Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2000
‎Etaezustekoa galanta izan da. Irakurriak, lehendik ere irakurriak genituen artikulu horiek, gaingiroki bederen, baina ez genuen uste euskal soziolinguistikaren beraren hastapenak horidoro behar genituenik. Izan ere, harrigarriro zehatzak eta sakonak dira hizkuntzaren etagizartearen arteko hartu emanei buruz izkribu hauetan egin zizkigun azterketak.
‎Monotonia da, batez ere irakurtzean, baina baita hitz egitean ere, ager daitekeen beste akatsetako bat. Zerikusi handia du honetan esaldien antolaketak, denak egitura eta neurri berberaz sortuak izanez gero, askoz errazagoa baita monotonian erortzea.
‎irakasleek ez zuten inolako ordezkaritzarik junta haietan. Baina, bere ustez, gobernadore eta alkateen boterea zen alderik larriena, botere hau garaiko jauntxokeria eta absolutismoaren testuinguran ere irakurri behar zelarik. Cuesta k ere antzeko zerbait dio:
2001
‎Klasera eramaten genuen materiala berria zen; bai materiala eta baita materialhorren erabilera ere. Testu errealez baliatzen ginen, Euskaldunon Egunkariabeheko mailetan ere irakurriz eta landuz. Garrantzitsuena ez zen testua, testuarekinegin behar zutena baizik.
‎Zeren, sakontasun eta espiritualitate berbera eragin dezaketen liburuakargitaratzen jarraituta ere, egia da, Borges-ek esaten zuen moduan, ez direla obrakaldatzen, aldatzen direnak irakurleak direla. Nago, hala ere, alderantzizko bidea eregertatzen dela, hau da, idazleak berak ere irakurtzen ditu bere giroan gizartearenjoerak, eta horrek badu gehienetan ondoriorik idazten diren liburuetan.
2002
‎ikasturtean ez zen proiektu bat bera ere irakurri euskaraz. Ez Industria Elektronikako IITn, ezta Mekanikakoan ere.
‎Dena dela, hurrengo puntuan jasota dagoen informazioa ere irakurri eta prestatu behar dute aurretik, bertan aurkituko baitute saioa bideratuko duen galdera.
‎eta ipuinen edo eleberrien irakurketa. Entseguak eta artikuluak ere irakurtzen zituzten esatariek edota irakasleek, eta azken horiek oso pulpitu egokia aurkitu zuten eskola magistralak eskaintzeko. Beste batzuetan, adituen mintzaldiak edo agerraldiak beste nonbaitetik eskaintzen ziren zuzenean.
2004
‎Eragin handia izan duen egiiea cta liburua; Biologiaren Filosofiaren bcrezitasunak FisikarenFilosofiaren aurrcan errcpasatzen ditu; pentsamendu biologikoaren historia luz.ea eta xchatua. Komeni da egile honen beste iiburuak ere irakurtzea. Bioiogo gisa, Sintesi Modcmoaren egileetako batda; bioiogiaren aulonomia eta horren inguruko zcnbait idcia defendatu ditu tinko.
2005
‎– ... Monotonia da, batez ere irakurtzean, baina baita hitz egitean ere, ager daitekeen beste akatsetako bat. Zerikusi handia du honetan esaldien antolaketak, denak egitura eta neurri berberaz sortuak izanez gero, askoz errazagoa baita monotonian erortzea.
2007
‎Izan hori gogoan. Zureentzat idazten duzu; besteek ere irakurriko dizute, jakina.
‎Mitxelena-ren konferentzia 1970ekoa da; 1969an agertu da frantsesez Schaff, A., Langage et connaissance, Paris 1969, non ere irakurtzen baita: «Chez Humboldt, cet a priori qui fait que la connaissance constitue en réalité une construction subjective, c, est la vision du monde contenue dans la langue et, la forme intérieure de la langue?
2008
‎Hori zela-eta, alkateak han zeudenen nortasunak biltzeko eginkizunetik dispentsatu egin zuen eskribaua102 Bilera nondik hasiko eta, Domingo Iraegi kapilauaren idatzi bat irakurri zuen eskribauak, San Andres parrokiako abade baten heriotzaren ondorioz, haren lanpostua eskatzeko. Han bilduta zeuden herritarren aurpegiak ikustekoak izango ziren, batez ere irakurri zen eskakizuna sei orrialde beteko idatzia zela kontuan hartzen badugu. Onartu zen, halako batean, Iraegiren eskakizuna, eta ondoren, zeharka, beste honako hau adierazi zen:
2009
‎Aipa dezagun, azkenik, sarean ere irakur daitekeela Herria, nahiz eta webgune propiorik eduki ez. Izan ere, 2007ko ekainaz geroztik Euskosare ren webgunean agertzen da kazetaren zenbaki bakoitza, PDF formatuan, paperean plazaratu eta bi hilabete geroago.
2011
‎Hiztegia, eta Euskal Gramatikari, Euskal Linguistikari, Euskal Sintaxiari, Euskara Zientifikoari buruzko liburuak eta apunteak, pertsonalki eta banan banan lortu behar ditugu, gerotxoago lagunen artean erabiltzeko. / Bestalde, euskal aldizkariak ere irakurri egin behar dira, batez ere zientziarekin zerikusirik daukatenak: JAKIN eta ELHUYAR, halegia».
‎«Astean bein izan oi da Salamanka, ko Ikastetxean euskal irakastaldia. Axular ta Lizarraga ta Orixe... ta beste zenbait ere irakurri izan ditugu. Eskolara zenbat lagun biltzen geran ba, zeneki...!
2014
‎Sistema konplexuen teoriatik ere irakur genezake arnasguneen fenomenoa. Kasu horretan ikusten da, arnasguneak sistema irekiak direla, euren autonomia eta autoerregulazio gaitasuna izan dutenak.
2015
‎Izan ere, irudiak duen berehalakotasunak zeresan handia dauka. Testu lerro bakar bat ere irakurri baino lehenago, estetikak zuzen zuzeneko inpresioa eragiten du. Testuek dekodifikazio mekanismo konplexuagoak eskatzen dituzten bitartean, estetikak berehala igortzen ditu bere konnotazioak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia