Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2007
‎Nire haurra euskara ikasten ari delako
‎Txostenean bertan adierazten denez, datu horiek AEK erakundean euskara ikasten ari ziren ikasleenak ziren soilik. Baina, ibili zen ikasle gehiagorik garai hartan euskara ikasten, Euskarazaleak elkarteak eginiko ikastaldietan, EUTGn euskara ikasle zituen garai hartan EUTGk (Zalbide, 1977), IPESen, Lankide Aurrezkiak antolaturiko ikastaldietan, ikastoletako haurren gurasoentzako saioetan, Donostiako Udalaren Escuela de Declamación Vasca Euskal Iztundea delakoaren eskoletan, Lazkaoko eskolan eta abarretan.
‎Euskaraz hitz egiteko ohiturarik ez duen jendea askotarikoa da: euskara ikasten ari direnak, euskara inoiz ikasita ere erabili ez izanagatik abilezia galdu dutenak, inguruan hitz egiteko aukerarik ez dutenak edota hirira iritsi berriak direnak,... eta gure ustez horiengana guztiengana iristeko modua hau izan daiteke: sare berriak eskaintzea, harreman sare ez formaletan eragitea, zaletasunen inguruko erabilera guneak eratzea,... azken batean euskaraz bizitzeko aukerak ugaritzea.
‎Euskaraz hitz egiteko ohiturarik ez duen jendea askotarikoa da: euskara ikasten ari direnak, euskara inoiz ikasita ere erabili ez izanagatik abilezia galdu dutenak, inguruan hitz egiteko aukerarik ez dutenak edota hirira iritsi berriak direnak,... eta gure ustez horiengana guztiengana iristeko modua hau izan daiteke: sare berriak eskaintzea, harreman sare ez formaletan eragitea, zaletasunen inguruko erabilera guneak eratzea.
2008
‎Zalantzarik gabe ariketak sortzen dituzten ikasleentzat lanketa mota hau guztiz aberasgarria da. Horretaz gain, oso pozgarria da ikustea euskara ikasten ari den ororentzat ere baliagarriak direla. Horiek horrela, gure ariketak euskaljakintzan dugun altxorrik preziatuenetakoa dela esatea ausartuko nintzateke; izan ere, egunero ehunka bisitari izaten ditugu ariketa horien bila.
‎Honen aurrean, ETB1en joera nagusia honakoa izan da: euskaraz ondo ulertzen dutenentzako programazioa egitea, kontuan hartu gabe euskara ikasten ari direnen edo ulermen mugatua dutenen beharrak, errez erabil litzakeen baliabideak (soinuzkoak zein idatziak) profitatu gabe.
2010
‎2 taula: Ikerketa kuantitatiboan egindako G.7 euskara ikasten jartzeko orduan egon daitezkeen arrazoien artean zeintzuk diren bi garrantzitsuenak euskara ikasten ari diren eta ikastea
2014
‎Aberastasuna izan da, bi kasuetan azpimarratu duten hitza euskara ikasten ari diren gaztetxoek.
2017
‎Epigrafe honekin hasteko lehenik gazteek ez dute arazorik ikusten euskaldun berri bat edota euskara ikasten ari den edozeinhitano hiztun bilakatzeko. Hau da, edonor hel daiteke hitano hiztun petoa izatera.
‎Azken finean euskara ikasten ari den edonork praktika dezake kalean edozein momentuan, bai batua edota kalean erabiltzen den euskalkia. Hika ordea denarengatik eta berez daukan ezaugarriengatikezin da kalean edozeinekin edozein momentuan praktikatu.
‎(norberak)" zein hizkuntza erabili zuen lehen aldiz (hiru urte bete arte)?" eta" zein hizkuntza erabiltzen du gehien etxean?" 12 ez da harritzekoa, beraz, mapak beste iturri batzuen datuekin osatu izana. beste iturri horiek, erregistroak gehienak, honako hauek izan ziren laugarren mapan: batetik, hezkuntza Sailak jasotako selektibitatearen datuak, logSe tituluen eta hizkuntza ikasketen tituluen erregistroak, eta hizkuntza eskola ofizialetako euskara modalitateko ikasleen kopuruak; bestetik, herri arduralaritzaren euskal erakundeak bilduta, funtzionarioen euskara ikasketak; eta azkenik, helduen alfabetatze eta berreuskalduntzerako erakundearen eskutik euskara ikasten ari ziren helduen matrikula kopuruak. oro har, euskaraz edo euskara ikasten ari zirenen kopuruak izan ziren, beraz, bildutakoak. ikasle horiek zein taldetan sartuko zituzten erabakitzeko erabili ziren irizpideak ez dira azaltzen Mapa Soziolinguistikoan. hala ere, datuak ikusita ondorioztatu ahal da, esaterako, d ereduko ikasleek elebidunen taldea handitu zutela. horrela uler liteke nola, ... erdaldunak (euskaldunak eta euskaldun hartzaileak kategoriekin batera).
‎(norberak)" zein hizkuntza erabili zuen lehen aldiz (hiru urte bete arte)?" eta" zein hizkuntza erabiltzen du gehien etxean?" 12 ez da harritzekoa, beraz, mapak beste iturri batzuen datuekin osatu izana. beste iturri horiek, erregistroak gehienak, honako hauek izan ziren laugarren mapan: ...atearen datuak, logSe tituluen eta hizkuntza ikasketen tituluen erregistroak, eta hizkuntza eskola ofizialetako euskara modalitateko ikasleen kopuruak; bestetik, herri arduralaritzaren euskal erakundeak bilduta, funtzionarioen euskara ikasketak; eta azkenik, helduen alfabetatze eta berreuskalduntzerako erakundearen eskutik euskara ikasten ari ziren helduen matrikula kopuruak. oro har, euskaraz edo euskara ikasten ari zirenen kopuruak izan ziren, beraz, bildutakoak. ikasle horiek zein taldetan sartuko zituzten erabakitzeko erabili ziren irizpideak ez dira azaltzen Mapa Soziolinguistikoan. hala ere, datuak ikusita ondorioztatu ahal da, esaterako, d ereduko ikasleek elebidunen taldea handitu zutela. horrela uler liteke nola, 2014ko V Mapa Soziolinguistikoan, bilbon euskaraz ez dakiten gurasoek euskar... erdaldunak (euskaldunak eta euskaldun hartzaileak kategoriekin batera).
‎Identitate inklusiboa euskaldun kategoriak izaera integratzailea du eta hala nahi dutenei atxikitzeko aukera ematen die. euskaldun izateko eta bertakotzeko biderik behinena hizkuntza da (urla, 2012: 204). arrazoi hori euskal herrira kanpotik bizitzera etorritakoen ahotan ere entzun dugu, bereziki euskara ikasten ari direnen artean. " Ser hablante de una lengua o manifestar una vinculación – cualquiera que ésta seaa una lengua significa formar parte (participar) en una comunidad o un espacio más amplio de interacción definido a través de las distintas formas en las que lengua y actividad lingü� stica se revelan" 37 (hernández, 2007:
2018
‎Arrazoi batzuk aitortuak ziren, eta beste batzuk suma zitezkeenak: ustez alderdi politiko baten aldera gehiegi lerratzea AEK, herritik kanpo euskara ikasten ari zirenei beste alternatiba bat eskaintzea, kalitatezko irakaskuntza, irakasleen titulazioa... Hitzarmena sinatu zuen Zumaiako Udalak Zarauzko Udal Euskaltegiarekin, eta hango irakasleek eman zituzten klaseak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia