Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2009
‎Hala ere, iruditzen zaigu hemen eskuratzen ditugun aukerak baliatuz arkitektura interesgarria egin daitekeela. Eta egitearekin esan nahi dugu arkitektura gauzatu beharra dagoela, paperetik harago joan beharra dagoela. Arkitektura ez da marrazkia, edo hasierako proiektuaren egitasmoa, azkenean egikaritzen dena baizik.
‎Miguel Garaik transmititzen zuen bezala, esan nahi duzu. Bide batez, Miguel lagundu egin zenuen proiekturen batean, ezta?
2012
‎% 4koa, Fullerren arabera. Horrek esan nahi du 2008ko biztanleria 6.700 milioikoa zela kontuan hartuz:
‎Energia kontsumoa murrizteko eta ingurumenari kalte gutxien egiteko modurik eraginkorrena zaharkitutako eraikinak birgaitzea da. Horrek eraikina bota behar ez izatea esan nahi du, eta birgaitzea era egokian aurrera eramanez gero, eraikina bota eta berri bat eraikitzearekin dagoen aldea nabarmena
‎Erakunde zibilen eta GKEen ustez ongizatea sortzeko modu berriak aurkitu behar dira, herrialde garatu izenekoetan kontsumismoan oinarritutako hazkundearekin lotuta zertan egon ez dutenak. Horrek esan nahi du baliabideak berdin banatu behar direla, ekonomia berde batera iritsi nahi bada. Ekoizteko eta kontsumitzeko modu jasanezinak aldatu egin behar dira, eta modu jasangarriei heldu, bai eta bioaniztasunaren kontserbazioa eta natura baliabideen birsorkuntza sustatu ere.
‎Tunel, zubi eta lur mugimenduekin gizakiaren neurrira egindako topografia artifiziala eraiki dezakegulako. Horrek esan nahi du gizakia parasito bat bezala ari dela planetan bizitzen, mendeetan zehar eraikitako natura aberatsetik elikatuz eta hura suntsituz, trukean ezer eskaini gabe, beste norbaiten bizkarretik bizi da alegia (Serres, 2004: 66). Epe luzean eraikitakoaren gainean, epe laburrean eragile suntsitzaile bihurtu gara planetarentzat.
2014
‎Banaketa horri jarraiki, Federico Zuccarok L, idea de, pittori, scultoi, et architetti liburuan, disegno interno eta disegno esterno aren arteko banaketa egiten du XVII. mendean, Albertiren joera neoplatonikoari jarraiki. Marrazkigintzaren eskema horretan, «barneko marrazkiak» (italieraz «disegno» hitzak «marrazkia» zein «diseinua» esan nahi du) proiektistak bere barnean dituen elementuen batuketa dira, Jaungoikoaren ukitua adierazten du eta sormenaren txinparta lirateke. Gerora, ideia hori mundura plazaratzeko, «kanpoko marrazkiak» izango genituzke, hau da, ideia horren adierazpena prozesu platoniko baten bitarteko.
‎Egoera ekonomikoak bultzatuta, enpresa edo estudio txikiak dira merkatuko target berria, eta horrek esan nahi du formakuntza desberdinetara egokitutako programak desiragarriak direla gaur egungo gizartean. Produktua neurrira egindakoa bada edota ez badu etorkizunari begira errepikatzeko aukerarik, hausnarketa bat egin behar dugu.
2015
‎Espazio publikoa, gune eta izaera pribatuak, partikularrak, batzen eta harremanetan jartzen dituen espazioa izanik, guztiok era kolektiboan erabiltzeko eskubidea dugun lur eremua da; herrien izaera eta identitatea eragiten eta erakusten dituena, memoria kolektiboa jasotzen eta transmititzen duena, elkarbizitza azaleratzen eta ahalbidetzen duena, bizi garen sistema onartu edo aldarazteko gunea izango dena. Plazan parte hartzeak jendartean parte hartzea esan nahi du, eta alderantziz. Hirian izan eta egoteko eskubidea jendartean lekua izateko eskubidea da, Jordi Borjaren esanetan, «gaur egungo hiritarren eskubide berriak biltzen dituen eta marko demokratiko baten barruan eskubideok exijitzeko oinarria ematen duen kontzeptua da hirirako eskubidea» (Borja, 2011).
‎Euskaltzaindiaren Hiztegiaren arabera,, publiko? hitzak «herriko erakundeei dagokiena; herriaren multzoarena edo multzoarentzat dena» esan nahi du, eta teorian horrela da, baina praktikan ikusten dugu espazio publiko askok galdu dutela herritar multzoarentzat izateko bokazioa, beharrizan komunetatik at dauden hainbat interesen menpe galbideratu baitira.Administrazioen zein erakunde pribatuen eskutik kontrolatzen, menderatzen eta zelatatzen diren espazioek ez dute auzoetako bizimodua eta herritarren egunerokotasunean sortzen diren ha... Espazio horiek berreskuratzeko, biztanle eta kolektiboen jabekuntzan (Massey, 2009) lana egin beharra dago, boterea, espazio publikoan ere, era demokratikoan partekatzeko; espazio publikoak, elkarlanean, guztion ezberdintasunetatik denon onura ekarriko duen bizikidetzarako espazio komun bilakatzeko.
‎Nik uste dut Europako Paisaiaren Hitzarmena (EPH) indarrean sartu zenetik gainditu egin dela arazo hori. Izan ere, urte askotan zehar bakoitzak paisaia erabiltzerakoan gauza ezberdinak esan nahi zituen profesioaren arabera. Horrek arloaren garapena oztopatu izan du, eta, alde horretatik, hitzarmenak bateratze bat ekarri du definizio orokor bat geureganatu egin dugulako.
‎2). Lurralde antolamenduak, 1983ko Lurralde Antolamenduaren Europar Idazkiaren arabera, «gizarte osoaren politika ekonomiko, sozial, kultural eta ekologikoaren espazio adierazpena» esan nahi du (Gómez Orea, 2001: 30).
‎Agian dendariok ez dute inoiz alde egin, egia esan, Historiaren ibilian, elizetan ekintza publiko anitz, ez liturgikoak, ospatu izan baitira (antzerkia, kontzertuak?), eta Jainkoaren etxeak «genetikoki» ez dagozkion funtzio sozial ugari bete izan ditu (kartzela, eskola, ostatua, bolborategia?), espazio publiko polisemiko zabal bat gauzatuz Urbe barnean. Elizaren sen jeneralista balioaniztun hori kirol testuingurutik («Koliseo» eta «Stadium») eta antzerki edo dramaturgiaren girotik («Theatron» hitzak «begiratzeko lekua» esan nahi du, hots, «Hemizikloa» edo «Cavea», eta «Orchestra» eta «Skené» postuekin batera, jainkoak gurtzeko aldareen alboan egoten zen) etorririko beste korronte arkitektoniko, espazial eta sozial indartsuarekin batera, distantziak salbu, gaur Madison Square Garden funtzionalki malgu bat litzatekeenaren «Anfiteatro» izaeraren hazi txikia izan da. Zalantzarik gabe, katedral fisikoak kanpoalde publikoan eraikitzearen paradigma Katolikoa nagusitu da gure gizarte super kapitalistan, eredu Protestantearen imajinarioa baztertuz, «eraikina» (sublimaturiko eraikina), edozein lekutan gaudela ere, berdin du aireportu batean, ile apaindegian edo igerilekuan?, norbere erraietan, soinean, garraiatzea agintzen duena, kultuaren egoitza animikoak barnealde pribatuan loratuz.
‎«Profano» profanus hitzetik dator: «tenpluaren aurrean edo kanpoan» esan nahi du, pro (aurrean) eta fanum (tenplua) elkartzetik, «sakratuaren kontrakoa», «anti erlijiosoa», dena. Aldi berean, fanum alokuziotik datoz «fanatiko» eta «fanatismo» esamoldeak, hau da, «tenpluarekiko fidelegia» litzatekeena.
2016
‎Ez gara egiatasunaren eta originaltasunaren zale, ez dugu Europarren eredu estetikoa eta morala izan nahi, guk sormena iruzur eta manipulaziorako erabiltzen dugu, halaxe egiten dugu aurrera kapitalaren erraietan eta horixe da geure ohitura, geure eguneroko kultura» zioen Presentiak, jainkosa gazteenak. Herria eta kapitala guztiz kontrajarriak direla esan nahi du, kapitalak herria akabatzen baitu, globalizazioak demokrazia hiltzen duen bezalaxe.
‎Ulergarri egiteak erreduzitzea eta sinplifikatzea esan nahi du (mapa batean gertatzen den bezala, ezaugarriak txikitu eta ulermen urradurak gutxituz), kontraesanik gabe masiboki kontsumitu ahal izateko. Manuel Delgadok dioenez, Donostiako Europar hiriburutza kulturalaren harira, balio mistikoz blaitzen dute kultura, irudi lau eta bakarra izango balitz bezala aurkeztuz3 Alabaina, jarraitzen du Delgadok, gezur bat ezkutatzeko eta manipulatzeko erabiltzen da kultura.
‎Orain arte, adineko pertsonak gizartearen zati txiki bat besterik ez ziren. Horrek esan nahi du, gaur eguneko eraikin gehienak ez direla pertsona nagusien ezaugarrietara egokitzen. Arkitektoen esku dago, arauak betetzeaz gain, arkitektura berriak egiteko orduan adineko pertsonen beharretan eta bizimoduetaokun fa jartzea.
2017
‎Garrantzitsuena, horren harira, ahaleginak prozesu bat programatzera bideratzen direla ohartzea da, forma bat diseinatzera baino gehiago. Emaitza finala errealitate fisikoa da, baina prozesuaren ondorio betiere; prozesu horrekin koherente diren gauzatze anitz egin daitezkeela esan nahi du honek.
‎Arkitekturaz norbere begiek kontatzen diotena edo gehixeagorik ez dakigunontzat zaila gerta dakiguke Schumacher-ek defendaturiko parametrizismoa tendentzia, mugimendu edo paradigma berria den epaitzea. Horrela, zaila da ere berez terminologikoki parametrizismo hitzak edo kontzeptuak bere baitan parametrikotasunak edo tresna eta modu parametrikoan sortzeak baino zerbait gehiago esan nahi duen, balitekeelako agian zismo horrek gehiegikerietarako joera bat aditzera eman nahi izatea, edo bestela, askotan errepikatzen den zerbaiti izena emateko modu sinplea besterik ez izatea.
‎guztiz malgua da merkatuaren beharrekiko, bai programazioaren ikuspegitik, bai topografiarenetik. Horrek esan nahi du paradigma horren behin betiko forma guztiz aurreikus eta itxi daitekeela. Izan ere, ez dago «behin betiko formarik», baizik eta «diseinu espazio» bat, termino ebolutibo bat erabiltzearren, hiri berriaren forma espezifikoak sortuko dituena.
2018
‎1 Ekonomia hitza antzinako grezieratik dator, oikos (etxe) eta nomos (lege), hau da, «etxeko legea» esan nahi du.
2019
‎Offshore hitzak bi adiera ditu. Lehenak, hitzez hitz esan nahi du itsasoan dagoena, kostaldetik urrun. Bigarrena, aldiz, atzerrian egindakoari dagokio, bereziki kostu txikiagoak edo erregulazio ez oso zorrotzak aprobetxaturik.
‎Eskola ingurune konplexuetan esku hartzeko estrategia eta baliabideak garatzeko begirada eta ikuspuntu ezberdinak elkartzeak, beraz, orain arteko egiteko moduak birplanteatzea esan nahi du. Ikertzeko, aztertzeko, sortzeko, irudikatzeko edo eraikitzeko praktika eta modu berriak esperimentatzea, alor bakoitzak ezartzen dituen praktika eta moldeak gainditzea, bitarteko bideetatik elkarlanerako espazio berriak sortzea.
‎picture novel, visual novel, graphic album, novel in pictures, comic strip novel, etab. Espainiako estatuaren kasuan, tradizionalki «tebeo» deitu izan zaio komikiari, 1917tik 1998ra bitartean publikatzen zen TBO aldizkariaren ospearen eraginez. «Comic» anglizismoa, eta euskaraz haren eratorria den «komikia», inposatuz joan dira, nahiz eta Eddie Campbell edo Daniel Clowes bezalako egile garaikideek adierari muzin egin dioten, edukirik gabeko eta umeei zuzendutako estilo bati dagokion hitza dela adieraziz («comic» hitzak, ingelesez, «barregarri» esan nahi du), eta etiketa konplexuagoak hobetsiz. Eztabaida hauek alde batera utzita, eta komikiaren definizio bat bilatu nahian, istorio bat kontatzeko testua zein irudiak erabiltzen dituen arte espresiobidea da, irudien nagusitasuna izanik, eta modu sekuntzialean kontatuz historia.
‎Egunkari hori William Randolph Hearts ospetsuaren jabegoa zen, eta Joseph Pulitzerren New York World egunkariarekin lehia basatian ziharduen, eta azkenengo hori Richard Felton Outcault artistaren Hogan, s Alley igandeko seriearekin argitaratzen zen. Serie horretako pertsonaia batek, Yellow Kid, sekulako ospea lortuko zuen, eta prentsa estilo bati izena emango zion, prentsa horia edo sentsazionalista hain zuzen ere («yellow» hitzak «horia» esan nahi baitu ingelesez), Pulitzer eta Heartsek jarraitutako ildoa identifikatuz. Komikien ospeak eta arrakastak, nahiz eta oraindik ere ukitu sozial txikiekin egindako komediaren estiloari jarraitu, egunkarian geroz eta espazio handiagoa lortzea eragin zuen, eta New York hiria istorioen protagonista bilakatu zen, Windsor McCay ren Little Nemo in Slumberland serieak frogatu nola.
2021
‎LeWitten azalpenaren arabera, arte kontzeptualean" ideia edota kontzeptua da artelanaren alderdirik garrantzitsuena. Artista batek artearen forma kontzeptual bat erabiltzen duenean, horrek esan nahi du plangintza eta erabaki oro aurretiaz hartu dituela, eta gauzatzea bera azaleko kontua dela".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia