Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 41

2001
‎Berdin gertatzen da sinfonia bat10 entzutean. Ez dio ezer esaten —batzuetan behintzat— ez adimenari, ez nahimenari, ez oroimenari. Gogoak zuzen zuzenean jasotzen du zentzumenen bitartez edo zentzumenetan musikaren mezua.
‎Kontzientziazko aktoak, gogoetak, gogoarenak dira eta ez adimenarenak. Maitagogoa gogoetan ari dela da, berriz esan, arbitro, epaile, jaun bakarra.
2003
‎Pertsona batzuek ez dituzte besteak ulertzen, ez adimen eskasa dutelako, eskarmentu emozionalak bizi izan ez dutelako edo bizipen horiek gestionatzen asmatu ez dutelako.
2004
‎Nire ustez, lau ikuspuntu horietariko bat ere ez da ukagarria: ez, fisikoki, maitasunaren oinarria edo isla aldaketa neurofisiologikoak direnik; ez, bizitzarenmailan, erantzun biologiko bat izan daitekeenik (edo denik); ez adimenaren erantzun gisa eman daitekeenik (eta denik); ez adimen ordinario edo arruntaren mailan; eta ezta adimen maila sakonetan ere. Baina bai badagoela hiru lehenetan guztizukagarri izan daitekeen zerbait:
‎Nire ustez, lau ikuspuntu horietariko bat ere ez da ukagarria: ez, fisikoki, maitasunaren oinarria edo isla aldaketa neurofisiologikoak direnik; ez, bizitzarenmailan, erantzun biologiko bat izan daitekeenik (edo denik); ez adimenaren erantzun gisa eman daitekeenik (eta denik); ez adimen ordinario edo arruntaren mailan; eta ezta adimen maila sakonetan ere. Baina bai badagoela hiru lehenetan guztizukagarri izan daitekeen zerbait:
‎Niregan beste ahalmen batzuk ere ezagutzen ditut, hala nola lekuz aldatzea, jarrera ezberdinetan jartzea eta antzerako beste zenbait, eta hauek, aurrekoak bezala, ezin dira ulertu substantzia bat gabe zeinari eurak atxiki, eta existitu ere ezin dira existitu halako substantzia gabe. Baina oso ebidentea da ahalmenok, benetan existitzen badira, substantzia korporal edo hedatu bati atxiki behar zaizkiela, eta ez adimenezko substantzia bati; izan ere, eurei dagokien kontzeptu argi eta bereizian hedadura jasotzen da, baina ez adimena.54
‎Gure gorputzean aipaturiko aldaketa horiek ematen direnean ez gara baliatzen ez arrazoimenaz, ezta, jakina, askatasunaz ere. Hala eta guztiz ere, berarentzat nabarmena da higidurok emateko eurak bilduko dituen subjektu bat behar dutela aldez aurretik, substantzia bat, pentsamenduak Nia behar zuen moduan; baina ez adimenezko ezaugarriek definiturikoa, baizik eta espazioaren ezaugarri matematikoak batuko dituena. Gure gorputza eta bere higidura ez dute ezaugarrituko atomo material batzuek, ez zelula batzuek, ez inongo osagai espiritualek eta ezta energia edo indar fisiko batek ere.
‎Nire burua konbentzitu dut munduan ezer ez dagoela, ez zerurik, ez lurrik, ez adimenik, ez gorputzik; ez al da hortik ateratzen ni ez naizela existitzen. Ez ba; nik existitu behar dut ni neu zerbaitez konbentzituta banago.
2006
‎Era berean, Lege Integralarekin hartutako konpromisoak gorabehera, emakumeen aurkako indarkeria ez dela lehentasunezko arazoa osasun arloan: ez dago ez populazioaren osasun adierazleetan ez Adimen Osasuneko Estrategiaren zirriborroan. Asistentzia ez da nahikoa Gainera, AIk egiaztatu du biktimei laguntzeko neurriak eta baliabideak ez direla oraindik nahikoak eta ez daudela berdin banatuta.
‎Ematen du, historia eta intrahistoria, esentzia eta akzidenteak edo jarduna eta egona bezala kontrajartzen direla, izana eta bilakaera. ...," inmensa pirámide submarina";" debajo de esa historia de sucesos fugaces, historia bullanguera, hay otra profunda historia de hechos permanentes, historia silenciosa, la de los pobres labriegos") 197, eta denboragabe eta zedarrigabetasuna(" inmenso"," lo que es eterno"), h. d., izan bat, intuizioak bakarrik atzeman ahal izateko modukoa, ez begiespenak eta ez adimen zehatzak, hots, ente ahistoriko, metafisiko bat azkenean, positibismo txarretan maiz bezala198 Unamuno-k sakon sakonean zinezko historiatzat jotzen duena, hortaz, historiarik eza da, eternitatea – San Agustin eta Bossuet, beraz. Teologia.
2007
‎Burmuina 350 gramo materia gris da eta barruan ez duzu aurkituko, bilatuta ere, ez adimenik ez emoziorik; halere, burmuinik gabe ez dago ez bata ez bestea.
‎Substantzialki Bacon-i jarraiki kritika honetan, Descartes ek55, Meditazio Metafisikoetan erakusten duen moduan, argizariaren eta leihotik begiratu eta kalean pasatzen ikusten diren kapela eta berokien parabola famatuetan, erraz engainatzen gara, zer den ikusi duguna ikusi, gure ustean, hitzei jarraitzen baikatzaizkie, ez adimenari («argizaria» ikusi uste dut, «gizonak» ikusi uste ditut leiho azpian pasatzen), eta hitzek engainatu egiten gaituzte. Mundua hitzekin eta ez ideia garbiekin pentsatzetik sortzen da:
‎Gero, joera batek, ideiak eta hitzak zeharo banatu60, eta (hizkuntza, arrunt? nahasgarria bazterturik) ideiekin soil filosofatu gura dizu, arrazoimen hutsaren arabera (ez «hitzen esanahiaren» arabera, Spinozarekin esateko) 61 Hitzak, izan ere, gorputza eta irudimenarenak dira obra eta baliabide62, ez adimenarenak; ideia garden aiutuak soilik dira adimenduaren, ez gorputzak baldintzaturiko, obra eta tresna, filosofia zuzenaren oinarri posible
2008
‎[Aurrekoaren ondorio pedagogikoa.] Erakuts bekie gure munduko haurrei ezen gizaki azkar/ argi/ baliozko/ adimenduna ez dela" ondo" duen hura, baizik eta ondo aditzen edo entzuten duena; zinetan eta benetan, ez dela munduan beste adimenik? ez adimen intelektualik eta ez adimen emozionalik, aditzen jakitea baizik.
‎[Aurrekoaren ondorio pedagogikoa.] Erakuts bekie gure munduko haurrei ezen gizaki azkar/ argi/ baliozko/ adimenduna ez dela" ondo" duen hura, baizik eta ondo aditzen edo entzuten duena; zinetan eta benetan, ez dela munduan beste adimenik, ez adimen intelektualik eta ez adimen emozionalik, aditzen jakitea baizik.
2010
‎Ez formulak, ez legeak, ez zenbakiak, ez adimen pribilegiatua...
‎Nik ez dakit xehetasun haiek jasotzeko moduan zeunden, Damaso, baina nik galdera egin ahala, zuk zeure aurpegi hura jarri zenuen, ezusteak moldatua, bai, baina ez adimenaren ezerezean, galdera hura aspalditik espero izan bazenu bezala, zeure buruari aurretik mila aldiz egin zeniolako, baita erantzun bat eman ere; zure aurpegiera hura, argitik ilunetik bezainbat zuena eta hitzaren bidea ireki zizuna: –Nik, ordea, ez dut ezkontzeko asmorik?.
‎Eta Eleanitz proiektuarekin frogatu dugu hizkuntza goiztiarrarekin hastea, 4 urterekin hastea, ez dela inolaz ere kaltegarria: ez adimenarentzat, ez euskararentzat, ez hizkuntzarekiko jarrerarentzat; gainera, euskara ez da galtzaile, eta mesede egiten zaio?.
‎Nik ez dakit xehetasun haiek jasotzeko moduan zeunden, Damaso, baina nik galdera egin ahala, zuk zeure aurpegi hura jarri zenuen, ezusteak moldatua, bai, baina ez adimenaren ezerezean, galdera hura aspalditik espero izan bazenu bezala, zeure buruari aurretik mila aldiz egin zeniolako, baita erantzun bat eman ere; zure aurpegiera hura, argitik ilunetik bezainbat zuena eta hitzaren bidea ireki zizuna: ‘Nik, ordea, ez dut ezkontzeko asmorik’ Eta orduan, bat batean gainetik zama izugarri bat kendu izan balidate bezala —harremanen zulo beltzak ohi dira gai tabuak—, barru barrutik erantzun nizun:
‎15 Amaitzeko, lehenengo aurrekariaren bigarren zatia frogatu behar dugu: legearen nahitaezko baldintza batzuk borondatearen egintzak betetzen ditu, baina ez adimenaren egintzak.
‎Bigarren baldintza da, agintzeko indarra izatea, eta hori borondateak bakarrik dauka, eta ez adimenak; adimenaren bidez, objektuak berak duen beharrizana azaltzen da, baina halakorik izan ezean, adimenak ezin dio eman. Borondateak, aitzitik, objektuak ez zuen beharrizana sor dezake, eta horrek dakar, esaterako, zuzentasunaren esparruan zerbaitek horrenbeste balio izatea, edo gainerako dohainen kasuan, zenbait inguruabarretan jokabide zehatza behar izatea, beste inguruabar batzuetan behar ez dena.
2011
‎Gizakiaren izaera naturala artifizialtasuna da. Izaki bizidun bat, kontzientea bihurtzen den unetik( ez adimena, baizik eta kontzientzia duen unetik), bere destinoa artifiziala izatea da. Natura bere ingurumenetik kanpo ikusiko du, eta naturarekiko erlazioa menderatzeko erlazioa izango da.
‎Amak Martin belagile harengana zertara eraman ote zuen buruari bueltak ematen zizkion Asunek. Ez zion belarzaleak mutilari ez adimena ez mintzoa emanen. Orduan, zertarako?
2012
‎Esan zidan arretaz begiratzen baldin banuen, beti antzemango nuela bizitzaren ezbeharrak gizartearen goiko eta beheko mailetan gertatzen zirela, eta erdiko mailetan, berriz, gutxienak, eta gainera, ez zituela gizartearen goiko eta beheko mailek zituzten adina gorabehera. Are gehiago, ez zituztela, ez gorputzean eta ez adimenean, gaitzera emanak zeudenek, bizimodu okerrekoek eta handinahikerian eta nabarmenkerian bizi zirenek, alde batetik, eta, bizimodu txarraren ondorioz, lan gogorrak egin behar zituztenek, gauza premiazkorik eta janaririk ez zutenek, edo janari eskasekoek, bestetik, zituzten adina eragozpen eta larritasun. Erdiko maila onbide eta era guztietako jolasaldietarako egina zegoela; bakea eta oparotasuna erdi mailako aberasbidearen lagunak zirela; zuhurtasuna, neurri ona, lasaitasuna, osasuna, gizarteko harremanak, jolasbide atseginak eta nahi ziren olgeta guztiak bizitzaren erdi mailakoen zerbitzariak zirela.
‎Edo fedea. Baina ez adimena.
2015
‎7 Nik uste dut, Jaunak egoitza honetara sartzea nahi izan duen arimari gehien egitea komeni zaiona, esandakoa dela, eta inolako indarrik eta zaratarik gabe saia dadila adimenaren hausnarketa eragozten, baina ez adimena ezta pentsamendua ere baztertzen, gauza egokia baita Jainkoaren aurrean dagoela eta Jainko hau nor den gogoratzea. Sentitzen duenak berak [sentimenduak] liluratzen badu, ongi da; baina ez dadila saia hori zer den ulertzen, borondatez emana baita; utz diezaiola gozatzen, maitasunezko hitz batzuekin baino beste ahaleginik gabe; izan ere, hemen ezer pentsatu gabe egoten saiatzen ez bagara ere, halaxe egoten gara sarri, baina denbora laburrez.
‎Barne ikusmenaz. Beste batzuetan bezala, ikuskari mistikoaz ari da, ez adimenezkoaz.
‎Hau da, sumatzeko eran, ez adimenezko ikuskariaz. Ik. 20, 4; 37, 4.
‎Milaka zentzugabekeria santu esaten ditu, berarekin horrela duenari poz ematen beti asmatuz. Nik ezagutzen dut pertsona bat, poeta izan ez arren, laster batean sentimendu handiko koplak egiten zituena bere pena egoki adieraziz, ez adimenaz eginak, baizik eta, hain pena gozoa ematen zion aintzaz hobeki gozatzearren, hartaz kexu agertzen zen bere Jainkoaren aurrean. Gorputz eta arima zati zati egitea nahiko luke, pena honekin sentitzen zuen poza agertzearren.
‎3 Ama Brianda San Joserenaren ahizpari dagokionez, ez da ez belo zuriduna izateko ez koruko moja izateko; ez adimen, zentzu eta ganorarik ez duelako, alde horretatik oso ona iruditu baitzitzaidan, baizik eta honezkero ez dagoelako beste biziera baterako, oso gastatua baitago. Eta berak dioenez, ez diote enbarazu egiten Jainkoari emana egoteko eta nahi duen guztia errezatzeko, horretarako, berak dioenez, bizitza aproposa baitu.
‎3 Ama Brianda San Joserenaren ahizpari dagokionez, ez da ez belo zuriduna izateko ez koruko moja izateko; ez adimen, zentzu eta ganorarik ez duelako, alde horretatik oso ona iruditu baitzitzaidan, baizik eta honezkero ez dagoelako beste biziera baterako, oso gastatua baitago. Eta berak dioenez, ez diote enbarazu egiten Jainkoari emana egoteko eta nahi duen guztia errezatzeko, horretarako, berak dioenez, bizitza aproposa baitu.
‎Egia da, maitatzeko ere ez dagoela itzarririk; baina zorioneko loa, zorioneko mozkorraldia, arimak ezin duena egitera Senarra baitator, agindu hain miragarria emanik: ahalmenak hilik edo lo daudenean, maitasuna bizirik gera dadila; eta nola jokatzen duen ez dakiela, Jaunak horrela agindurik, hain era miragarriz joka dezala, maitasunaren Jaunarekin berarekin, hau da, Jainkoarekin, bat eginik egoteraino garbitasun handiaz; izan ere, ez dago eragotziko dion ezer, ez zentzumenik, ezta ahalmenik ere, hau da, ez adimenik ez oroimenik; jakina, ezta borondatea ere.
‎Honela dio berak: . Nik ezagutzen dut pertsona bat [Teresa bera], poeta izan ez arren, laster batean sentimendu handiko koplak egiten zituena bere pena egoki adieraziz, ez adimenaz eginak?
‎Eta nahiko inozoa izatea da neke hartze hau; izan ere, bere esku dagoena ere, zer ordain dezakegu, diodanez, hartu ezik zer emanik ez daukagunok, baizik eta geure buruak ezagutu, eta ahal dugun hau, geure borondatea ematea, bihotz bihotzez egin? Gainerako guztiak, Jaunak honaino ekarri duen arimari, enbarazu eta kalte egiten dio eta ez mesede, apaltasuna delako soilik zerbait egin dezakeena, eta hau ez adimenaren bidez lortua, egia argi baten bidez baizik, bat batean ulertzen baitu irudimenak ekin eta ekin aldi luzean lortu ezin zuena, hau da, zein ezerezak garen gu eta zein handia den Jainkoa.
2017
‎Haur batek garai horretan gehien behar duena da atxikimenduzko lotura bat sortzea bera gehien zaintzen duenarekin, ez adimena estimulatzea.
2018
‎lurrik, ez adimenik, ez gorputzik?. ... Ez al al da hortik
2019
‎Vitam regit fortuna, non sapientia. Zoriak zuzentzen du bizitza, ez adimenak. D.k irribarre egiten zuen, bere umearen aurpegia irudikatuz.
2021
‎Ez Javier Zaldua, ez Carla Zaldua, ez dira zientzialariak. Ez matematikari, ez fisikari, ez telekomunikazio ingeniari, ez adimen artifizialean aditu. Javierrek urte pila bat egin zituen finantzen sektorean; Carlak, berriz, komunikazioan eta teknologia berrietan.
‎Jakina, nola garatu debeku eta mota guztietako eragozpenengatik trebatu ezin zitekeen hura? Halere, ongi frogatu da honezkero, emakume askoren berebiziko ahalegin eta lorpenei esker?, emakumeek ez dutela berezko edo jaiotzetiko inolako ezinkizunik; ez adimenari edo ezaguerari dagokionez, ez eta gainerako ahalmenei dagokienez ere.
2022
‎Baina plazera sentitzeko ere ez zen kapaz. Etsai bihurtzen zituena ez zen ez adimena eta ez bihotza, elkartuko zituela uste izan zuten odolaren mugimendu ilun haiek baizik, inolaz ere kontrola ezin zitzaketen mugimenduak. Alemanak esku eder eta fin haiekin ukitzen zuen, baina Lucilek ez zituen sentitzen ordura arte irrikatu zituen esku haien laztanak, bularraren kontra estutua zeukan eta bihotzeraino iristen zitzaion gerriko belarriaren hotza baizik.
2023
‎Sayen eta Iraultza bata bestearen gainean jarrita ere ez lirateke iritsiko haren kalparrera. Ilegorria da, eta haren idi aurpegiak ez ditu islatzen, ez adimen handirik, ez gaiztakeriarik. Erretilu bat dakar bere ezker eskuan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia