Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 36

2001
‎Irakasleok muzin egin diogu telebista edo irrati emanaldi errealakklasean erabiltzeari, besteak beste, horrek izugarrizko lana eskatzen duelako (grabatu, aukeratu, ariketa prestatu, gorde, etab.). Horren ondorioz, ariketek ezdute balio izan helburu garrantzitsuena betetzeko, hau da, ikasleei egunerokobizitzan aurkituko dituzten benetako komunikazio egoeren eredu edo adibideakaurkezteko. Hori gutxi balitz, dokumentu errealek ikasleen motibazioari begiraizan ohi duten eragin positiboa ere neutralizatuta geratu da, gure jokabidearenerruz.
2002
‎Kultur baliabide horiek, hortaz, unibertsitateari loturik dauden kultur sortzaileen baitan batzen dira bereziki. Hori horrela bada, euskarazko kulturaren ahalmen sinbolikoan eta eraginkortasun sozialaren sendotze prozesuan, unibertsitateko kulturgile euskaldunen trinkotzeak eragin positiboa izan ahal duelakoangaude. Premia hori azpimarratzen da txostenean, eta hiru mailatan bereiztutakoegintzak proposatzen dira intelligentsia akademiko euskalduna trinkotzeko xedearekin.
2003
‎Aktore instituzionalaren. Ibarrak ematen dion zentzuan (Ibarra, 1995)? barnean, arlo politiko zein komunikatiboan, ikusten diren zalantzek edota eszeptizismoak zerikusi zuzena daukatekanpotar izate honekin eta eragin positiboa edukiko dute ZBek hasieran lortzenduen mobilizazio ahalmenean. Lehenengo unean ESBk esan zuen Amorebieta Etxanoko herriak proiektua ez baduela gura, beste leku batera alde egingo dutela.
2006
‎Aitaren inplikazioa seme alaben zaintzan sustatzeko neurririk eraginkorrenakamaren eta aitaren arteko berdintasuna aldarrikatzen dutenak dira. Alderantziz, ezdut uste aita eta ama desberdin tratatzeak (adibidez, aitari diru-laguntza handiagoakaitortuz) inolako eragin positiborik duenik, ez aitaren inplikazioa seme alabenarretan sustatzearen aldetik ezta emakumeak duen egoera lan merkatuan hobetzearen aldetik ere.
2007
‎Bestetik, eredu gisa ere, eginkizun garrantzitsua dute. Bestalde, askotan lotura afektibo sendoak garatzen dira lehengusulehengusinen artean eta, ikusi dugun bezala, lotura horiek gizarte jakintzarengarapenean oso eragin positiboa izaten dute. Horrez gain, lehengusu lehengusinakhaien artean konparatu ohi dira eta horri esker, haurrak bere burua zein bestepertsonak ezagutzeko aukera izaten du.
‎Galdera horiek zenbait erantzun jasodituzte. Zenbait autoreren aburuz, telebistak eragin positiboa du garapenpsikologikoan. Ikuspegi horren defendatzaile nagusia Françoise Mariet da.
‎Beraz, telebistak eragin kaltegarria izan dezake garapenean. Hala ere, horrekez du esan nahi eragin positiborik izan ez dezakeenik; izan ere, ikerketekadierazten dute telebistaren bitartez haurrek, oso informazio baliagarria eskuratu ezezik (Anderson eta Collins, 1988 in Shaffer, 2002), portaera prosozialak ere garaditzaketela (Mares eta Woodward, 2001). Gizarte ezagutzari dagokionez, telebistari esker, haurrek asko ikas dezakete beste pertsonei, pertsonartekoharremanei, gizarte erakundeen funtzionamenduari, gizarte rolei, talde nazionalei, arau konbentzionalei, arau moralei eta antzeko gaiei buruz.
2008
‎Aro horretan, kategoriak sortuko dira eta ordura arte isolaturik zegoen informazioa antolatzeko gaitasuna izango du; hala mundua ordenatua eta logikoa bihurtuko da. Wallonen ustez, garapen aro horretan heziketan umeei askatasuna emanez gero, sortzen diren beharrek eragin positiboa izango dute izaeran eta adimenean.
‎Aldi kritikoa aprobetxatzen ez bazen, garapenean atzerakorik ez duten arazoak sor zitezkeen; gaitasuna ez zen eskuratzen edo zailtasun handiekin barneratzen zen. Aldi kritiko horietan gertatzen zenak, beraz, garapenean atzerakorik ez zuen eragin positiboa edo negatiboa zuen.
2009
‎Oro har, onartu egiten da ekonomiaren dinamizazioan lehiak duen funtzio positiboa. Baina eragin positibo hori marjina batzuen barruan kokatu behar dela azpimarratzen da ere behin eta berriz. Jardueraren edo ongizate mailaren gutxieneko mugak gaindituz gero, gerta daiteke lehiatzeko aukera izateko behar den gutxieneko maila ere norbanakoek eskuratu ezin izatea, edo sare produktiboak suntsituak izatea.
‎Bestaldetik, egia da zergak handitzeak pizgarriak murrizten dituela. Baina kontuan hartu behar dira ere gastu horrek ekonomiarako izan ditzakeen eragin positiboak. Adibidez, hezkuntza zerbitzuen bidez, azpiegiturak, etab. Bestaldetik, sarrera eta gastu publikoek, biztanleen artean errentak birbanatuz, solidarioagoak diren gizarteak sortzen dituzte eta hori, berez, garrantzi handiko eragilea da garapen ekonomikoan, behin eta berriz azpimarratu den moduan.
‎Politika hauen bidez, berez garatzeko gaitasuna, garapen endogenoa? duten sektoreen aldeko estrategiak ezartzen dira, edo erregioaren ekonomian eragin positibo zehatz batzuk sortzen dituztenak.
2010
‎orientazioa errealitatean izeneko programa, oroimena, hizkuntza eta arreta trebatzeko ariketak, gimnasia, esku-lanak, elikadura egokia, etab. Jarduera horiek guztiek eragin positiboa dute gaixoarengan eta egitendituzten ekintzen ondorioz, beraien gaitasunak denbora luzeagoan mantentzekoaukera izaten da. Egun osoan etxean ezer egin gabe egotea baino aukera hobea da.
‎1.2 Gastu publikoa oso garrantzitsua da gure ekonomietan eta biztanleriaren bizi kalitatean oso eragin positiboa duelako, batez ere banakako zerbitzuek dutena (hezkuntza, osasun zerbitzuak, eta abar). Normalean, zerbitzu publikoak neurtzeko horiek ekoizteko gastuak (adibidez, mediku kopurua) kontabilizatzen dira, benetan ekoitzitako emaitzenordez (emandako prestazio medikoen kopurua, adibidez).
‎Hortik sortuko da funtzionamenduen gaitasunaren kontzeptua. Pertsona batek bere aurrean funtzionamendu multzo posibleakditu eta denak ezin dituenez hartu, funtzionamendu multzo bat aukeratu beharkodu, bere ongizatean eragin positiboena emango diona, hain zuzen ere.
‎Alderantziz, herrialdeko enpresa bat erosten bada, printzipioz, atzerriko inbertsio berri horrek herrialdeko ekonomian izan dezakeen eragin positiboa askoz txikiagoa izan daiteke, epe laburrera behintzat. Kapital inbertsio horrek ez du eskatzen, berez, inbertsio produktibo berririk.
‎Atzerriko inbertsioak interesgarriak izan daitezke eragin positiboak dituztelako herrialdean, jakina. Baina baita, nahiz eta eragin negatiboak izan, inbertsio hori ez gertatzearen ondorio negatiboak kaltegarriagoak badira.
‎Bat egite horizontalen aurkako politika eraginkor baten eragin positiboak nabariak izaten dira. Batez ere, hazkunderako enpresek dituzten indarrak estrategia eraikitzaile eta sortzaileetara bideratzea, eta ez horrenbeste dagoeneko existitzen dena «erostera»?
‎Politika hauen bidez, berez garatzeko gaitasuna, garapen endogenoa? duten sektoreen aldeko estrategiak ezartzen dira, edo erregioaren ekonomian eragin positibo zehatz batzuk sortzen dituztenak.
2012
‎Euskal antzerkiaren indartzean eragin positiboa izan du, baita ere, 90ekohamarkadaren hasieran, antzokien sare bat sortu eta egonkortzeak EuskalAutonomia Erkidegoan4.
‎Aipatu ditugun elkarteen, eta beste batzuen, lanaren etapresioaren eraginez, euskal kultura ezagutarazi egin da, bere prestigioa hobetu eginda, euskal kultura babestearen alde agertzen diren herritarren kopurua handitu eginda, eta jende gehiago hurbildu da euskal kultur produktu eta ekimenetara. Gainera, sortu diren kultur elkarte ia guztiek muga politiko edota administratiboen gainetiklan egiten dute, eta horrek eragin positiboa izango du etorkizunari begira, euskalkulturari kohesioa eta indarra emango diolako. Aipagarria ere bada aztertutakoelkarte guztiek profesionalak dituztela kudeaketa lanetan, eta guztiek dutela edota teknologia berriak erabiltzen dituztela.
2014
‎Aldi kritikoa aprobetxatzen ez bazen, garapenean atzerakorik ez duten arazoak sor zitezkeen; gaitasuna ez zen eskuratzen edo zailtasun handiekin barneratzen zen. Aldi kritiko horietan gertatzen zenak, beraz, garapenean atzerakorik ez zuen eragin positibo edo negatibo zuen.
‎Autoestimua igotzeak eragin positiborik izan ez badu ere, emaitza positiboak izan dituzte trebetasun sozialak ikasteak eta ezetz esaten ikasteak.
‎Sendagaia hartzeak eragin positiboa du, arreta gehitu egiten baitu, baina beste gabe ez ditu konpontzen ikaskuntzan, sozializazioan eta prozesu kognitiboetan gertatzen diren arazoak. Sendagai bidez lasaitu eta gero, sozialki moldatuak diren portaerak ikas ditzake haurrak, oldarkortasun gutxiago agertuko baitu.
‎Beste zenbait ikerketaren arabera autoinstrukzioek ez dute hain eragin positiborik (Abikoff eta Gittelman, 1985). Palkes, Stewart eta Freedman en arabera (1972), autoinstrukzioen bidez haurren latentzia luzatu egiten da, eta erantzun oldarkorrak gutxitu egiten dira, baina ez dute huts gutxiago egiten.
2015
‎Gure emaitzek iradokitzen dute Hl ren aurrean resberatrola eta azido dokosahexanoikoabezalako antioxidatzaileak administratzeak eragin positiboa duela arratoien burmuinetan, zelulen kaltea leunduz, astrogliosi erreaktiboa gutxituz, oligondendrozitoen bideragarritasunamantenduz eta epe luzeko ikasketa eta memoria hobetuz.
‎Hori dela eta, TLR bidezidorra osatzen duten geneak eritasun zeliakoapairatzeko kandidatu funtzionaltzat kontsideratu lirateke. Gainera, gliadina TLR baten ligandozuzena dela testatuko balitz, eritasun zeliakoaren zein beste gaixotasun batzuen patogenesiarenulermenean eragin positiboa emango litzateke. Azterketa hau, eritasun zeliakoan TLR bidezidorraaztertzen duen lehen ikerketa sistematikoa, datozen ikerketetarako funtsezko oinarria da.
‎Jaialdiak eta ekitaldi kulturalak geroz eta garrantzitsuagoak dira gaur egungo gizartean, mailaekonomikoan, sozialean, gizabanakoan eta ingurumenean sortzen dituen eragin positiboak direla eta (Lee eta Crompton 2003; Goldblatt, 2005; Getz, 2005, 2010; Pitts 2004, 2005; Sherwood 2007; Karlsen eta Brandstrom 2008; Rivera et al. 2008; Rowley eta Williams 2008; San Salvador del Valle2009, 2011). Jaialdiak hiritarren denbora pasa bat baino gehiago bihurtu dira, potentzialki aisialdikoesperientzia paregabeak dira, bidaiatzeko eragile boteretsuak eta garapen komunitarioa erraztekoeragileak (Robinson eta Noel, 1991; Prentice eta Anderson, 2003; Li eta Petrick, 2006; Rivera, Hara, eta Kock, 2008; Bonet, 2009).
‎Kanpo eragin negatiboko beste adibide batzuk aldaketa klimatikoa, biodibertsitate galera eta garraio pribatuaren ondorioak dira. Bestalde, kanpo eragin positiboak ez dira hain ohikoak ingurumen alorrean, baina naturaren kontserbazioa horren adibide argia dugu.
‎Hala, ekosistemen zaintzak eragin positibo zuzena izango du populazioaren osasunean, pertsonen bizi kalitatean, baita ekonomian ere. Eta ekosistemen zaintza hori, beste bide batzuen artetik, iraunkortasun politikek dimentsio ekologikoaren eta gizakien ongizatearen arteko harremana barne hartzen dutenean lortzen da (ikus 1.5 irudia).
2017
‎Hezkuntza eleaniztunaren paradigma berri honek, foro akademikoetan indarra hartubadu ere, oraindik ikerketa gutxi dago hezkuntzaren testuinguruan. Estatu Batuetan edota Kanadan (Lyster, Quiroga eta Ballinger, 2013; Soltero Gonzalez; Escamilla eta Hopewell, 2012) eginikohainbat ikerketak adierazten dute, ikuspegi eleaniztunak, eragin positiboa izan dezakeela hizkuntzenirakaskuntzan. Azaleratu berri den gaia izanik, beharrezkoa da ikerketa gehiago egitea testuingurugehiagotan, ikuspegi hori erabiltzeak ekarri ditzakeen abantaila, edota desabantailak aztertzeko.Euskal Autonomia Erkidegoko hezkuntza sisteman, maila guztietan gutxienez hiru hizkuntza lantzendira, horregatik testuinguru ezin hobea da mota horretako ikerketa bat garatzeko, gainera arlo horiikertzeko ohitura badago (Cenoz, 2009).
‎Ikerketahonetan parte hartu duten mutilen gaitasun aerobikoa; VO2 maximoa absolutu eta erlatiboakhezur dentsitatearekin erlazio positiboa du. Hortaz, ariketa fisikoa modu intentsuanpraktikatzeak hezur dentsitatean eragin positiboa du.
2019
‎LURO fundaziotik galdezkatuak izan diren profesionalek azpimarratu dute ama hizkuntzaren erabilpenak eragin positibo bat duela ADaz hunkituak diren pertsonen parte hartzean, motibazioan eta portaeran. Profesional hauek azaltzen dute pertsona bakoitzaren arabera akonpainamendua egokitzen dutelaeta ondorioz usu euskara erabiltzen dutela LURO fundazioko pertsonekin.
‎Horrekin, interesgarria izango litzateke jakitea ea ama hizkuntzaren erabilerak (kasu honetan euskarak) eragin positiboak lituzkeen segipen terapeutikoan eta konfiantza harreman bat sortzea artatzailearen eta pazientearen artean ahalbidetzen duen.
‎Azkenik, WP1130 farmakoak eulietan ASren pareko sintomen gain eragin positiboa duelafrogatu dugu. Hortaz, hurrengo erronka, ikerketa honetan ikusitako efektu onuragarri horiAngelman sindromearen hurbilagoko eredu diren saguetan ere ematen dela frogatzea da, kasuhonetan ager daitezkeen albo kalteak ere aztertuz.
‎Horizon 2020? izeneko EBko ikerketa eta berrikuntzafinantzazio programan, ekonomia jasangarriago bat lortzeko plan eta neurri ugari proposatuditu, horien artean gai organikoaren konpostatzea bultzatzea (European Comission, 2017). Horrela gai organikoaren bizi zikloa ixten da berrerabilpena eta birziklapenaren bitartez, eta eragin positiboak sortzen dira, bai ingurugiroan eta bai ekonomian (Hoornweg & Otten, 1999). Testuinguru honetan argitu behar da ze gaitasuna duen konpostajeak belar txar honenugaltze organoak suntsitzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia