2001
|
|
Baina Platonek antropologia eta politika bat garatzearekin batera pertsonaren irudi arkaiko honen bertsio filosofiko bat landu zuen. Zail litzateke politika eta antropologia horiek bereiztea; eta honexegatik bietako edozein har dezakegu gure analisiaren abiapuntu gisa, bietako inor
|
ez
baita bestearentzako baldintza, eta bata abiapuntutzat hartuz ezinbestean bestearengana ailegatuko gara. Honela, nire analisiaren ordenak ez du oinarritze funtzio edo garrantzi lehentasunik adierazten.
|
2004
|
|
Erresuma berririk gehienak, horregatik, eta URSS’ekoak bereziki, hizkuntzaren arabera mugatutako erresuma federazioak dira.
|
Ez
baita beste biderik erresuma eta hizkuntza alkarren habe eta sostengu, eta denbora berean herriaren zerbitzuko, egon ditezen.
|
2005
|
|
Esan bedi gauza bera haurrei buruz, horiek, heziketaren aurretik ere erakusten baitute halako joera, besteentzako ongia eskuratzekoa, Plutarko zenak argi ikusi zuenez; orobat, adin horretan da errukia ageriko. Adin nagusiko gizakiak, aldiz, beraren antzekoekin itxura bereko ekintzak egiten dakienez, baditu, bateko, gizarterako gogo betea —horren tresna, berak bakarrik bizidunen artean, hitza bera— eta, besteko, printzipio orokor batzuen arabera ezagutzeko eta jarduteko ahalmena ere, halako moldez, non berari komeni zaiona
|
ez
baita beste bizidunentzat erkide, giza izaerari bakar bakarrik dagokiona baizik.
|
2007
|
|
nire munduaren parte neu ere, ni ere neure hizkuntzan, hizkeran, hizketan iristen naizela ni izatera. Eta berdin hi, ha, bakoitza mundu bat,
|
ez
baita bestegatik, ni bezalaxe, nor bat, mundu oso bat (en jabe) delako baino, hots, hiztuna. Eta hitza ez delako hitza isolatuki (hiztegi batean ez bada), baina hizkuntza osoarekin batera; eta hizkuntza munduko elementu hautatuen eta erlazioen antolaera oso bat delako, inoiz ez bi hizkuntzetan guztiz berdina949 Eta munduak beste antolaerarik ez duelako, hizkuntzan duena baino, Humboldt-ek hizkuntza bakoitzari munduikuskera bat irizten dio (baina, kasu!, mundu ikuskera bat irizten dio gizabanako bakoitzari ere).
|
2008
|
|
VII. Eskutitzan Platonek gogor kritikatzen du Dionisioren jarrera, gauzarik handienei (ta megista) buruzko Platonen doktrinen inguruko idazki bat idatzi baitu (341b). Izan ere, Platonen esanetan, gauza horiei buruz ez dago eta ez da inoiz egongo nire idazkiren bat bera ere, gauza horien inguruko ezagutza
|
ez
baita beste gainontzeko ezagutzak bezain komunikagarria (341c).
|
2010
|
|
Ategorrieta auzoan jarri dira gidari eta ibilgailu eske; orain mesedea egingo dion norbaiten esku daude batez bestekoaren barrenean egon ahal izateko, beraien asmoa
|
ez
baita beste egun bat Donostian egotea.
|
|
Hurbiltasunagatik, musika tresna guziak aurkezten zituzten ate idekitze egunetan parte hartu nuen. Gehien gustatu izan zautan tresna biolina izan zen.6 urtetan hasirik, 13 urtez ikasi dut biolina jotzen Schlich polones erakaslearekin, estilo klasikoan,
|
ez
baita beste aukerarik kontserbatorioan. Egia erran, laster desbideratu nintzen.
|
|
Praktikoa euskalduntzea, hurrengo urratsa Urtarrilean kanpaina abiatu zutenetik, jendea gidabaimena euskaraz ateratzen hasia dela adierazi zuen Lasarteko Udaleko euskara teknikari Marifer Gorostizak duela astebeteko prentsaurrekoan. Ikasleen %11 k egin eta gainditu du euskarazko zati teorikoari dagokion azterketa, orain artean jaso ahal izan dituzten behin behineko datuen arabera.Zati teorikoa euskaraz egin arren, duela astebeteko prentsaurrekoan Izarne Zapiain gazteak gogorarazten zuenez, “erdaraz egin behar izan nuen praktikoa,
|
ez
baita beste aukerarik”. Zati praktikoa euskalduntzeak, irakasle elebidunak izan eta noski, aztertzaileak ere euskara menderatzea beharrezko egiten du.
|
|
Giza legeaz jarraian arduratuko gara. Bi horietatik kanpo, ezin da beste lege positiborik izan, gizakiei buruz,
|
ez
baita beste legegilerik. Aingeruek ez dute botere hori gizakien gainean, botere hori ez baita berezkoa aingeruengan, eta Jainkoak ez baitie halako botererik eman aingeruei.
|
|
Giza legeaz jarraian arduratuko gara. Bi horietatik kanpo, ezin da beste lege positiborik izan, gizakiei buruz,
|
ez
baita beste legegilerik (De legibus, 1 lib., III. kap., 14).
|
2011
|
|
Juan Karlos Perezek ere gauza bera kontatzen du Lau teilaturekin, azkenean kokoteraino bukatu zuela.
|
Ez
baita beste kanta batzuei itzal egiten diela bakarrik, pertsonalki ere ez da erraza 16 urterekin idatzi zenuen hura defendatzea; agian, dagoeneko ez zara harekin identifikatzen, baina egoistak ez bagara distantzia hartu behar dugu kantekiko. Nik distantzia luzetik jotzen ditut nire zenbait kanta, osotasun bat balira bezala, dagoeneko ez dut hitzez hitz entzuten kantak esaten duena, ez dut pentsatzen ados nagoen ala ez, kanta pack bat bezala entzuten dut, osotasun bat bezala, kolore bat bezala.
|
|
Bi aukerak baliozkoak dira. Familia bakoitzaren beharrak baldintzatzen du bata edo bestea aukeratzea, Meléndezen arabera, etxe batean normaltzat jotzen dena
|
ez
baita beste batean. Bizi gertaera mingarri hori hobeto jasateko, semFYCren ataritik, Aringarrien Lan Taldeko adituek hau gomendatzen dute:
|
2012
|
|
LHn, lautik hiru A ereduan daude. Bai irakasleek eta bai ikasleek gaztelaniazko heziketa eskatu dute,
|
ez
baita besteak bezain teorikoa. Hala ere, eboluzio ona dago.
|
|
Alta, gure ikerketan aurkitu duguna oinarritzat hartuz, egokia iruditzen zaigu erresistentziaren teorialariek (Apple, 1986; 1989; 1996; 1997; Freire, 1980; 1982; 1989; 1990; Giroux, 1990; 2001; Willis, 1988) korrespondentziaren teoriaren aurka diotena: eremu, talde eta agente sozial bakoitzak autonomia partziala dauka, inoiz ez dago determinatua; eta, gainera, ekonomizismoaren aurka diote dominazioa gero eta gehiago oinarritzen dela aparatu kulturalean, zeina
|
ez
baita beste eremu baten mendekoa.
|
2014
|
|
Ez ziren kolonizatzaileak; haien administrazioa ez zen zapalkuntza baizik, susmatzen dudanez. Haiek konkistatzaileak ziren, eta horretarako, indar hutsa besterik ez duzu behar, harro egoteko moduko ezer ez, baldin baduzu, zeren norberaren indarra
|
ez
baita besteren ahuleziatik datorren halabeharra baino. Eskura zezaketen guztia harrapatzen zuten, harrapatze hutsagatik.
|
2015
|
|
16 Iraganeko guztia idazteak poz ematen badie, ez da gaizki etorriko esperientziaz kontu hartzeko,
|
ez
baita besteengan gertatutakoa, nire bekatuengatik; baina ahizpa San Frantzisko balitz kronikaria, ez dezala gehiegi azpimarratu gertatu dena lau lau kontatu baizik. Letra, ene alaba Gabrielarena.
|
|
Hortaz, etxera joango garenean batzuk ez gara inongo geruzan sartuko, soziedade orotatik kanpo izango gara. Orduantxe baino ez da desagertuko egoki desegoki dikotomia,
|
ez
baita beste inor egongo norberak egin edo pentsa lezakeena desegokitzat jotzeko. Besteak behar dira desegokia existitzeko.
|
2017
|
|
Halatan, bakartasun teknikak lantzen dira, izan berezia, bakuna, sekula santa, Francis Underwood handiosaren ebazpen zinikoaren ez entzuteko: artalde hautatu du opzioan... ama ontziaren urmaelak inarrosten dituen artaldea zorrak maneiatzen du, dagoeneko
|
ez
baita beste harreman modurik jendeen artean: zordunak gara betikoan, hartzaileak sasietan gordeak daudelarik.
|
|
Emakume bat besarkatzen. Ederki, ba berma hadi hortxe, eta ari haizen bitartean ahaztu zak gainerako guztia, berdin munduan
|
ez
baita beste ezer, hi eta hura baizik. Hots, ekin gogotik!
|
|
San Kristobal gotorlekua hiritik ordu erdi bateko bidean dago. Ordu erdi luze bat jeep tan esan nahi dut, hara
|
ez
baita beste inor joaten, ezta paseatzera ere! Zer den hura leku bakartia!
|
2018
|
|
Adibide berarekin jarraitu du Egiak: . Alboko taberna askoz hobea izan daiteke, baina horrek berdin dio, diskriminazio ekintza
|
ez
baita beste taberna bat edukitzearen araberakoa. Giza duintasunaren aurkako erasoa ez datza taberna batean kafe bat ez hartzean, baizik eta halakorik ezin egitean beltza zarelako.
|
|
Mateo Zabalaren bilduma bibliografikoan" esta en mal vascuence" jasotzen bazen ere, Hernialdeko erretorea zen Juan Irazustaren dotrina izan da Gipuzkoan ez
|
ezik
baita beste hainbat tokitan ere gehien erabili izan den katixima. Hori uzten dute agerian egindako hainbat ediziok, hamar baino gehiago; lehenbizikoa eta datarik gabeko beste bat izan ezik, guztiak Tolosan eta Donostian argitaratu ziren.
|
2019
|
|
beren denbora enplegatzeko modu bat bihurtzeko bezain dirudunak. Horretara guztiz emanak daudenak, normalean, saiatzen dira beren burua miresten ez
|
ezik
baita beste xede batzuetara jotzen ere bizitza mundutar horretaz harago: egiazko, saloiak?, hain zuzen, literarioak edo politikoak dira.
|
|
Bitartean, kontzientzia profesionalak eskatzen dio, gutxienez, orriak poliki poliki pasatzea, begi adituak hitzen gainean noraezean bezala galduz, horrela, arreta maila aldatuz, munta txikiagoko edozein hutsegite ustekabean harrapatuko zuelako esperantzan, argi fokua bat batean mugitzeak tokiz aldatu duen itzala balitz bezala, edo zeharkako begirada ezagunak ihesean doan irudia, azken unean, atzematen duen bezala. Gutxienekoa da jakitea Raimundo Silvak orri gogaikarriak erabat garbitzea lortu ote zuen, merezi duena da berari begira gelditzea On Afonso Henriquesek gurutzatuei egin zien diskurtsoa berrirakurtzen duenean, Osbernorena deitzen den aldaeraren arabera, Setioaren egileak berak hantxe bertan latinetik itzulia,
|
ez
baita besteren ikasgaiez fio, are gutxiago horrelako erantzukizun handiko gai batean, gure errege fundatzaileari aurkitu zaion lehen diskurtsoa, ez gehiago, ez gutxiago, adituek ontzat ematen duten beste diskurtsorik, gainerakoan, ez delako ezagutzen. Raimundo Silvaren aburuz, diskurtso guzti guztia, alderik alde, absurdoa da, ez da itzulpenaren zehaztasunaz duda egiten duela, beoa bezalako zuzentzaile arrunta latinez urri baitabil, baizik eta ezin daitekeelako, benetan ezin daitekeelako sinetsi elizgizona izan ez zen Afonso errege honen ahotik halako harenga korapilatsua atera zitekeenik, harenga horrek antz handiagoa daukalako fraideek handik sei edo zazpi mendetara botako dituzten prediku bihurriekin, orduan doi doi zezeltzen hasten zen hizkuntza baten ahalmen laburrak eskain zezakeenarekin baino.
|
2021
|
|
Batek taxuzko zerbait idatziko badu, hezurretaraino sartu beharra du, barreneraino murgildu; eta bihotzean aztoratzen duten sentipen bortitz bortitzak baldin baditu, oso zoriontsua edo oso zorigaiztokoa baldin bada zerbaitengatik, demagun, idazten ari denarekin batere zerikusirik ez duen arrazoi lurtarren batengatik, horrelakoetan, idazten duena baliozkoa eta irauteko duina izango bada, beste sentimenduak sorgortu behar dira bere baitan. Ez da espero izatekoa osorik eta sendo eustea bihotzeko zorionari edo bihotzeko zorigaitzari, dena lekutzen eta aienatzen baita eta bat bakarrik geratzen baita bere orrialdearekin; ezein zorionek edo zorigaitzek ezin du bere baitan iraun orrialde horri atxiki atxiki eginda ez bada, ez baitu besterik eta
|
ez
baita besteena, eta baldin eta horrela gertatzen ez bazaio, seinale du bere orrialdeak ez duela zipitzik ere balio.
|
|
...ldarkeria eta beldurrak agertzeko inolako beldurrik ez izatea baizik, norberaren zein ondokoaren zaintzari arreta jarriz; baliozkoa izatea ez baita etengabe eta leku oro ‘produktiboa’ izatea, une bakoitzari eta ingurukoei balioa ematea baizik; jakintsua izatea ez baita arzalpen orojakileak ematen aritzea, ingurukoak entzun eta ingurukoen jakintza probesten jakitea baizik; aitortua izatea
|
ez
baita besteen etengabeko gurtza eta laudorioen jopuntuan egotea, etxe edo taldeko buru eta oinarri goren izatea, hurkoen laztan, keinu edota begi kliska goxoa baizik; askea izatea ez baita ondokoen lotura eta konpromisoekiko aske egotea, baizik eta, hartu, eman eta buelta, hartu emanetan askatzea, loturak aberastuz, elikatuz eta askatzaileagoak eginez; gurasoak, bikotea, umeak edo lagunak maitatz... Azken batean, gizona izatea ez baita ‘gizon (ustez) autentikoa’ aukera bakar gisa gorpuztu eta ezartzea, beraori auzitan jarri eta birpentsatzea baizik:
|
|
17 Txillardegiren arabera, Txomin" desbideraketa ideologikoen garaian ETAra sarturik, sekulako mesfidantza gordetzen zuen teoria ederregiekiko." (‘Txomin hil dela eta’ artikuluan). eskaera sinple (KAS Alternatiba) baten aurrean, ez amorerik ematea;
|
ez
baita beste munduko gauza, aspaldian onartu behar zuten".
|
2022
|
|
Orain arte,
|
ez
baita beste aterabiderik atzemana izan, lurperatzea da erabiltzen den teknika bakarra eta 60 urtez hondarkin erradioaktiboak ari dira metatzen, 1620 mila metro kubiko orotara, horietarik kutsakorrenak milaka urtez erradioaktibitatea hedatzen segituko dutenak. Horretarako hautatuak izan diren lurpeko ziloak betetzen hasiak dira, nehork ez dezake erran hemendik ehun edo mila urteren buruan zer bilakatuko diren.
|
2023
|
|
Egin beharrekoak eginda eta esan beharrekoak esanda, amaitu dira hilerriko patrifilioak, han
|
ez
baita beste zereginik, ez salda beroa edo baxoerdi bizigarria hartzeko lekurik. Etorri diren bezala, oinez abiatu dira denak kaminoan behera, ondoko lagunarekin berbetan edo norbere buruarekin hausnarrean, heriotzak beti mahaigaineratzen dituen galderei erantzun bat emateko, agian; heriotza honek planteatzen dizkigun esijentzien aurrean erabaki bat hartzeko, apika.
|
|
Estatua da maita ez daitekeen gauza hotz bat; gehiago dena, estatuak maita litekeen guzia hiltzen eta ezeztatzen du; baina estatua maitatzera behartuak gara, horretatik kanpo
|
ez
baita beste ezer. Hau da gure garaikideen suplizio morala.
|