2023
|
|
Lehen adierazi den bezala, ez betetzea gertatu aurretik ere neurri zuzentzaileak hartzeko aukera dago. Lurralde historikoetako toki erakundeek, lurralde erkideko toki erakundeek bezala,
|
ez
betetze arriskuan egon daitezke eta, finantza zaintzako organo eskudunek hori somatzen dutenean, ez betetze arriskuaren gaineko ohartarazpena egin diezaioke arriskuan dagoen toki erakundeari. Ohartarazpen hori jasota, ez betetze arriskuan dagoen toki erakundeak hiru hilabete ditu ez betetzean ez jausteko neurriak hartzeko eta horiek finantza zaintzako organo eskudunari jakinarazteko.
|
|
Lehen adierazi den bezala, ez betetzea gertatu aurretik ere neurri zuzentzaileak hartzeko aukera dago. Lurralde historikoetako toki erakundeek, lurralde erkideko toki erakundeek bezala, ez betetze arriskuan egon daitezke eta, finantza zaintzako organo eskudunek hori somatzen dutenean,
|
ez
betetze arriskuaren gaineko ohartarazpena egin diezaioke arriskuan dagoen toki erakundeari. Ohartarazpen hori jasota, ez betetze arriskuan dagoen toki erakundeak hiru hilabete ditu ez betetzean ez jausteko neurriak hartzeko eta horiek finantza zaintzako organo eskudunari jakinarazteko.
|
|
Lurralde historikoetako toki erakundeek, lurralde erkideko toki erakundeek bezala, ez betetze arriskuan egon daitezke eta, finantza zaintzako organo eskudunek hori somatzen dutenean, ez betetze arriskuaren gaineko ohartarazpena egin diezaioke arriskuan dagoen toki erakundeari. Ohartarazpen hori jasota,
|
ez
betetze arriskuan dagoen toki erakundeak hiru hilabete ditu ez betetzean ez jausteko neurriak hartzeko eta horiek finantza zaintzako organo eskudunari jakinarazteko. Finantza zaintzako organo eskudunak neurriak jaso ezean edo neurri horiek nahiko ez direla ulertzen badu, neurri zuzentzaileak ezartzeko beharra agindu ahal dio toki erakundeari.
|
|
Bestetik, kontuan izan behar da HAP/ 2105/ 2012 Aginduaren 19 artikuluan
|
ez
betetzearen arriskuan finantza zaintzako organo eskudunek duten esku hartzea. Finantza zaintzako organo eskudunek toki erakunde baten arau fiskalen ez betetzea gertatzeko arriskua ikusten duenean, horri ohartarazpena egiteko aukera izango du.
|
|
Bizkaiako foru arauak, esangura berdinean, arau fiskal bakoitzari buruzko arauketaren baitan aipatzen du (aurrekontu egonkortasunerako helburuari dagokionez foru arauaren 2 artikuluan, gastu arauari dagokionez 3 artikuluan eta zor biziari dagokionez 4 artikuluan)
|
ez
betetze arriskua dagoenean finantza zaintzako organo eskudunen esku hartzea. Arabako eta Gipuzkoako lurralde historikoen foru arauek ez dute ez betetze arriskuaren gaineko neurririk aipatzen, baina aipatzen dute HAP/ 2105/ 2012 Aginduaren informazio betebeharraren sistema eta, ondorioz, ez betetze arriskuaren gaineko esku hartzea ere aplikagarria izango da.
|
|
Bizkaiako foru arauak, esangura berdinean, arau fiskal bakoitzari buruzko arauketaren baitan aipatzen du (aurrekontu egonkortasunerako helburuari dagokionez foru arauaren 2 artikuluan, gastu arauari dagokionez 3 artikuluan eta zor biziari dagokionez 4 artikuluan) ez betetze arriskua dagoenean finantza zaintzako organo eskudunen esku hartzea. Arabako eta Gipuzkoako lurralde historikoen foru arauek ez dute
|
ez
betetze arriskuaren gaineko neurririk aipatzen, baina aipatzen dute HAP/ 2105/ 2012 Aginduaren informazio betebeharraren sistema eta, ondorioz, ez betetze arriskuaren gaineko esku hartzea ere aplikagarria izango da.
|
|
Bizkaiako foru arauak, esangura berdinean, arau fiskal bakoitzari buruzko arauketaren baitan aipatzen du (aurrekontu egonkortasunerako helburuari dagokionez foru arauaren 2 artikuluan, gastu arauari dagokionez 3 artikuluan eta zor biziari dagokionez 4 artikuluan) ez betetze arriskua dagoenean finantza zaintzako organo eskudunen esku hartzea. Arabako eta Gipuzkoako lurralde historikoen foru arauek ez dute ez betetze arriskuaren gaineko neurririk aipatzen, baina aipatzen dute HAP/ 2105/ 2012 Aginduaren informazio betebeharraren sistema eta, ondorioz,
|
ez
betetze arriskuaren gaineko esku hartzea ere aplikagarria izango da.
|
|
• Ez betetzeko arriskua saihesteko neurriak (HAP/ 2105/ 2012 Aginduaren 8 art.). AEFJLOren 19 artikuluak esandakoarekin bat eginez, Gobernuak aurrekontu egonkortasunaren helburuan, gastu arauan edo zor mugan
|
ez
betetze arriskua aurreikusten duenetik hilabeteko epean toki erakundeak Ogasun eta Administrazio publikoen Ministerioari jakinaraziko dizkio arriskua saihesteko hartutako edo hartuko dituen neurriak. Toki erakundeak neurri horien izaera, indarrean sartzea eta espero den emaitza jakinaraziko ditu.
|
|
AEFJLOren 18 artikuluak adierazten duenari jarraituz, Administrazio publikoek datuen jarraipena egingo dute eta 19 artikuluan informazioaren ondoriozko lehenengo kontrol neurria ezartzen du: " 1 Aurrekontu egonkortasunaren helburua, zor publikoaren helburua edo autonomia erkidegoen edo toki korporazioen gastu araua
|
ez
betetzeko arriskua ikusten bada, Gobernuak, Ogasuneko eta Administrazio Publikoetako ministroaren proposamenez, ohartarazpen arrazoitua egingo dio administrazio arduradunari, hari entzun ondoren. Behin ohartarazpena eginda, Gobernuak horren berri emango die Zerga eta Finantza Politikako Kontseiluari (autonomia erkidegoa bada) eta Toki Administrazioko Batzorde Nazionalari (toki korporazioa bada).
|
|
Hala ere, helburu horiek lortzeak eta horien ondorioak saihesteak erakunde publikoen eta, bereziki, toki korporazioen" modus operandia" aldatzea ekarri du. Beraz," Beldurrak leundu egin ditu" eta galga bat sortu da bere eskumenak gauzatzean, arau fiskalak
|
ez
betetzeko arriskua murrizteko. AEFJLOk berak aztertzen ditu Administrazio publikoek aurrekontu egonkortasunaren, zor publikoaren eta gastu arauaren helburuen betetze mailari buruz egin behar dituzten txostenak.
|