2000
|
|
Schlickek uste zuenaren aurka, Reichenbachek honako argudio honi eusten zion: orokorpen unibertsalak portaera arauak —hau da, etorkizunean zer egin jakin ahal izateko arauak— bailiran onartzearen ahalegina ez zen bat
|
etortzen
zientzia errealak haiek kontuan hartzen zituen moduarekin berarekin, legeak baieztapen edo asertzioak ez direla adieraztearen antzeko zerbait bailitzateke, eta hau ez dator bat zientzi jarduerarekin. Indukzioa kontzeptualizatu egin behar zen, baina zientziagintzari egokituz, hauxe baitzen nolabait Vienako Zirkuluaren filosofia zientifikoaren gidaria.
|
2003
|
|
Gainera, konpromisoak bigarren zeregin bat betetzen du ikerkuntzan, neurri handi batean bateraezina. Bere sendotasunak eta profesionalen multzoak ematen dion ahobatekotasunak arazo guneak hautemateko detektagailu arras sentikorra eskaintzen dio zientzialari banakoari, eta arazo gune horietatik
|
etortzen
dira, ia beti, berrikuntza faktiko eta teoriko garrantzitsuak. Zientzietan, ustekabeko gertakari gehienak eta teoriaren oinarrizko berrikuntza guztiak aurretik ezarritako joko arauen aldez aurreko haustura bati emandako erantzuna dira.
|
2004
|
|
Hotzaren aurkakoa beroa dela esango genuke, argiarena iluna, luzearena motza...; kasuotan adigai bakoitza ulertzeko bere aurkakoa behar dugu: hotza zer den ulertzeko bere aurkakoaren, beroaren, ideia behar dugu, hotzetik beroa sortzen baita eta berotik hotza
|
etortzen
; modu berean argitasunaren ideia ulertzeko iluntasunarena behar dugu eta horrela gertatuko da adigai gehienekin. Honen arabera, Jainkoaren, perfekzioaren, aurkakoa ezereza baldin bada, bi adigaiek lotuta joan lukete eta bata beharrezkoa litzateke bestea ulertzeko; edozein modutan hemen ez da horrelakorik gertatzen, Jainkoak ez du bere existentzia bere ukazioarekin lotuta, ez dago perfekzioa ezerezarekin lotuta.
|
2005
|
|
Lan hori hastean galdera franko
|
etortzen
zaizkit. Egon badira argumentu pisutsuak horretarako, baina zalantzan daudenak ere mota askotakoak dira.
|
|
Trazu horiek isolatuki begiratzen ditugun bitartean, ez dugu inoiz zehatz mehatz jakin ahal izango horiek kanpoko situazio eta zirkunstantzietatik bakarrik edo karakterearen barneko forma batetik —zeinengandik banakoak ezin duen ihes egin edo ez behintzat erabat—
|
etortzen
diren.44
|
2006
|
|
Halere, borrokan erabateko oreka zegoen. Poliki poliki, jainkozko batzuk Zeusen aldera
|
etortzen
hasi ziren arte. Horietako bat Estigia izan zen, bere bi semeak berekin ekarri zituena:
|
|
Hesiodorentzat, berriz, Hekate da Biltzarraren jainkosa. Hekate anderea da gizabanakoen Biltzarretara bere begi oroikuslearekin agertzen dena eta agoran gailenduko dena laguntzera
|
etortzen
dena:
|
2007
|
|
Baina mendebaldean ere aldatzen ari ziren gauzak. Aldaketak ez baitira inoiz bakarka
|
etortzen
: aldaketa batek beste aldaketa bat bultzatzen du eta horrek beste bat, eta hirugarrenak lehena, zirkulua itxiz; aldaketa bat aldaketa gurpil bati lotuta etorri ohi da.
|
|
Baina exijentziak aurrera egiten du. Horren arabera elkarrizketan sartu behar dugu, elkarrizketarako prest egon behar dugu, baita kontrako iritziak —lehen unean guztiz lekuz kanpo eta deitoragarriak iruditzen zaizkigun iritziak—
|
etortzen
zaizkigunean ere. Ze, orokorrean, ez dago zentzuzko elkarrizketa batera eraman ezin daitekeen giza oposiziorik.
|
2008
|
|
Argi hori ahitu egiten da, adimenarekin ulertu nahi izanez gero. Orduan salbazioa
|
etortzen
da saltus mortale baten bidez (Jacobiren hitzetan). Gure artean, Unamuno jarrera horretatik oso hurbil ibili zen.
|
2009
|
|
51 Schumpeter saiatu zen Marxengan soziologoa, ekonomialaria, irakaslea... bereizten, baina onartu behar izan zuen Marxen eta bere teoriaren barne loturak ez zirela bat
|
etortzen
kategoria horiekin. Capitalisme, socialisme et democratie, Payot, 1983, 69 or.
|
|
Mesias ez da jadanik gugana etorkizunetik, besoak ziurtasunik gabeko promesez beterik,
|
etortzen
. Gezi bat bezala orainean landatua dago, eta hemendik zabaltzen ditu bere posibleen aukera askotarikoak.
|
|
Alabaina, euren artean ez dira bat
|
etortzen
emaitzetan. Hala nola, marxismoari buruz egin behar duten diagnostikoaz, Hegeli buruz duten iritziaz, edota dialektika, filosofia edo zientziaren gain duten ikuspuntuaz.
|
|
Filosofiak eta" bere materialak" pragmatikoki bakarrik daukate zentzua. Pragmatikoa eta perspektibista (subjektuaren garrantzia ere azpimarratzekoa da hor, eta horrekin batera Descartes ere burura
|
etortzen
zaigu, bere itzala luzeegia da oraindik), ze:
|
2010
|
|
Orain artean azaldutako ezagutza horietatik, bada, oinarrizko eskakizun bat
|
etortzen
zaigu, hain zuzen, garrantzi handienekoak diren hainbat ondorioz kontziente izatearen eskakizuna.
|
2011
|
|
Ezerk ez dauka bere baitan zentzu gutxiago, zentzu guztiaren bidaia bukatzen den honetan baino, kanposantuak eta hango hobi bakoitzak; beraietan ezkutatzen da, ordea, zentzu posible oro, eta horietan laburbildu nahi izaten dugu. Bidaia horien historia posibleak entzutera —ikustera, imajinatzera—
|
etortzen
gara; alegia barne historia esentziala, nola halako egintzak, anekdotak utzita. Interesantea da konparatzea, hilarrietako testuak nolakoak diren Euskal Herrian, Frantzian, Italian, Alemanian.
|
2017
|
|
Esanguratsua da, urrutira gabe, ‘Begirada’ kapituluaren hasierako tankera narratiboa: " Nigana
|
etortzen
ikusten dudan emakume hori, kaletik doan gizon hori, nire leihotik kantatzen aditzen dudan eskale hori". 82 Tratatuaren adibidegintza, lehen kolpean hizkuntza erregistroak uztartzeko ahalegin estilistiko hutsa dirudiena, obraren metodo fenomenologikoa zilegiztatzeko baliabidetzat jo daiteke. Hala, giza koordenatu horiek eta gizakiaren egunerokotasuna oinarri duten adibide, deskribapen, konparazio eta irudi ugariek eszenan jartzen dute kontzeptua eta gorpuzkera ematen diote aparatu teorikoari.
|
|
Nigana
|
etortzen
ikusten dudan emakume hori, kaletik doan gizon hori, nire leihotik kantatzen aditzen dudan eskale hori niretzat objektuak dira, hori ez da zalantzazkoa. Egia da, beraz, niretzat Bestearen presentziaren moduetako bat gutxienez objektutasuna2 dela.
|