Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2014
‎Izan ere, Mendebaldeko zibilizazioaren lurretan sustraitua dagoen edonork esango luke, eskuin muturreko harpetarrek salbu, beharbada? emakumea objektu bat baino gehiago dela. Ikuspuntu etiko batetik bi planotan daudela, alegia:
2015
‎Hori film beltzetako maitasun istorioetan bakarrik gertatzen zen. Kubako gizartean, emakumea objektu izatetik subjektu izatera pasatzeko, Gobernu Iraultzaileak belaunaldi berrien hezkuntzari garrantzi berezia eman lioke, zalantzarik ez. Horretaz gain, paraleloki, produkzio harremanen antolaketa guztia ere aldatu zen, noski, eta hori dagoeneko gauzatzen ari zen gainera, baina ekintza hori bera bakarrik ez zen nahikoa, tradizio oso bat zegoen atzetik.
2019
‎Emakumearen egoera, ordea, modu singular batean dago definitua; izan ere, nahiz eta gizaki guztiak bezala askatasun autonomo bat den, gizonek inposatzen diote Beste gisa etsi dezala bere burua aurkitu eta aukeratu beharra daukan munduan: emakumea objektu gisa finkatu nahi dute, eta immanentziara kondenatu, beste kontzientzia esentzial eta burujabe batek transzendituko baitu, beti eta beti, haren transzendentzia. Emakumearen drama, hain zuzen, gatazka hau da:
‎Gizonak berak eskatzen dio itxurakerietan ibil dadila: Bestea izan dadin nahi du, baina izatedun orok, bere buruari itsuki uko eginagatik ere, subjektu dirau; gizonak, ordea, nahi du emakumea objektu izan dadin, eta emakumea objektu egiten da; hori izateko ekiten dion aldetik, jarduera libre batean ari da; horra hor jatorrizko traizioa; emakumerik otzanena eta pasiboena ere kontzientzia bat da; eta gizasemeak batzuetan, engainaturik sentitzeko, nahikoa du ohartzea emakumeak, bere burua eskaintzen dionean, ikusi egiten duela bera, epaitu egiten duela; eskainitako gauza bat, harrapakin ... horra hor emakumeak zer izan behar duen, hori besterik ez.
‎Gizonak berak eskatzen dio itxurakerietan ibil dadila: Bestea izan dadin nahi du, baina izatedun orok, bere buruari itsuki uko eginagatik ere, subjektu dirau; gizonak, ordea, nahi du emakumea objektu izan dadin, eta emakumea objektu egiten da; hori izateko ekiten dion aldetik, jarduera libre batean ari da; horra hor jatorrizko traizioa; emakumerik otzanena eta pasiboena ere kontzientzia bat da; eta gizasemeak batzuetan, engainaturik sentitzeko, nahikoa du ohartzea emakumeak, bere burua eskaintzen dionean, ikusi egiten duela bera, epaitu egiten duela; eskainitako gauza bat, harrapakin bat: horra hor emakumeak zer izan behar duen, hori besterik ez.
‎Ihes horrek, sadomasokismo horrek, non emakumea objektuen eta bere buruaren kontra tematzen baita aldi berean, jite sexuala du askotan, hain zuzen ere. –Gorputzaren ariketa eskatzen duen garbitze lana, horra hor emakumeak eskura duen burdela?, dio Violette Leducek.
‎lausengatua ere sentitzen da; dirudienez, Adèle Hugo ez zen penatu bere senar kartsu hark beste ohe batzuetara jo zuenean; zenbait emakumek, Madame Pompadour imitatuz, bitartekariarena egitea onartzen dute. Kontrara, emakumea objektu eta harrapakin bihurtzen da sexu harremanetan; senarrari iruditzen zaio mana arrotz batez kutsatu dela emakumea, jadanik ez duela berea, lapurtu egin diotela. Eta kontua da ohean emakumea menderaturik sentitzen dela, menderaturik sentitu nahi duela askotan, eta, beraz, halaxe dagoela; kontua da, gainera, gizonen prestigioa dela kausa, emakumeak joera duela beraz gozatu den gizasemeari arrazoia emateko, eta hura imitatzeko, zeren, jabea izan zaionez, gizaseme horrek gizona hezurmamitzen baitu haren begietan, osoki.
‎Malraux ohartu da ezen Lawrencerentzat, hinduarentzat ez bezala, ez dela nahikoa emakumeak abagunea ematea infinituarekin kontakturik edukitzeko, nola ematen baitu paisaia batek: emakumea objektu bihurtzeko beste modu bat litzateke hori. Emakumea gizona bezain egiazkoa da; egiazko komunio bat lortu behar da.
‎gehienetan, nartzisismoa desagertu egiten zaio sexu heldutasuna iristean. Ordea, emakumea objektu pasiboa denez hala maitalearentzat nola bere buruarentzat, ezin bereizi primitibo bat dauka erotismoan. Mugimendu konplexu batean, bere gorputzaren gorespena lortu nahi du, gorputz horren jabe izatekoak diren gizonen konplimenduen bitartez, eta gauzak sinplifikatzea litzateke esatea liluratzeko nahi duela ederra izan, edo ederra dela seguru jakiteko nahi duela liluratu:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia