2001
|
|
Munduak bizi duen aro berri honetan euskarari leku bat aurkitu nahi badiogu, Mitxelenak eskatzen zuen benetako leku nahikoa, abiapuntua izan da euskararen kultur eta hizkuntz esparru osoan (guk zentzu kultural argi batez Euskal Herria deitzen dugun horretan, alegia) euskara herritar guztion kultur ondaretzat hartua izatea; herritar guztiona esan nahi dut: euskaraz jakin eta egiten dugunona, baina baita ere
|
euskararik
ez dakitenena ere. Hori ezinbestekoa dela iruditzen zait, alde batetik.
|
2003
|
|
Euskaldun batzuei halako zerbait gertatzen zaie erdaldunarekin giza eta gizarte harremanak garatzerakoan, zeren harekiko harremanak garatu nahi baldin badituzte beren ezaugarrietako bat edo batzuk baztertu eta bestearenak hartu behar baitituzte eskuetan; egia esan, bestearen hizkuntza ere badakite eta horregatik ez zaie hain bortitza egiten erdaraz min  tzatzea. Baina erdara dakite, jakin, erdaldunek
|
euskararik
ez dakite eta! Komunitate bi ez dira izango, horrela nahi baldin baduzu; baina orduan estatus desberdineko komunitate kideei buruz hitz egin litzateke.
|
2009
|
|
Ez dugu zalantzarik
|
euskararik
ez dakiten milaka gurasok erakutsi duten euskararekiko begiruneari eta atxikimenduari esker egin ahal izan dela bide hori, eta hizkuntza pluraltasunaren aldekoa den pertsona orok aitortu eta txalotu egin luke guraso horiek egin duten ahalegina (beraiek ezagutzen ez duten hizkuntzan partez edo osorik euren seme alabak eskolatzeko ahalegina) eta erakutsi duten euskararekiko (eta, azken batean, eusk...
|
|
Hobe euskaraz jakitea ez jakitea baino, jakiteak ez baitakarkio inori ezertarako kalterik. Horrexegatik besterik ez bada ere, tamala da ikustea zenbaitek
|
euskararik
ez jakitea bihurtu nahiko lukeela merezimendu, eta nahiko lukeela euskaraz jakitea, ez edozein hizkuntza, hemengo hizkuntza baino, hutsaren hurrengo merezimendutzat jotzea.
|
|
Eta aldaketa horrek, ezbairik gabe, pisu handia izango zuen hizkuntzaren ikuspegitik:
|
euskararik
ez zekiten milaka herritarrek hartu zuten Euskadi lanleku eta bizileku, eta, aldi berean, euskaraz bizi ziren milaka baserritarrek (euskara baino ez zekitenak, kasu askotan) Euskal Herria utzi eta munduko beste herrialde batzuk bihurtu zituzten euren lanleku eta bizileku. Bi norabideko migrazioa gertatu zen, eta hori ez zen, hain zuzen ere, euskararen presentzia sozialaren mesedean gertatu.
|
2010
|
|
Beste kezka bat. Kontuan harturik, gehienek ez dakitela euskaraz Euskal Herrian, zer egin gure euskarazko informatiboetan,
|
euskararik
ez zekiten politikariekin. Hauei, hitz egiteko aukerarik ez eman, euskararik ez zekitelako?
|
|
Kontuan harturik, gehienek ez dakitela euskaraz Euskal Herrian, zer egin gure euskarazko informatiboetan, euskararik ez zekiten politikariekin? Hauei, hitz egiteko aukerarik ez eman,
|
euskararik
ez zekitelako. Baina hori ez al zen benetako diskriminazioa politika munduan batez ere?
|
2012
|
|
100 Motzak, garaiko euskaran dira
|
euskararik
ez zekitenak, beraz euskal komunitatekoak ez zirenak eta zentzu despektiboan erabiltzen zen.
|
2019
|
|
Irratia piztu eta euskal musika eman zuen, azkenaldiko modari jarraituz, rock eta trikitiaz apainduriko melodiak. Gustatzen zitzaion,
|
euskararik
ez zekien arren. Hara, to, berriro ere, euskararena...
|
|
Borroka emana baitzuten beren biziko lehentasun zerrendaren goiko lerroan. Pierrek eta Felixek salbu, besteek
|
euskararik
ez zekiten, orduan frantsesera lerratzeak ez zien arazorik sortzen.
|