2001
|
|
Arazoa ez da hainbeste abertzaleek
|
euskarari
zer tratamendu ematen dioten, egokia den ala ez. Baizik eta euskarak jatorrizko bekatua duela:
|
2008
|
|
Galdera horri erantzuten saiatzeko, etxean zein hizkuntzatan hitz egiten zuten galdetu genien elkarrizketatuei. Orain ez ditugu galdera horren emaitzak aurkeztuko; etxean batera edo bestera hitz egiten dutenek hedabideak baliatzerakoan
|
euskarari
zer toki ematen dioten azaltzera mugatuko gara. Bi alderdi horiek harremanetan jarriz sortu dugu G. grafikoa.
|
2010
|
|
Artikulu honetan, atal horiei jarraipena eginez ekarriko dugu gogoeta hori. Helburua da hizkuntza ekologiak
|
euskarari
zer nolako ekarpena egiten dion modu kritikoan ikustea. Beti ere, jakintza soziologikoa eta soziolinguistikoa abiapuntutzat hartuta, eta maila teorikoan eta enpirikoan gizarte zientziek diotena kontuan izanda.
|
|
Nik, ez Jakinen eta ez Foruan izan nuen, gogoratzen dudanez, inolako arazorik. Besterik da, oro har, giro osoan
|
euskarari
zer garrantzi ematen zitzaion. Seminarioetan garrantzizkoa latina zen!
|
2013
|
|
Urko Ikardok, Bortzirietako euskara teknikariak ere, gogoeta hauetan ahalik eta sektorerik zabalenak parte hartzea garrantzitsua dela dio «aniztasun horrek aberastuko du gogoeta. Bakoitzak bere esparrutik, euskarak zer ematen dion,
|
euskarari
zer ematen dion aztertu eta aitzinera begira zer egin genukeen, noren esku dagoen... jakinen dugu». Jasotako erantzunekin «gure etorkizuneko lan ildo nagusiak zehaztuko ditugu».
|
2015
|
|
Tira, azaldu dugu jada zein den gure hipotesia, eta, hipotesia hori izanik, egin beharreko apustua ere formulatu dugu. Orain, ordea, garai jakin batean egin zen beste apustu batek (kazeta elebidun abertzaleen apustuak)
|
euskarari
zer eman dion aztertu behar dugu. Horretarako, 1976an pausatu behar dugu soa, urte hori bide desberdin biren abiapuntua izan baitzen.
|
|
Nola Hegoaldean hala Iparraldean, beraz, eredu bi finkatu zirela ikus daiteke. Erdara nagusi duen eredu elebidun diglosikoak
|
euskarari
zer ekarri dion aztertu gura izan dugu. Horretarako, bide deduktibotik, alegia, orokortasunaren azterketatik (batetik eremu elebidunetan eta bestetik hizkuntzen ikaskuntza/ transmisio prozesuetan gertatu ohi dena) abiatu gara, gero, behin orokortasuna aztertuta, maila orokor horretan gertatu ohi dena esparru partikularrera (sei kazeta horien kasu zehatzetara) lekualdatu ote daitekeen ikertzeko.
|
2017
|
|
Helburu horren bidean bi oztopo gainditu lituzke, Jausororen arabera. Lehendabizikoa, a), oztopo ideologikoa da, hots,
|
euskarari
zer zilegitasun sozial esleitu nahi zaio??; bigarrena, b), oztopo demolinguistikoa da?, hau da, euskara ez dakitenen eta erabiltzen ez dutenen gizarte boteretsua.
|
2019
|
|
Hona hemen adibide batzuk: . Nahiago dut ingeles maila hobetu euskara baino?;. Ezdago euskara jakin beharrik euskalduna izateko?;. Zer asmo dituzu euskarak bizi duenegoerarekiko??;. Hemendik urte batzuetarako
|
euskarari
zer etorkizun opa diozu??. Horretaz gain, jarrera eta ideologiarekin lotuta, hiztun profilen irudikapenari buruz ere galdetuko zaie, hau da, eurenburua Ortegak eta bestek (2016) azaltzen duten zein aukerarekin identifikatuko zuketen(/ euskaldun/ euskaldun berri), baita euren burua hiztun zilegitzat hartzen duten ere.
|
2021
|
|
Orain biak beren lanbidean plantatuak direla, pentsatu dute ordua zela, Ipar Euskal Herriko osasun sailean ari diren profesionalekin zerbaiten muntatzea. Lehen pausu batean, sail hortan ari diren pertsonekin biltzea aurreikusia dute, ikusteko denek elkarrekin osasun alorrean
|
euskarari
zer leku emaiten ahal den. Ez bada norabiderik finkatua, bakarrik administratiboki elkartea sortu dute.
|
|
Xahok Parisen egin ahal izan zituen literatura ikasketak eta handik ekarri zituen guretzat korronte berriak. Mirandek ere frantsesez zekien eta begira
|
euskarari
zer nolako modernitatea ekarri zion. Adibide horietan ikusten da mundura atera gaitezkeela eta mundua ekar dezakegula gurera, emaitza harrigarriekin.
|