematen eta, beraz, ez dakigu ea karlisten ekintza militarren ondorioz hil ote zen edo, oraindik 54 urte betetzeko hilabetea falta zitzaiolarik, arrazoi naturalak zirela medio egun horietan hiltzea egokitu ote zitzaion. Ezin jakin.
|
|
Ez zen oso gerlari sutsua izan, gurutzatua izan bazen ere, baina oso gogor kritikatu zituen etxean gelditzen zirenak sarrazenoen aurka borrokatu gabe. Dena dela, amodioa nahiago zuen gerra baino, nahiz eta, dirudienez, oso zorte txarra izan zuen amodio gaietan, berak maite zuen damak
|
ez
baitzuen bera maite, eta halaxe bizi omen zen sufrikarioz beterik, amodiozko eta desengainuzko poemak sortzen eta musikatzen bere laud eta bihuelarekin.
|
|
Azkenean, garaiko logikan murgilduz gero, Nafarroaren desagertzea Erresuma independente bezala ulergarria dela esan dezakegu. Ez zuen birkonkista aurrera eraman,
|
ez
zituen bere lurrak zabaldu, eta horrek beti baldintzatu zuen Nafarroaren hedadura demografiko, ekonomiko eta politikoa hiru erresuma indartsu eta boteretsuen artean. Nafarroa lurralde giltzarria izan zen Behe Erdi Aroan, Gaztela, Aragoi eta Frantziaren artean.
|
|
" ume hau jornalari txiro baten alaba da. Beste lau ume ditut, eta
|
ez
dut bera mantentzeko baliabiderik". 137 Beste kasu batzuetan, amaren egoera larria agertzen zaigu(" ume hau uzten dut Inklusa Sainduan esnerik gabe nagoelako, gainera alargun gelditu naiz duela 15 egun..." 138) edota bikote gazteen sufrimendua:
|
|
Oso deseroso sentitu zen Martin, gehiegizkoa iruditu zitzaion Martak hartutako lana. Martak garrantzia kendu zion, esanez
|
ez
zuela berarentzat egin eta, beste planen bat bazuen, ez zuela etortzera behartuta sentitu behar.
|
|
Berlineko etxean,
|
ez
du berak izan nahi hormen zuritasunean indarra galtzen duen figura. Kappe jauna da argazkitik desagertu behar duena.
|
|
Geroago Sarratek, ordea, guzia entzutean,
|
ez
zuen bere ohiko humore ederra.
|
|
hekatonbearen eguna heldu zenean, hiriko barrunbeetan bildurik zeuden kiristiak" Emaguzu Jauna zeure erresumako loria" kantatzen hasi, eta aita Cumeno iztupari su pizterako orduan, Sainduak haren gogoa bolatu zuen eta eraman, zuela hamar urte egona zen saindutegi honetara: aita Christos ikusi zuen, ohi bezala bere otoitzean gogoa bolaturik; bai eta anaia Ephifanioren aitzinean ediren ere zen, bada, bizi osoan soilki anaia mantenatu zena,
|
ez
baitzuen bere burua aita izateko duintzat. Halaber, aita Ezekielen ahots barna entzun ere zuen, nona oreneko kantorea ematen ari.
|
2019
|
|
Logikoa zen hura ere. Martinek
|
ez
zuen bere aitak lan egiten zuen tokia hondatu nahiko.
|
|
Ekoizpen modu kapitalista klase konposizio konkretu batean oinarritzen da, alde batetik ekoizpen bitartekoen gaineko jabetza pribatua eurena duten subjektuak daude, eta bestetik, langileria klasea, zeinetan euretako inork
|
ez
duen bere burua lan prozesu zuzenetik emantzipatzeko akumulazio gaitasunik, hau da, kapitala sor dezaketen ekoizpen bitartekoen jabe ez den klasea, eta bere lan indar merkantzia soilik saldu dezakeena. Kapitalaren harreman izendatzen du Marxek kapitalista eta soldatapeko langile kategorien oposizioaren bitartez definitzen den klase konposizio hau:
|
2020
|
|
Euskal kulturaren gaia hizpidera ekartzen denean, produkzioa aipatzen da sarri, liburugintza, zinegintza, antzerkigintza, telebista eta irratigintza, kantagintza...; gintza mordo bat aipatzen dira, eta, hala dirudi, mundu bat osatu nahi dela, unibertso bat, eta hura euskal mamiz eta airez bete. Eta ondo da, ez da ideia txarra; baina ai, zer pena! produkzioak
|
ez
du bere horretan horrelako mundurik, unibertsorik, sortuko. Begiratu liburutegi tradizionaletan zein elektronikoetan dauden euskal liburuen kopuruari:
|
|
Horrela ez balitz, laster galduko luke orain hunkitzen duen xalotasuna. Treneko begiraleak, baserritarraren irudi iragankorra gizanditzat hartu duenak,
|
ez
luke bere bizimodua, bere patua, behekoarenarekin trukatuko. Ez du jakin nahi zein den benetan beheko mundua.
|
|
[CO] Gero gerokoak. Fanatiko horiek inoiz
|
ez
dute berea eginen; lehen ezin izan bazuten, orain hagitzez gutxiago. Leyreren aldeko negoziazio batek ez du terrorista kabroien porrota atzeratuko.
|
|
Denok izan gara gazte. Nork
|
ez
ditu bere gaztaroaren bekatutxoak. Ni neu, akademiatik atera berria, konpainia ez oso ortodoxoak ibili nintzen; jarduera ilun samarrak leporatu zizkidaten.
|
|
Idazlea, batez ere, hizkuntza horrekin eta lengoaiarekin arazoak dituen norbait da, horregatik endredatzen da eta berandutzen da zeregin horretan. Idazleak
|
ez
du bere buruaz idazten, komunaz arduratzen da, eta ez da bereziki originala, ez bereziki eredugarria, ez bereziki produktiboa. Baina, batez ere, komun dugunaz arduratzen da.240
|
2021
|
|
‘Akort izan’ ados izan edo bat etorri adierazteko erabiltzen da Iparraldean. Kasu honetako esapideak, ados baina mesfidati adierazten du Luzaideko Hiztegian eta honekin adierazi nahi da norbaitekin ados egon arren
|
ez
dugula berarekin ibili nahi, fidagarria ez delako edo. Baztanen ere, Arizkunen (Izeta, 1996:
|
|
Espainolismo bera ezkutatzen da, baita ere, eskola publikoaren euskalduntze prozesuan euskara ikasteari uko egin edo beren gogoaren aurka ikasi zuten irakasleen aldarrietan. Hizkuntzalari madrildarrak dioen moduan, hizkuntza menderatzailea dagoen kasuetan, menderatzailearen lekua duen horrek ez du esfortzu txiki bat ere egin nahi bestearen hizkuntza ezagutzeko edo ulertzen saiatzeko,
|
ez
baitu bere nagusitasuna kolokan edo ezbaian jar dezakeen ezer egingo. Euskara ikastea, ikuspegi horretatik, behean dagoenari keinu bat egitea litzateke, hizkuntz biak parekatzea, behean dagoen beste horren pareko bihurtzea.
|
|
Horrenbestez, Imbernon i jarraiki, formakuntza ezartzeko erreforma makillaje berriei heldu baino, hobe litzateke benetako birprofesionalizazio bati heltzea; hots, lanbidea birpentsatu genuke, benetako dekonstrukzioa gauzatu eta berriro ere diseinatu. Eta, noski, horrek guztiak ere ez luke askotarako balioko baldin eta irakasleak
|
ez
badu bere autoritatea berreskuratzen; jarraitzeko, Bolivarekin, DBHk porrot egin badu, neurri handi batean irakaslearen formakuntzaz ahaztu direlako da, horrek identitate profesionalarekin lotutako krisi larria suposatu baitio Bigarren Hezkuntzako irakasle askori, bereziki Batxilergotik zetozenei, bestelako formakuntza eta praktiketara baitzeuden ohiturik. Irakasleek egoera ezezagun eta berri batera moldatu behar badute, ezin da beraien esku utzi, egoera berrira moldatu ahal izateko formakuntza egokia eskaini behar baitzaie.
|