2010
|
|
IV Mapa Soziolingüistikoa. kultura Saila. hpS. eusko Jaurlaritzaren argitalpen zerbitzu nagusia.Vitoriagasteiz. larraÑaga, n. (1996). Euskalerriko gaztetxoek
|
euskararekiko
dituzten jarrerak eta beren eragina euskara ikasi eta erabiltzean. tesi doktorala, deustuko unibertsitatea, bilbo.
|
|
Gogoeta irekiaren ondorengo txostena, Vitoria gasteiz: eusko Jaurlaritzaren argitalpen zerbitzua. eusko Jaurlaritza, 2008, IV. Inkesta Soziolinguistikoa, 2006 eusko Jaurlaritzaren argitalpen zerbitzu nagusia, Vitoria gasteiz. larrañaga, n., 1995, Euskalerriko gaztetxoek
|
euskararekiko
dituzten jarrerak eta beren eragina euskara ikasi eta erabiltzean. argitaratubako doktorego tesia, deustuko unibertsitatea, bilbao.
|
2011
|
|
Euskal Autonomi Elkarteko gaztetxoen egoera soziolinguistikoa txostena argitaratu zuen (Martinez de Luna, 1995). Ikerketa horretan, Iñaki Martinez de Lunak EAE ko 13 urteko gaztetxoen artean, euskararen ezagutza eta erabilera aztertu zituen, baita
|
euskararekiko
zituzten jarrerak ere.
|
|
Bai bainako bezala sailkatu dira, euskararekiko eta euskaren aldeko hizkuntza politikari buruzko jarrera ez sutsua edo ez grinatsua duten lagunak. Interesgarria da oso" bai bainakoak"
|
euskararekiko
duten jarrera ezagutzea, euskararekiko jarrera epela dutenez rol aktiboa joka dezaketelako euskararen normalizazioan modu eta maila desberdinetan.
|
|
Larrañaga, N. (1995). Euskalerriko gaztetxoek
|
euskararekiko
dituzten jarrerak eta beren eragina euskara ikasi eta erabiltzean. (doktore Tesia). Bilbo:
|
2012
|
|
Testuinguru politikoari dagokionez, Barakaldoko udalak
|
euskararekiko
duen jarrera axolagabea dela esan liteke. hizkuntza politika hiru elementuk osatzen dute: corpus juridikoak, baliabideek eta euskararen egoerak edo ezagutza tasak.
|
2013
|
|
Ikerketan euskal hiztun berritzat hartu dira euskara familia giroa ez den beste modu batean ikasi dutenak. Euskararen etorkizunaren ikuspegitik, talde horren ezaugarriak ezagutzea erabakigarria izan daiteke, eta horregatik
|
euskararekiko
dituzten jarrerak eta motibazioak aztertu nahi dira; euren burua euskal hiztun benetakotzat duten eta hizkuntza erabiltzeari edota transmititzeari buruz zein uste dituzten. Artikuluan ikerketaren behin behineko hainbat emaitza eskaini dira, hizkuntza identitateari eta hiztun legitimoaren pertzepzioari erreferentzia eginez, besteak beste.
|
|
Talde honen ezaugarriak ezagutzea euskararen etorkizunaren ikuspegitik erabakigarria izan daitekeela jakitun, euskaldunberrien inguruko ikerketa bat bideratu da, besteak beste, honakoak aztertzeko helburu duena: zein diren euskal hiztun berriek
|
euskararekiko
dituzten jarrerak eta motibazioak, euren burua euskal hiztun benetakotzat duten eta hizkuntza erabiltze edota transmititzeari buruz zein uste duten. Artikulu honetan euskaldunberrien inguruko ikerketa honen behin behineko emaitza batzuk eskainiko dira.• Hitz gakoak:
|
|
Euskararekiko jarrerak eta jokabideak. Euskalerriko gaztetxoek
|
euskararekiko
dituzten jarrerak eta beren eragina euskara ikasi eta erabiltzeko.
|
2014
|
|
Gazteen euskararekiko jarreren inguruan egin diren ikerketen artean, bat Nekane Larrañagaren (1995) Euskalerriko gaztetxoek
|
euskararekiko
dituzten jarrerak eta beren eragina euskara ikasi eta erabiltzean doktorego tesia da. Bertan Euskal Herriko gazteek euren hizkuntza aldaerekiko dituzten jarrerak bildu nahi izan ditu, ikusteko jarrera horiek nola eragiten duten euskara ikasterako orduan.
|
|
Gaztegunean berdintasuna, euskara eta migrazioa zehar lerro bezala lantzen dira, eta 100 gazte baino gehiagok hartzen du parte. Ohiko jarduerez gain (tailerrak, emanaldiak, irteerak...) antolatzen diren ekintza berezien bitartez gaztetxoek
|
euskararekiko
duten jarrera hobetu nahi da.
|
2016
|
|
Guraso izan aurretik motibazio eta sentsibilizazio lana areagotu litzateke eta gurasoen euskara gaitasuna heltzen ez den eremuetara heldu litzateke familiatik kanpoko eremuen bitartez. Estrategia hau erabiltzeko gurasoek
|
euskararekiko
duten jarrera positiboan eta motibazio kulturalean oinarritu gaitezke.
|
2017
|
|
Teoria eta adibideak. bilbo. euskal herriko unibertsitatea. argitalpen zerbitzua. (139158). larrañaga, n. (1995). euskal herriko gaztetxoek
|
euskararekiko
dituzten jarrerak eta beren eragina euskara ikasi eta erabiltzean [doktoregotesia]. deustuko unibertsitatea: bilbo.
|
2021
|
|
Guztira bost parte hartzaile bakarrik dira inoiz horrelako ekimen batean parte hartu ez dutenak. Hau, noski, oso esanguratsua da
|
euskararekiko
duten jarrerari dagokionez.
|
|
Guztira bost parte hartzaile bakarrik dira inoiz horrelako ekimen batean parte hartu ez dutenak. Hau oso esanguratsua da
|
euskararekiko
duten jarrerari dagokionez.
|
2023
|
|
Ikus daitekeen bezaka, oso altua da gurasoen aldetik jasotako erantzunen proportzioa: gurasoen% 90ek eman du informazioa, eta horrek, gure ustez, gurasoek
|
euskararekiko
duten jarrera positiboa adierazten du. Ikasleen aldetik, berriz, erabateko erantzuna jaso da; hau da, aztergai diren ikasmailetako Zumaiako 368 ikasleren datuak jaso dira, ikerketa honetan.
|