2009
|
|
orbetar oinordekoarentzat emakumeen mundua ez zen existitzen ere, gizonaren zerbitzuan ez bazen! Edo
|
emakumea
gizona baino gutxiago zela, bestela esanda. Ebak ez al zuen, bada, Adan bekatuaren bidean jarri?
|
|
orbetar oinordekoarentzat emakumeen mundua ez zen existitzen ere, gizonaren zerbitzuan ez bazen! Edo
|
emakumea
gizona baino gutxiago zela, bestela esanda. Ebak ez al zuen, bada, Adan bekatuaren bidean jarri?
|
2012
|
|
gizonak. Telesailean,
|
emakumea
gizona baino gehiago zen.
|
2014
|
|
Emakume horren humanitatea, feminitatea eta amatasunabere birjintasunarekin uztartzea eragiketa diskurtsibo konplexuen fruitu izan zen.Erdi Aroko hainbat teologorentzat Aristotelesen ikuspegi teleologikoak aterabideaeskaini zuen. Menstruazioa orban bat zen, baina Jainkoak dena helburutasun batenarabera sortutako munduan, orban beharrezkoa,
|
emakumea
gizona baino gutxiagozela justifikatzen zuen argudio teologiko zientifikorik egokiena gainera.
|
2018
|
|
" Patriarkatuak inposatutako edertasun ereduak lehiakortasun handia sortzen du emakumeon artean. Ondorioz emakumeok ez gara batzen eta areagotu egiten da gizonekiko dugun dependentzia,
|
emakumea
gizona baino gutxiago sentitzeko arriskua handituz", uste du Goiburuk.
|
|
Eta are gutxiago aldatzen saiatu. Nik ez dut uste
|
emakumea
gizona baino gutxiago denik kantinera irteteagatik; kontrara, harro eta ilusioz onartzen dugun erantzukizuna da?. Desfile tradizionalean, gainera, andreak lehen lerroan daudela uste du:
|
2019
|
|
bihurtu duela; eta liskarretan dabilenak ez du ondo arrazoitzen. Atertu gabe saiatu dira erakusten
|
emakumea
gizona baino gehiago, gutxiago edo gizonaren berdina dela: Adamen ondoren sortua izanik, bistan da emakumea izaki sekundario bat dela, diote batzuek; aldiz, beste batzuek diote Adam ez zela zirriborro bat besterik, eta Jainkoak Eva sortu zuenean lortu zuela gizakia bere perfekzio osoan; emakumearen garuna txikiagoa da, baina erlatiboki handiagoa; Kristo gizon egin zen, apaltasunagatik agian.
|
|
mintzatzea oro har. Eta argi ulertzen da zergatik diren alfer alferrikakoak
|
emakumea
gizona baino gehiago, gutxiago edo haren berdina den erabakitzeko konparazio guztiak: bataren egoera eta bestearena guztiz eta erabat dira desberdinak.
|
|
Erabat emana zaio gizon horri, baina gizon horrek prest egon behar du, guztiz, dohaintza hori duintasunez jasotzeko. Emakumeak bere une guztiak eskaintzen dizkio, baina gizonak presente egon beharra dauka une oro;
|
emakumea
gizonaren bitartez baino ezin da bizi, baina bizi egin nahi du; gizonak emakumea biziarazteari emana egon behar du.
|
|
La Justice izeneko lanean [Justizia], planteatzen du emakumeak gizonaren mende segitu behar duela; norbanako sozial bakarra gizona denez, bikotea ez da elkarte bat, horrek berdintasuna dagoela esan nahi bailuke, baizik batasun bat:
|
emakumea
gizona baino gutxiago da, batetik, gizonaren indar fisikoaren 2/ 3 baino ez duelako, eta, bestetik, gutxiago delako buru eta moral aldetik ere, hein berean: emakumearen balioa 2 X 2 X 2 da guztira, 3 X 3 X 3 ren aldean, hau da, sexu indartsuaren 8/ 27 balio du.
|
2022
|
|
“Gauza bera eskatzen da, baina nik uste dut askoz gehiago epaitzen dela
|
emakumea
gizona baino. Gizonak, burutik etorri zaion txorakeriarik handiena esan dezake, eta ez da ezer gertatzen.
|
|
Lekua testuinguru geografikoaz gaindi doa, eta kultura espazioarekin uztartuz, mundu ikuspegi jakin batean kokatzea dakar. McDowellen hitzetan (2000), geografia feministak dio gizonak eta emakumeak modu desberdinean kokatuta daudela munduan, eta bizi diren lekuekin duten harremana ere desberdina dela; eta desberdintasun horiek
|
emakumea
gizonarena baino beheragoko postu batean kokatzen duten desberdintasunen ondorio direla, non zapalkuntza jasaten duen hainbat espazio eta denboratan. Hortaz, prozesu sozioekonomikoek, politikoek eta ingurumenekoek, bizi garen lekuak ez ezik, gizonen eta emakumeen arteko harreman sozialak sortzeko, erreproduzitzeko eta eraldatzeko moduak aztertzen dituen geografia da generoaren geografia.
|