Emaitzak: 7
2001 | ||
Proba pilotu bat egin da, | euskara ikasten ari den ikasle helduen ikas estiloaknolakoak izan daitezkeen ikusteko. Proba honen emaitzak ez dira errepresentagarriak, laginak ez baititu betetzen errepresentagarri izateko bete beharrezko baldintza zientifikoak (laginaren hautaketa, kopurua, etab.). Beraz, nahiz probapilotuaren berri emateko helburua izan, ikerketa honek solasaldi baterako aitzakiaizan nahi du izatez; eta bertatik ezin da ondorio tinko eta sendorik atera, ez baituhorretarako balio enpirikorik. | |
2003 | ||
Guztira 513 lagun bildu ziren egoitza desberdinetan banaturik: 373 ikasle moduan, 64 irakasle eta 31 bietara51 Horietaz gain, jende ugari azaldu zen egun batean edo bestean Larraonara, hala nola zenbait tokitan | euskara ikasten ari ziren taldeak. Orotara 611 klase ordu eman ziren, tartean Hizkuntzalaritza Sailekoek Ultzamara egindako irteera eta Gavarnie ra Biologiakoek. | |
2007 | ||
(Nahiz hemen ezin dugun begiratu, Humboldt-en ideia estetikoek haren hizkuntzaren filosofian inportantzia handia dute). Egun horietan Humboldt | euskara ikasten ari da. Humboldt-en eboluzioaren ikerketa xehean J. Trabant ek baiesten du, haren ikusbide aldakuntza, hizkuntzaren zerizanaz? | |
2011 | ||
Euskararen irakaskuntzari dagokionez, bai irakasle eskoletan bai unibertsitateko beste ikastetxeetan ere, erregimen desberdinetan euskara ikas zitekeen, hasi mailarik baxuenetik eta buka alfabetatzean. Premia larriko neurrien txosteneko datuekin | euskara ikasten ari ziren ikasleekin honako taula prestatu dugu: | |
153). Kontuan hartzen baditugu 9 taulan agertzen diren datuak, eta Iruñeko Irakasle Eskola kopuruak kenduta, gutxienez, UPV/EHUko ikasleen% 18,5 unibertsitatean | euskara ikasten ari zen. Horri gehitzen badiogu, irakasle eskoletan Euskal Filologia bazela, bai Bilbon eta, bai, Donostian ere, Donostiako Kimika Zientzien Fakultatean Luis Mari Bandresek eta Antxon Santamariak karrerako irakasgai batzuk euskaraz ematen zituztela eta Leioako Zientzia Fakultatean zein Medikuntza Fakultatean bertako irakasleek klasean emandako gaiak mintegi bidez euskaraz lantzen zituztela ikasleekin, ondorioa ezin nabarmenagoa da: | |
2015 | ||
Lan honetan L1 gaztelania duten eta | euskara ikasten ari diren pertsona helduen euskal txistukarienoharmen eta ekoizpen prozesuak aztertu dira. Euskarak sei txistukari ditu, gaztelania estandarrak bitxistukari dituen bitartean. | |
2017 | ||
Ikerketa esploratorio hau ingurune soziolinguistiko euskaldun batean kokatutako Gipuzkoakoeskola batean aurrera eraman da. Ikerketarako lagina, Lehen Hezkuntzako 11 ikasle etorkin izan diraeta guztiak | euskara ikasten ari dira hizkuntza berri moduan. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
euskara | 7 (0,05) |
Lehen forma
euskara | 7 (0,05) |
Argitaratzailea
UEU | 7 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
euskara ikasi | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
euskara ikasi ari | 7 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |