2017
|
|
Egia da nire inguruko
|
emakumeek
gizonek baino diru gutxiago irabazten dutela, mendeko lanpostuak betetzen dituztela, normala iruditzen zaiela gutxietsiak izatea egiten dutena egiten dutela ere. Neskamearen harrotasuna igartzen zaigu behaztopaz egiten dugunean aurrera.
|
2019
|
|
Pribilegio horiek materialak zein immaterialak dira: maiz aipatzen da, esaterako, gizonen eta emakumeen arteko soldata arrakala, hau da,
|
emakumeek
gizonek baino ia laurden bat gutxiago kobratzen dutela batez beste6 Soldata apalagoak dituzten lanpostuak betetzeaz gain, lanaldi partzialak ere emakumeek eduki ohi dituzte, sarritan etxetik kanpoko ofizioa etxeko zaintza lanekin bateratu ahal izateko; ondorioz, haien ahalmen ekonomikoa gizonena baino murritzagoa da, eta horrek zuzenean eragiten dio haien autonomiari.... Pribilegio materialez harago, baina, gizontasunaren ideia arrakastarekin, agintearekin eta indarrarekin lotzen duen iruditeria zabala dago errotuta gizartean, eta bizitza sozialaren esparru guztietan islatzen da.
|
2020
|
|
Hortaz, kapital ekonomikoa funtsezkoa da, baina aldagai horrek ezin du azaldu zergatik
|
emakumeek
gizonek baino kapital ekonomiko gutxiago duten. Horregatik sartu behar dira beste aldagai batzuk erlazio patriarkalak aztertzerakoan.
|
|
Emakumeek 27 minutu gehiago eskaintzen zioten 2013an etxeko lanari eta gizonek lan ordainduari zertxobait gutxiago (ordubete gutxiago) eta zertxobait gehiago lan ez ordainduari (43 minutu gehiago). Hortaz, 1993an
|
emakumeek
gizonek baino ordu bat eta 7 minutu gehiago eskaintzen zioten eta 2013an 51 minutu. Aldaketa horrek, hala ere, ez dakigu maskulinitatearen eraldaketa bat ekarriko duen edo breadwinner ereduaren zabaltzea.
|
|
Helduen eta zaharren zaintzari dagokionez, bitarte, emakumeek eskainitako denbora handitzen dute (28 minutu) eta emakume gehiagok parte hartzen dute (%2, 5), eta gizonen kasuan ez diote denbora gehiago eskaintzen baina gizon gehiagok hartzen dute parte (%2, 1). Oro har, 1993an
|
emakumeek
gizonek baino hiru aldiz denbora gehiago eskaintzen zioten helduen zaintzari, 1998tik 2003ra bitarte 6 aldiz gehiago, 2008an 2,3 aldiz gehiago eta 2013an bikoitza (Sagastizabal, 2017). Helduen eta zaharren zaintzan dagoen feminizazio maila eta eskainitako denbora askoz handiagoa da umeen zaintzan baino.
|
|
Emakumeen kasuan, gizonek baino gutxiago balio dutela sinistuko ez balute, biolentzia zuzena errazago atzemango litzateke, emakumeen partetik batez ere, eta tratu txarrak identifikatzea euria identifikatzea bezain erraza izango litzateke. Baina
|
emakumeek
gizonek baino gutxiago balio dutela, gizonen objektua direla, etab. gorpuztutako ideia horiek ez baleude objektibatuak, hau da, sistema produktibo, ekonomiko, instituzional, sozial eta kulturalean ez balira birsortuko, ideia horiek desagertuko lirateke epe ertainera: estaturik edo erakunde objektibaturik ez duten nazioekin gertatzen den moduan, edo diruaren balioaren kasuan, banku zentralek eta erakunde lotesle eta aginpidezkoek ez balute ziurtatuko gizartearen pertzepzioan diruak balio bat duela eta balio zehatz bat gainera, diruak balioa galduko luke (Goikoetxea, 2015).
|
2022
|
|
Josten zuten espartin kopuruaren arabera irabazten zuten,
|
emakumeek
gizonek baino heren bat gutiago. 1900 urtean 30 zentimo irabaz zezaketen egunean, ogi kilo baten prezioa, goiti beheiti.
|