2000
|
|
Kanpotik datozenak ere euskaldunak izan ohi dira, Azpeitia eta barnealdekoak gehienbat. Baina horrek ez du esan nahi,
|
euskaraz
ez dakien herriko norbaitek erdaraz ezin dezakeenik hitz egin, noski»
|
2002
|
|
Distortsiona dezake horrek zenbait datu? Inkesta batean, guraso askok esan dezake
|
euskaraz
ez dakiela, baina gero haurrekin zerbait egiten dute edo saiatzen dira.
|
|
Baina uste dut pozik egoten ahal garen. Zeren holako galderak orain egin baititzakegu, norbait konturatu denean euskaraz idazten denak interes zerbait izan dezakeela,
|
euskaraz
ez dakienarentzat ere. Horixe da zor dieguna gure idazleei, etxekoak izanik ere gure egoera kanporatzeko gai izan baitira.
|
|
Uste baitut, datu horien arabera, gizarte elebidun baten alde egiteko arrazoi pila bat ematen zaigula hor, esperimentuekin hasi aitzinetik. Gainera, familia guztietan badugunez urruneko edo hurbileko norbait
|
euskaraz
ez dakiena, pentsa zer aurpegi mota jarriko lukeen egun batetik bestera ingelesez hasten baldin bagintzaizkio. Uste dut gizarte elebidun bat (euskara gaztelania edo euskara frantsesa), edo hiru elekoa nahi bada, anitzez ere hurbilagoa dela, eta egingarriago, gaztelania atzendurik euskara eta ingelesa erabiliko dituen gizarte bat baino.
|
2003
|
|
Lau mila ale inguru saldu omen dira dagoeneko! Besterik da, ordea,
|
euskaraz
ez dakien gure herriaren zati gorrak eduki zuen jarrerak kazetari eta idazle elgoibartarraren baitan piztu duen sumindura. Izan ere, Bernardo Atxaga, Koldo Izagirre, Anjel Lertxundi, Ramon Saizarbitoria eta Joseba Sarrionandiaren gogoetak irakurri eta gero erdal komunitateko euskal hiritarrek errespetu gehiago edukiko zigutelakoan zegoen…
|
2004
|
|
Izan liteke euskalduna, nahiz eta erdaraz irakurri. Izan liteke, orobat,
|
euskaraz
ez dakien euskal herritarra. Itxura batean, bigarren hau dela dirudi.
|
2005
|
|
Euskara ahoan eta pilota eskuan. Pentsa liteke
|
euskaraz
ez dakien pilotaria ez dela" hain" pilotaria, egundoko jokalaria izan arren. Eta ez gara orain ehun urteko pentsamoldeaz ari.
|
|
zenbat etabote repiramidean gorago jardun, euskara gutxiago erabili. Goi maila horietan beti ari da jokoan, beste inon bainoerrazago,
|
euskaraz
ez dakien talenturen bat, gutxienez. Erdaraz nahitaezko egin/ onartu eta gero denok dakigun hizkuntzan hitz egitea eskatu/ inposatu, berehala dator.
|
2007
|
|
Nik goizean [ezagutu dut] Arranondoko 25 urteko neska ba Nik goizean [ezagutu dut]
|
euskaraz
ez dakien Arranondoko 25 urteko neska bat
|
|
Barre egin dute sukaldean dauden guztiek, Rosamundak izan ezik, beharbada
|
euskaraz
ez dakielako.
|
2008
|
|
16 urtera arte lortzen omen dute haur gazteek euskaraz egitea, batzuetan ahalegin berezia eginez. Izan ere, taldean batzuetan izaten baita
|
euskaraz
ez dakien bakar hori; horrelakoetan bi irakasle aritzen dira bata euskaraz eta bestea gaztelaniaz. Gero eta gehiago euskaraz eta ingelesez egiten dute, udan kanpotarrak baitatoz.
|
|
–Hori erdalduna da?, esatean, aldiz, ez gara beti, derrigor, kanpotar bati buruz ari. Hemen jaio eta euskaldun deiturak izan arren erdalduna izan daiteke,
|
euskaraz
ez dakielako. Eta erdalduna bada, ez da euskalduna?.
|
|
Garbi dago Euskara Batutik abiatu behar dugula eremu erdaldunetan, baina garbi dago, era berean, Portugaleteko euskaldun berriak bizkaitarrekin izango duela harremanik gehien, eta hala Gasteizkoak bizkaitarrekin eta gipuzkoarrekin, nafarrekin Tafallakoak, eta Lapurdi eta Nafar roa Beherekoekin Baionakoak. Horrela laburtuko zaie eta errazago egingo etxetik
|
euskaraz
ez dakien ikasle horiei inguruko euskaldunekin jardun ahal izateko bidea15 Hau da, inguru erdalduneko eskola baterako hemen proposatzen dugun ereduaren arabera, euskara batuak hartuko luke lehentasuna, nahiz eta eredu bateratzaile hori modu zabalean ulertzen dugun (tokian tokiko edo inguru hurbileko ezaugarriak biltzeko joera duena) eta ez eredu murritz, estu eta gogortu baten gisa.... Tafallan, esate baterako, ezin ditugu Bortzirietako edo Sakanako bereizgarriak erabili, baina bai Nafarroa osoan hedatuta daudenak (esan/ erran, bultzatu/ bulkatu, ezer/ deus, ibai/ ugalde, eta abar... aurreragoko baten zehaztu dira zein ezaugarri diren horiek eta zein jarraibide proposatzen den ahozko eredurako eta idatzizkorako).
|
|
Gure ikerketa honetan, kontrako ahaleginaz jardun dugu, hau da, nahita edo nahi gabe, gizonezko eta emakumezkoentzat balio dezakeen izen baten hautuaz. Euskal izen guztiak halakoak direla pentsa dezake
|
euskaraz
ez dakienak edo euskal tradizio onomastikoa ezagutzen ez duenak. Eneka zenbatean hartu dute emakume izentzat?
|
|
denak daude euskararen alde, baina euskara ez da lehentasuna. Bilboko udalean, adibidez, atezainak ez dakit zer hizkuntza perfil bete behar duen lanpostua lortzeko, baina ez da ezer ere pasatzen alkateak
|
euskaraz
ez dakielako. Eskizofrenia baizik ez da transmititzen gizartera.
|
2009
|
|
Mayor Orejaren garaiko mezu berberari jarraikiz, elebakar espainolak baztertzea leporatzen diote EAJ eta Ibarretxeri eta horren aurrean isilik gelditzea egozten diote Patxi Lopezi. Bideoak barre algarak eta txalo zaparradak eragin zituen, Anasagastik
|
euskaraz
ez dakiela edo PSE EEn izena emateko kontu korrontea eskatzen dutela aipatzean. Txalo zaparrada hori baliatu zuen Basagotik taularatzeko, entzule guztiak zutik jartzea eragiten.
|
|
ez dituzte ikusi ere egiten. Euskaraz ari den komunitatea arima herratu bat bezain inexistentea da
|
euskaraz
ez dakienarentzat. Inork espero ote dezake ezer onik harresi horren itzaletik?
|
2010
|
|
Mendeetan gutxitze egoeran egon den hizkuntzak, tresna balio apartekoa ere izan ez duen hizkuntzak, bestalde, itxuraz behintzat, hain balio integratzaile txikia izatea harrigarri suertatzen da. gainera, hirugarren atalean esan den bezala, hizkuntza gutxituak bizirauteko balio integratzaileak berebiziko garrantzia duela gauza ezaguna da. hori dela-eta, partaideen lekukotasunak beste kontzeptu baten bidez aztertu dira, bi mundu (bi munduko egoeran bizi) kontzeptuaren bidez, hain zuzen, euskarari eta euskarazko ekoizpen kulturalari erreferentzia egiten dietenean besteekin, nirea ez denarekin aurrez aurre jartzen direlako. dimentsio horrek zera adierazten du: euskarari lotutako mundu bat dagoela eta gizateriaren zati batek,
|
euskaraz
ez dakienak, ez daukala mundu horretara sarbiderik, gaztelaniak bideratzen duen munduarekin baino ez daukala lotura. hortaz, norbaitek pentsa lezake euskara ikasteak berez ekarriko lukeela euskararen mundura sartzea. baina nahikoa al da euskara ikastea beste mundu horretara, euskararen mundura, sartzeko?
|
|
Dimentsio horrek zera adierazten du: euskarari lotutako mundu bat dagoela eta gizateriaren zati batek,
|
euskaraz
ez dakienak, ez daukala mundu horretara sarbiderik, gaztelaniak bideratzen duen munduarekin baino ez daukala lotura.
|
2011
|
|
Kopuruak horrela aldatu izanak bi arrazoi nagusi bederen baditu: batetik, gero eta irakasle gutxiago dago
|
euskaraz
ez dakienik, eta bestetik, euskaraz ez dakiten irakasle gehienak 50 urtetik gorakoak dira; horietako batzuek jada titulua lortzeko liberazio garaiak xahututa dauzkate. IRALE irakasleak euskalduntzeko sortu zen, eta beraz, esan daiteke hasieran zeukan egitekoa bete duela neurri handi batean.
|
|
Oso fragmentatuta gaude, eta banketxe edo hainbat enpresaren antzera, elkartzen hasi dugu, elkarri laguntzen eta elkar nabarmentzen. Adibidez, Berrian zergatik eskaintzen zaio Kepa Junkerari(
|
euskaraz
ez dakien trikitilari bakarrari) portada, eta Iker Goenagaren diskoa ez da aipatu ere egiten. Horrelako mila adibide daude».
|
|
Euskaldunok aunitzetan bizitzen ditugun egoerak gainditzen laguntzeko teknikak landuko dira TELP tailer honetan. Honela, bilera batean zortzi lagunetik batez ez bertze guziek euskaraz jakin arren bilera osoa gaztelaniaz egiten denean, edo supermerkatuko erosketak ordaintzerakoan kutxazainari euskaraz egin eta ongi hartuko ote duen zalantzak dituenean edo, Nafarroako Gobernuko bulego batean tramiteak egiterakoan, legez euskaraz egiteko eskubidea izan arren, langileari euskaaz egin eta modu txarrean
|
euskaraz
ez dakiela eta gaztelaniaz egiteko erantzun duenean… Gisa horietako egoeratan ez gara ongi sentitzen, euskaraz egin nahi eta ezin, gehienetan gure barrengo trabengatik gainera. Beraz, egoera horiek gainditzeko teknikak landuko dira euskaraz bizitzeko hautua egin duen edozeinentzat aproposa den ikastaroan.
|
|
Euskara ez dakitenak orain dela gutxi arte euskaraz" erdaldunak" ziren. Harluxet entziklopediaren arabera, erdalduna da" Erdaraz mintzatzen dena,
|
euskaraz
ez dakiena"; UZEIren hiztegi soziolinguistikoan" erdaldun elebakar" horrela definitzen da: " Euskaraz batere hitz egiten ez duen pertsona, eta ez ondo ulertzen ez irakurtzen duena".
|
2012
|
|
Eztabaida publikoa denez, hona ekarriko dut Andoni Olariagak esan duena: «Guk ere notiziak gaztelaniaz kontatzeko eskubide eta behar guztia daukagu,
|
euskaraz
ez dakien jendeari, nahikotxoa dena; ez al duzue horiekin pentsatzen ala?, gure mezua helarazteko.
|
|
Gauzak horrela, umeen zaintzaren gainean familiek abian jarri dituzten estrategiek ondorioak dakartzate haurren hizkuntza sozializazioan. Aztertu ditudan familietan ama bakarra dago (10 FG)
|
euskaraz
ez dakiena. Bertze guztiak euskaldunak dira eta seme alabekin euskaraz egiten dute. hau da, aztergai ditugun familien 25 haurretatik (1 eta 12 urte bitartekoetatik) 23k eskolan hasi baino lehenago, etxe eta familia giroan, gutxi asko euskaraz aditu, hizketan ikasi eta mintzaira horretan eratu dituzte pertsona hurbil batzuekin edo guztiekin harremanak, nahiz eta zenbait kasutan etxe giroan gaztelania ere entzun eta hizkuntza hori ikasi.
|
|
...kin. ekintza eta aktibitate horiek aurrera eramateko oso garrantzitsua litzateke jolasen antolatzaileentzat helburuak argi izatea eta hizkuntza jarrerak ere bai. ezinbestekoa litzateke euskara ulertzen ez dutenak deseroso ez sentitzea, baina aktibitateak euskaraz burutu lirateke. puntu hau errespetatua izateko garrantzitsua izan daiteke euskara elkartearen parte hartzea. oso positiboa izan daiteke
|
euskaraz
ez dakien gurasoarentzat bere haurrarekin euskaraz ere jolasteko gai dela erakustea. oso positiboa izan daiteke haurrarentzat eskolatik kanpo ere bere guraso (edo aitona amonekin) euskaraz jolastu daitekeela ikustea eta, halaber, oso positiboa izan daiteke euskaraz jakin bai, baina euren artean erdaraz mintzo diren gurasoak elkarrekin euskaraz jolasten jartzea, betiere kontuan hartu delako bai gu...
|
|
Zalantzarik gabe, erabileran aurrera egiteko, hizkuntzaren ezagutza unibertsal bihurtu beharra dago, premiazkoa da ezagutza bermatzea. Kontzeptu honek berebiziko garrantzia dauka; izan ere, zenbat bider jotzen dugu gaztelerara gure inguruan
|
euskaraz
ez dakien pertsona bat dagoelako. Ezagutza bermatu egin behar dela esaten dudanean, ez naiz ari C1 maila edo EGAren pareko ezagutzaz (hori helburu egokia litzatekeen arren).
|
2013
|
|
Maila informalean, ordea, lagunarteko hizkeran, dituzte komunikatzeko zailtasun gehien; hori da gehiago landu litzatekeena, nire ustez. Gure ikasleak beste ikastetxeetako lagunekin elkartzen dira ikastolatik kanpo, eta euren artean gaztelaniaz aritzen dira; norbaitek
|
euskaraz
ez dakienean, hala egiten dute".
|
|
Baduen arren, kontratazio irizpideen bitartez, zerbitzua euskalduntzeko plangintza, langile finko guztiak ez dira gai erabiltzaileak euskaraz artatzeko. Horrez gainera, eskaintzen dituen ekintzetan ez dago hizkuntza irizpide zehatzik eta, ondorioz, monitoreak euskaldunak izanik ere, nahikoa da
|
euskaraz
ez dakien jendeak izen ematea, hizkuntza arau orokorra gazteleraren alde jartzeko:
|
2014
|
|
Azaldu duenez, ibilaldi osoan partaide guztiak direnez joan kontrabandistaren ondoan, kontakizunak ongi entzuteko moduan, gidoi labur bat prestatu dute euskaraz, gazteleraz eta frantsesez, izena ematen dutenei banatzeko eta, modu horretan, azalpena norbere jatorrizko hizkuntzan jaso ahal izateko. " Kontakizuna euskaraz izango da, eta
|
euskaraz
ez dakien jendea joaten baldin bada, gidoi horrekin segitu ahal izango dio kontakizunari".
|
|
Oporrak edo baja hartu dituenean ordezko erdaldunak bidali izan ditu maiz Osasunbideak, eta komunikazio arazo zenbait izan dituzte. Baina medikua jubilatu eta
|
euskaraz
ez dakien beste batek hartu du lekua. Bikote nagusi horrek ezin du medikuarenera bakarrik joan, haien gaitzak adierazteko zailtasunak dituztelako eta medikuaren gomendioak ez dituztelako ongi ulertzen.
|
|
Beste belaunaldikoen iritziak ere bide beretik doaz, kasu honetan iritziak lanean edota euren semealaben eskoletan gertatzen denari buruz dira. Betikoa, aski da bat egotea taldean
|
euskaraz
ez dakiena edo ulertu bai baina hitz egiten ez dakiena, beste guztiak gazteleraz mintzatzen hasteko. Idatzia teknikoegia dela ere aipatu zuten talde batean, askotan gazteleraz dagoena irakurri behar izaten dutela ogasuneko, bankuko... eskutitzak ulertzeko.
|
|
Dena den, ez dugu inolako presiorik jaso eredua aldatzeko. Durangoko Azokan aurkezten den ekoizpen guztia ez dago euskaraz, baina zenbat gauza galtzen dituen hemen
|
euskaraz
ez dakienak, ezta. Bai, dudarik gabe.
|
2015
|
|
Orain artean lehenengo euskaraz irakurtzen ziren eta zenbait kasuetan euskaraz bakarrik, osoko bilkura aretoan bat bateko itzulpena zerbitzua dagoelako. Dirudienez, alkate orde berriak protagonismo berezia behar zuen irakurketa horretan eta
|
euskaraz
ez dakienez, gaztelera nagusitu zen bilkuraren hasieran.
|
|
Euskaraz dakiena da euskalduna, baina agi danean, Txinan jaio eta bertan bizi eta bere burua txinatartzat duenari, nahiz eta euskaraz jakin, txinatarra esango genioke, hots, euskaraz ere badakien txinatarra, txinatar nazionalitatea duen txinatar euskalduna. Euskaraz ari garela, nola esango diogu
|
euskaraz
ez dakien donostiar bati, Donostian jaio eta bizi den vascoari. Ezta oraintxe oraintxengoa euskotar hitza, ezta Euskadi bera ere, nahiz, orain, azken honi, orduan eman ez zitzaion erabilera ere ematen zaion.
|
|
Besteek gaztelaniaz egitea eraso moduan hartu izan dugu askotan euskaldunok. Baina aitortzen badiogu
|
euskaraz
ez dakien horri gaztelaniaz egitea eskubidea dela, presioa kentzen diogu. Hortaz, jendeari galdetzen badiogu ea ulermena erabiltzeko prest dagoen, emaitza onak lortuko ditugu.
|
2016
|
|
Horretaz ohartu behar dela eta aldaketak egin behar direla aldarrikatu du: «Ahalik eta gehienengana iristen saiatu behar dugu; euskalgintza egin behar da
|
euskaraz
ez dakien jendearekin. Mantra bat moduan errepikatzen dugu gero eta euskaldun gehiago garela baina erabilera ez dela igotzen.
|
2017
|
|
Ni, nire lanagatik, egunero jartzen naiz
|
euskaraz
ez dakien eta lagunekin, seme alabekin, ilobekin eta abarrekin hitz egiteko ikasi behar duen horren azalean; oposizio bat gainditzeko edota lan finkoa edo hobea lortzeko ikasi behar duen horren azalean; behinola berea zen hizkuntza ostera berreskuratu behar duen horren azalean; lehenago inoiz berea izan ez arren, orain euskara bere sentitzen duen eta ikasi behar duen horren azalean....
|
|
Jarraitzen dut pentsatzen kaltegarria dela orain ere eta" Euskaraz ere bizi nahi dut" izan lukeela. Gainera diskurtsoak egituratzerakoan errealitate soziolinguistikoa aintzat hartu beharrekoa da, euskaldunok %15 eta elebidun hartzaileak %10 garenean ezinezko baita pentsatzea zerbitzu publikoen %100 euskaraz egotea,
|
euskaraz
ez dakien %75a kontra egotera bultzatuko genukeelako.
|
2019
|
|
(9) Laburbilduz, nire iritziz gazteleraz ikastea txorrada bat da eta gainera zer izango zen euskaldun bat
|
euskaraz
ez dakiena, nik ez dut iñoiz ikusi español bat gazteleraz ez dakiena (A12)
|
2020
|
|
Beraz, badakit frantsesa, baina ez daukat zertan egin hizkuntza horretan". Jakina, euskaldunak aurkitu ditu, baita
|
euskaraz
ez dakielako lankide euskaldunari deitu dionik ere. Mutur ilunak ere ikusi ditu, euskaraz ez zekitenen aldetik; kasik beti aitzakia eman diote:
|
|
Nazio politikoaren edukiei erreparatzen badiegu, ezaugarri nagusia kontzientzia subjektibo hori da, norberaren borondatea. Eta borondate hori baldintzatzen duten elementuak askotarikoak dira (horregatik,
|
euskaraz
ez dakien bat senti daiteke euskotar), baina hizkuntzak eta kulturak garrantzi handia du, nire kasuan behintzat, kontzientzia politiko horretan. Edozein kasutan, ezinbestekoa da aitortzea naziokideen arteko identifikazioak askotarikoak eta konplexuak izan daitezkeela.
|
2021
|
|
saioaren ikus entzuleen %18k ez dakite euskaraz. Goitiak Instagramen jartzen ditu programako errezetak, eta harrituta dago
|
euskaraz
ez dakien jende askok idazten diolako.
|
|
Zenbat aldiz entzun izan dugu «gehiengoak
|
euskaraz
ez dakienez, erderaz eginen dugu» edo« ¡ Eh! ¡ A mi en cristiano, que no entiendo!»...
|
|
Eta gero, betikoa: euskaraz eta gaztelaniaz argitaratzen duten guztien kontra, nahiz eta genukeen inolaz ere haiek gabe bizi, eta nahiz oraindik inork ez didan esplikatu zergatik erosi nukeen nik gaztelaniazko literatura
|
euskaraz
ez dakien eta interesatzen ez zaion enpresa baten eskutik, baina ez bertoko ekoizpenarentzat ezinbestekoa den enpresa batetik. Euskaraz ez dakit zer eta ez dakit nola idatzi dutenen kontra edo esan dutenen kontra edo esan ez dutenen kontra.
|
|
“Bere garaian, galdera honi baietza eman genion: posible al da gurea bezalako herri elebidun batean administrazioan euskara ere jakin behar dela ziurtatzea
|
euskaraz
ez dakiena diskriminatu gabe. Baina galderari baietza eman ostean, bestelako galderak sortu ziren:
|
|
Horrekin ez dugu esan nahi bi aktibitateetan hainbat mekanismo neuronal antzekoak izan daitezkeenik, baina, hizkuntzak beren testuinguru ideologikoan kokatutako prozesu eta aktibitate sozialtzat jotzen baditugu, ohartzen gara pertsona batek baliabide semiotiko zehatz batzuk erabiltzea edo ez erabiltzea aukeratzean hainbat faktore sozial eragiten ari direla, laborategian botoi koloredun bat aukeratzean gertatzen ez direnak, eta faktore horiek pertsonaren garapen kognitiboan eragina izan dezaketen faktoreak direla. Adibidez, euskaldun bat denda batera sartzean ohartzen bada dendariak
|
euskaraz
ez dakiela eta elkar ulertzeko modua hizkuntzaz aldatzea dela, hainbat aukera izango ditu pertsona euskaldun horrek. Aukera horien artean, erdar (et) ara pasako liratekeen bi pertsonaren garunean gertatu dena ere genuke sartu zaku berean.
|
2022
|
|
Nik bi onura ikusten ditut: batetik, edukia beste hizkuntza batera itzuliz gero, bilatzaileetan hobeto indexatuko da, eta erabiltzaile askoz ere gehiagok aurkituko dute; bestetik, euskaraz oso eduki interesgarria ekoizten da, eta
|
euskaraz
ez dakien jendearengana iristeko aukera egongo litzateke. Elia itzultzailea, adibidez, jarrita dago zientzia.eus en, eta bisitak laukoiztu edo boskoiztu egin dira.
|
2023
|
|
Guk, baldintza agiriak aztertzerakoan, begiratzen dugu ea herri horretako errealitate soziolinguistikora egokitzen diren, eta gure lehentasuna izango da
|
euskaraz
ez dakienarentzat laguntzak eta liberazioak egon daitezen. Orduan, agiri horiek barne hartzen badituzte, ez ditugu inpugnatuko.
|
|
Suhiltzaile ona, jakina! Eta ahal dela
|
euskaraz
ez dakiena!
|
|
Ahalmen hori gauzatu ahal izateko, baldintza bat ezartzen du gero, ordea: «Ahalmen hori baliatu ahal izango da aipatu berri diren kasuetan, baldin eta, toki erakundearen barruan,
|
euskaraz
ez dakiela behar bezala alegatzen duen ezein kideren eskubideak urratzen ez badira». Horiek horrela, itzulpen bidez gaztelaniazko agiriak ematen zaizkie euskara ulertzeko gaitasunik ez duten hautetsiei.
|
|
PPk jarritako helegite bati erantzun dio, eta baliogabetu egin ditu EAEko udal legearen bidez euskara sustatzeko dekretuaren zenbait arau. Idatziak euskara hutsean sortzeko modua ematen zuten arau horiek, betiere bermatuta
|
euskaraz
ez dakienari gaztelaniara itzulitako dokumentazioa emango zaiola. Epaian azpimarratu dute, ordea, Araba, Bizkai eta Gipuzkoan bi hizkuntza ofizial daudela, eta biek pareko izan behar dutela:
|
|
PPk jarritako helegite bati erantzun dio, eta EAEko udal legearen bidez euskara sustatzeko dekretuaren zenbait arau baliogabetu ditu. Agiriak euskara hutsean sortzea ahalbidetzen zuten arau horiek, betiere
|
euskaraz
ez dakienari gaztelaniara itzulitako dokumentazioa emanez. Epaian azpimarratu dute, ordea, Araba, Bizkai eta Gipuzkoan bi hizkuntza ofizial daudela, eta biei toki bera eman behar zaiela:
|