Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2006
‎Egoera honek erakusten du, besteak beste: a) euskararen normalizazio bidean (baita eleaniztun bihurtze prozesuan ere), ezinbestekoa zaigula, oraingoz behintzat, instituzio ofizialak eta erakunde sozialak biak normalizazio bidean eragiteko, baita unibertsitate munduan ere; b) egungo egoera hau egoera nahiko extraordinarioa dela, egoera nahiko anormal batean gaudela, egoera normalean nahikoa izan lukeelako bide bakarrak.... Artikuluetan jaso diren ebaluaketak ere, gehienbat UPV/EHUren egoeraren aurkezpenetan, nahiko bat datoz hitzaurre honetan esaten ditugunekin.
2007
‎EBI AEK k bere funtzioari buruz daukan ikuspegiaren isla izan zen. Helduentzako euskararen irakaskuntzan diharduen erakundea da, baina arlo hori euskararen normalizaziorako bidea den neurrian, AEK euskararen normalizazioan lan egiten duen erakundea baita. Irakaskuntza jarduera horretara era integralean bideratzeko ahalegin garrantzitsua izan zen EBI, eta zentzu horretan euskalgintzari egindako ekarpen gisa hobeto aztertzea litzateke.
‎EBI AEK k bere funtzioari buruz daukan ikuspegiaren isla izan zen. Helduentzako euskararen irakaskuntzan diharduen erakundea da, baina arlo hori euskararen normalizaziorako bidea den neurrian, AEK euskararen normalizazioan lan egiten duen erakundea baita. Irakaskuntza jarduera horretara era integralean bideratzeko ahalegin garrantzitsua izan zen EBI, eta zentzu horretan euskalgintzari egindako ekarpen gisa hobeto aztertzea litzateke.
2008
‎Beraz, euskararen normalizazioaren bidean jarrera orohartzaileaz, lortu nahi diren helburuak kontuan hartuz, egoera soziolinguistikoak eskaintzen dituen oinarriak baliatuz eta egungo baliabide teknologikoak erabiliz, hauek dira aplikatu daitezkeen aukera batzuk: a) Hizkuntzen susperkuntzari eta erabilerari dagozkion ikuspegi dikotomikoak baztertu.
‎Digitalizazioak telebista deitu izan dugunaren birdefinizioa dakarrenez eskutik, orain arte eduki izan dugun telebista eredua eta euskararen normalizazioaren bidean EITBk eginikoa eta, aldi berean, hizkuntzaren ezagutzan eta erabileran gertatu diren aldaketak eta, bi horien ondorioz, hemendik aurrera hizkuntzaren susperkuntzari zabaltzen zaizkion aukerak aztertuko ditugu lerrootan.
2010
‎Urrats asko eman dira euskararen normalizazioaren bidean, baina, bide asko ere geratzen da egiteko. Erronka handiak ditugu aurrean, hainbat pertzepzioen inkesta kuantitatiboaren interpretazioa alderdi hartu ditugu kontuan aurrera egiteko, baina, datozen urteetan guretzat estrategikoak direnak proposatuko ditugu ondorengo lerro hauetan.
2012
‎Praktikan ez da ez saiakera juridiko berezirik ez bestelako ahalegin planifikatu zehatzik egin publizitatearen eta marketingaren eremuan euskararen erabilera sustatzeko. marketingaren arloan zehatzago, ez dela beste eremu batzuetan bezainbeste aurreratu. Gure gizartean nonahi eta presente dagoenez, lehen lehen mailako garrantzia du publizitateak euskararen normalizazio bidean. Hala aitortzen dute Bai Euskarari Akordioaren Plan Estrategikoak5 eta Euskara Biziberritzeko Plan Nagusiak6 Praktikan ez da, ordea, ez saiakera juridiko berezirik ez bestelako ahalegin planifikatu zehatzik egin publizitatearen eta marketingaren eremuan euskararen erabilera sustatzeko.
2015
‎Eskola eta askotariko errealitateak: integrazioa, transmisioa, harreman sareak eta ikuspegi komunitarioaren garrantzia euskararen normalizazioaren bidean.
‎Euskararen normalizazioa eta hiztun eta erabiltzaile berriak gure hausnarketen objektu eta subjektu bihurtu ditugun honetan, ideia interesgarriak mahai gaineratu ditugulakoan nago; eta ohartu naiz, eztabaida gaiari ikerketa esparru eta esperientzia desberdinetatik ekin diogun arren, badirela lau begiraden artean espazio komunak, halako sintonia bat. Besteak beste, euskararen normalizazio bidean erabilerari eskainitako zentralitatea, edota euskara normalizatuko bada diskurtso, jarrera eta jardunbide irekiek, zabalek, legitimatzaileek, integratzaileek duten garrantzia azpimarratzea.
2016
‎Horrek ez du esan nahi euskararen normalizazio bidean identitatearen faktorea albora utzi behar denik; aitzitik, modu berriz asmatu da, ze identitatea (k) eta taldetasuna ezinbesteko dira hegemoniaren aurrean irentsiak ez izateko. Nahiz eta identitatea sarri itsusten zaion euskal hiztunari, harrigarriki, sexu eta genero identitatea ez dira albora utziak izan daitezen eskatzen.
2017
‎Udalek eta tokian tokiko euskararen gizarte erakundeek helburu partekatua dute: hiztun komunitateak euskararen normalizazio bidean aurrera egitea. Horretarako, biak dira beharrezko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia