2014
|
|
" Dena nahi duzu" esaten zioten, eta" bai horixe" erantzuten zien hark: " Gizonezkoek dena izan dezakete eta
|
emakumeok
zergatik ez. Ez nuen ulertzen".
|
2017
|
|
Tradizioa eraberritzen da guk eraberritzen dugunean. Beti gizonezkoak atera dira, baina
|
emakumeak
zergatik ez dira aterako?".
|
2019
|
|
Nola liteke, orduan, sexuen artean ez planteatu izana horrelako erreziprozitaterik, bietako batek bere burua hartu izana esentzial bakartzat, bere korrelatiboarekiko erlatibotasun guztia ukatuz, hura bestetasun huts gisa hartuz?
|
Emakumeek
zergatik ez dute auzitan jartzen gizonen subiranotasuna. Ezein subjektuk ez du bere burua inesentzialtzat hartzen hasieratik eta bere kabuz; Bestea ez da Norbera definitzen duena, bere burua Beste gisa definiturik:
|
|
Dena dela, azkenean produkzioaren eta ugalketaren arteko oreka beti lortzen denez gero, nahiz eta trukean infantizidioak izan, sakrifizioak, gerrak?, gizonak eta emakumeak berdin beharrezko dira kolektiboaren iraupenari dagokionez; are gehiago: pentsa genezakeen ezen, janaria ugari zegoen garaietan, zaintzaile eta elikatzaile eginkizunak gizasemearen gaineko nagusitasuna emango ziola emakume amari; amatasunak erabateko autonomia ematen die animalia eme batzuei; orduan,
|
emakumeak
zergatik ez du lortu aldare batean egotea. Emakumeek ezin izan dute lehenbiziko postua konkistatu, ez gizadiak gehien estutu duenean jaiotzak ugaritzeko, eskulan premia handiagoa zelako ustiatzeko lehengaia baino?, ezta amatasuna gehien ohoratu den garaietan ere.
|
|
Bi sexuek elkarren beharra dute, baina behar horrek sekula ez die ekarri erreziprozitaterik; emakumeek inoiz ez dute kastarik eratu, hots, gizonen kastarekin berdinetik berdinera trukeak eta kontratuak egingo lituzkeen kastarik. Gizartean, gizona banako autonomo eta oso bat da; beste ezeren gainetik, ekoizletzat hartua da, eta kolektibitateari eskaintzen dion lanak justifikatzen dio existentzia; ikusia dugu
|
emakumeari
zergatik ez dion bermatu pareko duintasunik presondegi duen ugaltze eta etxekoandre rolak. Egia da gizonak emakumearen beharra duela; zenbait herri primitibotan, gizon ezkongabea paria moduko bat da, ez delako gai bere bizibidea segurtatzeko; laborantza komunitateetan, gizon nekazariak ezinbestekoa du emakume bat laguntzaile izatea; eta gizon gehienentzat, abantaila da lan gaizto batzuen zama emakumearen gain uztea; halako gizabanakoak bizitza sexual egonkorra izan nahi du, ondorengoak eduki, eta gizarteak eskatzen dio irauten lagun diezaiola.
|
2022
|
|
Nire beldur bakarra beren Seiscientos ean lekua bazutela eta norabait eramango nindutela esatea izaten zen. Hasten nintzen pentsatzen auto txikiaren atzeko eserlekuan hiru
|
emakumeren artean
zer ez zidaten egingo, eta larritu egiten nintzen. Eskertzen nuela eskaintza baina neure autoa eraman behar nuela erantzuten nien, biharamunean arrebak behar zuelako.
|
2023
|
|
(Inpostorearen sindromea:
|
emakumeek
zergatik ez dute sinisten beren buruarengan?; Les Arenes, 2021) liburuan, eta azaldu dute inpostorearen sindromea sustatzen duela: «Inpostorearen sindromea pairatzen dugunean, ikaratu egiten gara, gure gaitasun falta agerian geratzearen beldur.
|