Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2009
‎Hain nabarmen zikina izan da, non D3M taldea, Askatasuna berdin, politika egin nahi beste deliturik gabe, legez kanpo utzi eta goizetik gauera kartzelara. Orain, lehendakaritza eskumenean duenean, helburu nagusia lortu duenean esan nahi baita, zortzikotea behintzat etxera, baina diru kopurua handi baten truke, jakina. Gure atxilotuez baliaturik estatu espainolak zenbateko diru pila biltzen duen ere jakitekoa litzatekeZiztu batean esan dut, presaka eta muturka dabiltzala, alegia.
2010
‎Eta zertan datza planteamendua? Ikastetxe bakoitzak bere kurrrikuluma edo proiektua egitean. Ikastetxe bakoitzak kokaturik dagoen lekutik abiatu behar du, esan nahi baita, kontuan hartu behar dituela haurren etorria, hizkuntza, herriko edo hiriko giroa, egoera soziolinguistikoa alegia; eta horren arabera proiektua osatu eta garatu beti ere lehen aipatu helburua haurrek lor dezaten. Eta ikastetxe osoa konprometi dadila ikastetxean euskal giroa sortzen, dela eskola barruan dela kirol garaian, edo jangelan, etab. Beraz, ikastetxe bakoitzak lekuan lekuko proiektua egin behar duela pentsatzen dut ez baita berdina, esaterako, Donostiako giroa eta Amezketakoa.
2011
‎Baina, hor gaude, suspentse batean, filma bat bailitzan, egunak joan egunak etorri. Hogeita hamabost urte hauek, eta ez, nire irudiko, berrogei eta hamar askotan esan ohi den bezala, esan nahi baita Diktadura garaia eta ondorengoa ez direla berdinak, aski gogorrak izan dira. Halaber, egia da, azken aldi honetan itxaropen argiak piztu direla eta etengabe piztuz doazela Euskal Herriko zeruan.
‎Beste gai horiek gerora plantea daitezke, garrantzitsuak izanen baitira herri honetako itxurazko normalizazioa lortzeko. Ez da ba esaten, bi karril desberdin dituela egoeraren konponbideak, esan nahi baita, bakea eta normalizazioa. Niretzat garbi dago kasu honetan legalizazioa juridiko aldetik zuzena bada, eta hala dirudi, Sortu legeztatu behar dela.
2012
‎Autodeterminazioa bi mailatan ulertzen dut: gizabanakoan eta gizartean, esan nahi baita, pertsona orok duela bere bizitzari dagokionean, autodeterminatzeko eskubidea: bere bizitza nola antolatu eta, nola ez, bere heriotza ere bai.
‎Aurten, urtero bezala, Gasteizen eginiko omenaldiak, nire irudiko, bi alderdi desberdinak izan ditu: bata, baikorra, esan nahi baita Memoria bizirik egon dela eta, batik bat, Gasteizko herriak, errepresio hartan hildakoak gogoan izan dituela; baina, bestea, ez hain baikorra, alderdi eta indar sozialak banandurik egin dietela omenaldia. Euskal Gobernuak lehen aldiz egin dio eta hori ondo ikusten dut, nahiz eta beti egongo diren kritikarako arrazoiak; eta beste zenbait alderdi bere aldetik eta, badirudi, oroimen batzordea osatzen dutenak Amaiurrekin eta euskal sindikatuekin egin ziotela.
2014
‎Dena den, ongi deritzot etengabe arlo honetan lan egiteari, nahiz eta esperientziak esan ekimen horietako asko eta asko etorri ahala desagertzen direla. Osotasun bat falta zaie, nire irudiko, esan nahi baita presoen arazoa aipatzen denean ETAri ez zaiola desagertzea eskatzen. Eta, hori, egoera dagoen bezala, garrantzitsua da.
2016
‎nor norekin ezkonduko ote zen alegia. Hasieratik egon ziren mesfidantzak eta traizio txikiak, esan nahi baita, Kongresuko mahaia osatzerakoan, batzordeak eraikitzerakoan eta, orokorrean, antolakuntzari dagokionean. Kongresuko jesarlekuak hartzerakoan ere batak besteari hitz gogorrak jaurti zizkioten.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia