Emaitzak: 5
2002 | ||
Biak Emilio Barbera errektorearekin.Araudiak ezartzeko izandako atzerapenaren adibide dugu Euskara Institutuasortzeko bederatzi urte pasa izana eta orain arte erakunde horrek duen pertsonalurria (irakasle bi 2001 urtean). Unibertsitateko zenbait irakaslek, agintari publikoek eta epaile batzuek kezka handiagoa izan zuten erdaldunen hizkuntza eskubideak babesteko, | euskararen erabilera sustatu eta euskaldunen hizkuntza eskubideakerrespetatzeko baino. Esanguratsua da, adibidez, 1986tik aurrera sozialistek zuzentzen zuten Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza Sailak argitaratutako zenbait lanetaneuskararen normalkuntzari buruzko aipamenik ez izatea edo, arazo? | |
2012 | ||
Euskararen normalizazioa helburu duten elkarteak dira. Horretarako, euskararentzako eremuak sortzea dute xede, | euskararen erabilera sustatzeko. Besteak beste, komunikazioa euskararen normalizazioaren ezinbesteko tresna suertatu da. | |
2019 | ||
Hala ere, euskararekin harremanean jartzeko erak aldatu egiten dira, eta hori bistakoa dakontzeptuei so eginez gero. Batez ere azken edizioetako abestietan sumatzen da hori.Euskalakari eta euskahaldun, azken urteetan | euskararen erabilera sustatzeko sortutakoterminoak (edota iazko ahobizi eta belarriprest Euskaraldiaren biran) azaltzen dutena da ez delanahikoa hizkuntza ikastea, baizik eta erabiltzeko dela. Aipatua da etorkizuna ez dela posibleerabilera ez bada sustatzen edo erabilerarako eremuak eratzen ez badira. | |
Testuinguru soziolinguistiko orokorra dela eta, Nafarroan euskararen sustapenak ez daukaadostasun sozio-politiko handirik, Inkesta Soziolinguistikoek erakutsi izan duten moduan; izan ere, bertako 16 urtetik gorako biztanleen %33, 3 | euskararen erabilera sustatzearen alde dago, %39, 1 aurkadagoen bitartean (eta, beraz, %27, 6 ez alde eta ez aurka). Gainera, Nafarroako eremuen araberaemaitza hauek aldakorrak dira, eremu euskaldunean euskararen erabilera sustatzearen aldeko jarreraaskoz handiagoa baita (%68, 1), eremu mistoan (%36, 3) edo eremu ez euskaldunean (%19, 1) baino, (Nafarroako Gobernua et al., 2017). | |
Testuinguru soziolinguistiko orokorra dela eta, Nafarroan euskararen sustapenak ez daukaadostasun sozio-politiko handirik, Inkesta Soziolinguistikoek erakutsi izan duten moduan; izan ere, bertako 16 urtetik gorako biztanleen %33, 3 euskararen erabilera sustatzearen alde dago, %39, 1 aurkadagoen bitartean (eta, beraz, %27, 6 ez alde eta ez aurka). Gainera, Nafarroako eremuen araberaemaitza hauek aldakorrak dira, eremu euskaldunean | euskararen erabilera sustatzearen aldeko jarreraaskoz handiagoa baita (%68, 1), eremu mistoan (%36, 3) edo eremu ez euskaldunean (%19, 1) baino, (Nafarroako Gobernua et al., 2017). |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
euskara | 5 (0,03) |
Lehen forma
euskararen | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
UEU | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
euskara erabilera | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
euskara erabilera sustatu | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |