2006
|
|
Oriek ez dute batere edertu iñongo izkuntzarik. [...] Ortara ezkero, iakingai oriek
|
erabilli
detzagun beste edozein izkuntzetan. (Yakin 9, 1959, 92 or.)
|
2007
|
|
Nire lagunen artean gertatzen dena esaten dizut: geienak ez dutela filosofia edo Teologiako gairik
|
erabilli
nai, nekeza baita. Gaiñera, ba da literatura gaientzat ere txoko bat, berezia ez bada ere:
|
|
Eta nere ura irakurrita, eta Bilbo’koa, eta ‘Egan’en azaldu dudan azkeneko artikulua, eta abar, ezagutzen ba dituzu, badakikezu gañera zergatik enatorren bat, eta zertan datzan nere diferentzia:
|
erabilli
dan izkuntzari buruz batez ere. Onetzaz luzatuko naiz, ba, gero nere iritzi osoa emateko.
|
|
Leenik, erruz
|
erabilli
bear genuke latera eta gerkeratik datorren kultura terminologia. Oneri onela erantzun oi zaio:
|
|
" Orixekeria" gaizki xamar
|
erabilli
ez ote nuan galdetzen zenidan. Ori zeuk ikusi bearrekoa da, ez baikera gizonok gerean epaille zuzen.
|
|
ia danak gatzaizkio erabiltzen dute; baiña Orixek arkitu du nunbait gakio (ezta gakizkio ere) esaten dutela. Bi erri izango dira gakio bedeinkatu au esaten dutenak; baiña Orixe’ren belarriari goxoago zaio gakio, ta, jakiña, gakio
|
erabilli
bear da, euskal literaturan oraiñartean erabilligabea izanarren. Orixeri etzaio dejenerazio bat ere izan ditekenik bururatuko; bai zera!, pollita baita, emeagoa, ta, gaiñera, Orixe euskal idazleak ez ote du, ba, ortarako eskubiderik...?
|
2011
|
|
Orrenbestetan aipatzen duzun Orixe’k egoki
|
erabilli
du beti ikakoa. Zuk berriz zearo gaizki.
|
|
Zuk ez duzu Orixe maixutzat, zeure burua baizik. Alde batetik, zure" zesaidakekan"," zekuskat"," zekikat"," baditekek"," zerizkiokat" (99)," zidakekan" (99, aurrekoa bezela gaizki," zidakan" baita)," zitzaidakekan" (100, zitzaidakan, noski), eta olako asko ere, eztira beiñere
|
erabilli
orrela euskeraz, eta jeometria txarra dira. Beraz, ez dira EZER, zure tema bat besterik.
|
2014
|
|
Monzon jaunari h’ren arrazoiak adierazotzea eskatzen zaio. Lafitte, Haritxelar eta Larzabal jauneri, h’a, nun eta noiz
|
erabilli
behar dan azaltzea eskatzen zaie.
|
|
Hasteko eta behin, garbizalekeriak ez du balio: " Ideia zaharrak, ots, euskaldunak mendeetan zear
|
erabilli
dituztenak, itz egokiak dituzte, eta emen ez dago ezer asmatu beharrik. ‘Barkatu’, ‘arima’, ‘pekatu’, eta olakoak, latiñetik datozela bide, euskeratik kendu nai izatea, zorakeria bat izan da.
|
|
‘Barkatu’, ‘arima’, ‘pekatu’, eta olakoak, latiñetik datozela bide, euskeratik kendu nai izatea, zorakeria bat izan da. Euskerarik bizienean eta jatorrenean oietxek
|
erabilli
dituzte beti euskaldunak. Baserriko tresnak, abereak, landareak, arrantzaleen gauzak, erlijioaren gora beherak, burniari buruzko xehetasun asko, errotak, eta abar, itz egokiak dituzte aspaldi danik.
|
|
[...] Euskal itzak dira euskera bizian sustraituak daudenak[...] Sustrai aundiko itzak, bada, euskal itzak dira, naiz eta erderatik etorri[...] Euskal itzak dira, bada, erderatikakoak izanarren. Itz oiek eskubide osoz
|
erabilli
ditezke, eta oien lekuan erabiltzeko asmatu diran itz berriak eztira geienetan euskal itzak eta eztute haiek ainbat eskubide erabilliak izateko.
|
|
Euskaltzaindiak, bada, itz auek eta antzekoak diran beste asko, eskubide osoz
|
erabilli
ditezkeala erabagitzen du, euskaldunak, jatorrak eta garbiak diralako. Eta idazle ta izlariei erabilli ditzatela eskatzen die, itz asmatuetara jo gabe.
|
|
Euskaltzaindiak, bada, itz auek eta antzekoak diran beste asko, eskubide osoz erabilli ditezkeala erabagitzen du, euskaldunak, jatorrak eta garbiak diralako. Eta idazle ta izlariei
|
erabilli
ditzatela eskatzen die, itz asmatuetara jo gabe.
|
|
Oriek ez dute batere edertu iñongo izkuntzarik. Itsusitu bai gogotik[...] Ortara ezkero, iakingai oriek
|
erabilli
detzagun beste edozein izkuntzetan (Orixe 1959, 92).
|