2007
|
|
Pozgarria iruditu zaio zirriborroak ez jasotzea Euskal Herria bi estatutan banatuta dagoela dioen aipamenik. Ez du egokia ikusten Euskal Kultura
|
euskararekin
soilik lotzea eta gaztelania ere euskal kulturarekin lotu beharra adierazi du. Orain aurkeztutako hori PSEk berak Fernando Buesa Hezkuntza sailburu zenetik egindako curriculumen jarraipena dela gaineratu du.
|
2009
|
|
Euskara ez da ideologia jakin baten ondare, ez horixe, baina onartuko du Lehendakariak PSNn eta PPn, adibidez, ez dela ondare oso estimatua euskara. Tamalez, euskara ideologizatuta dagoela eta gisa horretako huskeriak esaten dituzte sarrien euskarari ez entzunarena eta ez ikusiarena egin ohi dioten horiek eta
|
euskararekin
soilik ika mika maltzur eta partidistarako gogoratzen diren horiek.
|
2017
|
|
...ean kasu, bertako hizkuntzak maila berean jartzeak, hizkuntza gutxituari egiten dio kalte, huraxe erabiltzeko eszenatokiak murritzagoak direla esan beharrik ez baitago. larriago oraindik hizkuntza gutxituak trabak jasan behar dituela onartu eta, hala ere, hautu pertsonalera subordinatzen badugu. ikasleak kulturalki euskalduntzat identifikatzen diren arren, euren identitate etnolinguistikoa ez dute
|
euskararekin
soilik lotu, gaztelerarekin zein euskararekin lotzen dute euren identitate etniko eta kulturala. hala ere, eztabaidak aurrera eta atzera egin du, ideiak nahasiz eta diskurtso landurik ere agertu gabe. gai honetan sakontzeko aurrera begira elkarrizketa fokatua egitea komenigarria izan daiteke, teknika hau interesgarria izan daitekelako gai bereziak lantzeko eta datu kuantitatiboen azpian ezkutatze...
|
|
Ikasleak kulturalki euskalduntzat identifikatzen diren arren, euren identitate etnolinguistikoa ez dute
|
euskararekin
soilik lotu, gaztelerarekin zein euskararekin lotzen dute euren identitate etniko eta kulturala. euskal kultura ere definitzen saiatu dira eta euskaraz egindakoa euskal kulturaren parte dela argi badute ere, beste hizkuntzetan egindakoaren sailkapenean zalantzagarriak izan dira jasotako erantzunak, inolako ideia argirik azaldu gabe. euskara ikasteko motibazioen inguruan, ikasleek etxean ez bada, ... Txepetxen hizkuntza ikaskuntzaren teoriaren (Sánchez Carrión, 1987) ibilbide naturala jarraitu dute beraz ikasleek, euskara ikasteko berezko motibazioa izanik. hala ere, ikasle batek aipatu du egungo gizartean irakasle izateko euskarak duen garrantzia. baieztapen horren atzean, gardner eta lambert en (1959) motibazio instrumentala ikus daiteke. laburbilduz, etorkizuneko irakasle izango diren ikasleek euskararen inguruan diskurtso garbirik ez dutela esango genuke. euskara gustuko dutela bai, familiarekin edo lagunekin lotzen dutela bai, baina gazteleraren parean jarri dute bertoko hizkuntza, nahiz eta gaztelerarekin identifikatzen ez direla baieztatzen duten.
|
2019
|
|
euskaldunak beste jarrera batekin hartzen du euskaraz mintzo den etorkina. Inklusiorako aterako giltza da. eta hau,
|
euskararekin
soilik gertatzen da, balio gehigarri bat euskarak duena, bere historia, testuinguru eta maitasun sortzaile izatetik. Giltza da euskal kulturan barneratzeko, plus bat:
|
2022
|
|
Ikerketa ondorioen artean, honakoak dira esanguratsuenak: ...eku informaleanerabili da euskara gehien, izanik ikasleak eta irakasleak nahasirik dabiltzan eremua; bi, ikaskideen% 66k baino gehiagok darabil euskara, baina erabilera% 37ra jausten da lagunartean; hiru, ikasleek euskararen aldeko jarrera eta ezagutza maila ona izan arren, ezin da erabilera ziurtatu; eta lau, ikasleen identitate kulturala euskalduna izanik ere, identitate etnolinguistikoa ez dute
|
euskararekin
soilik identifikatzen, gaztelaniarekin nahasirik baizik.
|