2003
|
|
Izpizua eta Jaione, biak biluzik Oxford Klubean. Izpizuak esaten dio Jaioneri,
|
emakumeek
zer sentitzen duten nahi nuke jakin Jaione bihotzekoa. Jaione ederra.
|
2008
|
|
Manuel Larramendik zergatik bultzatu zuen euskararen loraldia XVIII. mendean; Frantziako Iraultzak zergatik onartu zuen euskara hasieran, eta baztertu, gero;
|
emakumeek
zer toki izan duten euskararen transmisioan; nola erabili diren erregistroak tokien arabera. Euskararen gizartekotasuna aztertu eta hizkuntzari gertatu zaizkion gauzak ezagutzea.
|
2013
|
|
Ez daukat segurantzarik, baina goapoa, nazkagarriro goapoa dela esango nuke, gizonezko arruntoi narda, oka egiteko gogoa eragiten digun edertasun mota hori du. Emakumea banintz, ez nuke pauso bakar bat emango beragatik, pentsatu dut, baina zer dakit nik
|
emakumeek
zer pentsatzen duten. Berriro ordulariari erreparatu dio.
|
2016
|
|
Beren kezkatik abiatuta, kirola egiten duten
|
emakumeek
zer pentsatzen duten jakiteko eta eskola umeentzat material didaktikoa sortzeko beste ikerketa bat abiatu dute. Horretarako, Lehen Hezkuntzako, DBHko, unibertsitateko eta goi mailako kirolariak elkarrizketatu dituzte.
|
|
Gerra Zibilaren hasieran, emakumeen eskubideen aldeko buruzagiei eskatu zieten beren borroka indarrak bil zitzatela Batasuna defendatzeko. Berdintasun sexualaren aldeko borroka eten egin zen, beraz, eta bolada horretan jakin zuten
|
emakumeek
zer sakon zegoen txertatua arrazakeria AEBetako gizartean. Elizabeth Cady Stantonek, Lucretia Mottek eta Susan B. Anthonyk bidaiak egin zituzten New Yorkeko estatuan barrena; Batasunaren aldeko hitzaldiak eman, eta, askapena?
|
2017
|
|
Hainbesteraino, ezen beti esne mamitan bizi izan diren emakumeak maiz sinetsita dauden begien bistakoa dela prostituzioa ez dela legeztatu behar. Dirudunak ez diren
|
emakumeek
zer lan klase egiten dituzten, zer soldata ziztrinen truke saltzen duten beren denbora, ordea, ez zaio inori interesatzen. Behartsu jaiotako emakumeei dagokien patua da, arazorik gabe ohitzen gara horretara.
|
2018
|
|
Gaur egun nabarmena da antzeko zerbaiten hasiera izan daitekeela. Emakume bertsolariek eta publikoaren gehiengoa osatzen duten
|
emakumeek
zer leku izango duten bertsolaritzan, horrek nabarmen baldintzatuko du bertsolaritzaren etorkizuna.
|
|
Ezkontza kontratua da abiabururik onena deskribatzeko nola berritzen den etengabe eskubide patriarkal politikoa eta nola berresten den egunerokoan egiazko kontratuen bitartez. Ezkon harremanari buruz mundu guztiak daki zerbait, eta, are, gehienok dezente dakigu, baina
|
emakumeek
zer dakiten eta gizonek zer dakiten, hori oso diferentea izaten da maiz, ez alferrik. Kontratu sexuala behin baino ez da egiten, baina egunero erreplikatzen da, gizon bakoitzak ezkontza kontratu jatorrizkoa baliatzen duen heinean.
|
|
Aldaketa proposatu zuten
|
emakumeek
zer eskatu zuten. Horixe da auzi hau ulertzeko beste gakoetako bat:
|
2019
|
|
Baina
|
emakumeek
zer egin behar dute erasoa jasan behar dutela ikusten dutenean?
|
|
Emakumeari baliotsua izango zaio beste emakume batzuekin lehendik duen edo berriki egin duen adiskidantza; halako harremanak, ordea, oso bestelakoak dira gizonek dituztenen aldean; gizonak, norbanakoak diren aldetik, ideien eta egitasmo pertsonalen bitartez komunikatzen dira elkarrekin; emakumeak, berriz, emakume destinoaren orokortasunean gatibu daudenez, halako konplizitate immanente batek lotzen ditu. Hona hemen
|
emakumeek
zer aurkitu nahi duten batzuek besteengan: beren unibertso komunaren berrespena.
|
|
–Esan, maitea, hain jakintsua zarenez?
|
emakumeek
zergatik maite dute hainbeste bekatuan jaustea. Eta zergatik jausten dira hain sarri?
|
2020
|
|
Eta hori da jorratu beharreko mezua, landu beharreko arloa: ez
|
emakumeek
zer arropa daramaten edo zer zita egiten dituzten, baizik eta gizon erasotzaileek nola hartzen duten elkar, nola baliatzen dituzten kale bazterraren iluna edo Interneten itzala, nola baliatzen duten beren boterea emakumeei eraso egiteko. Kontua ez baita atzaparretatik ihes egiteko eskatzea, atzaparrak desegitea baizik.
|
2021
|
|
Azken neurketen arabera bertsolarien% 25 eta publikoaren% 53 emakumeak direla kontuan harturik, prozesu honek duen garrantzia azpimarratzen du ikertzaileak: " Emakume bertsolariek eta publikoaren gehiengoa osatzen duten
|
emakumeek
zer leku izango duten bertsolaritzan, horrek nabarmen baldintzatuko du bertsolaritzaren etorkizuna" (Zubiri, 2018: 36).
|
|
Nafarroako Gobernuak ikerketa bat egin du, Nafarroako Berdintasunerako Institutuarekin batera, itxialdiko lehen hilabeteetan lurralde horretako
|
emakumeek
zer egoera izan dituzten jasotzeko, eta bizipen horiek «memorian» iltzatuta gelditzeko. Uste dute andre horiek «konfinamenduaren apendize bat» bainoago «protagonista» izan direla, «lehen lerroan» egon direlako.
|
2023
|
|
(Inpostorearen sindromea:
|
emakumeek
zergatik ez dute sinisten beren buruarengan?; Les Arenes, 2021) liburuan, eta azaldu dute inpostorearen sindromea sustatzen duela: «Inpostorearen sindromea pairatzen dugunean, ikaratu egiten gara, gure gaitasun falta agerian geratzearen beldur.
|
|
Aldarriari sendotasuna emateko zaintza lanetan diharduten
|
emakumeek
zer nolako egoera bizi ditzuten ikusarazi dute. Haien hainbat testigantza ere irakurrita egin dute hori.
|