2000
|
|
Gero, azpigeneroetara joz (eta generoen sailkapena gustatzen ez bazaigu, azpigeneroena are gutxiago), badago genero bat, genero" femeninoa", oso modan jartzen ari dena zoritxarrez. Eta zoritxarrez diot,
|
ez
gero eta emakume idazle gehiago dagoelako, baizik azpigenero bezala hartzen delako, eta politikoki zuzena delako hori bultzatzea. Ni ere, printzipioz, ez nago ados generokako sailkapenarekin.
|
|
Eta nik pentsatzen nuen zenbatetan mintzatzen zen aita defunktua ezin gogarago jauregiaren urrezko etorkizunaz eta nola bihurtu zuen Mattin etorkizun hartako ardatz eta amets; ordea, biak ere hilik zeutzala, ez zen etorkizunaz sobera prometatzerik
|
ez
geroaren benturan ibiltzerik, zeren beirakia eta lurrezko ontzia baino hauskorrago baikinen, zinez, ezdeusaren pare eta fitsaren berdin, eta zeren hala bihur baitzitekeen, gauetik egunerat, munduko loria guztia ere banaloria. Eta zeren, Kristok erran zigun bezala, ez baitakigu eguna eta ez orena.
|
|
Eta horixe da ez Karmelok ez Dabidek, nik nahi ez badut behintzat, sekula jakiterik izango ez dutena; ez hori,
|
ez
gero elkarri eskua emanda etorri garela, zeren, aparkaleku ondoko ostatura nekez bada nekez heldu garenean, eskuak askatu egin baititugu.
|
2001
|
|
Aurrerago esan dugu nolako gaitasuna izan duen ikasle autonomoak.Baina
|
ez
gero pentsatu ikasleek berez dakartela gaitasun hori. Zenbaitek garatuagobadu ere, gaur egungo egoeran (aurretiko esperientziak, gaitasun ezak, etab.) osogutxi dira besterik gabe ikasten dakitenak.
|
|
Baina euliak igandea zela ohartu gabe eta paper zintzilikatuen beldurrik gabe ari ziren, burrunbari, batak bestea jo eta oso bizkor bereiziz, bata gora espiral zoroan, bestea kolpearen puntura bueltaka behin eta berriro, imandurik balego bezalako zorabioan. Eta ez zen ulertzen jirabira zehatz ero haien arrazoia, ez Goioren belaunean pausatzen zen eulia janariaren bila ari zen ala jolasean,
|
ez
gero bere matematika ezkutuarekin itzultzen zen airera edo bere halabehar ezezagunarekin.
|
|
Eta orain amnesia propioan murgilduta bizi den gizon hori, bere mundu txiki itxi horretan, zoriontsu bizi omen da, ez lehenik ez orainik
|
ez
gerorik duela, izaki alderrai bat bailitzan, isiltasuna bezain aske.
|
2002
|
|
Zer ba!... begituyozue alkarregaz berbetan diarduenian eta erderaz sumauko dozuz. Danak
|
ez
gero!
|
|
Hogeita hamar urte eskas izan ziren Lavinium eraiki eta Alba Longako koloniak sortu bitartean. Baina aberastasunak, etruriarrak garaitu ondoren batez ere ugaritu zirenarekin, ez Eneas hiltzean,
|
ez
gero andrazkoaren tutoregoan, ez eta umearen agintaldiko hastapenetan ez ziren ausartu armak hartzen ez Mezentzio eta etruriarrak ez gainontzeko alboerrietako garau bat ere. Bake hitzarmenean erabaki zen Albula ibaia, gaur egun Tiber deitzen dutena, izan zedila etruriarren eta latinoen arteko muga.
|
|
–Tontakeriarik
|
ez
gero, e! Helduiok, Imanol –Imanolek, zalantzati, ezetz.
|
|
Ez, ez! –larritu zen Alazne– Horrelako umekeriarik
|
ez
gero!
|
|
Bego horretan kontua. Eta bego hautatu dut,
|
ez
gero, biek, begok eta gerok gauza bera esan nahi badute ere gehienetan, gero da bego.
|
|
PSOEkoez Euskal Herrian oro har —salbuespen gutxi baina duintasunez beterikoak baitaude, Gipuzkoan batez ere— ez dut ezer esanen, ezpada gogoratzeko gure ama zenaren aholku zuhurra: "
|
ez
gero lar fidatu, izan espainiar nazionalista besterik ez baitira". Zorionez, ez du berak azken hiru urteotako PSOEkoen jarrerak ikusteko aukerarik izan.
|
2003
|
|
Hara: zu lango gazte burujantzi batek, erbesteko literatura ez eze, geure geurea dogun euskerazkoa be sakon ezagutu behar leuke; ta ezagutu bere,
|
ez
gero edozelan, hurhurretik baino: hau da, idazlerik onenak irakurriaz eta euron idaztietan aztertuaz.
|
|
Hara: gure gazteak, burua landu nahi badabe, erbesteetako literatura, geure geurea dogun euskerazkoa be sakon ezagutu behar leukie; ta ezagutu bere,
|
ez
gero edozelan, hur hurretik baino: hau da, idazlerik onenen lanak irakurri ta aztertuaz.
|
|
Lehen eta behingoz, gerrarik izan edo ez, sekula
|
ez
gero gerra hitzik aipatu. Honela, gerra ez da erreala, alegiazkoa baizik (Michael Ignatieff, Guerra virtual.
|
|
Ezen, Nafarroan euskararen maldan behera berria geldiaraziko badugu, horretarako behar den eszenategi juridiko instituzionala ez dugu euskaltzaleok erabakiko, ez gure ordezkari edo diren alderdi abertzaleekere. Ez orain,
|
ez
geroan ere. Aitzitik, gure ikusmoldetik urrun —hagitz urrun— dauden bertze indar politiko batzuekin egin dugu tratua.
|
|
Goizago edo beranduago euskalgintzako sektore guztiak ukitu, jo edo astinduko gaitu honek, elkarte askok begiak ixtea erabaki badute ere. Aurretiazko medizina da soluzioa eta
|
ez
gero itzulerarik gabeko bidean suhiltzailearena egitea.
|
2004
|
|
ETAren arazoa ez da etikarik eza. Ez bere jaiotzan, oraindik hil ez zuenean;
|
ez
gero, hil egiten hasi zenean; ez eta terrorismoaren estrategian sartu zenetik hona ere. Areago, ETAren etika ez dago uste bezain urrun bertze etika askotatik.
|
2005
|
|
Aditz laguntzailea ren elipsia da Ithurrik syntaxe de la rapidité de la phrase deitzen duenaren oinarri (Grammaire, 445). Aditzaren bere gisa lekuratzeak (are SOV delako ordena kanonikoa maíz elkarrizketan ere ez gordetzeak) nahiz aditzaz landako inversioek, anakoluto ek eta figurek Hiriart Urrutiren hitzordenaren askatasuna baina mintzairaerretorikoaren edo estilistikaren manupekoa salatzen dute. Aditz aurreratzea73XABIER ALTZIBARkontaeran nahiz estilo diskurtsiboan gertatzen da, azalpen eta eztabaidan ere usu, eta
|
ez
gero esaldi luze korapilotsuetan soilki (Geroztik hunat joan dire ehun urte, E 278); aditz laguntzailearen inversio edo aitzinatzeaz baliatzen ohi da enfasia adierazteko (Giten ixil, mintza ditela gauzak, E 262). Baina irakurlearen gogoa zintzilik utzi nahi duenean aditza perpaus edo paragrafoa ren hondarrera igortzen ere badaki.Areago, Hiriart Urrutik guziz joskeran edo morfosintaxian egiten duen bihurketa, are transgresioaren gakoa ere erretorikan dagoke eta ez gramatikan.
|
|
– Segur naiz ez duzula aterperik ere! Eni gezurrik
|
ez
gero! Sakela horietan, sos pilik ez duzu...
|
|
" Nora zoaz?" galdetzen dio kanoiontzi paxistak Sanander aldetik datorrela ikusita," Saint Jean de Luz" esaten dio Bolton kapitainak, eta hurrengo gauean Ziburutik irten eta argiak amata eginda pasatzen da Almirante Cervera beldurgarriaren ondotik pipa erreaz, Ibaizabal gora sartzeko. Badu meritua, nork uka, baina
|
ez
gero uste antipaxismoak bideratu duenik horretara. Harrapatzen dute doixtarrek eta" Irish abertzaleak gara" esaten du inglandarrak lasai, edo" Neuk akabatuko dut telegrafista aliatuzale hori!", egundoko gibela.
|
2006
|
|
Hutsune esistentziala. Ez iraganik,
|
ez
gerorik.
|
|
714 Baina hemen, eta Prologoan alemanentzat berdin," Volk" berbak berak Herder edo Hegel
|
ez
gero balioa franko aldatua duela begiratu behar da. Aldakuntza ez dago Volksgeistetik Volksseelera bakarrik, ezpada Volk kontzeptuan bertan (hein batean" nazional alemana" esan nahi izatera ekarria).
|
|
Wulff ez zuten aurkitzerik izan. Ez orduan
|
ez
gero, ez laguntzan etorritakoek, ez Kochek eta Ayakok handik hilabetera gorpuaren bila joandakoan. Ezta, gero, geologiako eta botanikako bildumak jasotzera joan zirenek ere.
|
|
Inork ez zuen berriz ere Katalinarendako gorte solasik atera. Ez orduan,
|
ez
geroan ere.
|
2007
|
|
15 Pruden Garzia k oharrarazten dit, izenburuak batzuei euskal abertzaletasunaren aurka eslogan merke moduan bestelako erabilerak erraztu dizkien arren, Caro Baroja-ren saioa, zinez izan, leunki edo nolabait gortesiaz bada ere,, autokritikoa? dela Espainiako historiografia (liberal!?) Menéndez Pidal
|
ez
gero ofizialarekiko: betidaniko karaktere nazional espainola, berdin esentzia nazionala, berdin Gaztelaren metafisika, berdin, azkenean?
|
|
Izan ere, Herder bezalaxe Schelling ere gizon emakumearentzat arraza erabiltzearen kontrarioa da espresuki eta errepikatuki, ik. Ausgewählte Schriften, Frankfurt 1985, bol. V, batez ere 108 eta 516 Arraza kontzeptua soil soilik onartzen da (Ib., 50, 108, 125, 519) Don Felix Azara informatzaile espainolaren arabera Paraguay aldean ba omen dagoen espezie bitxi batentzat, hizkuntzarik ez duena, erlijiorik ere ez, ezta ere pentsamendu razionalik (Jainkoaren ideiarik alegia; Jainko hau ez da erlijiosoa bakarrik: oroit, Descartes
|
ez
gero filosofo razionalistentzat. Voltaire inklusibe, adimenaren lehen ideia, pentsamendu razional oro posibilitatzen duena, Jainkoaren ideia dela), eta Eliz Kontzilioek berek gizatasuna ezetsi omen diotena, azkenean Aita Santuaren dekretuz bakarrik apaizek sakramentuetara ametitua.
|
|
332 Cassirer
|
ez
gero, Herder-en hasierak Ilustrazioaren printzipioetan ezbaigabea dirudi (eta Berlin-en tesia da, beti hala iraun duela): –Everyone seems agreed that Herder began as a typical, almost routine defender of the great ideals of eighteenth century enlightenment, that is, as a humanitarian, a cosmopolitan, and a pacifist.
|
|
Premisa bat da, ikusmolde aldetik, XIX. mendean dena historizatua dagoela: erromantizismoaz eta Hegel
|
ez
gero, arrazoimenak historia dauka, zuzenbideak historia dauka, hizkuntzak historia dauka, literaturak historia dauka(. Homeroren auzia?), erlijioak berak ere historia dauka (testu biblikoen ikerketa historiko kritikoak). Gizon emakumearen mundua historiaren mundua da.
|
|
ALAIN: Kontuz horâ? ¦ Kontuz
|
ez
gero herria apurtu.
|
|
Pruden Garzia k oharrarazten dit, izenburuak batzuei euskal abertzaletasunaren aurkako slogan merke moduan bestelako erabilerak erraztu dizkien arren, Caro Baroja-ren saioa, zinez izan, leunki edo nolabait kortesiaz bada ere, «autokritikoa» dela Espainiako historiografia (liberal!?) Menéndez Pidal
|
ez
gero ofizialarekiko: betidaniko karaktere nazional espainola, berdin esentzia nazionala, berdin Gaztelaren metafisika, berdin, azkenean?
|
|
Nik pentsatzen dut, ni (bederen) banaiz hortakoz: hala finkatu du filosofikoki Descartes-ek ni edo subjektu modernoa, Hegel
|
ez
gero topikoa dena aldi berean Moderniaren hatsea iriztea. Espainolaren influentziaz, bi aldiz pentsatu gabe «pentsatzen dut, beraz banaiz» esateko ohitura txar axalgaina hartu dugu.
|
|
Subjektibotasun modernoa, Descartes
|
ez
gero nola filosofian hala zientzian praktika nagusitua zena, Kant-ekin autokontzientzia kritikora heldu bada, Humboldt-ekin, hala gomutarazten dute gaurko filosofo hermeneutikoek, nahiz ez duen berehala jarraipen handirik izango, erradikaltasun batera ailegatu da, pentsamendua hizkuntzarekin bateratu duenean, beste halakorik XX. mendean bakarrik, haren pizkundeagaz batera hain zuzen, ikusiko dugu... Hizkuntza, beraz, kontzeptua, ezagutza?
|
|
Izan ere, ez da alferrik esaten, goiko pasartetxo hori, hizkuntzalaritzaren historian eraginik handiena izan duen testua izan ei dela («the most influential text in the history of semantics») 44 Aristoteles-en pasartearen balio fundatzailea Mendebaleko filosofiarentzat Amonio eta Boeziok, euren itzulpen eta iruzkinekin, eta San Agustin ek finkatu dute: San Agustin
|
ez
gero hizkuntza signum gisa gelditzen da identifikatua; zeinu arbitrarioa, edo secundum placitum, Boezio-k katá synthéken itzuli duenez. Hizkuntzaren egitamu semiotikoari dagokionez, haren natura bikoitza da:
|
|
Lehen modernitate guztian, filosofiaren periodo honetan ezagutza ziurrarentzat aurrebaldintza eta oinarri arrazoimen hutsa (1) eta ideia gardenak (2) baitira (horiek arrazoimen deduktiboaren ideia innatoak nahiz enpirikoaren ideia bakunak izan)? hizkuntzak nagusiki paper negatiboa dauka, arrazoimen garbiarentzako eragozpenarena (esan daiteke hori, horrela, San Agustin
|
ez
gero datorrela). F. Bacon-ek hitzaren botere katigatzaileaz salaketa bortitzak dauzka behin eta berriro, aurriritzi eta okerriritzi askoren iturri antzo, Foroko Idoloen kritikan bereziki:
|
|
Ik. orobat. La dottrina della scienza come spinozismorovesciato?,, spinozizzaione del kantismo?, etab., in: Pareyson, L., op. cit, 215 eta hurr. Fichte renniaz, autokontzientziaren bilakaera filosofikoaren historian Descartes
|
ez
gero (eta spinozatartzerikgabe), labur eta argi, cfr. Henrich, D., Fichtes ursprüngliche Einsicht, Frankfurt 1967.
|
|
Kalte horiek, batetik, landare hartzaileak galtzeak eragindako kalteei dagozkie, eta, bestetik, 2004ko tomate kanpainako lortu gabeko irabaziei dagozkie. Sepronaren ikerketa Sepronak egindako ikerketetatik (prozesu judizialari erantsi zitzaizkion dokumentuen froga gisa), ikusi ahal izan zen ezen, nahiz eta banatzailea Titus produktu akastuna «inportatzaile paralelo» gisa merkaturatzeko administrazio baimena izan, ez zituela erosi ez produktua,
|
ez
gerora legezko bide batetik salduko zituen loteak, hau da, zuzenean fabrikatzaile italiarretik edo kontzesionario ofizialetik, edo Italiako merkatuan. Bestela, Espainian legez kanpo sartu zuen enpresa espainiar bati erosi zion, fabrikatzailea edo kontzesionario ofiziala ez den beste enpresa italiar batetik lortu ondoren.
|
|
Kostuen kontrolerako programari buruzko aholkularitza eskainiko da enpresak beharra izan
|
ez
gero.
|
|
Eliza aipatzean, maizegi sartzen dugu dena zaku berean, baina gogora dezadan hemen Eliza Katolikoaren barruan, Diozesiek eta Erlijiosoen munduak ez zutela, ez orduan eta
|
ez
gero, buruzagitza bat bera izaten.
|
2008
|
|
Alta, independentziaren aldeko mugimendu politikoak zakur lasterketa horretan korritzea hobetsi du azken urteotan… lasterketatik kanporatua izan den arte. " Eta
|
ez
gero zaunkarik egin! Badakizue lasterketa zein araudia geureak direla!".
|
|
Baina
|
ez
gero edan!
|
|
Alemanian bakarrik galdetu zidaten zergatik sortzen nituen lan hauek eta ez besteak, hemen ez lehen eta
|
ez
gero, baina leku bakoitzean berea. Alemaniarren kuriositatea ez dago" unibertsitarioen" munduan bakarrik ordea, edozein herritarren artean zabaldua baizik.
|
|
Hiri hori Venezia izan zitekeela susmatzen hasia nintzen ordurako. Baina Garibaldik ez zuen Nadiaren izenik aipatu, ez elkarrekin hitz egin genuen lehen egun horretan eta
|
ez
gero, nahiz eta emakumeei buruz orokorrean behin eta berriz hitz egin genuen.
|
|
Autotik jaitsi ginenean bakarrik begiratu zidan luzaz, nigan beste norbait ikusiko balu bezala. Baina ez orduan
|
ez
gero, elkarrekin egin genituen hilabeteetan, argitu nahi izan zuen gaizki ulertua. Bukaeran bakarrik, beste orkestra batera joateko prestatzen hasia zelarik, aipatu ohi zuen egun hori, baina aldiko bertsio ezberdin bat emanez.
|
|
Mahaiari itzulia eman eta bere aulkian esertzera zihoanean, bere buruaz mintza zedila eskatu omen zioten. Ez orduan
|
ez
gero, postreen buruan hitza hartu eta hogeita hamar urte lehenago bezain ondo menderatzen zuen erretorikarekin diskurtso bat apailatu zuenean ere antzeman zioten burutazio txarrik. –Gaztetan utopiaren distirak eta kaosaren ederrak itsutzen gintuzten.
|
|
Ax 163: Eta, ezta ez asko, aithorraren emaitea, eta
|
ez
gero zeure ordenuan, eta hiltzerakoan, bihurtzeko eta pagatzeko, gogo eta borondate izaitea ere. Baldin ahal badezazu, zerorrek bizi zarela, eta ahalik eta fitetzena pagatu behar duzu zeure zorra, eta bai bihurtu ere gauza ebatsia, eta gaizki eramana.
|
|
musika azpiegiturak sortzeko nahia. Hola 1901eko hitzaldian Diputazioei euskal musika eskola on bat sortzeko eskaria egin zien150 eta 1918koan euskal kontserbatorioa eratzeko itxaropena agertzen zuen(
|
ez
gerora sortuko zen Conservatorio de Bilbao, baizik Conservatorio Vasco gisa izendatzen zuena) 151 Bere garaian zeuden musika erakundeetan parte hartu zuelarik ere, adibidez, 1913an Euskeria orfeoian izena ematean, «mis deseos de trabajar por el Arte Vasco» adierazi zuen, Euskal Artea letra larriz markatuz152 Beraz, euskal musika berak pertsonalki sustatu ez ezik, sendo erakundetzeko guraria ere...
|
|
Baaa? ez aurretik eta
|
ez
gero, tartean.
|
|
Gloriaren arabera, arazoa da ezen, urteen joanean, bigarren hizkuntzarekiko kontaktua nabarmen murrizten dela lehenengoarekin alderatuta, hura baita gizarte testuinguruan erabiltzen dena. “Ikertzaileak, normalean, haur elebidunen hizkuntzaz jabetzea aztertzen aritu dira, baina
|
ez
gerora elebitasuna nola garatzen den aztertzen. Txikiak direnean eta seme alaba bakarrak direnean, erraza da bi hizkuntzen artean oreka handiagoa egotea, baina, bigarren hizkuntzari buruz duten azalpena zenbat eta handiagoa izan, orduan eta txikiagoa da, familiako kide batekin komunikatzera mugatzen bada; beste hizkuntza, berriz, etxean beste gurasoarekin eta anai arrebekin erabiltzeaz gain, kanpoko testuinguruan nagusitzen da, eta horrek askotan beste hizkuntzarekiko interesik eza eragiten du”, gaineratu du Ruizek, bere kasuan
|
|
Etxekoa duenak esaten dugu, baina guk geuk ere etxekotzat dauzkagu hala fede! Eta
|
ez
geroz gutxiago, gauzak ondo pentsatzen jarriz gero. Gainera, gauza bat oso gogoan hartu behar duguna:
|
2009
|
|
" Garrantzi beraz baloratzen dugu ikastaro hauek zuten hizkuntza helburua ere," esan digu.Biltegia eta ikastaroakErriberako lokalean martxan dago dagoeneko Jantzi biltegia ere. Orain inauteriei begira berriz dei egiten da bai jantziak uzteko eta baita mozorrotu nahi izan
|
ez
gero maileguan hartzeko ere.Jantzi tradizionalak egiteko ikastaroa bi ordutako 16 saiotan egongo da banatua eta asteazkenetan 15: 00tatik 17:00etara egingo da otsailetik maiatza bukaera arte Ttakunek Erribera kalean duen lokaletan. Ikastaroak 40 euro balio ditu eta materiala bakoitzak jarriko du.Bainika egiteko zortzi saio egingo dira, hauek ere bi ordutakoak.
|
|
Badakigu erlijioa edo Jainkoa berez gehiago dena, zirkunstantzia historiko batzuk edo kultura konkretu bat baino (antzinako Grezian eta Germanian ere badaude, edo Afrikan, kristautasunarekin zerikusirik ez duten erlijio polit askoak), edo politika hau eta hori baino. Alabaina baita ere, ikasi askoa dugu, esanak esan, gure herriko erlijio konkretua, historiko eta soziologikoki, h. d., errealki, ez idealki, de fakto jada hala bakarrik eman daitekeen bezala, ez dela besterik aspaldi politika jakin bat baino, euskaldunontzat ez lehen eta
|
ez
gero positiboegia, herabetsu esateko?, eta historian ez dela berriro inoiz izango, bere barru barruraino, ez axalean bakarrik, politizatua delako betiko. Baina hau gai luzeegia litzateke hemen.
|
|
Ez orain eta
|
ez
gero jeltzaleak ez datoz bat sabindar talde horren jarrera gogorrekin. Akademia baten premia aldarrikatzen duen jeltzale asko dago, eta zehazki Akademia honetan parte hartu eta laguntzeko prest ere bai.
|
|
Euskaltzaindiak, sortze beretik, euskararen erakunde ofiziala izatearen kontzientzia izan badu ere, nortasun juridikoz jabetu beharrik ez du ikusi izan nonbait, ez gerra aurrean eta
|
ez
gero berandu arte. Azkuek berak, edo Etxaidek zein Lojendiok egin zituzten saioek ez zuten helburua jo, ikusten denez.
|
|
Behin komando lerrora bueltatuta, exekutatzeko prest dago kaixoMundua.pl gure lehen programa. Ez pentsa edozein programa denik,
|
ez
gero! KaixoMundua programa berezia da, programatzaile ororen bataio informatikoa.
|
|
Argi adierazi nuen, eta idatziz jaso da, egile edo egileak eta aztarnategiaren zuzendaritza bereizi egin behar direla. Ez batzarrean,
|
ez
gero, ez dut inor epaitu. Areago, behin eta berriro azaldu dut uste osoa dudala Eliseo Gil Zubillaga jaunarengan, eta zinez nahi dugu behar den lekuetan eta, jakina, Biltzar Nagusietan ere, nahi dituen azalpen guztiak eman ditzan.
|
|
...kunplitu dirala aurten?/ Orduan zeuden baratza honetan/ lore politak erteten/ gaur baztartuta banago ere/ orduan maite ninduten// Loretxo batek esan ziraden/ heldu naiz goiko menditik/ garai haretan urrunik ez zan/ ta ez zitzaidan inportik/ gogoratzen naiz, lagundu nion/ gogor helduta lepotik/ orduan ere polita zan ta/ ederra dago oraindik!// Neuk esan nion/ gazte kuttuna/ ez naiz ahaztuko sekula
|
/
ez gero pentsa bertsolari batek/ egingo dizunik burla!/ Gaur nik badakit aitonatxo bat/ zuk etxean daukazula/ zuk esan lasai lehengo lagunak/ muxu bat eman dizula.
|
|
Oso ondo bizi zen jendea Jugoslavian 1960 eta 1970eko hamarkadetan. Apur bat okerrago 1980ko hamarkadan, baina zerikusirik
|
ez
gero 1990ekoan etorriko zenarekin alderatuta. Jugoslavia herrialde irekia zen, etnia askotakoa, politikoki neutrala lerrokatu gabekoa Gerra Hotzaren garaian.
|
|
ez lehen ez orain
|
ez
geroan
|
2010
|
|
Anbiguitateak erabakitzen ari dira, baina Vatikanoko I. Kontzilioaren arabera, ez Vatikanoko III. Kontzilioa izango litzatekeenari begira. Gauzak lehenari begira ari dira erabakitzen,
|
ez
geroari edo gaurko errealitateari begira, nire ikuspegitik behintzat.
|
|
c) Euskaltasunaren defentsa esplizitua. Zabal zebiltzan goiko bi iritzi horiek, baina
|
ez
gero eta zabalago. Zabalduenak zirenik ere ez zirudien, une batetik aurrera.
|
|
Etorri oneko hiztunak, ez nolabaiteko elebidunak, sortu nahi baditugu osagarrizko laguntza horien eta beste askoren beharrean da eskola. Berak bakarrik ezin du halakorik egin, ez orain eta
|
ez
gero.
|
|
KOLDO. Leo, adar soinurik
|
ez
gero! Edertotxo dakizu Naroaren meritua izan zela.
|
|
Naziak juduen aurkako genozidioarekin identifikatzea gerokogauza da, eta ez zen batere 1940ko Frantzian (eta Ipar Euskal Herrian) saltzen zeniduria. Beraz, jelkide batzuek naziekiko sinpatia zutela errateaz, ontsa konprenitubehar da garaian garaiko ikusmoldeez ari garela eta
|
ez
gero ageri denaz.
|
|
Ez haiz gora ñeño, holako zipa buru zabalarekin! Fritsik ez diakin
|
ez
gero!
|
|
–Ez orduan eta
|
ez
gero. Baina horrek ez zidan axola.
|
|
Ez dut uste Mitxelenak guk eskuartean geneukan arazoa bere gain hartzeko gogorik zuenik. Ez orduan eta
|
ez
gero. Ezta batasunerako egin zuen hitz zerrendan ere.
|
|
Bizirik nagoelako segurtamena demakidatenen artean musika da gehien estimatzen dudanetakoa: hel ezin, ukiezin, baina unearen jabe..., ez dago lehenaldirik,
|
ez
gerorik, betikotasun izpiak soilik.
|
|
Mendigatxak ordea ez du mohikano nahi, ez orobat azken euskaldunik ere, ez Bonaparte ez Azkueren kolaboratzaile, ez euskaldun ez erdaldun, ez museoko erakusgarri ez aizabulguko aitzindari, ez maiorala ez jubilatu, ez kalles ez manex, ez Uruñan ez alabaren etxean, ez lehen
|
ez
gero, Mendigatxak basoerdi xixtrin bat nahi du, ez besterik, ardo bat, urteko beltza hobe, edo gorri alaia horren ordez, txuria, garratza ala gozoa, nafarra, aragoikoa ala biarnesa, baina ardo bat, mesedez edo bi, gonbidatuko lukeenak konpainia ona eskainiko balio.
|
2011
|
|
Paradigma beste bat da. Aberastasuna sortzen ari garen unean, berau sozialak izan behar du,
|
ez
gerora begira, momentuari begira baizik.
|
|
Batentzat zein bestearentzat, diglosiak ezer gutxi zuen zerutiarretik eta asko, zinez asko, infernuko kalamidadeetatik98 ez zen hori, halere, aparteko bekatu: inork, dakidala, ez ditu psichari eta Marçais horregatik epaitu eta zigortu, ez orduan eta
|
ez
gero. hori egia bada, askozaz egiago da kontrakoa: gertaera soziolinguistiko bat hotz hotzean deskribatzen saiatu nahi izateak, zientzia arauzko metodoak eta ikuspegi global kontrastagarriak aplikatuz hizkuntzen eta hizkuntza aldaeren gizarte dimentsioa perspektiba jeneral batera jasotzen saiatzeak alegia, ez du ezer" guante zuri" ko jokabide okerretik.
|
|
Txepetxen aburuz, ordea, elebitasuna eta diglosia hiru dimentsiotan definitu ahal dira. hizkuntzez ari bagara, izan ere, hiru plano baitauzka hizkuntza orok bere baitan: ...lema berea dela, ez diela eragiten Andaluzian gaztelaniaz alfabetatuta dauden gainerakoei eta ezta gaztelaniari berari ere; b) kasuko vlaanderendarrei dagokienez, frantsesik eta ingelesikjakin ezean, ez dira behar bezain eroso sentituko" unibertsitatean, ikertegietan, enpresa transnazionaletan, pop kulturaren kontsumoan, turismoan, interneten", baina nederlanderak indartsu jarraituko du(
|
ez
gero eta indartsuago, baina, bai!, indartsu oraindik) alboko estatuan: herbehereak; eta c) kasuko euskaldunari zer?
|
|
beren eguneroko jardunean nagusiki euskaraz bizi diren hiztuntalde eta harreman sare trinkoei) bizirik eutsiko badiogu. batek zergatik guztia determinatzen duen eta, ezinbestean, gizarte osoa emaitza jakinera eramaten. b) Azalpen hori ez dago hain oinarri sendoan eraikia:
|
ez
geroari begirako prognostikoan eta ez aitzinamendu sozioekonomikoak orain arte eragindako bilakaeran dabil oso zuzen. horrela, eta gurera etorriz, ezinbestekotasunaren formulazio horrek ezin du azaldu euskal herriaren azken berrehun urteko modernizazio bide konkretuak, dokumentu oinarriz ezagutzen dugunak, ezinbesteko paradigma lineal eta unifaktorialaren kontrako30 hainbat lekukotza zergatik age... zergatik bizi izan da euskara 1800az geroztik osasuntsuago gipuzkoako Beterri modernizatuan, Iruñerri tradizional eta tradiziozalean baino?
|
|
Goiuriko hildako bat eroaten ginoazala, nire aurretik kurutzea eskuan eroiala joian monagiloa (nor ete zan?), Goiuritik beherantz doan bidearen bihurguneari jaramonik egin barik, zuzen zuzen abiatu zan aurrera, eta jakina!, tupust egin eta bide ondoan egoan erripatik beheruntz jausi zan, kurutzea ez dakit noraino joan jakola, bera kereiza arboleak gelditu arte. Nahiz eta berak hori autortu gura
|
ez
gero, aurretik, begiak joan jakozan, eta gero hankak eta gorputz guztia, kereiza eder eta dotore hareen atzetik.
|
|
Yoyesen ekintzaren erradikaltasuna hortxe ikusten da: ez dio heriotza biologikoari ere uko egingo, ez lehen ETAn zegoenean,
|
ez
gero semearekin eta senarrarekin bizitza zibilean, baina orain ez jada Beste handi krudelaren agindua betetzearren, baizik eta bere bizitza pertsonalean bakarrik, eta ez biologian, oinarritzen zen askatasunezko heriotza mota defendatzearren. Heriotza biologikoa azkenik finitudearen mugetan gelditzen da; gorputzaren mugari halako traszendentzia emanik, tradizio erromantikoan gelditzen da.
|
|
–Aizu, Cyril,
|
ez
gero gure pastelekin beldurtu. Izeba Conek eta biok erosi ditugu goizean, Buszardenean.
|
|
–Mugitu, neskak, esan zuen zezenak?. Eta
|
ez
gero kartei begiratu. Mahai azpian eduki behar dituzue eskuak, nik «Ja» esan arte.
|
|
Eta malkoak... Eta
|
ez
gero niri etorri kontuak eskatzera... Nik ahal nuen guztia egin dut... tuntun batek bezala, bizitza guztian horixe besterik ez naiz izan eta...
|
|
Zerbait egiten zen, dudarik gabe. Baina
|
ez
gero egin den adina.
|
2012
|
|
Ghetto bihur daiteke? Ez orain eta
|
ez
gero. A eredua, B eta ereduak bezala, desagertzen ari da.
|
|
Azkenik, bi ohar zehatz. Espainiar armadak ez du zerikusirik, inola ere ez, onerako behintzat, gertatutakoarekin. Arpilatzearen aginduaren jakinaren gainean izan... bai, eta frantsesak uxatzen berriz gipuzkoarrak ibili ziren,
|
ez
gero Espainiar armada. Ez du, beraz, ospakizunetan lekurik behar.
|
|
Beste ezer esan gabe alde egin zuen. Ez agur,
|
ez
gero arte, ez zertan lagun dezaket galdetu ere egin gabe. Leonekin berba egiteko gogoa izango zuen seguruenik, eta intimitatea ez zen lokalean zeukana.
|
|
Oso hitz egokiak ziren nire egoerarako, eta nolabaiteko zirrara eragin zidaten irakurri nituenean, baina
|
ez
gero eragingo zidaten adina: izan ere, «salbatu» hitzak ez baitzidan, nolabait esateko, une horretan ezer esan.
|
|
–Nolatan
|
ez
gero! Bat edo beste...
|
|
eta, subordinagailuak? ere (bait, enean, lako,
|
ez
gero...). Nahiz eta guztiek testua antolatzeko funtzioa izan, edo perpausak nahiz perpaus barneko osagaiak antolatzeko egokiak izan, Euskaltzaindiarekin (1991) bat eginaz, menderagailuek eta juntagailuek perpaus barneko lotura bideratzeko balio dutela esango dugu eta ez testu mailako lotura.
|
|
LEIRE: Bueno, bueno,
|
ez
gero harrotu, e!!! Ipurdi polita duk, baina ni ez nauk horrekin bakarrik inpresionatuko...
|
|
Hiruren urte Larrean ta oraindik indarrean, ez dagoz esku txarrean. Larrazaleok aurkitzen gara hau ospatu beharreanta
|
ez
gero bakarrean, bai alkarte ederrean Karmengo Amaren aurrean.
|
|
2 Pertsona orok bere gaitasunak eta potentzialtasunak maila goreneraino garatu lituzke, inolako salbuespenik gabe ez orainean eta
|
ez
geroan ere. Horregatik, elkartasun mekanismoak indarrean jarri lirateke giza garapen integrala munduko biztanle guztiengana heda dadin.
|
|
Hain justu ere hortxe dago koxka: euskaldunoi ez zaigu haizu, ez lehen, ez orain, eta
|
ez
gero ziur aski, gure euskalduntasuna aldarrikatzea mila eta bat oztopo eta eragozpen pairatu behar izan gabe; orduan ere Nafarroako patroi handiaren euskalduntasuna aldarrikatu beharra zegoen, sasiko Historiaren kontra, egiazko Historiaren alde. Horrela sortu zen Euskararen Nazioarteko Eguna, 1995etik aurrera EAEn instituzionalizatuta dagoena.
|
|
Posiblearen arte pragmatikoan oinarritzen den jarrera moldakor honekin, badago argudio dexente samar bat defenda daitekeena, eta defendatzen dena: legokeena bainoago dagoen giza bizian osoki parte hartzeko aukera ederra ematen zaigula, hain zuzen ere,
|
ez
gero akaso egongo den, baizik eta hemen eta orain jadanik badagoen egitura politikoan bertan. Hitz batez, antzinako euskalduntasun primarioa konkretuki berrintegratzeko bidea irekita dagoela jada, dagoeneko eratuta dauden Estatuen egituran.
|
2013
|
|
Baina dabilela lasai Polen aita: mutikoak ez dauka soinekoa janzteko inolako intentziorik, ez lehen, ez orain, eta
|
ez
gero.
|
|
Zafraldi onik harturik daude orduan alemanak mihietan, depecha eta paper mota guuzietarik, handi eta ttipietan[?] Orotan handiena hau: hau har othoi, orok gogoan, eta ez
|
ez
gero niri gal; 1870ean, ororen buru, bitoria galdu ginuela, eta 1914an irabaziko.605
|
|
ESTHER: Komunera noa, baina
|
ez
gero alde egin, aditu?! Ez dugu oraindik amaitu?
|
|
Eta ez zuen ezer gehiago argitu. Ez orduan eta
|
ez
gero, bazkaldu bitartean. Don Eugeniori gustatu egin zitzaion gertatutakoa, eta esaldiren bat esan zuen latinez.
|
2014
|
|
Horretan arrazoi osoa daukazu. Baina
|
ez
gero berriro esan nik emakumeak gorrotatu egiten ditudanik, azpimarratu nion badaezpada?. Hori gezurra da.
|
|
Burutua edo egin xamartua zegoenean aurkeztu zen EIEn, babes bila. Elkarkideen onarpenik ez zuen lortu liburuak, ez hasieran eta
|
ez
gero, hainbat auzi eztabaidagai baitzen barruan. Erabaki salomonikoa hartu zuen elkarteak, 1969ko abenduaren
|
2015
|
|
Txikitan, besterik gabe Jule nintzen irudipena nuen. Ez neska izatearen sentipenik
|
ez
gero etorriko zen guztiaren kontzientziarik. Oso identifikatuta sentitzen nintzen oihaneko mutikoarekin.
|
|
Datu honek ez luke garrantzi berezirik izango ez bageneki egungo gizarte baldintzetan euskalduntzen ari diren gazte gehienek ez dutela lortzen" oso ongi" hitz egitea euskaraz, eta, hortaz, kopuru handiak ditugula" nahiko ongi" mailan edo beheragoko mailetan. Horiek hala, euskaldunen kopuruak gora egin arren, euskaldungo horren kalitateak, hizkuntza gaitasunari dagokionez, ez du berez ziurtatzen gazte askok eta askok joera izango dutenik euskaraz aritzeko, ez orain, lagun eta kideen artean,
|
ez
gero, egun batean guraso bihurtzerakoan.
|
|
izterrak joarazi ziona. Ez gero ni eten, ematen zuen zioela,
|
ez
gero ezer esan; egon hortxe eserita. Eta irakurtzen jarraitu zuen.
|
|
–Kanpora esan dizut. Eta
|
ez
gero pasabidean zalapartarik egin.
|