2001
|
|
Aurrerago esan dugu nolako gaitasuna izan duen ikasle autonomoak.Baina
|
ez
gero pentsatu ikasleek berez dakartela gaitasun hori. Zenbaitek garatuagobadu ere, gaur egungo egoeran (aurretiko esperientziak, gaitasun ezak, etab.) osogutxi dira besterik gabe ikasten dakitenak.
|
2002
|
|
Hogeita hamar urte eskas izan ziren Lavinium eraiki eta Alba Longako koloniak sortu bitartean. Baina aberastasunak, etruriarrak garaitu ondoren batez ere ugaritu zirenarekin, ez Eneas hiltzean,
|
ez
gero andrazkoaren tutoregoan, ez eta umearen agintaldiko hastapenetan ez ziren ausartu armak hartzen ez Mezentzio eta etruriarrak ez gainontzeko alboerrietako garau bat ere. Bake hitzarmenean erabaki zen Albula ibaia, gaur egun Tiber deitzen dutena, izan zedila etruriarren eta latinoen arteko muga.
|
2006
|
|
Hutsune esistentziala. Ez iraganik,
|
ez
gerorik.
|
2007
|
|
Pruden Garzia k oharrarazten dit, izenburuak batzuei euskal abertzaletasunaren aurkako slogan merke moduan bestelako erabilerak erraztu dizkien arren, Caro Baroja-ren saioa, zinez izan, leunki edo nolabait kortesiaz bada ere, «autokritikoa» dela Espainiako historiografia (liberal!?) Menéndez Pidal
|
ez
gero ofizialarekiko: betidaniko karaktere nazional espainola, berdin esentzia nazionala, berdin Gaztelaren metafisika, berdin, azkenean?
|
|
Nik pentsatzen dut, ni (bederen) banaiz hortakoz: hala finkatu du filosofikoki Descartes-ek ni edo subjektu modernoa, Hegel
|
ez
gero topikoa dena aldi berean Moderniaren hatsea iriztea. Espainolaren influentziaz, bi aldiz pentsatu gabe «pentsatzen dut, beraz banaiz» esateko ohitura txar axalgaina hartu dugu.
|
|
Subjektibotasun modernoa, Descartes
|
ez
gero nola filosofian hala zientzian praktika nagusitua zena, Kant-ekin autokontzientzia kritikora heldu bada, Humboldt-ekin, hala gomutarazten dute gaurko filosofo hermeneutikoek, nahiz ez duen berehala jarraipen handirik izango, erradikaltasun batera ailegatu da, pentsamendua hizkuntzarekin bateratu duenean, beste halakorik XX. mendean bakarrik, haren pizkundeagaz batera hain zuzen, ikusiko dugu... Hizkuntza, beraz, kontzeptua, ezagutza?
|
|
Izan ere, ez da alferrik esaten, goiko pasartetxo hori, hizkuntzalaritzaren historian eraginik handiena izan duen testua izan ei dela («the most influential text in the history of semantics») 44 Aristoteles-en pasartearen balio fundatzailea Mendebaleko filosofiarentzat Amonio eta Boeziok, euren itzulpen eta iruzkinekin, eta San Agustin ek finkatu dute: San Agustin
|
ez
gero hizkuntza signum gisa gelditzen da identifikatua; zeinu arbitrarioa, edo secundum placitum, Boezio-k katá synthéken itzuli duenez. Hizkuntzaren egitamu semiotikoari dagokionez, haren natura bikoitza da:
|
|
Lehen modernitate guztian, filosofiaren periodo honetan ezagutza ziurrarentzat aurrebaldintza eta oinarri arrazoimen hutsa (1) eta ideia gardenak (2) baitira (horiek arrazoimen deduktiboaren ideia innatoak nahiz enpirikoaren ideia bakunak izan)? hizkuntzak nagusiki paper negatiboa dauka, arrazoimen garbiarentzako eragozpenarena (esan daiteke hori, horrela, San Agustin
|
ez
gero datorrela). F. Bacon-ek hitzaren botere katigatzaileaz salaketa bortitzak dauzka behin eta berriro, aurriritzi eta okerriritzi askoren iturri antzo, Foroko Idoloen kritikan bereziki:
|
|
Ik. orobat. La dottrina della scienza come spinozismorovesciato?,, spinozizzaione del kantismo?, etab., in: Pareyson, L., op. cit, 215 eta hurr. Fichte renniaz, autokontzientziaren bilakaera filosofikoaren historian Descartes
|
ez
gero (eta spinozatartzerikgabe), labur eta argi, cfr. Henrich, D., Fichtes ursprüngliche Einsicht, Frankfurt 1967.
|
2009
|
|
Behin komando lerrora bueltatuta, exekutatzeko prest dago kaixoMundua.pl gure lehen programa. Ez pentsa edozein programa denik,
|
ez
gero! KaixoMundua programa berezia da, programatzaile ororen bataio informatikoa.
|
2010
|
|
Naziak juduen aurkako genozidioarekin identifikatzea gerokogauza da, eta ez zen batere 1940ko Frantzian (eta Ipar Euskal Herrian) saltzen zeniduria. Beraz, jelkide batzuek naziekiko sinpatia zutela errateaz, ontsa konprenitubehar da garaian garaiko ikusmoldeez ari garela eta
|
ez
gero ageri denaz.
|
2015
|
|
Gaur egun guztiz naturalada Biologia, Fisika zein Giza Zientzietan azaltzen diren zenbait fenomeno denbora tarte luzeetan zeharikertzea. Behar horrek turnpike propietatea aztertzera garamatza, eta horren bidez jakin dezakegu, kontrol sistemak hipotesi jakin batzuk bete
|
ez
gero, bai estatu optimoa bai kontrol optimoa denboragehienean zehar ibilbide jakin batetik esponentzialki gertu egongo direla.
|
2017
|
|
Dispositibo teknologiko berrien garapena dela eta, subjektibitatea produktibo bihurtu eta gero (Brea, 2008), eta lanak bizitza kolonizatu ostean (Negri, 1992), gaur inoiz baino lan gehiago egiten da (Crary, 2015). Egun, guztiz arrunta da ingurura begiratu
|
ez
gero, edozein tokitan eta edozein ordutan, jendeabere mugikorra edo ordenagailua esku artean duelarik lanean ikustea.
|
2019
|
|
Orain, aldiz, euskarak ematen dio zentzua proiektu politikoari, eta ezaugarri horikantu denetan konstantea izango da. Egoeraren larriaren zertzeladak ageri dira azken puntuan, esan baietz eta korri/
|
ez
gero, orain baizik, dioenean (neronek indartua).
|