Emaitzak: 8
2009 | ||
Gosaria izaten da | eguneko lehen otordua, eta garrantzi handikoa gertatzen da haur eta gazteentzat. | |
2010 | ||
Haurren %30ek bakarrik gosaltzen du, eta gurasoekin joaten direnek baino opil gehiago kontsumitzen ditu, Valentziako Lehen Hezkuntzako hirugarren eta laugarren mailetako 170 haurrek egindako azterketa baten arabera. Gainera, %7, 45ek | eguneko lehen otordu hori saltatzen dute, eta %3, 18k bakarrik gosari osoa hartzen dute frutekin, esnekiekin eta zerealekin. Familia eta Komunitate Medikuntzaren Espainiako Elkartearen XXX. Biltzarrean (semFYC) lana aurkeztean, Lourdes Carrillo doktoreak ohartarazi zuen haur batek bakarrik gosaltzen badu, “segur aski gurasoek ez dutela gosaltzen edo ez diotela garrantzirik ematen eguneko une horri”. | |
2011 | ||
Buffeta erabil daiteke akats batez ohartzeko; alegia, gosaria ezin dela mugatu kafe batera, eta lagun dezake ikusten zeinen ona izan daitekeen | eguneko lehen otorduari denbora gehixeago eskaintzea eta elikagai aukera zabaltzea. | |
Buffet erako gosariak lagundu egin dezake ikusten zeinen ona izan daitekeen | eguneko lehen otorduari denbora gehixeago eskaintzea | |
Hidrato horiek pixkanaka digerituko dira, ordu gutxiren buruan edo ibilbidean zehar etengabe goserik ez sentitzeko. Zenbat eta koipe gutxiago, hobeto, | eguneko lehen otordu hau astuna izan ez dadin. Gosariko elikagai solido gisa, hauek aukera daitezke: | |
Gosari osoa da haurrek elikadura jarraibide egoki eta orekatuak hartzeko lehen pausoa. Egokiena | eguneko lehen otorduak organismoak behar dituen eguneko kaloria guztien %25 ematea da, eta, horrela, gaueko gabezia elikagarria ordezten da, eta energia ematen da eguneko gainerakoei aurre egiteko. Ikasturtearen hasieran, gosari orekatua egiteko beharrak are indar handiagoa hartzen du, haurrek ahalegin fisiko eta mental gehiago egiten baitituzte. | |
2016 | ||
Eguna barazki on batekin hastea ohitura bikaina izan daiteke, landare kontsumoa egunean zehar banatu ahal izateko, horrela OMEk gomendatutako anoak irentsi ahal izateko. Hainbat aukera daude berdurak | eguneko lehen otorduan sartzeko, baina, goizean bezala, denbora justuan joatea ohikoa denez, proposatzen da barazki izoztuak erabiltzea, aniztasuna, azkartasuna eta erosotasuna ematen baitute barazkiekin platerak egitean. Alde horretatik, barazki izoztuak aukera ezin hobea dira sukaldean orduak aurrezteko, errezeta harrigarri eta zaporetsuenen prestaketari uko egin gabe. | |
2023 | ||
Lehenengo astea Aprobetxa itzazu sasoiko frutak gosarian sartzeko eta eman kolorea | eguneko lehen otorduari. Laranja zukua, melokotoi zukua, sagar zukua… Aukera asko daude probatzeko, eguneroko infusioekin laguntzeko, txigorturen bat urdaiazpikoarekin edo zerealekin (hobe integralak). |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
eguneko | 8 (0,05) |
Lehen forma
eguneko | 8 (0,05) |
Argitaratzailea
Consumer | 8 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
eguneko lehen | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
eguneko lehen otordu | 8 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |