2008
|
|
Komunikabide guztiak kontuan hartuta, idatziak zein ikus entzunezkoak,
|
euskararen
erabilera ere minoritarioa da. Telebista da Euskal Herriko biztanleriak gehien kontsultatzen duen komunikabidea; %85ak aitortzen du egunero ikusten duela.
|
2011
|
|
Niri zientzia kontzientziaduna interesatzen zait, errealitatean eragiteko zer dugun jakitea, ez berez norberaren ganbara betetzeko. suna, eta horretarako informazioa ezinbestekoa zen. horrek demolinguistikaren esparruko lan ugari ekarri zituen, populazioaren datu demografikoen ingurukoak, hain zuzen: zenbat euskal hiztun, zein gaitasun, non bizi diren, eta abar. horretan oso ahalegin handia egin zen. euskaldunen tipologia egin dugu eta
|
euskararen
erabilera ere neurtu da. Aipagarria da kale erabileraren neurketa, nahiz eta hemendik kanpo oso gutxi ezagutzen den. hala ere, nire ustez hutsune bat badago antropologiaren ikuspegitik:
|
2013
|
|
Erabileran dauden aldeak ulertzeko faktoreak aztertzen hasi aurretik, argitu behar dugu bi neurketetako unibertsoen artean badagoela alderik; kale neurketetan umeak eta gazteak ere sartzen diren bitartean, lanmunduan helduak bakarrik hartzen dira kontuan. Eta, jakin badakigu, Euskal Herriko kale neurketetako euskararen erabileran eragin positiboena haurrek eta gazteek dutela eta helduen
|
euskararen
erabileran ere modu positiboan eragiten dutela, Euskal Herriko azken Kale Neurketan ikusi den moduan.
|
2014
|
|
2 Gurasoen
|
euskararen
erabileran ere eragina dauka Atxutxiamaikak. Nahiz eta haurrengan bezain besteko eraginik ez izan, gurasoek aitortzen dute hezitzaile ia guztiak euskaraz zuzentzen zaizkiela beti eta horrek, beraiek ere erabiltzera bultzatzen dituela.
|
2015
|
|
Bestalde, gero eta ikastetxe gehiagok dituzte gurasoengan eragiteko plangintzak (batzuetan udalen plangintzekin koordinatuak). Ikastetxeen helburuetako bat ikasleek hizkuntza bat baino gehiago ondo ikastea da, eta gainera ikastetxe askoren kasuan ikasleen
|
euskararen
erabileran ere eragin nahi da. Bi helburu horiei begira ikastetxeetan konturatzen dira gurasoak irakasleen norabide berean aritzea garrantzitsua dela eta gurasoengan eragiteko plangintzak abian jartzen dituzte.
|
|
kiroleko entrenatzaileak, musikako edo dantzako irakasleak eta aisialdiko begiraleak. Dinamizatuak diren neurrian,
|
euskararen
erabilera ere dinamizatu daiteke.
|
2017
|
|
Zein toki du euskarak ikasleen eguneroko bizitzan eta zeintzuk dira euren hizkuntza ohiturak? ...en lagunek ere hala egiten dutela. hala ere, erabileran datuak apaldu egiten dira, eta ingurunekoek euskaraz jakinda ere, gaztelaniaz aritzen dira gehienetan. eztabaida taldean parte hartu duten zazpi ikasleetatik, bostek aitortu dute lagunekin gaztelaniaz aritzen direla maizago. hiru ikaslek aipatu dute ikaskideekin lagunekin baino sarriago erabiltzen dutela euskara, eta huhezira etorri direnetik
|
euskararen
erabilera ere nabarmen handitu dutela. galdetegi kuantitatiboan jasotako erantzunekin ere bat dator ideia hori; izan ere, ikasleen ia %66k egiten du ikaskideekin euskaraz gazteleraz baino gehiago edo beti euskaraz eta datu hori ia %37ra jaisten da lagunen arteko solasaldietan. interneten ere nekez erabiltzen dute euskara, %11, k erabiltzen du whatsapp a beti euskaraz. era berean, ezezagunekin era...
|
2021
|
|
Era berean, bakoitzaren euskararen autopertzepzioari dagokionez, ehunekorik handienak euren euskara jatorra dela uste du, beste askok zuzena dela eta beste askok polita. Beraz, gehienek beraien euskara adjektibo positiboekin lotzen dute eta hori, noski, onuragarria izan daiteke
|
euskararen
erabilerarako ere, izan ere, geroz eta legitimitate handiagoa eman norberaren euskarari, orduan eta gehiago erabiliko dugu. Bestalde, gutxi batzuek euren euskara sosoa edo traketsa dela esaten dute.
|
2022
|
|
• EAEko curriculumak argi uzten du Hizkuntzaren alderdi sozialaren lanketaren helburua ezagutzaz harago doala, euskararen erabilera sustatzea eta hizkuntza aniztasunarekiko jarrerak positiboak garatzea bezalako ideiak helburutzat jotzen baititu, eta ezarritako edukiak bat datoz helburu horiekin. Baina jakina da ikasleek ikasketak amaitzean ez dutela euren arrazoibidea garatuta, eta datuetan ikus daitekeen moduan,
|
euskararen
erabilera ere ez dela bermatzen. Beraz, ahalegin handiagoa egin litzateke irakasleek euren testuliburuei jarraitu baino, curriculumari ere jarrai diezaioten.
|
|
Amaitzeko, mintzakideen herrian dagoen
|
euskararen
erabilerak ere beraien muda galaraz dezakeela aitortu digute parte hartzaileek (63). Honela, esan daiteke muda oztopatzen duen eragile oso garrantzitsua taldea dela; izan ere, (64) adibidean ikusi daitekeenaz gain, aurretik aipatutako faktoreetako askok taldearekin daukate zer ikusia, lagunen jarrerak edo lagunen gaitasun falta, esaterako.
|