Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 84

2000
‎ii) Estereotipoak: Haurrek, egokien deskribatzen zituzten sei dimentsiokoadjektibo positibo eta negatiboen artean (zikina, garbia, lagunkoia, haserrekoia, argia, leloa, alferra, langilea, alaia, kopetiluna, onesta, desonesta) ezaugarritu behar zituzten beren lurraldeko eta Espainiako biztanleak.Horrez gain, biztanle horiek noraino zituzten gustuko eta noraino ez (5puntutan) esan behar zuten.
‎Eta horida,. Analista al naiz? nork esan behar duen jakiteko auzia planteatzen duena.Lehenik, analisiaren praktikak ordena soziala auzitan jartzen du eta bere balioen asaldura eratzen du. Bigarrenik, analista bera ez da agertzen Estatuarentzatidentifikagarri.
‎Han zeuden, aurrez aurre eta inolako estalkirik gabe (kontuan hartu behar da, garai hartan unibertsitate espainiarrean aurpegia estalirik mintzatzen ginela asanbladetan!), euskal militante errefuxiatuak, eta ETAren estrategia eztabaidatzen zen bilerahaietan. Han ikusi nuen lehenengoz Txillardegi eta, egia esan behar badut, bileretanhitz egiten zenaren erdiaren erdia ere ez nuen ulertzen. Alde batetik, nire euskara mailahausnarketa sakonetan murgiltzeko modukoa ez zelako; beste aldetik, erreferentziapolitiko eta kultural asko falta zitzaizkidalako, eta ez nekien nortaz edo zertaz ariziren; eta, azkenik, zenbait gauza hitz erdiaz edo klabez esaten zirelako, gauzakzehatz mehatz azaldu gabe.
‎Gure inguru geokulturalean gauzatzen diren errepresentazio joeraeta mekanismoak errepikatu egiten dira gurean, ñabardurak ñabardura. Komunikaziosozialean musika bat gizatalde batekin lotzea, alegia, joera arrunta da Europa osoan, eta egoera normalean komunikazio fenomeno sozial hori ez da eztabaidatzen; gurekasuan, ordea, bai; eta hala bada, horri buruz zerbait esan behar dugu.
‎Lehenbizi entzun zer den esan behar dugu eta aditu aditzarekin erkatu, Euskal Herriko herritar askorentzat hitz baliokide hutsak dira-eta. Entzutea ondokoa da:
2001
‎Ariketen zailtasun mailari dagokionez, esan behar dut, beti ere, oso gogoanizan dudala ariketa horien hartzailea, eta hartzaile horren behar eta neurrietaraegokitu ditudala bai prozedurak, eta bai eskakizun mailak ere. Ildo horretatik, gauzajakina da ariketaren zailtasun maila faktore askoren konbinazioak ezartzen duela, hala nola gaiaren aurretiko ezagutzak, testuaren konplexutasun gramatikalak, eginkizunak eta abarrek.
‎Hasteko esan behar dut, esperientzia hau ez dela inolaz ere aspergarria edoastuna izan ikasleentzat. Ariketen prestaketan izan dituzten buruhauste eta arazoenberri berek bakarrik jakingo dute, baina, ariketa burutzeko unean, guztiak ere, baiazaldu behar zutenak eta bai ikasle gisa jokatu behar zutenak, ohikoa baino motibatuago ikusi ditut.
‎Hainbat urtetan askorekin konpartitu dugun kezka bat, plazaratu eta argitzekobalizko bide bat erakutsi nahi dugu. Aldez aurretik esan behar dugu, ez dugulainongo ikerketarik egin; inpresio eta sentipen mailan besterik ez gara arituko, etageure hausnarketa hauek konpartitu egin nahi ditugu, norbaitek guk erakutsitakohariari tira eginez ondorio zehatzagoak aterako dituelakoan.
‎mi, mis, tu, tus, nuestro, nuestros; mon, ma, mes, ton, ta, tes, notre, nos; nire, hire, gure. Badirudi alde hauek guztiek, jabetza, kontzeptu ezberdinak adierazten dituztela.Zergatik erabiltzen dira askoz gutxiago euskaraz inguruko hizkuntzetan baino. Ha venido mi hermano itzuli nahi dugunean, zer esan behar dugu anaia etorrizait, anaia etorri da ala nire anaia etorri da. Eta zergatik erabiltzen dugueuskaraz plurala, gaztelaniaz singularra erabiltzen den tokian?
‎Erritu suei buruz ere zerbait esan behar dugu. Askotan suertatzen da, hilobiaren barrualdean errautsak, eta suz gorritutako harriak aurkitzea.
‎... onartu beharra dago eginkizun den obrak (izan ere,, idatzi nahi duena?, definitzenari bainaiz neure burua) aktiboki errepresentatzen duela, esan gabe, sentimendu bat, zeinetan ziur bainengoen, baina izendatzea oso zail zitzaidan, zeren eta ez baita gaihitz higatu, laxo erabiltzearen erabiliz zalantzako bihurtu diren batzuen esparrutikirteteko. Esan dezakedana, esan behar dudana, zera da, obra bizitu behar duensentimendu hori maitasunaren alderdikoa dela: zer da?
‎Honekin guztiarekin batera, garai oso nahasia izan zela esan behar dugu, eta, horrela, urteetan lan gatazkatik frankismoaren aurkako borrokara pasatu zirela euskal hiritarrak. Erregimenaren azken garaietan langile mugimenduaareagotu egin zen.
‎Hemendik aurrera teknika honekin gure laborategian egindako saio batzuk aipatuko dira, berez adierazgarriak suerta daitezkeelakoan. Zuzenki jokatzeko esan behar dugu ezen gauza guzti guztiak ez ditugula zabalduko, alkimistek zerbait gordetzeko zuten ohiturari jarraiki; gainera, zorionez, perfumeen poesia, gorputza, osotasuna, konplexutasuna, eboluzioa, magia, burmuinean esnaturiko seinalea eta abar ezin dira kimikoki deskribatu.
‎Liburu gehienetan, guztietan ez esatearren, autoreak eskerrak eman ohi dizkie liburua idazten lagundu diotenei. Eskertze hori, nire kasuan, erritua edo ohitura baino gehiago, nahitaezko ekintza dela esan behar dut, lagunen laguntzarik gabe sekula ez bainintzateke gai izango liburua amaitzeko.
‎Liburu honetan irakurle zorrotzak aurkituko dituen akatsak egilearen erruz eta ez beste inoren erruz azaldu direla esan behar dut. Horien berri eman nahi izango bazenigu, eskertu egingo genizuke, benetan.
2002
‎Amaitzeko, esan behar dugu, Euskal Herriko lehen sektorearen ekoizpenarenbilakaera honen ondorio nagusietariko bat honako hau dela, alegia, biztanleriarenjanariaren beharrak asetzeko nekazaritza gaiak inportatu behar izatea. Ekonomiaosoan, lehen sektorea da barne eskariaren estaldura tasa txikiena duena; hain zuzen, 1995ean %38raino heltzen zen soilik.
‎Hemen ezin gara luzatu gatazka horien azterketan, oso luzea izango litzatekeelako; baina esan behar dugu, administrazioen arteko gatazken oinarria Ekonomia Itun eta Hitzarmenaren kontraesankortasunean eta zehaztasun faltan datzala.Alde batetik, Lurralde historikoei autonomia osoa eskaintzen die zenbait zergaarautzeko, baina bestetik, baliabideen esleipena ez distortsionatzera behartzen ditu, edo kapital eta lan indarraren mugimendu askea, hots, lehiakortasuna?... ez eragoztera.
‎Dena den, eta egia esan behar badugu, zeregin horietan ere, AEBetako unibertsitateek aurrea hartu diete mundu osoko beste unibertsitateei, ez bakarrikEuropakoei. Coloradoko Robin, s directory delakoak mundu osoan eskaintzen direnbake ikasketak azaltzen ditu bere web orrian7 Horren arabera, gaur egun munduosoan eskaintzen diren programa guztietatik (166) %70, 5 AEBetan ematen dira (117).
‎Ekimen horiek guztiak txalogarriak badira ere, osobaxu jarri dute gure uztaren balantzea. Garbi esan behar dugu: gatazkarenkonponbideari dagokionez gure unibertsitateek egin duten ekarpena, urria izateazgain, berandu etorri da.
‎Argi esan behar dugu: euskarak ez du hizkuntza baten garapenerako kritikoaden muga hori oraindik era egokian gainditu:, bide horretan abiatu bazen ere?, eta horixe da jatorrizko arrazoia zerengatik gaur egun ez den erabiltzen euskarahainbeste nola espero genezakeen.
‎Amaitzeko, esan behar dut paradigma honen egitura itxiak ez gaituela beldurtu behar. Willis en eredu hau geuk erabili behar dugu geure behar didaktikoenarabera, eta ez ereduak gu.
‎Gure esperientzian oinarrituz, aldez aurretik esan behar dugu potentzialarkeologiko nahiko mugatua dutela gure hiribilduek. Nabaria denez, baieztapenhori modu orokorrean hartu behar da, salbuespenak ere badaudelako.
‎Gure erudizio maila, entziklopedietan eta hiztegigintzan laburtzen duguna, mendebukaeran emendatu dela esan behar dugu. Azken 20 urteotan gehiago eta sakonagoezagutzen dugu.
‎Gure herrian ospe handia bereganatu zuten bigarren hezkuntzako erakundeeiburuz, hutsuneak dauden arren, baditugu burutu berri diren ikerketen emaitza interesgarriak, eta beste horrenbeste esan behar dugu irakaskuntza pribatu erlijiosoareneta euskal nazionalismoaren ideologia pedagogikoari buruz18 Azkenik, lanbide heziketaren arloan ere ekarpen berriak daudela gaineratu behar dugu, eta, zorionez, lehenagoko joera deskriptiboetako lanak (xehetasunez beteak baina ezergutxi aztertzen dutenak) gaindituz, Bizkaiko eta Gipuzkoako Lanbide Eskoletakoazterketa testuinguratua eskaini digu P. Davi...
‎Haurtzaroa ardatz nagusitzathartzen duen historia horrek, gainera, badu honako alde interesgarri hau ere: mentalitateen historian eta historia sozialean kokatzen dela, eta hospizioen edotaadingabetuen epaitegiak bezalako erakundeen analisiez gain, familia, emakumeenegoera, batez ere emakume langileena?, inudeak eta generoaren eraikuntzasozio historikoaren aldagai horiekin loturiko lan harremanen atalak ere uztartzendituela. Ikuspegi ezberdinetatik egin diren arren, Nafarroako, Gipuzkoako eta Bizkaiko haur abandonatuei buruz eta haur horien jasoketaz, hazkuntzaz eta hezkuntzaz arduratzen ziren erakundeei buruzko lanak baditugula esan behar dugu, tamalezAraba eta Ipar Euskal Herria arlo horretan aztertu gabe ditugularik22 23 Era berean, eta arriskupeko haurtzaroari dagokionez espresuki, haurtzaroaren historian bertanekoitzi ez, baina gertakari honen ulerkuntzarako baliagarriak zaizkigun besteekarpen batzuk ere jarri behar ditugu mahai gainean, zehazkiago medikuntzarenhistoriaren ikuspegitik Bizkaian kokatutako haurren jasoketa...
‎Eskandaluaren aferan parte zuzena hartu izan ez dutenek euren errefuxamendua erakutsi behar dute, modu nabarmenean eta publikoan. Aferan zerikusi zuzenik izan ez dutenek aferean harrapatuak izan direnak ekintza ezduinean ari zirela esan behar dute. Ikuspuntu horretatik begiratuta, eskandalua leher dadin desaprobazio nabarmen publikoa afera bera bezain garrantzitsua da.
‎Hitzaren barruan elipsi kasuak ditugunean, zein da eskaini beharreko azken analisia? Analisi batek elipsia noiz dagoen esan behar du, besteak beste analisi sintaktikoan eta erabilgarri izango delako.
2003
‎Globalizazioa gizadiaren zati txiki txiki batentzat baino ez da?. Egia esan, Sampedrok esaldiari berba baterantsi eta hauxe esan behar luke, taxuz mintzatze aldera: –Globalizazioa gizateriaren zati txiki txiki batentzat baino ez da mesedegarri?; ezen izan, globalizazio prozesua mundu osoan ezartzen ari diren prozesua baita, eta gizadia guztiarenganeragiten baititu ondorioak.
‎Hala ere, esan behar dugu lehenbailehen kritiko agertuko garela NIMBYenikerketaz egin diren hainbat erabilpen interesatuz, hain zuzen ere uste dugulakogure gizartearen eboluzioaren globalizazio fase honetan fenomeno horiek aldatzenari direlako. Azken honetarako Manuel Castellsen teorien irakurketa kritikoa egiten saiatuko gara.
‎Plataformasortzen eta garatzen den fasean argitaraturikoak hartu ditugu, gure ikerketarako une hori baita interesgarriena. Azken batean, esan behar dugu, teknika honen bultzatzailek aldeztu zuten moduan (Krippendorf, 1980), emaitzen balioa beste modu batez lortutako datuek edukien azterketanegindako inferentziak berrestean datzala, eta baldintza hori betetzen delagure kasuan.
‎Nire harridurarako, psikologoa energia positibo eta negatiboez hasi zitzaidan mintzatzen, ez dakit zer motatako energia fluxuak aipatuz, modu batera edo bestera gorputzetik bideratzen zirenak eta giro berezietan edopertsona berezien artean batera eta bestera transmititzen zirenak. Zur eta lur geratunintzela esan behar dut, ni neu energiari buruzko gaiak lantzen ari bainintzen ikastaroan, eta nire ezagutza ez baitzetorren inola ere bat adiskide hark esaten zituenekin. Eta bera jo eta ke aurrera, ni isilaraziz.
‎Han zeuden, aurrez aurreko estalkirik gabe (kontuan hartu behar da garai hartan unibertsitate espainiarrean aurpegia estalirik mintzatzen ginela asanbladetan!) euskal militante errefuxiatuak, eta ETAren estrategia eztabaidatzen zen bilera haietan. Han ikusi nuen lehenengoz Txillardegi eta, egia esan behar badut, bileretan hitz egiten zenaren erdiaren erdia ere ez nuen ulertzen. Alde batetik, nire euskara maila hausnar keta sakonetan murgiltzeko modukoa ez zelako; beste aldetik, erreferentzia politiko eta kultural asko falta zitzaizkidalako, eta ez nekien nortaz edo zertaz ari ziren:
‎Zuzen dari berriaren lanaren lehen helburua UEUren egitura Hegoaldean sendotzea eta azpiegitura egokia bilatzea izango zen. Aurreko urteetako lana baztertu edo gu txietsi gabe, Orbe izan zela berritutako UEUren bultzatzaile nagusia esan behar dugu. Izan ere, lehen urteetako adiskide giroa alboratu gabe, lan egiteko modu fin koagoak eta UEUren estiloa dei dezakeguna berak ezarri zituen.
2004
‎Politika benetanzer den esatea ez ezik, politika eta gainerako ezagutzak zertan bereizten diren adierazteaere badagokio. Beraz, Filosofia Politikoaren adierazpen honetan, politikaren kontzeptutikkanpo, zein den ekonomiaren, erlijioaren eta gizartearen arloa, alde batetik, eta zein politikarena, bestetik, esan behar du; non dagoen etika banakoaren eta etika sozialaren artekomuga, ea poitacra politikoak bere berezko legeak dituenetz; nola batera daitezkeen arrazoibanakoa eta estatuaren arrazoia; zein den moralaren eta politikaren arteko bereizketa, etab.Horiek dira, beraz, planteamendu honetan erantzuteke geratzen diren galderak.
‎(i) Aipuak zerbait berri esan behar du. Garrantzizkoa da aipuak dioena zuk testunagusian esanda ez izatea.
2006
‎Lagun batek esan dit hitzaldi baten aurrenekolegea dela jendea entretenitzea: zerbait alaia, txisposoa, okurrentea esan behar duzula tarteka, alegia, eta, batez ere, ez dela irakurri behar. Ikusten duzuenez, ez diotkasu piperrik ere egin lagunari.
‎Taulak jasotzen dituen datuen testuingurua Behe Erdi Aroa Nafarroan da. Garai nahasia izan zen Europa osoan eta, marko orokorra ikusita, Behe Erdi Aroko gizartea eta haren krisia dela testuingurua esan behar dugu. Krisi horren ezaugarri nagusiak G. Bois moduko egileek aztertu dituzte sakonki327 XIII. mendearen bukaeran eta XIV. mendearen hasieran ekonomiak gailurra jo zuen.
‎Ideia nagusiak laburbiltzen baditugu, esan behar dugu, testuaren egileak Chinchilla lizentziaduna eta hiribilduaren ordezkariak direla, errege erreginen aginduz eta horretarako Chinchilla ordezkari moduan bidalita epaile gisa (korrexidorearen ordezko figura bat zen juez pesquisidor zelakoa).
2007
‎Zenbait enpresatan, marketina eta komunikazioa batera daude. Errespetuguztiarekin, baina marketinaz dakien jendeak normalean ez du komunikazioariburuz jakiten, eta pentsatzen du iragarki bat jarri eta hori esan behar dutela egunkariek, horrela funtzionatzen duela munduak (denetik egongo da, badakit orokortzea arriskutsua izaten dela askotan). Marketinak bere legeak ditu eta komunikazioak ere bai; ez dira batzuk hobeak eta besteak txarragoak, ezberdinak dira.Beraz, kazetari batekin gauza batzuk gestionatu behar dituena ezin da marketinkontzientziarekin ibili.
‎Hori horrelaez bada, hori da landu beharreko lehenengo puntua. Bigarren pausoa da, begiratzea, nolako kanalak eta nolako barne egitura dauzkazun komunikaziohori martxan jartzeko; nola egingo duzun eta nolako egiturak erabiliko dituzun.Gaur egun dituzun egiturak egokiak ez badira, landu egin dituzu.Kanalak argi egon behar dira, nork zer esan behar duen. Beraz, gehienetan, bigarren pausoa, egitura hori lantzea izaten da.
‎Hirugarrenik, oso garrantzitsua izan da urteetako ikuspegi batekin joan izana.Askotan, publizitatean sartzen zarenean, gauza asko esan nahi izaten dituzu, gauza asko baitaukazu esateko, komunikatzeko, baina 20 segundoko spotbatean gauza bat bakarrik esan behar duzu. Arazoa ez da zenbat gauza esanbehar dituzun, baizik eta ikusleak zenbat gauza jaso ditzakeen.
‎Ez dut esan nahi prentsa arduradunak beti baietz esan behar duenik, bainakonplizitate horrek gauzak errazten ditu, bai harentzat baita guretzat ere.
‎Baina ez hori bakarrik, baizik eta esplizitatu eginbehar ditu. Urte hasieran hau esan behar du: «Aurten nire konpromisoa gure enpresaren paper kontsumoa erdira ekartzea izango da».
‎Hasteko, esan behar dut, guretzat oso esparru berria dela, eta oraintxe hasigarela jabetzen, benetan, horrek zer nolako aukerak ematen dizkigun.
‎nork dubere burua gobernatzeko eskubidea? Nork esan behar du zein eta nor den nor hori. Norberaren baitatik sortu behar omen da hau. Eta gizarte determinazioak ikusirikhorrek ezinezkoa dirudi.
‎Empowerment (jabekuntza) prozesuen estreinako urratsa, hain zuzen. Berriro esan behar dut egiaren etaalegiaren arteko harremanen erregimena eta logosa aldatu dela. Identitateak ez diraegia ontologikoak, jendeak sortuak dira, inoiz ere, nahita eta asmo osoz eraikitakoasmazioak.
‎kulturbitasunaren aldeko proposamenak eginak ditut hor nonbait euskalduntzearen dinamika eragite aldera, baina oker ibili naiz. Dena esan behar badut, esan dezadanbanuela halako zalantzatxo bat delako bitasun horren gainean, baina neu ere modaideologikoaren aurrean amore ematen hasia nengoen. Azterketa enpiriko honekbesterik dio noski:
‎Has gaitezen banan banan garantzen adibideak. Ohartzat esan behar dugu teorian erabili dugula bat determinatzailea, baina apartadu honetan beste batzuk ere agertuko dira.
‎Hor hasten dira oztopoak normal normal irakurtzeko. Gure aldetik, esan behar dugu (1) eta (2) ko sintagmok ahoz ere erabiltzen direla (eta beharbada, baita (3) koak ere). Kontsultatu ditugu Estudios de Sintaxis Vasca (L. Villasante), EGLU1 eta Euskal Gramatika Laburra:
2008
‎Marrazkietan ta silabaz amaitzen diren lau gauza erakusten zaizkio haurrari. Gauzen izenak esan behar ditu haurrak ta silaba esan gabe. Lau gauzak:
‎paleta, maleta, pareta, tarta. Haurrak pale, male, pare, tar esan behar du.
‎Idazleak asmo bat du buruan. Asmo hori izanda, eskema erretorikoa edo antolatzailea erabilita, perpausetan eta paragrafoetan antolatu behar du esan behar duena. Testu koherente batean antolatu behar ditu ideiak eta proposizioak.
‎jarraian bost testu aurkituko dituzu. Testu bakoitza zein generori dagokion esan behar duzu:
‎– Marrazkian agertzen diren gauzen izenak esan behar dituzu, izenaren lehen silaba
‎– Marrazkian agertzen diren gauzen izenak esan behar dituzu, izenaren azken silaba
‎– Marrazkian agertzen diren gauzen izenak esan behar dituzu, izenaren erdiko silaba
‎silabaz amaitzen diren lau gauza erakusten zaizkio haurrari. Gauzen izenak esan behar ditu haurrak, ta, silaba esan gabe.
‎Haurrak, kare?,, male?,, pare?,, tar? esan behar du.
‎– Marrazkian agertzen diren gauzen izenak esan behar dituzu, hasieran falta zaien silaba erantsiz. Adibidez:
‎– Marrazkian agertzen diren gauzen izenak esan behar dituzu, bukaeran falta zaien
‎– Marrazkian agertzen diren gauzen izenak esan behar dituzu, izenaren erdian falta
‎Orain zuk esan behar duzu errimatzen duten izenak zeintzuk diren:
‎–i? soinuaz hasten den marrazkia zein den esan behar du haurrak (Izarra).
‎Hitza ongi ala gaizki esanda dagoen asmatu behar du haurrak. Gaizki esanda badago, ongi esan behar du.
2009
‎Esaterako, erregistro faltarena izan daiteke horietako bat, hagitz gorria, gainera. Adibidez, erdarazko derrota/ defaite/ defeat nola esan behar dugu euskaraz. Derrota/ azpiratze UZEIk proposatzen duen bezala (1994: 37), desegigo IbonSarasola euskaltzainak aholkatzen digun legez (1997:
‎hautagai horiek hautetsiizan lukete. «Hautetsi» edo «zinegotzi» direla esan behar du, beraz, kazetariak albiste informatiboan. Ez.
2010
‎Apur bat urrunduagatik, ondoren datorren hau esan beharra dugu ideologienaroan piztu zen 36ko gudaldia denboran eta lekuan behar bezala kokatzeko. XIX.mendeak, ordura arteko aldi guztiek bezala, bere gerrak izan zituen eta hauen artean, zeresanik ez, etxekoek etxekoekin eginak ere bai.
‎Bigarrenik esan behar dut, aspaldidanik Euskal Teatroa aztertzen ari naizenarren, oraindik Euskal Teatroaren Historia sakon, zehatz, irudiz eta detailez beharbezala jantzia eta hornitua egiteko dagoela, eta ikerketa anitzen ezean, nire lanakhurbiltze saioak besterik ez direla izan.
2011
‎Lehenengo eta behin adiskidetze prebentiboa derrigorrezkoa ez dela esan behar dugu. Horrela adierazten du 1881/ PZLk 460 artikuluan:
‎Egoera honen larritasunaz kontura gaitezen, argi eta garbi esan behar dugu lan akademikoak euskaraz aurkezteak lan bikoitza dakarrela: terminologi arazoa, idazkari elebidunen eskasia, bi hizkuntzetan aurkezteko, komenigarritasuna?, edo, askoz ere sarriago,, beharra?, dela kausa nahitaezko itzulpenak oztopo bihurtzen dute naturala izan lukeen erabakia.
‎dela, edo antzeko arbuiozko hitzak; eta zalantza ere sortu zaigu, gauzak ondo egiten ote gabiltzan. Arbuiozko hitz horiek direla eta, ahalegin horretan lankide izan ditudan adiskide batzuk mindurik gertatu diren arren, esan behar dut, niri dagokidanez iritzi horrek ez nauela gehiegirik mindu, antzekorik entzutean beti izan baitut erantzun bera: –Hobeto esaten badakizu, erakuts iezadazu, eta pozik erabiliko dut zuk irakatsitako esamoldea; eskerrak emango dizkizut, gainera?.
‎Lehenik esan behar duguna da aspalditik asmo hori gogoan ginabilala Branka ko idazle eta laguntzaileen artean. Orain arte hiru mintzairetan, euskaraz, frantsesez eta españolez, idatzi baldin badugu, huna hitz batez esateko zergatik izan den:
‎A. Irigoienek 1978ko Bergarako biltzarrean azaldu zuenez: «... nik esan behar dut, gerra ondoren ere Bizkaiko Diputazioak puntu bat edo, ez dakit zenbat, ematen zituela euskaraz zekitenentzat. Eta, orduan, Euskaltzaindira etortzen ziren gerra aurreko ohitura jarraiturik.
‎Nahasteen konstelazio oso bat hartu behar da kontuan Schopenhauer ulertzeko. Hala ere, hasieratik esan behar dugu, Schopenhauer-en pentsaeraren azalpena ez dela haren bereizgarri psikologikoetan bakarrik oinarritu behar. Historiaren eta filosofiaren historiaren bilakaeraren ikuspegia kontuan hartzea ere ezinbestekoa da Schopenhauer-en filosofia ulertzeko.
2012
‎Espainiako estatuarekin dagoen instituzio arteko fluxu finantzarioari dagokionez, N. Juradoren arabera, esan behar dugu sasoian 11.700 milioi euro bainogehiago transferitu zitzaizkiola Madrili, kupo likidoaren bitartez; Espainiako estatuakHego Euskal Herrian egindako inbertsioak, berriz, 3.520 eurokoak izan ziren garaihorretan, batez ere bereganatu gabeko eskumenen alorretan (Adif, Bilbo etaPasaiako portuak, AENA, eta abar.).
‎Gure testuinguruan eta koiuntura hurbilean kokatuta, espainiar eta europarkrisian, lehenik eta behin?, esan behar dugu Euskal Estatua ezin lor daitekeelaindependentzia fiskalik gabe, bere eskubide, eskumen eta botere ekonomikoakberetzat gorde gabe. «Washingtongo Kontsentsua» behin eta berriz aipatzenbadugu, horren arrazoia da berak esaten digula zer ez dugun onartu behar, ezin onarditzakegun exijentzia inperialistak ezartzen dizkigula; izan ere, hor amore emanezgero, «interbenitutako estatu» bat izango ginateke, baliabide propio nahikorikgabe politika aurrerakoiak alderdi guztietan garatzeko, batez ere herri langilearenhegemonia indartzera zuzendutako politikak garatzeko.
2014
‎Izan ere, hizkuntza bariazioarenalorrak piztu duen interesa ikusita eta teknologia berrien garapenak HizkuntzarenAzterketa eta Prozesamenduaren (HAP) alorrean eskaintzen dizkigun abantailak etabitartekoak baliatuz, izaera dialektala duten corpusak (testu bildumak) aztertu etaautomatikoki tratatzeko tresnak garatzea gure hizkuntza komunitaterako ekarpeninteresgarria dela iruditzen zaigu. Beraz, artikulu honetan BASYQUE aplikazioarenezaugarriak eta aplikazioak eskaintzen dituen aukerak erakustera mugatuko garenarren, aplikazio hori helburu zabalagoak dituen proiektu handiago baten barruankokatzen dela esan beharra dugu.
‎Euskal idazleenipuin erotikoak. Garai horretan sexuari buruz publikoki hitz egiteak askorentzattabua izaten jarraitzen zuela esan behar dugu.
‎5.2.01 irudian, Frith ek (1989) erabilitako probaren bertsio bat jasotzen da: bineta segida bat erakusten zien umeei, eta, geroago, Sallyk bere puxtarria non bilatuko zuen esan behar zuten.
2015
‎Udalek euskararen gainean daukaten eskumena ere bestegai gatazkatsu bat izan da jurisprudentzian, hori ere argitu da. Baina iruditzen zait ez delanahikoa udalek euskara sustatzeko eskumena dutela esatea; legeak esan behar duena udalek euskara sustatu behar dutela da, eta horretarako eskumena dutela. Ez da berdin eskumena dutela esatea, eskumena izanik ez baliatzea gerta baitaiteke.
‎Ba al dago lurralde antolamendu bat euskararentzat aproposa dena? Hemen Iratxek aurrehartu didala esan behar dut, izan ere, ni ere ideia horrekin etorri naiz eta ez nekien hala izango zenik.Lehenengo faktore bezala, Azpeiti herri euskalduna zergatik denaren hau, oso gauza pertsonala da, eta nik esango ditut. Edozeinek beste iritzi bat izan dezake eta ziurrenik nirea baino hobea.
2019
‎Noizean behin arkeologiako indusketaren bat ere egin dagazteluren batean, oso gutxitan. Baina inoiz ez da kasu egin bere hormek esan behar dutenari.
‎Hortaz, Tesiaren helburua litzateke, Nafarroako erret gazteluak nola eta zergatik eraiki zirenulertzea. Beraz, helburuak bi lirateke, alde batetik, erret gaztelu sarea zehaztea eta ulertzea, etabestetik, hormak esan behar dutena entzutea. Gazteluen ikerketan beste ikuspuntu bat ematea daxede nagusia, elementu objektibo bakar batean oinarrituz, hots arkitekturan.
‎Defentsa arkitektoniko militarrari dagokionez, esan behar dugu paper nagusia erretgazteluena zela. Hauek erresumako lehen defentsa lerroa ziren, era ugariena, eta bertaninbertitzen ziren baliabide humano eta ekonomiko handiak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia