2009
|
|
Eta zer izan daiteke nik Txillardegiren omenezko ale honi eman diezaiokedana? Une honetan Donostiako Udalean dudan arduraren ikuspuntutik eta Txillardegiren euskalduntasuna eta euskaltzaletasuna miresten ditudan aldetik, gure hirian, Donostian,
|
euskarak
duen presentziaz eta euskararen normalizazioa erdiestera begira egiten direnaz aritzea erabaki dut. Gainera, gure bidelaguna, beti ikusi dut bere donostiartasunaz harro, edo hala irudikatu dut nik behintzat.
|
2011
|
|
...ziago dago orain euskara Batuarekin, lehen hizkuntza estandarrik gabe zegoena baino. zientziak, hizkuntzalaritzak eta soziolinguistikak kasu honetan, ekarpen erabakigarriak egin ditu euskararen biziraupenean. euskararen eredu estandarrik izan barik, adibidez, nekez izan genitzake dauzkagun euskarazko hedabideak, nekez idatz genitzakeen wikipediako euskarazko 100.000 artikulu eta nekez lor genezake
|
euskarak
duen presentzia hezkuntza sisteman. esan moduan, egia da, gizarte zientzietako lanabesek, gaur gaurkoz, ez digutela ahalbidetzen geroa igartzea baina oso erabilgarriak dira euskararen egoera aztertzeko eta bere biziraupenerako erabaki egokiak hartzeko. egia da, bestetik, soziolinguistikazko teoriak gaurkotzea eta eraberritzea behar beharrezkoa dugula eta, horrekin batera, soziolinguistika aplikat...
|
2014
|
|
Parrandetan
|
euskarak
duen presentziaz ari dira.
|
2017
|
|
Neskek gehiago erabiltzeko bi arrazoi ematen zuten: ...praktikak. haurtzaroan euskararen inguruan jasotako mezuak ahultzearekin batera, nerabeak heldutasunera begira daude. heldu izate horretan gaztelania nabaritzen dute prestigio hizkuntza gisa. nerabeek kapital sinbolikoa edukitzeko gaztelania garrantzitsua dela hautematen dute, eta ez dituzte euskararekin lotutako diskurtso erakargarririk topatzen. horri gehitzen zaio gazteen aisialdiko jardueretan
|
euskarak
duen presentzia urria. azken finean, behatutako prozesuetan oso argi ikusten da hizkuntzaren bidez nerabeek identitatea nola performatzen duten. hau da, hizkuntzaidentitatea ere, generoarena bezala, etengabeko osaketa eta aldaketa prozesuan dagoela ondorioztatu daiteke, eta prozesu horretan etengabe heldu izatera iritsi behar dutela jasotzen dutenez, pertsona helduaren papera performatzeko gaztel...
|
|
4.3.2 Eztabaida taldeen analisia: ikasleen eguneroko bizitzan
|
euskarak
duen presentzia eta hizkuntza ohiturak
|
2018
|
|
" Euskararen erabilera sendotu eta zabaltzea gizarte egiatan elebidun bateranzko urrats ezinbestekoa da. Euskararen funtzio soziolinguistikoetan eta hedapen sozialean aurrerapauso handiak eman diren arren, hainbat gizarte esparrutan oso ahula da
|
euskarak
duen presentzia".
|
|
Helburu nagusia eragin linguistikoa neurtu eta gune jakin horri egokitutako ESEP bat egitea da. Baita etorkizunean Lintzirinen kokatuko diren saltokien tramiteetan
|
euskarak
duen presentzia indartzea ere. Uste da, behin inguruko egoera soziolinguistikoa aztertuta, errazagoa izango dela bertan neurriak hartu eta aplikatzea, euskarri enpirikoa oinarritzat izanda.
|
2019
|
|
—. eus domeinuen bakarrik %10k ez du euskara edukirik, eta, esan daiteke, beraz,. eus domeinua dela euskararen arnasgune digitala. Beste domeinu nagusietan euskarak eragin gutxi du, eta. org da horien artean euskara gehien erabiltzen duen domeinua, %31rekin. horrek esan nahi du internet domeinuetan
|
euskarak
duen presentzia txikia dela, eta euskarazko domeinuak. eus domeinuan metatzen ari direla.
|
2021
|
|
Horrekin lotuta dagoen beste datu bat: gaur egun gazte kulturako agerpen hegemonikotzat har ditzakegun eremuetan
|
euskarak
duen presentzia urria, ikus entzunezko munduan eta bideojokoen industrian15, esaterako.
|
2022
|
|
Indargune nagusia orokorrean
|
euskarak
duen presentziaren pertzepzioan dago. Euskarak azken bost urteetan izan duen bilakaera eta aurrerantzean eduki lukeenaz iritzia eskatu da.
|
|
Hau da, euskara da ezarritako mugak apurtzen dituena, eta nolabait berriak ezarri nahi dituena. Garrantzitsua da azpimarratzea, testu horretan
|
euskarak
baduela presentzia bat–ikurrinen bidez ordezkatzen da euskara. Hala ere, euskarak ez die beste hizkuntzei aurre egiten, nazio bat eraikitzeko traba diren mugei baizik.
|
2023
|
|
Oarsoaldeko lan mundua euskalduntzeko egitasmoek izandako esperientzietatik ikasteaz gain, bailarako arlo sozioekonomikoaren ez ezagutzari erantzuna eman nahi izan zaio lan honekin, ikerketa honen bigarren zatia osatzen duen galdetegiaren bitartez. Horrela, bailarako entitateetan euskarak duen egoeraren inguruko datu eguneratuak, lanerako joan etorrien fluxua, lan munduan
|
euskarak
duen presentzia, lanerako erabiltzen diren hizkuntzak eta Oarsoaldeko entitate pribatu zein publikoetan lan egiten dutenen hizkuntza jarrerak jaso dira, besteak beste. Udalerriaren, adinaren, sexu/ generoaren eta sektorearen arabera sailkatu dira datuok.
|
|
Jakin minetik sortu den lan honek bi helburu nagusi izan ditu hasiera hasieratik: eskualdeko lan munduan euskararen normalizaziorako egin diren ekimenak ezagutzea eta gaur egun Oarsoaldeko arlo sozioekonomikoan
|
euskarak
duen presentzia neurtzea.
|
|
Jakin minetik sortu den lan honek bi helburu nagusi izan ditu hasiera hasieratik: eskualdeko lan munduan euskararen normalizaziorako egin diren ekimenak ezagutzea eta gaur egun Oarsoaldeko arlo sozioekonomikoan
|
euskarak
duen presentzia neurtzea.
|
|
Egitasmoaren helburu orokorra Zumaiako haurren eta nerabeen sozializazioan
|
euskarak
duen presentziaren inguruko diagnosia egitea da. Helburu orokorra lortzeko xedearekin, honako helburu partzialak zehaztu dira:
|