2001
|
|
Baina Platonek antropologia eta politika bat garatzearekin batera pertsonaren irudi arkaiko honen bertsio filosofiko bat landu zuen. Zail litzateke politika eta antropologia horiek bereiztea; eta honexegatik bietako edozein har dezakegu gure analisiaren abiapuntu gisa, bietako inor
|
ez
baita bestearentzako baldintza, eta bata abiapuntutzat hartuz ezinbestean bestearengana ailegatuko gara. Honela, nire analisiaren ordenak ez du oinarritze funtzio edo garrantzi lehentasunik adierazten.
|
2005
|
|
Esan bedi gauza bera haurrei buruz, horiek, heziketaren aurretik ere erakusten baitute halako joera, besteentzako ongia eskuratzekoa, Plutarko zenak argi ikusi zuenez; orobat, adin horretan da errukia ageriko. Adin nagusiko gizakiak, aldiz, beraren antzekoekin itxura bereko ekintzak egiten dakienez, baditu, bateko, gizarterako gogo betea —horren tresna, berak bakarrik bizidunen artean, hitza bera— eta, besteko, printzipio orokor batzuen arabera ezagutzeko eta jarduteko ahalmena ere, halako moldez, non berari komeni zaiona
|
ez
baita beste bizidunentzat erkide, giza izaerari bakar bakarrik dagokiona baizik.
|
2008
|
|
VII. Eskutitzan Platonek gogor kritikatzen du Dionisioren jarrera, gauzarik handienei (ta megista) buruzko Platonen doktrinen inguruko idazki bat idatzi baitu (341b). Izan ere, Platonen esanetan, gauza horiei buruz ez dago eta ez da inoiz egongo nire idazkiren bat bera ere, gauza horien inguruko ezagutza
|
ez
baita beste gainontzeko ezagutzak bezain komunikagarria (341c).
|
2010
|
|
Giza legeaz jarraian arduratuko gara. Bi horietatik kanpo, ezin da beste lege positiborik izan, gizakiei buruz,
|
ez
baita beste legegilerik. Aingeruek ez dute botere hori gizakien gainean, botere hori ez baita berezkoa aingeruengan, eta Jainkoak ez baitie halako botererik eman aingeruei.
|
|
Giza legeaz jarraian arduratuko gara. Bi horietatik kanpo, ezin da beste lege positiborik izan, gizakiei buruz,
|
ez
baita beste legegilerik (De legibus, 1 lib., III. kap., 14).
|
2021
|
|
...ldarkeria eta beldurrak agertzeko inolako beldurrik ez izatea baizik, norberaren zein ondokoaren zaintzari arreta jarriz; baliozkoa izatea ez baita etengabe eta leku oro ‘produktiboa’ izatea, une bakoitzari eta ingurukoei balioa ematea baizik; jakintsua izatea ez baita arzalpen orojakileak ematen aritzea, ingurukoak entzun eta ingurukoen jakintza probesten jakitea baizik; aitortua izatea
|
ez
baita besteen etengabeko gurtza eta laudorioen jopuntuan egotea, etxe edo taldeko buru eta oinarri goren izatea, hurkoen laztan, keinu edota begi kliska goxoa baizik; askea izatea ez baita ondokoen lotura eta konpromisoekiko aske egotea, baizik eta, hartu, eman eta buelta, hartu emanetan askatzea, loturak aberastuz, elikatuz eta askatzaileagoak eginez; gurasoak, bikotea, umeak edo lagunak maitatz... Azken batean, gizona izatea ez baita ‘gizon (ustez) autentikoa’ aukera bakar gisa gorpuztu eta ezartzea, beraori auzitan jarri eta birpentsatzea baizik:
|