2002
|
|
" Askotan leporatu jako Jean Barbierri ahozko iturritik hartutako ura liburuetara ixurtzerakoan eskua gehiegi sartzea, material horri itxura literarioa emon gurean, euskal kutsurik sartzea, material horri itxura literarioa emon gurean, euskal kutsurik ez dauken berbak eta egiturak kentzeko. Gure testu honetan euskera ulerterreza darabil, herri ipuinek berezkoa daben joskera errez eta aberatsagaz, esaldi laburrak gehienetan eta hiztegi ezaguna, batez be, euskalki hori
|
erabilten
dan lekuetan. Hizkera arina, bizia dala esango geunke, ohizkoa azken batean" (54 orr.).
|
2003
|
|
Danak dira garrantzi handikoak, jakina; aurtengo, baina, biri emon gura jake berarizko eragina ta argitasuna: Penitentziari (sakramentu hau ospatzeko era barriak patxadaz sartu behar diralako), eta Ezkontzari (gaurko egunotan hainbeste nahaste ta eztabaidatan
|
erabilten
dan sakramentu honi).
|
2004
|
|
Alere,
|
erabiltzen
dan guzia ez da jatorra. Donostia’n, esate baterako, sarri entzuten dira:
|
|
2) Indeterminadoa guztiz artuko nuke, Duvoisin’enean, eta beste aldeko euskaldunen artean
|
erabiltzen
dan bezelaxe. Mendiburuk ongi xamar darabil, eta emen ere obeto erabiltzen dute gaur baserritarrak, kaletarrak uste degun baño.
|
2007
|
|
Landara sakratua da. Europan ardaoa
|
erabilten
dan lez (mezatan, lagunartean, familian...), hemen kokea erabilten dabe. Eguneroko bizimoduan be sano inportantea da.
|
|
Eta nere ura irakurrita, eta Bilbo’koa, eta ‘Egan’en azaldu dudan azkeneko artikulua, eta abar, ezagutzen ba dituzu, badakikezu gañera zergatik enatorren bat, eta zertan datzan nere diferentzia:
|
erabilli
dan izkuntzari buruz batez ere. Onetzaz luzatuko naiz, ba, gero nere iritzi osoa emateko.
|
2011
|
|
Umeak ikaratzeko
|
erabili
dan beste pertsonaia misteriotsu bat, Brankilos da. Zakuagaz ibilten ei zan beti; umeak zakuan sartu eta betiko aldentzen ei ebazan euren etxeetatik.
|
2013
|
|
Arpegia ezkutetako
|
erabili
dan zer horri, karatulea edo maskaritea esaten jako leku batzuetan, baina marro soineko
|
2014
|
|
Usadioaren irizpidea ere, bera bakarrik, ez da erabakigarria. " Izkuntza baten usadioa da azken erabakitzallea[...] Alere,
|
erabiltzen
dan guzia ez da jatorra" (‘Batasunaren bidea’, 153).
|
2015
|
|
Esaterako, lehenengo taldean dugu, GFAren helburua euskara inposatzea dela dioena(" Euskararen erabilera inposatu nahi du GFAk eta legeak argi eta garbi adierazten du gaztelera eta euskara hizkuntz ofizialak direla, beraz, ez dut ulertzen zergatik
|
erabiltzen
dan euskara politika egiteko"), baita GFAren jarduerak informazioa behar bezala ulertzea zailtzen diola dioena ere(" Batzuetan, gaien arabera bakarrik euskara hitz egiten dute eta orduan nik ez dut ulertzen ondo eta jende asko ni baino gutxiago").
|
|
Hor dogu gizarte giroa, hor xurgatzen eta hazurmamintzen dogu, hor entzuten, partekatzen eta bizitzen dogu benetako hizkuntza giroa. Eskolaz kanpoko ekintzetan
|
erabiltzen
dan hizkuntzak indar itzela, zeresan galanta eta zerikusi ikaragarria dauko, neska mutilen ikastetxe barruko hizkuntzaren erabileran osorik edo biziro eragiteraino heltzen dala. Izan be, kaleko jardun hori euskeraz egiten bada, eskolaren barruko eta inguruko euskeraren erabilera be garaiagoa eta aberatsagoa da.
|
2016
|
|
Eta liturgiarako testuek ez dabe sekula oin oharrik eroaten. Non eta zertarako
|
erabiliko
dan testua jakin ezke ro, ez dago argitu beharrik zergaitik ez daroan oin oharrik. Meza Santurako irakurgaien liburuek eta Sakramentuen Os pakizunetarako liburuek ez daroe sekula oin oharrik, nahiz eta Bibliako testu ugariz horniduta egon.
|
2022
|
|
Lehenik eta behin, entrenatzaile kurtsoak gazteleraz egiten direlako; beste alde batetik, entrenatzaile euskaldunak oso gutxi direlako; eta hirugarrenik, klubetan garrantzia daukana normalean kirol maila delako eta ez zein hizkuntz
|
erabiltzen
dan. Aldiz, guk euskarari zein gure entrenamendu, entrenatzaile eta metodologiaren kalitateari ematen diogu garrantzia asko, klub mota desberdin bat nahi dugulako.
|