2001
|
|
|
Euskararen
zer nolakoak azaldu nahi izanez gero, betikoetara jo beste biderik ez dugu. Hizkuntza txikia dugu lehenik, lurralde txiki batekoa alegia, eta ez gehiegik erabilia:
|
2004
|
|
Tira, bada, zurkaizte kontuak aipatu ditugunez gero, Mikel Atxagaren zakutik atera nahi ditugu horietako elementu batzuk.
|
Euskararen
zer nolakoa gogoeta jantzi hauetan babestu nahi digu kazetari euskaltzale honek: –Gizakera berdineko gizakiek herri berezia osatzen dute.
|
|
Horretarako bidea, gehien gehienetan, euskararen inguruko definizioak kultura ondarearen izari esparrura lerratzea omen da, Caminok ederki azaldu berri digun legez. Estrategia horren onura ukatu gabe, nafarkeriaren mozorropean dabiltzanen sasiarrazoia gogora ekarriz,
|
euskararen
zer nolakoa kultura izariaren eremu hutsean kokatzeak izan ditzakeen alderdi ahulak ere ez ditu ahaztu nahi izan Caminok. Lanak ematen dizkio euskaltzaleari, ez txiki txikiak gainera, konnotazio makurrik gabeko bide neutralak idoro beharrak.
|
2007
|
|
Beste nolabait adierazteko, ahozko jardunean mintzaira nagusia euskara duten euskal hiztun horien kultura, informazio eta lanbide hizkuntza euskara ote da komunikazioa idatzia denean. Hori ez dakigu zehatz mehatz. Baina ez gara koitaduak ere, noski, eta badakigujardun idatzia ezinbestekoa den gizarte modernoan
|
euskarak
zer nolako erropenadaukan esparru horietako komunikazio idatzian. Horrenbestez, ehuneko apal horiek ere ez dira gure egoera soziolinguistikoaren eta identitate zoriaren adierazpenzuzen eta gardenak.
|
2009
|
|
Aurreko astean, euskararen inguruan jarduteko parada ezin hobea izan genuen. Europarako Kultura Hiribururako Hautagaitza proiektu horretan
|
euskarak
zer nolako presentzia izan luke. Zein litzateke euskararen ekarpena?
|
|
Esan bezala, Hamaika TBak eskualde guztietan euskaraz emitituko duen tokiko telebista bana martxan jartzea du helburu. Eskualde bakoitzean honelako proiektuaren inguruan sortu ahal den indar sinergia
|
euskararentzat
zer nolako bultzada izango litzatekeen imajinatu al dugu. Aralarren ilusioz eta itxaropen handiz ikusten dugu, eta horregatik gure agurrik beroena eman nahi diogu proiektuari.
|
2010
|
|
Artikulu honetan, atal horiei jarraipena eginez ekarriko dugu gogoeta hori. Helburua da hizkuntza ekologiak
|
euskarari
zer nolako ekarpena egiten dion modu kritikoan ikustea. Beti ere, jakintza soziologikoa eta soziolinguistikoa abiapuntutzat hartuta, eta maila teorikoan eta enpirikoan gizarte zientziek diotena kontuan izanda.
|
|
Zer konta bada beraz Araba Euskarazen inguruan, baina hori gutxi balitz, hainbat arabar ezagunen lekukotza bildu du aste honetako saioak,
|
euskararekin
zer nolako harremana duten azaldu dezaten. Horrela ba, aste honetako saioan, Toti Martinez de Lezea, Maider Unda, Gorka Aginagalde, Igor Gonzalez de Galdeano eta Betagarri taldeko Iñaki Ortiz de Villalba izango dituzte.
|
2011
|
|
Dimentsio horri buruz ari garenean irakaskuntzak, soziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain lan munduak, kulturak, erlijioak, aisialdiak edo komunikabideek izan dezaketen eraginaren inguruan jardungo dugu, besteak beste. Kontua da hauetako esparru bakoitzean
|
euskara
zer nolako baldintzetan aurkitzen den ikertzea. Izan ere, euskararen egoera asko aldatzen da eremu batetik bestera.
|
|
Aztertu EAEko oinarrizko curriculuma sortu eta ezartzen duen 175/ 2007ko urriaren 16ko dekretua eta 12/ 2009ko urtarrilaren 20ko dekretua. Komentatu bertan
|
euskarak
zer nolako tratamendua eta papera duen hezkuntzaren esparruko hizkuntza eskubideak kontuan hartuta, eta horren inguruan eztabaida sortu klasean.
|
2012
|
|
Lehenik eta behin, kartografia modernoen laguntzaz, ibai nagusien hautespen lana egin behar izan da eta jarraian historian zehar izan dituzten izenak eta gaur egungo erabileran ematen zaizkienak ere aztertu eta finkatu dira.
|
Euskaraz
zer nolako erabilera izan behar duten erabakitzea da Euskaltzaindiaren egitekoa, ahaztu gabe azken xedea araututako izen horiek mapetan, aldizkarietan, liburuetan eta hedabide guztietan apurka apurka islatzearekin batera, izenen eredu jasoak gizarteratzea dela.
|
2013
|
|
Kalkoen Behatokia. Beste hizkuntzetatik hartutako hitz eta esamoldeek
|
euskaraz
zer nolako ibilbidea egiten duten aztertzea du xede egitasmoak. Horretarako, EiTBn telebistan, irratian eta Interneten sortutako testuak baliatu dituzte.
|
2015
|
|
|
Euskararentzat
zer nolako etorkizuna ikusten duzu?
|
2017
|
|
Galdera erantzunaren zain dago:
|
euskarak
zer nolako lekua izango du. Eta zertarako behar dugu euskara??.
|
2018
|
|
Araba ekialdeko eta Sakanako
|
euskararen artean
zer nolako continuuma dagoen aztertu zuen Jose Luis Erdoziak. Eskura zituen material guztiak baliatu zituen:
|
|
Zergatik? Gipuzkoan ezagutu zutelako elkar, biak han ari zirenean lanean, eta han ohartu zirelako
|
euskarak
zer nolako indarra duen; orain Lapurdin bizi dira, ikusten dutelako Euskal Herria dela, Gipuzkoa bezala (eta Gipuzkoaren ondoan dela), eta beren haurrek euskara jakitea normal iruditzen zaielako. Donostiatik Baionarako eremuak egiazko euskal eurohiri gisa funtzionatuko balu, Euskal Herrira lanera datozen frantsesak Gipuzkoara ere joanen balira lanera eta gipuzkoarrak Lapurdira, loturak eta harremanak izanen balira Nafarroa Garai, Lapurdi eta Gipuzkoako lantegien artean, euskarari buruzko begirada aldatuko lukete eta, orduan bai, aiseago eginen lukete euskararenganako urratsa.
|
2020
|
|
Euskal ekosistema mediatikoko joerak antzekoak izan ote dira? Eta
|
euskarak
zer nolako lekua izan du astinaldi hortan. Erantzun asmoz, nazioarteko adierazleak aztertu dira, euskal hedabide digitaletan nabarmendu diren aldaketak adierazi, eta audientzia gazte eta erabat digitalaren online portaerak ezagutu.
|
|
Euskal ekosistema mediatikoko joerak antzekoak izan ote dira? Eta
|
euskarak
zer nolako lekua izan du astinaldi horretan. Hortaz, ondoko lerroetan, pandemia osterako zenbait gogoeta aletuko dira.
|
2021
|
|
Xahok Parisen egin ahal izan zituen literatura ikasketak eta handik ekarri zituen guretzat korronte berriak. Mirandek ere frantsesez zekien eta begira
|
euskarari
zer nolako modernitatea ekarri zion. Adibide horietan ikusten da mundura atera gaitezkeela eta mundua ekar dezakegula gurera, emaitza harrigarriekin.
|
2022
|
|
Sektoreka begiratuta, euskara eta bere eskaintza zatitu beharra dagoelakoan nago, eskaintza bereiziak eginik, eta horrek inbertsio ekonomiko handia, ikerkuntza sakonak eta sentsibilizazio kanpainak eskatzen ditu. Egoera hori zientifikoki aztertzear dago, eta ondo legoke sektore horietan klase eta azpi klaseetan
|
euskararekiko
zer nolako diskurtsoak eratu eta mantentzen diren ezagutzea.
|
|
«Oinez, ibiliz ikasten da, eta euskal hiztunak eremu guztietan euskaraz arituz lortzen dira». Diez de Ulzurrunek azpimarratu zuen gazteek
|
euskararekin
zer nolako harremana izan duten jaso nahi dutela: «Gaztetxoak entzuteko asmoa dugu».
|
|
«Oinez, ibiliz ikasten da, eta euskal hiztunak eremu guztietan euskaraz arituz lortzen dira». Diez de Ulzurrunek azpimarratu zuen gazteek
|
euskararekin
zer nolako harremana izan duten jaso nahi dutela: «Gaztetxoak entzuteko asmoa dugu».
|