Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2023
‎Lehen adierazi den bezala, ez betetzea gertatu aurretik ere neurri zuzentzaileak hartzeko aukera dago. Lurralde historikoetako toki erakundeek, lurralde erkideko toki erakundeek bezala, ez betetze arriskuan egon daitezke eta, finantza zaintzako organo eskudunek hori somatzen dutenean, ez betetze arriskuaren gaineko ohartarazpena egin diezaioke arriskuan dagoen toki erakundeari. Ohartarazpen hori jasota, ez betetze arriskuan dagoen toki erakundeak hiru hilabete ditu ez betetzean ez jausteko neurriak hartzeko eta horiek finantza zaintzako organo eskudunari jakinarazteko.
‎Lehen adierazi den bezala, ez betetzea gertatu aurretik ere neurri zuzentzaileak hartzeko aukera dago. Lurralde historikoetako toki erakundeek, lurralde erkideko toki erakundeek bezala, ez betetze arriskuan egon daitezke eta, finantza zaintzako organo eskudunek hori somatzen dutenean, ez betetze arriskuaren gaineko ohartarazpena egin diezaioke arriskuan dagoen toki erakundeari. Ohartarazpen hori jasota, ez betetze arriskuan dagoen toki erakundeak hiru hilabete ditu ez betetzean ez jausteko neurriak hartzeko eta horiek finantza zaintzako organo eskudunari jakinarazteko.
‎Lurralde historikoetako toki erakundeek, lurralde erkideko toki erakundeek bezala, ez betetze arriskuan egon daitezke eta, finantza zaintzako organo eskudunek hori somatzen dutenean, ez betetze arriskuaren gaineko ohartarazpena egin diezaioke arriskuan dagoen toki erakundeari. Ohartarazpen hori jasota, ez betetze arriskuan dagoen toki erakundeak hiru hilabete ditu ez betetzean ez jausteko neurriak hartzeko eta horiek finantza zaintzako organo eskudunari jakinarazteko. Finantza zaintzako organo eskudunak neurriak jaso ezean edo neurri horiek nahiko ez direla ulertzen badu, neurri zuzentzaileak ezartzeko beharra agindu ahal dio toki erakundeari.
‎Bestetik, kontuan izan behar da HAP/ 2105/ 2012 Aginduaren 19 artikuluan ez betetzearen arriskuan finantza zaintzako organo eskudunek duten esku hartzea. Finantza zaintzako organo eskudunek toki erakunde baten arau fiskalen ez betetzea gertatzeko arriskua ikusten duenean, horri ohartarazpena egiteko aukera izango du.
‎Bizkaiako foru arauak, esangura berdinean, arau fiskal bakoitzari buruzko arauketaren baitan aipatzen du (aurrekontu egonkortasunerako helburuari dagokionez foru arauaren 2 artikuluan, gastu arauari dagokionez 3 artikuluan eta zor biziari dagokionez 4 artikuluan) ez betetze arriskua dagoenean finantza zaintzako organo eskudunen esku hartzea. Arabako eta Gipuzkoako lurralde historikoen foru arauek ez dute ez betetze arriskuaren gaineko neurririk aipatzen, baina aipatzen dute HAP/ 2105/ 2012 Aginduaren informazio betebeharraren sistema eta, ondorioz, ez betetze arriskuaren gaineko esku hartzea ere aplikagarria izango da.
‎Bizkaiako foru arauak, esangura berdinean, arau fiskal bakoitzari buruzko arauketaren baitan aipatzen du (aurrekontu egonkortasunerako helburuari dagokionez foru arauaren 2 artikuluan, gastu arauari dagokionez 3 artikuluan eta zor biziari dagokionez 4 artikuluan) ez betetze arriskua dagoenean finantza zaintzako organo eskudunen esku hartzea. Arabako eta Gipuzkoako lurralde historikoen foru arauek ez dute ez betetze arriskuaren gaineko neurririk aipatzen, baina aipatzen dute HAP/ 2105/ 2012 Aginduaren informazio betebeharraren sistema eta, ondorioz, ez betetze arriskuaren gaineko esku hartzea ere aplikagarria izango da.
‎Bizkaiako foru arauak, esangura berdinean, arau fiskal bakoitzari buruzko arauketaren baitan aipatzen du (aurrekontu egonkortasunerako helburuari dagokionez foru arauaren 2 artikuluan, gastu arauari dagokionez 3 artikuluan eta zor biziari dagokionez 4 artikuluan) ez betetze arriskua dagoenean finantza zaintzako organo eskudunen esku hartzea. Arabako eta Gipuzkoako lurralde historikoen foru arauek ez dute ez betetze arriskuaren gaineko neurririk aipatzen, baina aipatzen dute HAP/ 2105/ 2012 Aginduaren informazio betebeharraren sistema eta, ondorioz, ez betetze arriskuaren gaineko esku hartzea ere aplikagarria izango da.
‎• Ez betetzeko arriskua saihesteko neurriak (HAP/ 2105/ 2012 Aginduaren 8 art.). AEFJLOren 19 artikuluak esandakoarekin bat eginez, Gobernuak aurrekontu egonkortasunaren helburuan, gastu arauan edo zor mugan ez betetze arriskua aurreikusten duenetik hilabeteko epean toki erakundeak Ogasun eta Administrazio publikoen Ministerioari jakinaraziko dizkio arriskua saihesteko hartutako edo hartuko dituen neurriak. Toki erakundeak neurri horien izaera, indarrean sartzea eta espero den emaitza jakinaraziko ditu.
‎AEFJLOren 18 artikuluak adierazten duenari jarraituz, Administrazio publikoek datuen jarraipena egingo dute eta 19 artikuluan informazioaren ondoriozko lehenengo kontrol neurria ezartzen du: " 1 Aurrekontu egonkortasunaren helburua, zor publikoaren helburua edo autonomia erkidegoen edo toki korporazioen gastu araua ez betetzeko arriskua ikusten bada, Gobernuak, Ogasuneko eta Administrazio Publikoetako ministroaren proposamenez, ohartarazpen arrazoitua egingo dio administrazio arduradunari, hari entzun ondoren. Behin ohartarazpena eginda, Gobernuak horren berri emango die Zerga eta Finantza Politikako Kontseiluari (autonomia erkidegoa bada) eta Toki Administrazioko Batzorde Nazionalari (toki korporazioa bada).
‎Hala ere, helburu horiek lortzeak eta horien ondorioak saihesteak erakunde publikoen eta, bereziki, toki korporazioen" modus operandia" aldatzea ekarri du. Beraz," Beldurrak leundu egin ditu" eta galga bat sortu da bere eskumenak gauzatzean, arau fiskalak ez betetzeko arriskua murrizteko. AEFJLOk berak aztertzen ditu Administrazio publikoek aurrekontu egonkortasunaren, zor publikoaren eta gastu arauaren helburuen betetze mailari buruz egin behar dituzten txostenak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia