Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 52

2010
‎idazle gaztearen idatz txokoa. Hantxe irakurtzen ematen omen zuen eguna . Bakardadean eta liburu artean bilatu zuen babesa, ama kezkaz betetzeraino.
‎Lehenengo eguna : Zerutik (etxetik) infernura (g.z.en egoitzako sotora).
‎Berak ezetz, 22a, larunbata zela, berak egunero etorri beharra zuela eta egun bakar bat saltatzerik ez zuela. Horrela jakin nuen zer ordu zen eta asteko zein eguna ere. –Eskerrik asko.
‎Beldurtu egin nintzen neure burua indefentsio osoan ikusten nuelako eta testua irakurrita sinatzea erabaki nuen, nahiz eta irregularitatea (k) zegoela/ zeudela, usaindu? (idatzitako data eta neuk sinatutako eguna , adibidez) paperak luzapenarena baino ez zekarrelako, batetik, eta orduak zutik ez pasatzearen beldur nintzelako bestetik (sinadura igande goizean egin nuela uste baitut, eta luzapena astelehen gauean/ astearte goizean bukatzen zen, ia 48 ordu beranduago).
‎Eta espetxera heldu arte ez nuen berriro ikusi. Ez zen ia mugimendurik izan eta eguna amaigabea egin zitzaidan, ikaragarri luze eta astuna. Une batean g.z. emakume bat (8 urteko alabatxoa duena) etorri zitzaidan ziegara aurreko egunean hartutako bere nagusiaren bisitaldiaren berri jakitera.
‎Zenbat eta goizago esnatzen naizen, are eta eguna goibelago argitzen den.
‎Zubimendi, Joseba: . Lenengo bertsolari eguna –, Yakintza (19331936), III. tomoa, LGEV, Bilbo, 1977, 140
2011
‎Izan be, bizi guztian estimu handian izan eban bertsolaritza. Urte hareetan Elizaren babespera jo behar izan eben bertsolariak eta Markina Xemeingo Karmeldarretan ospatzen zan urtero. Bertsolari eguna –urriaren 12an.
‎Egun zorioneko gogoangarri ori ez zan gertatu liburuaren irugarren menderarte. Egun ori Etxepare-rentzat berpizte eguna izan da, eta ez irugarren eguneko berpiztea, ez irugarren urtekoa ere, irureun urte geroagokoa baizik?.
‎Gure fraide honek bazuen beste amets bat ere, bertsolaritzari loturikoa. Bertsolarien eguna sortu nahi zuen, hauek biltzeko, beraien gauza eta arazoez hitz egiteko, eta bertsotan eginez eta elkarrekin bazkalduz jai eder bat igarotzeko, azken batean, bertsolarien giroa suspertzeko. Hau ere lortu zuen gauzatzea eta hainbat urtez jarraitu zuten Euskal Herriko bertsolariek gure fraide honen deira komentuan biltzen harmonia ederrean, gorabehera txiki batzuk tartean izan arren.
‎Bertsolari eguna
‎Paperetan agertzen dan lehenengo Bertsolari eguna 1963koa da, baina lehenagotik be batzen ziran; hasieran hurhurrekoak bakarrik. Juan Ibarzabal. Buztarri, k bere liburuan (Nire Aztarrenak, Markina Xemein 1998) emoten dauan lekukotasuna interesgarria da:
‎Horrela hasi zan Basarri gugaz egun horretan alkartzen. Pentsatu genduan bazkaria urtero, beti egun bardinean mantentzea, eta Pilarika eguna ipini genduan. Handik aurrera urte askotan ospatu zan Bertsolari Egun hau.
‎Eta emen izango danean, eta egazkariak, maitasun orduak, zein arinago joatean, orduan zure eztei eguna dator, eta mozkorragoargitzen dabe izar zoriongarriek?
2012
‎(2010eko San Joan eguna )
‎Urte baten, ez dakit zein egunetik zein egunetara Markinatik alde ez egiteko eskabidea egin eustan, berak kanpora joan behar ebala eta. Heldu zan eguna , eta danok, besteak jakingo ebalakoan, alkarri itauntzen: Oraingoan nora joan jaku Julian?
‎Gerratean, jendea gutxiago ateratzen zen kalera, eta elkarrekin egoteko eta berba egiteko aukerak murriztu egin ziren. Bonbardaketengandik babesteko, jendeak babeslekuetan edo kobazuloetan pasatzen zuen eguna . Gerraondoan, auzotar batzuk elkar salatzen hasi ziren, gerrarekin edo politikarekin zerikusirik ez zuten haserreek eraginda.
2014
‎Gero, 1966ko udazkenean Markina Xemeinen nintzen eta hemen bertsolari onak eta ugari etxean bertan ikusteko eta haiei entzuteko abagunea izaten genuen urtero Pilareko egunean. . Bertsolari eguna –deitzen genion karmeldarretan egiten zen egun honi,, isilpeko bertsolari eguna?
‎–Bertsolari eguna? deitzen genion karmeldarretan egiten zen egun honi,, isilpeko bertsolari eguna –esango genuke hobeki, Francoren diktadurapean halako jai eta bilerak agerian egitea debekatua baitzen.
‎Nagusiei errespetuz begiratzen genien. Nagusia euskaltzalea eta bertsozalea zen, karmeldarretan egiten zen. Bertsolari eguna –eta herriko ikastola sortu zituena.
‎Txinpartak antzerki taldeko gazteei eskatu eutsen ahoz aho zabaltzeko euskal meza izango zala ordu batetan. Heldu zan eguna . Jose Antonio sakristian zan liturgi apaingarriak janzten.
‎–Gauez ibiltzen ziren gizon sailak: abemaritako kanpaiak joz gero, ia eguna argitu arte askotan. Gauez garai zaharretan kriseilu argia zutela.
‎Negu luze, hits eta euritsua pasatu ondoren, ekaineko lehen astean eguzkia agertu zen Lapurdin eta Euskal Herri osoan. Bazirudien eguraldi ederra ukan behar genuela, baina lehen emanaldiaren bezperan, hau da, ekainaren 6an, bero sapa egin zuen, eguna pittaka pittaka usteltzen joan zen, arratsaldeko 5ak aldera lehen hodei beltzak azaldu ziren, geroxeago zerua arras ilundu zen eta arratseko 8ak aldera, alimaleko ekaitza bota zuen, kazkabarra eta guzti. Hori ikusirik, izugarri izutu ginen, euria eginez gero ez baikenuen leku estalirik gure ikusgarria burutu ahal izateko.
‎Gerrea amaitu eta gero Bilbora joateko eguna heldu jatan. Pozik?
‎Kili kili eta biok S. Antonetik kaleratu ginduzan dino gerotxoago. Kili Irratiaren jarduna, Kili kili eguna . Ilunpetatik argitara urten ebanekoa.
2015
‎Eta handik urtebetera, 1537.eko azaroaren 3an, 22 urterekin, profesa egingo dau. Urtemordo bat igaro ondoren, honela gogoratuko dau Teresakbere profesa eguna : –Ez dakit nola igaroko naizen hemendik, nire profesa zer eratakoa izan zen, hain erabaki sendoz eta pozez egina eta Zurekin egin nuen ezkon itunaz oroitzen naizenean.
‎Ama Teresa Jesusenak sarri adierazten zuen gutuna idatzi zen eguna ; gutun honetan ez dago hilaren ez egunaren inolako aipamenik. Gehienetan ez zuen idazten urterik.
‎Guztiz aldatuta geratzen da. Konbertsio eguna deritxo berak ikuskari zoragarri horri. 39 urte beteta eukazan eta garizuman sartuta, eragin ederra izango dau Kristo zauriz beterikoa ikusteak.
‎Bada, lehenengo eguna iristean, gauez eta gaizki prestaturik gindoazelako nekaturik, Arevalon sartzerakoan, gure adiskidea zen elizgizon bat irten zitzaigun, emakume jainkozale batzuen etxean ostatua prestatua ziguna, eta belarrira esan zidan ez geneukala etxerik; fraide agustindarren monasteriotik hurbil zegoelako eta haiek ez zutelako nahi gu han sartzea, eta auzia izango zela nahitaez15 Oi, ene Jainkoa! Zuk adorea eman nahi duzunean, Jauna, zein gutxi balio duten sor daitezkeen kontraesan guztiak!
‎Etxera iritsi ondoren, patio batean sartu ginen. Hormak nahiko eroriak iruditu zitzaizkidan, baina ez eguna argitu ondoren agertzen ziren bezain gaizki. Badirudi fraide bedeinkatu hura itsutu zedila nahi izango zuela Jaunak, Gure Jauna han ipintzea ez zela komeni ikus ez zezan.
‎Hormetan bila hasi ziren; azken batean, lanari gogor ekinik, konponbidea aurkitu zen. Batzuk hormak estaltzen, gu lurra garbitzen, hain presa handia harturik, eguna argitzean, aldarea ezarria zen, eta kanpaitxoa korridore batean, eta berehala eman zen meza19 Hau nahiko zen etxe sartzea egiteko. Ez hori bakarrik, horrez gainera Gure Jauna jarri genuen20, eta aurrez aurre zegoen ate baten zirrikitu batzuetatik jarraitu ahal izaten genuen meza, beste lekurik ez baitzen.
‎otsailaren 22an irten zen Valladolidetik Toledorantz, bidean Medinan, Duruelon eta Ávilan geldituz. Urte hartan otsailaren 23an hausterre eguna zen eta fraideak Garizumako penitentzia giroan aurkitu zituen Teresak.
‎(Antonio Gaitáni). Data adierazterakoan, ez du urterik jartzen; hila eta eguna soilik; zenbait kasutan jai liturgiko edo eguneko santu nahiz santaren erreferentzia ezartzen du; zenbakiak ez ditu arabiar zifraz idazten erromatarrez edota hitzez baizik.
‎Ikusi nor den deitzen duena.? Aingeruak; badator eguna .
‎Entzuna dut hots handi bat, kantua dirudiena.Begira, Blas, eguna da; goazen neska ikustera.Ikusi nor den deitzen duena.. Aingeruak; badator eguna.
‎Entzuna dut hots handi bat, kantua dirudiena.Begira, Blas, eguna da; goazen neska ikustera.Ikusi nor den deitzen duena.? Aingeruak; badator eguna .
‎Ikusi nor den deitzen duena.? Aingeruak; badator eguna .
2016
‎Halako batean beste amets batbetea; onartuak ginen behintzat.Egun handia: profesa eguna ;, ecce quam bonun, kanta ezaguna.Ondoren besarkada bat elkarriAnai maitasunaren ezaugarri.
‎Urtarrilaren 16a, igandea, Sohütako lehen maskaradaren eguna . Sohüta, garai bateko Soroeta, Maule ondoan dago.
‎Badut adiskide min bat, ezin hobea deritzat; Hartaz oroitzen naiz maizen, badakit norekin naizen.Zu zaitut bai solaskide, Zu gidari eta bide, Zurekin eguna hasteaneta haren azken hatsean; bitartean hitz galduak, barreiatu, maskalduak, zurrunbilo erasanakairez hortik eramanak.
‎Gaur kezka bat dakarkizut, aspaldiko arantza dut, ariman daramadana, huts dezadan hemen zama: Uzta beti bezain handi, gure indar urriez gaindi; hola uzten bagaituzu, eguna bihurturik gau, nola lantzea nahi duzu, baratze bedeinkatu hau. Baina Zu gurekin zaudeeta dena dugu alde.
‎Fusilatu zintuzten eguna eta tokia besterik ez zizkidaten esan. Ez nuen inoiz jakin non hobiratu zintuzten.
‎Hildakoak oroitzeko urteko jai garrantzitsuena Santu Guztien, Domu Santu, Domu Santuru, Omia Sendore edo Omia Saindu eguna da. Egun hori fededunek santu baten jaieguna ez ospatu izana barkatzeko Urbano IV. Aita santuak() kristauentzat ezarritako jaieguna da; beraz, XIII. mendetik aurrera ospatzen dute kristauek.
‎Azaroa hile iluna da; egunak laburrak dira; eguzkia ia ez da agertzen (Hazileko ortzia, neguko eguzkia. Jean Elissalde, 491) 2; eta argitu orduko iluntzen du (Azaroko eguna , argiko iluna. Azkue, 16643; Azaroko eguna, bostak eta iluna.
‎Jean Elissalde, 491) 2; eta argitu orduko iluntzen du (Azaroko eguna, argiko iluna. Azkue, 16643; Azaroko eguna , bostak eta iluna. Eusko Folklore 57, 1).
‎Hotza eta iluntasuna dira nagusi azaroan: txerria hiltzeko garai aproposa da (Bostak eta iluna, txerria hiltzeko eguna . Azkue, 424; Txerria matatu, txaramila (tximinia) ixikitu.
‎3 Azkuek beste atsotitz hau ere eskaintzen digu: . Arazoko eguna , argitu orduko iluna? (Azkue, 1664).
‎Azaroan, San Martin 11 n, San Roman 18 an, Santa Katalina 25 ean?. Hau da, San Martin eguna osteguna bada, San Roman eta Santa Katalina ere ostegunean izaten dira.
‎Zavala, 2580). San Martin eguna pasatu ondoren, elur eta hotz arriskua gero eta handiagoa da, eta, beraz, garia ereiteko arazoak gero eta gehiago dira. Euskal atsotitzen arabera, garia ereiteko garaia San Lukas egunaren inguruan hasten da (urriak 18) eta San Klementerekin (azaroak 23) bukatzen.
‎San Andres eguna da azaroko azken eguna. Horregatik, hain zuzen ere, goizean azaroa eta gauean abendua dela esaten zaigu (San Andres, entra el mes:
‎San Andres eguna da azaroko azken eguna . Horregatik, hain zuzen ere, goizean azaroa eta gauean abendua dela esaten zaigu (San Andres, entra el mes:
‎Baserriko lanen eta bizimoduaren zikloan San Andres eguna garrantzitsua da. Izan ere, egun horretan txerria hiltzen da (San Andres, txerria askan trabes8 Azkue, 62; San Andres, lau kopauan lau tremes, bosgarrena saman trabes.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia