Emaitzak: 9
2016 | ||
Zenbakietan nabari da aldekotasuna. Konparaziorako inkesta soziolinguistikoak hartuta, 2011koan euskal herritarren %55 azaldu ziren ados | euskararen erabilera sustatzearekin; hogei urtean zortzi puntu gora. Baina ñabardura handiak daude. | |
Eizmendi, Iñaki. Gizarte hezitzailea da, eta Ebete proiektuaren arduraduna; haurren eta gazteen artean | euskararen erabilera sustatzeko tresnak eskaintzen dituzte. | |
Bestetik, euskaraz aritzeko eskatu behar zaie, eta horren jarraipena egin behar da; ez zaie beti eskatzen, eta eskatzen zaienean ere jarraipena ez zaie egiten. Horrez gain, baliabideak eskaini behar zaizkie haur eta gazteen artean | euskararen erabilera susta dezaten». | |
–Eman hegoak euskarari?, | euskararen erabilera sustatzeko kanpaina | |
2019 | ||
Jaime Altunak, 2014ko uztailean Hik Hasin: . Gaztearen jarreraren atzean dagoen motibazioa ezagutzen ez badu hezitzaileak, | euskararen erabilera sustatzeko egiten dituen estrategia guztiak garai bateko estrategiak badira eta, adibidez, eskolan euskal jaia antolatzen badu, edota euskal dantzak, trikitixa eta pandero emanaldi bat eta horri, euskal jaia, deitzen badio, euskara iraganeko zerbaitekin lotuko du gazteak. | |
Euskarak iraun dezake estaturik gabe (orain arte egin duen bezala) ala estatuarekin, eta desager daiteke estatuarekin ala gabe. Baina euskararen normalizazioa bultzatu eta | euskararen erabilera sustatuko lukeen balizko euskal estatu batek berme gehiago eskainiko lituzke espainiar eta frantses estatuen menpeko gaur egungo zatiketa administratiboak baino, estatu hori independentea, konfederatua edo dena delakoa izan. Horretan ez dut dudarik. | |
2016ko Inkesta Soziolinguistikoaren arabera,, adinari dagokionez, ez dago alde handirik | euskararen erabilera sustatzearen aldekoen ehunekoetan?. EGOD ikerketaren inkesta kuantitatiboaren galdera gehienetan ere, aldeak ez dira horren handiak, salbu eta galdetzen zaienean ea pertsonalki zein hizkuntzarekin identifikatzen diren gehien: | |
Orain arte aipatutako ideia guztien artean, | euskararen erabilera sustatzeko gako nagusi bat nabarmendu bagenu, neronek, hiztunen aktibazioari emango nioke lehentasuna. Uste dut hori dela biziberritze prozesuaren giltzarria. | |
–Ahora? lemapean Tolosan izan ziren Kilometroetan Erronka jolasa sortu zuen taldeko partaide izan nintzen, eta proposamen berritzaile horren helburuetako bat gazteen arteko | euskararen erabilera sustatzea zen. Ekitaldi hauen inguruan badugu zer hausnartua, hizkuntza normalizazio prozesuaren indargarri izaten jarraitu dezaten. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
euskara | 9 (0,06) |
Lehen forma
euskararen | 9 (0,06) |
Argitaratzailea
ELKAR | 9 (0,06) |
Konbinazioak (2 lema)
euskara erabilera | 9 (0,06) |
Konbinazioak (3 lema)
euskara erabilera sustatu | 9 (0,06) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |