2002
|
|
(...) Erreferentetik at dauden [gutxiengoekin] multzoak egiten dira, ereduarekin bat ez datozenak. Kasu honetan, esate baterako,
|
emakumeak
ez daude presentzia handiaz literaturan. Orduan, ia gutxiengo bat da eta berez ematen du azpimultzo bat sortzen duela.
|
2004
|
|
Gizartearen ikuspegia aldatu behar da. Salbuespenak salbuespen,
|
emakumeak
ez daude gizonezkoen pare inongo kiroletan, gizarteak berak gutxiesten ditu.
|
2009
|
|
Kirol egituren goi karguetan
|
emakumeak
ez egotea (edo karguetatik aldeegitea) ulertzeko, garrantzitsua da espazio publikoari edo espazio pribatuariemakume hauek eskaintzen dieten energiaren inguruko gatazka kontuan hartzea.Zenbait kasutan gure elkarrizketatuek kirol kudeaketan ibilbidea egiteko aukeraizan duten arren, familia behar bezala zaindu ezin izatea pentsatzeak boterepostuari uko eginarazi die.... Beste zenbait kasutan, familiarekin edota lagunekingozatzeko nork bere aisialdia berreskuratzeko beharra azaldu dute.
|
|
Zirrikitu bat uzten zuen, amaren arrisku psikologikoa, umea jaioz gero. Hori ez da horrela, abortatzen duten
|
emakumeak
ez daude desorekatuta.
|
2010
|
|
Kuoten alde hitz egin du, behar beharrezkoak direlako. Lehen
|
emakumeak
ez zeuden tokietan orain badaude, eta horrek justifikatzen ditu kuotak.
|
|
Islandiako
|
emakumeak
ez zeuden batere pozik politika arloan nola zeuden ikusirik. Parlamentuko kide gehienak gizonezkoak ziren.
|
2011
|
|
%10 baino gutxiago Ingalaterran eta Galesen, %20 baino gehixeago Alemanian eta %40 inguru Hungarian. Ordezkaritzaren arloan,
|
emakumeak
ez daude modu ekitatiboan ordezkatuta Nazio Batuen klima aldaketari buruzko hitzaldietako ordezkari gisa; 29 herrialdetan bakarrik dira parlamentuko ordezkaritzaren% 30 edo gehiago, eta, ministro gisa betetzen dituzten diru zorroei dagokienez, emakumeek aukera bikoitza dute gizarte eta ongizate sektoreetan ministro gisa jarduteko, eta ez ekonomian, merkataritzan eta finantzetan....
|
2013
|
|
Izan ere, %9k biberoiak ditu bularrarekin batera (edoskitze mistoa), arrazoi horrexegatik. «Biberoia da aliatu onena, zailtasunen aurrean, baldin eta
|
emakumeak
ez badaude motibatuta edoskitze esklusiboarekin», adierazi du Carmen Martínek, Amagintza edoskitzeari laguntzeko Nafarroako taldeko lehendakariak. Edoskitzea bidaietan, abantailak Orduan, ez al da bateragarria amagandiko edoskitzea eta oporretatik irtetea?
|
2016
|
|
Beste bat Goteborgeko (Suedia) Osasun Publikoko Eskola Nordikoak egindako azterketa berretsi sentsazio hori. Hala ere, lan zientifikoan parte hartzen duten 800 bikote baino gehiago pozik daude beren harremanarekin Erditu eta sei hilabetera, gizonak zein
|
emakumeak
ez daude gustura sexu dinamikarekin. nekea arazo nagusietako bat da, batez ere emakumeentzat. Horren ondorioz, «erlazioen maiztasuna honetara mugatzen da:
|
2017
|
|
Maila baxuan ase daudenen artean, aldiz, %14, 5 gizonak dira eta %20 emakumeak. Hortaz, datuen argitan,
|
emakumeak
ez daude hain konforme euren bizitza pertsonalarekin. Gainera, bikoteen arteko lan banaketari erreparatuz, inkesta honen datuek erakusten digute gizonak askoz ere konformeago daudela beraien bikote emakumeek burutzen duten etxeko eta zaintza lanekin emakumeak beraien gizon bikoteek eskaintzen dutenarekin baino, hau da:
|
|
Horien babesa ere ezinbestekoa da. Gainera,
|
emakumeak
ez gaude presente leku eta une guztietan eta gizonen arteko dinamiketan ere paper zentrala izan dezakete aliatu horiek.
|
|
Gizarteak uste du arazoa bideratuta dagoela baina errealitatea aztertuz gero argi dago ezetz. Ez bakarrik legearen mugengatik (indarkeriaren definizioa, esate baterako), baizik eta praktikan
|
emakumeak
ez daudelako inondik inora babestuta, eta hainbatetan ere biktimario bihurtzen dira. Guztiaren atzean, baliabide falta, epai operadoreen formakuntza eza eta ideologia sexista daude.
|
2018
|
|
bata, ordutegia dela eta Boulevard saioa goizean izaten da emakumeak" baldintzatuta" daudela dio, haurrak eskolara eraman behar dituztelako, besteak beste. Bestea,
|
emakumeak
ez daudela prest edozer gairi buruz hitz egiteko. " Gai espezifikoak badira baietz esaten dizute baina solasaldi orokor baterako, aldiz, ezetz".
|
|
Generoa funtsezko arma baten moduan sartu zen patriarkatuaren kontrako borrokan. Izan ere, aldarri patriarkalak dio emakumeak naturaz daudela gizonen mende, hau da, beren biologia, beren sexua dela medio direla mendeko, baina sexua ez baizik generoa aipatzeak adierazten du
|
emakumeak
ez daudela posizio horretan naturaren, biologiaren edo sexuaren ondorioz, baizik eta asmakizun sozial eta politiko baten ondorioz. Egia da:
|
2019
|
|
eginez aritzeko baliagarriak. Gizonarenganako mespretxu eta nazka horrek argiro erakusten du
|
emakumeak
ez daudela batere seguru irabazi ote duten esplotatzaile esplotatu joko horretan. Eta, hain zuzen, oraindik ere mendekotasuna da egokitu zaien partea kasurik gehien gehienetan.
|
|
Gizon askok bere egingo lituzkete Jules Laforgueren hitz horiek; askok pentsatzen dute bi sexuen artean beti izango dela, amarrurik eta liskarrik?, eta haurridetasuna ez dela inoiz posible izango. Kontua da gaur egun ez gizonak eta ez
|
emakumeak
ez daudela pozik batzuk besteekin. Baina gakoa da jakitea jatorrizko madarikazio bat den, elkarren kontrako kalapitara kondenatzen dituena, ala, aldiz, giza historiaren garai pasakor baten isla hutsa diren batzuek besteekin dituzten gatazkak.
|
|
Eta jakin dezakegu gizonezko bertsolaria dutela buruan alegia, ez dutela erabiltzen maskulinoa modu generikoan edo unibertsalean, denek, uneren batean, emakumeak aipatzen dituztelako. Bertsolaritzan
|
emakumeak
ez egotearen arrazoiak ematen saiatzen dira. Aurrebertsolaritzan izandako emakumezkoen figurak jasotzen dituzte, egun emakume bertsolariak agertzen ari dira aipatzen dute, edo etorkizunean egongo direlakoan daude egileak.
|
2020
|
|
Gure argudio horri ezezkoa emateak, alegia, gizonak botereguneetan daudela gizon izate hutsagatik ezeztatzen baldin bada, hurrengo argudioa eratortzen da: gizonak botereguneetan daudela merezi dutelako (oso azkarrak direlako, ausartak direlako, arrazionalak direlako, indartsuak direlako, etab.) eta
|
emakumeak
ez daudela gizonak baino atzeratuagoak direlako, irrazionalak, partzialak, emozionalak, ahulak, etab. Betiko argudio patriarkala, horren ezaguna taula bat eta dena egin dugula II. Kapituluan, eta argi azaldu dugu argudio horiek biolentzia sinboliko patriarkalaren artikulatzaileak direla. Alderdi batzuek neurriak jarri dituzte biolentzia sinboliko horren kontra (aurrerago ikusiko dugu sindikatu, mugimendu eta alderdi barneko talde feministez hitz egiterakoan).
|
2021
|
|
Idazketa asko dago munduan, eta horren aldean literatura gutxi, baina badago literatura, badira testu iraungiezinak, belaunaldiz belaunaldi bizirik irauten dutenak. Iraganeko testu zaharretan dauden hitzak hildako gizon emakumeenak izan daitezke baina, idatzi zutena irakurtzen dugunean, iraganeko gizon eta
|
emakumeak
ez daude hilda, nola egongo dira ba, entzun egiten ditugu, lagunak entzuten ditugun moduan," etorri" diote eta hara joaten gara," eseri" eta eseri egiten gara," begira" eta begiratu egiten dugu," uste dut zerbait ikustea lortu dudala" eta geuk ere zerbait ikustea lortzen dugu.
|
2022
|
|
Gizon askok bere egingo lituzkete Jules Laforgueren hitz horiek; askok pentsatzen dute bi sexuen artean beti izango dela" amarrurik eta liskarrik", eta haurridetasuna ez dela inoiz posible izango. Kontua da gaur egun ez gizonak eta ez
|
emakumeak
ez daudela pozik batzuk besteekin. Baina gakoa da jakitea jatorrizko madarikazio bat den, elkarren kontrako kalapitara kondenatzen dituena, ala, aldiz, giza historiaren garai pasakor baten isla hutsa diren batzuek besteekin dituzten gatazkak.
|
|
«Medikuari ez nion deus erran bortxaketari buruz, ez baineukan konfiantzazko pertsonarik aitzinean. Entzute klub nukleoetako
|
emakumeak
ez zeuden han». Buruko ebakia da sendatu dioten bakarra.
|
|
Hori bera aldarrikatzen dute emakume musulman zenbaitek, hau da, euren espazioak eta abantailak nahi dituztela. Adibidez, islamaren arabera,
|
emakumeak
ez daude derrigortuta euren irabazi ekonomikoak familiarekin partekatzera, hori senarraren ardura delako, eta badira emakumeak horri uko egin nahi ez diotenak, uste dutelako pribilegio bat dela. Horri eusteko eskubidea aldarrikatzen dute, eta nork bere familian bere egoera edo eginbeharrak erabakitzekoa.
|