Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2001
‎Irakasleok muzin egin diogu telebista edo irrati emanaldi errealakklasean erabiltzeari, besteak beste, horrek izugarrizko lana eskatzen duelako (grabatu, aukeratu, ariketa prestatu, gorde, etab.). Horren ondorioz, ariketek ezdute balio izan helburu garrantzitsuena betetzeko, hau da, ikasleei egunerokobizitzan aurkituko dituzten benetako komunikazio egoeren eredu edo adibideakaurkezteko. Hori gutxi balitz, dokumentu errealek ikasleen motibazioari begiraizan ohi duten eragin positiboa ere neutralizatuta geratu da, gure jokabidearenerruz.
2006
‎Kontsumorako eta beste helburu batzuetarako etxeetarako kredituei dagokienez, inkestaren arabera, erakundeek eskaintza handitzeko joerari eutsi zioten. Horretan eragina izan zuten faktore nagusiak lehiarekin zerikusia zutenak izan ziren, bai eta igurikimenek oro har jarduera ekonomikoarekiko zuten eragin positiboa ere. Oraingo hiruhilekorako, kontsumorako kreditu berriak onartzeko eta gainerakoei eusteko irizpideetan beste erlaxazio bat aurreikusten da.
2015
‎Krisiak, ordea, eragin positiboak ere izan zituen, soziologo katalanaren ustez: –Botere publikoarentzat jasangarritasunaren paradigma lehen baino askoz ere garrantzitsuagoa izaten hasi zen.
2016
‎«Seme alaben gatazketara seme alabak agertzea arrisku faktore garrantzitsua da seme alaben portaera arazoak garatzeko», dio Mª José Justicia psikologoak. Haurren aurrean eztabaidak murrizten badira, eragina positiboa ere izan daiteke 7 eta 17 urte bitarteko 332 umeren lagin bat eta haien amak aztertu ondoren, Jaengo Unibertsitateko espezialista honek argi ikusten du senar emazteen arteko elkarrizketen maiztasuna eta seme alaben jokabide oldarkorra edo delituzkoa. Liskarren intentsitatea edo edukia baino gehiago, Justiziak adierazi du senar emazteen arteko borrokekiko esposizioaren maiztasuna haurren etorkizuneko portaera problematikoan faktore erabakigarria dela.
‎Liskarren intentsitatea edo edukia baino gehiago, Justiziak adierazi du senar emazteen arteko borrokekiko esposizioaren maiztasuna haurren etorkizuneko portaera problematikoan faktore erabakigarria dela. Horrela, adin txikikoen aurrean eztabaidak murrizten badira, eragina positiboa ere izan daiteke, «beren harremanetan erabil ditzaketen gatazkak konpontzeko estrategiak» ikas baitezakete. 3 Eztabaidatu behar bada, ongi eztabaidatu Etxe guztietan beharrezkoa da une batzuetan gurasoen artean arazoak eta desadostasunak konpontzea, baina denbora faltak edo familiako zirkunstantziek ez dute aukerarik ematen eztabaida horiek pribatuan gertatzen badira, seme alabak bertan egon gabe.
2018
‎karraskariak, usoa, oreina. Hala ere, ezkur jale nagusia azienda edo dira. Basa predatzaileen artean, eskinoso eta usoek ezkurrak predatzen badituzte ere, eragin positiboa ere badute ezkurrak barreiatzen laguntzen dutelako (udazkenean ezkurretako batzuk momentuan jan partez, lurrazpian gordetzen dituzte neguan jatekoa izateko; lurperaturiko ezkurretako batzuk jan gabe ahaztuko dituztenez, nahi gabe, ereintza lana burutu izan dute).
2020
‎Hainbat erakunde eta eragile sozialek atzera egin dute beren hizkuntza praktiketan, eta euskararekiko urruntzea gertatu da familia eta ingurune erdaldunetako haur eta gazteen artean. Baina eragin positiborik ere izan da, eta horietako bat dugu, adibidez, euskarazko hainbat hedabidek inoizko kontsumorik handiena izan dutela. Nire ustez, hizkuntzen arteko harremanak eta euskararen erabilera bera ere aldatuko dira honen guztiaren ondorioz.
‎Adibidez, jende asko fisikoki lanera joan gabe etxetik telematikoki lan egin daitekeela jabetzen ari da dagoeneko, eta lan egiteko modu horiek hobetzeko presioa areagotuko dela uste dut. Horrek emisioetan eragin positiboa ere izan lezake epe luzera begira. Bestalde, ziur aski jende asko konturatuko da kontsumismoak dakarren bizimoduak ez duela zentzu handirik, eta gauza gutxiago kontsumituz, denbora hobeto erabiltzeko aukera baliatu dezakegula aisialdi eredu jasangarriagoak berreskuratuz eta berrasmatuz.
2022
‎Transkribatzeko trebetasunei dagokienez, transkripzioak testu sorkuntzan duen eragin positiboa ere aipatu behar da; izan ere, eskuz azkar idazten bada eta ortografia zuzenarekin idazten bada, buruak baliabide gehiago dauka arreta beste zerbaitetan jartzeko. Frogatuta dago ulergarri, abiadurarekin edo automatikoki idazten duten ikasleek testu luzeagoak eta kalitate handiagokoak lortzen dituztela.
‎Unibertsitateko irakaskuntzarako onura horiek berak eta praktika onak jasotzen dituen gida ere sortua du Universitat Oberta de Catalunyak (Lerga & Aibar, 2015). Gida horretan, esperientzia horien emaitza onen berri ematen da, ikasleen oinarrizko konpetentzien hobekuntza esanguratsua erakusten baitute eta motibazioan eragin positiboa ere bai, askotan ikasleen parte hartzea ekintza konkretu batzuetara mugatzen bada ere:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia