Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2010
‎IV Mapa Soziolingüistikoa. kultura Saila. hpS. eusko Jaurlaritzaren argitalpen zerbitzu nagusia.Vitoriagasteiz. larraÑaga, n. (1996). Euskalerriko gaztetxoek euskararekiko dituzten jarrerak eta beren eragina euskara ikasi eta erabiltzean. tesi doktorala, deustuko unibertsitatea, bilbo.
‎Gogoeta irekiaren ondorengo txostena, Vitoria gasteiz: eusko Jaurlaritzaren argitalpen zerbitzua. eusko Jaurlaritza, 2008, IV. Inkesta Soziolinguistikoa, 2006 eusko Jaurlaritzaren argitalpen zerbitzu nagusia, Vitoria gasteiz. larrañaga, n., 1995, Euskalerriko gaztetxoek euskararekiko dituzten jarrerak eta beren eragina euskara ikasi eta erabiltzean. argitaratubako doktorego tesia, deustuko unibertsitatea, bilbao.
2011
‎Euskal Autonomi Elkarteko gaztetxoen egoera soziolinguistikoa txostena argitaratu zuen (Martinez de Luna, 1995). Ikerketa horretan, Iñaki Martinez de Lunak EAE ko 13 urteko gaztetxoen artean, euskararen ezagutza eta erabilera aztertu zituen, baita euskararekiko zituzten jarrerak ere.
‎Bai bainako bezala sailkatu dira, euskararekiko eta euskaren aldeko hizkuntza politikari buruzko jarrera ez sutsua edo ez grinatsua duten lagunak. Interesgarria da oso" bai bainakoak" euskararekiko duten jarrera ezagutzea, euskararekiko jarrera epela dutenez rol aktiboa joka dezaketelako euskararen normalizazioan modu eta maila desberdinetan.
‎Larrañaga, N. (1995). Euskalerriko gaztetxoek euskararekiko dituzten jarrerak eta beren eragina euskara ikasi eta erabiltzean. (doktore Tesia). Bilbo:
2012
‎Testuinguru politikoari dagokionez, Barakaldoko udalak euskararekiko duen jarrera axolagabea dela esan liteke. hizkuntza politika hiru elementuk osatzen dute: corpus juridikoak, baliabideek eta euskararen egoerak edo ezagutza tasak.
2013
‎Ikerketan euskal hiztun berritzat hartu dira euskara familia giroa ez den beste modu batean ikasi dutenak. Euskararen etorkizunaren ikuspegitik, talde horren ezaugarriak ezagutzea erabakigarria izan daiteke, eta horregatik euskararekiko dituzten jarrerak eta motibazioak aztertu nahi dira; euren burua euskal hiztun benetakotzat duten eta hizkuntza erabiltzeari edota transmititzeari buruz zein uste dituzten. Artikuluan ikerketaren behin behineko hainbat emaitza eskaini dira, hizkuntza identitateari eta hiztun legitimoaren pertzepzioari erreferentzia eginez, besteak beste.
‎Talde honen ezaugarriak ezagutzea euskararen etorkizunaren ikuspegitik erabakigarria izan daitekeela jakitun, euskaldunberrien inguruko ikerketa bat bideratu da, besteak beste, honakoak aztertzeko helburu duena: zein diren euskal hiztun berriek euskararekiko dituzten jarrerak eta motibazioak, euren burua euskal hiztun benetakotzat duten eta hizkuntza erabiltze edota transmititzeari buruz zein uste duten. Artikulu honetan euskaldunberrien inguruko ikerketa honen behin behineko emaitza batzuk eskainiko dira.• Hitz gakoak:
‎Euskararekiko jarrerak eta jokabideak. Euskalerriko gaztetxoek euskararekiko dituzten jarrerak eta beren eragina euskara ikasi eta erabiltzeko.
2014
‎Gazteen euskararekiko jarreren inguruan egin diren ikerketen artean, bat Nekane Larrañagaren (1995) Euskalerriko gaztetxoek euskararekiko dituzten jarrerak eta beren eragina euskara ikasi eta erabiltzean doktorego tesia da. Bertan Euskal Herriko gazteek euren hizkuntza aldaerekiko dituzten jarrerak bildu nahi izan ditu, ikusteko jarrera horiek nola eragiten duten euskara ikasterako orduan.
‎Gaztegunean berdintasuna, euskara eta migrazioa zehar lerro bezala lantzen dira, eta 100 gazte baino gehiagok hartzen du parte. Ohiko jarduerez gain (tailerrak, emanaldiak, irteerak...) antolatzen diren ekintza berezien bitartez gaztetxoek euskararekiko duten jarrera hobetu nahi da.
2016
‎Guraso izan aurretik motibazio eta sentsibilizazio lana areagotu litzateke eta gurasoen euskara gaitasuna heltzen ez den eremuetara heldu litzateke familiatik kanpoko eremuen bitartez. Estrategia hau erabiltzeko gurasoek euskararekiko duten jarrera positiboan eta motibazio kulturalean oinarritu gaitezke.
2017
‎Teoria eta adibideak. bilbo. euskal herriko unibertsitatea. argitalpen zerbitzua. (139158). larrañaga, n. (1995). euskal herriko gaztetxoek euskararekiko dituzten jarrerak eta beren eragina euskara ikasi eta erabiltzean [doktoregotesia]. deustuko unibertsitatea: bilbo.
2021
‎Guztira bost parte hartzaile bakarrik dira inoiz horrelako ekimen batean parte hartu ez dutenak. Hau, noski, oso esanguratsua da euskararekiko duten jarrerari dagokionez.
‎Guztira bost parte hartzaile bakarrik dira inoiz horrelako ekimen batean parte hartu ez dutenak. Hau oso esanguratsua da euskararekiko duten jarrerari dagokionez.
2023
‎Ikus daitekeen bezaka, oso altua da gurasoen aldetik jasotako erantzunen proportzioa: gurasoen% 90ek eman du informazioa, eta horrek, gure ustez, gurasoek euskararekiko duten jarrera positiboa adierazten du. Ikasleen aldetik, berriz, erabateko erantzuna jaso da; hau da, aztergai diren ikasmailetako Zumaiako 368 ikasleren datuak jaso dira, ikerketa honetan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia