2008
|
|
Horren ostean, Hego Euskal Herriko egungo curriculum legeen gaineko analisi dokumentala egin dut, egungo legeek zehazten dituzten helburuak pedagogia berritzaileak zehazten dituenekin bat datozen aztertzeko. Eta, azkenik, Hego Euskal Herriko hemeretzi ikastetxetako beste hainbeste irakasleren esperientziak jaso ditut sakoneko elkarrizketen bidez. Izan ere,
|
euskal
literaturari buruzko ikerlanetan arreta gutxi eskaini zaio literaturaren didaktikari, eta horrek beharrezko egiten du ikastetxeetan bertan jasotzea gaiari buruzko informazioa. Sakoneko elkarrizketetan bildu ditudan datuek bi ardatz dituzte:
|
2015
|
|
Euskal literaturari dagokionean, esango nuke azken urteetan aski onartua dagoela euskarazko produkzioak osatzen duela berau, baina hori zalantzan jartzen duenik ere bada. Etxepare Institutuak euskal kulturari buruz apailaturiko eskuliburuen artean bada bat
|
euskal
literaturari buruzkoa, Estibalitz Ezkerrak idatzia, eta erdaraz idazten duten idazleak ere aintzat hartzen dira espazio urriagoan, hori bai. Proposamen horrekin bat egiten zuen, halaber, Joseba Gabilondo kritikariak 2006an argitaratutako Nazioaren hondarrak liburuan.
|
|
Euskal filologia karrera 1976an abiatu zen Deustuko Unibertsitatean, eta Euskal Herriko Unibertsitatea 1980an. Han sortuko ziren, beraz, unibertsitatearekin lotutako
|
euskal
literaturari buruzko lehen ikerketa ildo akademikoak. Euskarazko alorreko Espainiako Kritika Sariak 1976an sortu ziren eta, Euskadi Sariak, bestalde, 1983an.
|
2021
|
|
Irteera profilari arreta zehatzagoa eta garapen sakonagoa eskainiko zaio aurrerago; edonola ere, hauek izan dira profilaz gehien aipatu diren ezaugarriak eta gaitasunak: kultur testuak irakurtzeko, ulertzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea; horrekiko gogoa eta zaletasuna izatea; testuok sortzeko gaitasuna eta interesa izatea; irudimenez eta ikuspegi kritikoz jardutea; eta,
|
euskal
literaturari buruzko ezagutzak izatea. Horrela laburbiltzen du, gutxi asko, LIR1 ek:
|
|
Hortaz, sakontasun handirik gabeko eduki ugariren transmisioa sustatzen duen irakaskuntza eredua gailentzen dela baieztatu den arren, azaletik bada ere, ikasleek ezagutza horiek bermatuta izan lituzkete, nolabait. BH amaitzerakoan ikasleak
|
euskal
literaturari buruzko zenbait ezagutza lortzera iristen direnik batek ere ez du zalantzan jarri, baina ezagutza horien jabekuntza zenbateraino gertatzen den, ordea, bai. IIR1 en eta GIR1 en iritzian, ikasleak ez daude, BH amaitzean, euskal literaturari buruzko gutxieneko ezagutzez modu egokian jabetuta; azaltzen dutenez, autore batzuen izenak, hainbat obren izenburuak eta ezaugarri jakin batzuk ikasten dituzte, baina ikasleen formazioa ez da esanguratsua.
|
|
BH amaitzerakoan ikasleak euskal literaturari buruzko zenbait ezagutza lortzera iristen direnik batek ere ez du zalantzan jarri, baina ezagutza horien jabekuntza zenbateraino gertatzen den, ordea, bai. IIR1 en eta GIR1 en iritzian, ikasleak ez daude, BH amaitzean,
|
euskal
literaturari buruzko gutxieneko ezagutzez modu egokian jabetuta; azaltzen dutenez, autore batzuen izenak, hainbat obren izenburuak eta ezaugarri jakin batzuk ikasten dituzte, baina ikasleen formazioa ez da esanguratsua. IE3 k horri beste arazo bat eransten dio:
|