2007
|
|
Honetan guztian, gogoan izan behar dugu gaur egungo bizimoduak eragin diola familiaren barruko transmisioari,
|
ez
bakarrik hizkuntzaren eretzean, ezperen kultura eta balioen ikuspegitik. Horretara, bada, garbi dago, norberak bakarrik erakuts dezakeela berak bakarrik dakiena.
|
2010
|
|
Honetan, langilearen kontsiderazio berria ere bada artean: langilea zorrotza da eta hizkuntzaren garapenaren bitartez profesionalizatzea bilatzen du modu funtzional osoan(
|
ez
bakarrik hizkuntza mailan), balioa ekarriz erakundeari eta erakundearen kulturari, baldin eta erakundeak lehen aipatutako uztarketa funtzioa bermatzen baldin badu.❚
|
2011
|
|
Aracilen arabera, hezitzaileek, hizkuntza pairatzen dugun arazotzat eduki beharrean, ulertu beharreko gaitzat hartzen saiatu lukete. hezkuntzan soziolinguistika lantzeko egiten ziren" kulturaeta jolas jarduerak" eskasegiak iruditzen zitzaizkion. Bestalde, hitzarekiko interesa, hezkuntza eramaile den aldetik, eta hizkuntza, ikasgai oinarrizkoagoa den aldetik, lotzea berebizikoa zela pentsatzen zuen. egilearen esanetan, hizkuntza erabileraren garrantzia ikusteko nahitaezkoa zen bi gai kontuan izatea;
|
ez
bakarrik hizkuntza erabiltzeko modua (kontu horrek azken ehun urteotako hizkuntzaren defendatzaileak itsutu ditu), baita hizkuntza erabiltzea bera ere, bere izatean eta izate horren baldintzetan, egituraz eta funtsaz gramatikariak arduratzen baitziren. hain zuzen ere, bere ustez, hizkuntza deskribatu baino gehiago kokatu egin behar zen; hau da, erabilera eremuetan, bai lurraldeari eta bai gizarte... Adibide bat jartzearren, Nova Cançó katalanaren iraultza soziolinguistikoa modu berezi batean aztertu beharreko fenomenoetariko bat izango litzateke.
|
2013
|
|
Boterearen arabera, gizartean sortzen dira bi talde nagusi, sinplifikatuz: dominatzailea/ menpekoa deitu ohi direnak (gure hizkuntza ukipen egoera (eta
|
ez
bakarrik hizkuntzakoa) aztertzerakoan erabilia duguna), beraien artekotasuna ondo adieraziz. Bestalde, boterea handinahia da, behin eremu batean edo/ eta gizarte talde batean lortu dominatzailea izatea, nahi du beste eremutan eta taldetan ere boteretsuena izan.
|
2016
|
|
definizioak ez dira beti adosten, helburuak ez dira beti agerian azaltzen, eta emaitzak ez dira maiz ebaluatzen. Ahalegin horiek ekimen sorta zabala ekar dezakete(
|
ez
bakarrik hizkuntza irakastea, askotan uste izaten den moduan), eta normalean" komunitateek" bultzatutako oinarrizko ekimenak dira; nahiz eta" komunitate" hitza hizkuntza biltzearen esparruan askotan sinplistegi erabiltzen den eta komunitateak monolitikoak ez diren. Sarritan, komunitateak zatitu egiten dira desadostasunen eta hizkuntza nola" salbatu" behar den inguruko kontrako pentsaera eta ideologien ondorioz (Hoffman 2006; Austin & Sallabank 2014).
|
2017
|
|
" euskalduna izatea ez da bakarrik hizkuntza, ezta? da kultura, bizi zaren lekua eta dena, o sea
|
ez
bakarrik hizkuntza" (H3)
|
2021
|
|
Ikerketa proiektuak babesgune bezala funtzionatu du, euskaraz askatasunez eta epaituak direla sentitu gabe hitz egiteko espazio bezala; baina
|
ez
bakarrik hizkuntz zuzentasunaren kezkagatik gazteak erlaxatu direlako, baizik eta, eta batez ere, euskararekiko eta bakoitzaren mudantzaprozesuarekiko zelan sentitzen diren askatasunez adierazteko espazioa izan delako. Horrela adierazi du hurrengo ikertzaile kideak:
|