2004
|
|
Adibidez,
|
esan
nezake euskal kultura sekula baino sendoago dagoela: euskal liburugintza inoiz baino aberatsago dabilela, euskal idazleen nazioarteratzea lehen ez bezalakoa dela, musika panoraman estiloen eta belaunaldien aniztasun txalogarria ikusten dugula, teatroan publiko gero eta ohituagoa eta talde gero eta profesionalagoak dauzkagula, beren produkzioak gure mugetatik kanpo ere erakusten dituztenak; zineman ere zuzendari, aktore eta teknikari trebe mordoa, han eta hemen lanean...
|
2005
|
|
Gutxi asko,
|
esan
dezakegu Euskal Herriko Ikastolen Konfederazioak hasiera batean aurreikusten zuen euskal curriculumaren beharrizanaren aldarrikapenarekin bat egin dutela Sortzen Ikasbatuazek, Kristau Eskolak eta Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailak.
|
2007
|
|
Ez dago neurketa zehatzik, baina beldurrik gabe
|
esan
dezakegu euskal kostaldeko herri eta eskualdeak kapital sozial altuko lekuak direla, daukaten elkarte kopuru, parte hartze politiko eta gizarte zibilaren hedapen mailari erreparatzen baldin badiogu. Gainera, leialtasun sare informal horiek bereziki indartsuak dira arrantza eta kaien inguruan sortzen den giroan:
|
2008
|
|
izan euskalduna, espainiarra/ frantsesa edo biak. Beraz,
|
esan
dezakegu euskal gizartearen bizikidetzarako ereduaren ezaugarria, gaur egun, euskalduntasunarekiko dagoen identifikazio maila handia dela; identifikazio hori, gutxienez, hiru kultura identitatek osatutako sentimendua da eta sentimendu horiek intentsitate desberdinekoak dira, nahiz eta gehienek eta zeharka, batez ere autodeterminazioaren aldeko identitate etnokulturalekin eta politikoekin lotura h...
|
2009
|
|
Hemendik guztitik, argi
|
esan
dezakegu euskal aldea, batetik, eta Espainiakoa eta Frantziakoa, bestetik, aurrez aurre jarri dituen hainbat gatazka izan dela gurean historikoki, baina ezin baiezta dezakegu, ordea, gatazka horiek beti logika nazional iraunkor bati erantzun diotenik. XVII. mendetik XIX. mendea arteko gizarte matxinadak Europan bizi zen ondoez zikloan koka daitezke.
|
|
Nik ere, laurogeita hamar urte geroago, gauza bera
|
esan
diezaioket euskal gizarteari: ez begiratzeko horrenbeste emaileari, pertsonari, ezpada erakundeari, eta, so egiteko, bereziki, euskararen aldeko mezua eman eta ematen duen erakunde horri.
|
2011
|
|
Chillida, Oteiza, Basterretxea eta Zumetak monopolizatutako irudi publikoan ez dago beste inorentzako lekurik. Laburbiltzeko,
|
esan
dezagun Euskal Herriko eta Espainiako artistarik inportanteenetarikoak direla, haietako zenbait, gainera, mundu mailan ezagunak.
|
2016
|
|
Euskal kulturari dagokionez, eztabaida zabala egin liteke ‘euskal’ eta ‘kultura’ hitzen harira; baina, laburbilduz,
|
esan
dezagun euskal kulturaren ekosistema horretan kokatzen garelako garela euskal kultura. Horrek identitate kontu bati erantzuten dio gehienbat:
|
2021
|
|
Oro har,
|
esan
dezakegu euskal aktibista gazteen artean aztertutako gazte praktika politikoak berrikuntza sozialeko laborategiak direla, eta gazteok esparru politikoaren ertzetatik lehiatzen direla indarrean dauden herritartasun moduak zabaltzeko edo modu horien ordez beste aukera batzuk sortzeko. xx. mendeko herritartasunaren forma nagusia estatuaren arabera eratu zen, eta, gaur egun ere, herritartasun eredu h... Jarraibide horren ondoan edo jarraibide horren aurka, gazteen parte hartze aktibistak partaidetza dibertsifikaziorako bideak ireki ditu, bizitza formula alternatiboen eta eredu soziopolitiko berrien bitartez etengabeko esperimentazioak eginda eta, besteak beste, politika bizitza sozial eta pertsonalera lekuz aldatuta.
|