Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2006
‎Soziolinguista gehiago ez kontratatzea eta ikerketa lerroa ez indartzea dira mehatxu nagusiak soziolinguistika arlorako Deustuko Unibertsitatean. Soziolinguistikan interes berezia duten irakasleak egon ezik gaitza da talde lana sortzea eta ikerketa ildoa indartzea.l
‎Soziolinguistikan interes berezia duten irakasleak egon ezik gaitza da sortzea eta ikerketaildoa indartzea.
2009
‎Erakundetzeko programaren baitan, zuzendaritzak hizkuntza politika onartu zuenean, IMHn euskararen eta hizkuntzen kudeaketari leku bat, etxe bat, eraiki nahi ziotenei, planaren etxea egonkortzeko zimendua jartzeaz gain, zutabeak, hormak eta teilatua eman zizkien, izan ere, IMHren euskara planeko emaitzak egonkortu eta atzera bueltarik egon ez zedin, ezinbesteko faktorea izan da erakundeak politika hori onartu izana.
2010
‎Euskarak komunikabideetan duen presentziarekin jarraituz, Joseba Barandiaranek" Ekonomia k z ere idazten da" izenburuko artikuluan ekonomia arloan euskaraz zabaltzen den informaziora hurbiltzen gaitu. Ekonosoziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain 17 miaz bereziki arduratzen diren euskarazko komunikabide espezializaturik egon ez arren, prentsa idatzian eta irratian, beste gai batzuk jorratzen diren bezala, ekonomiaz ere jarduten da. Duela 15 urtetik geroztik kazetari eta ekonomialari elebidunak ateratzen ari dira unibertsitatetik, eta hizkuntza ezberdineko informazio iturriak erabiltzen dituzte; beraz, eleaniztasuna ezinbesteko ezaugarri bihurtu da lan eremu honetan.
‎Esan bezala, hezkuntzan ingelesa oso goiz sartzeak euskaran eta espainieran zer nolako eragina duen aztertzen da. Lortu diren emaitzen artean aipa daiteke eragin negatiborik ez izatea, nahiz eta gai horren inguruan ere erabateko adostasunik egon ez.
‎Euskal Herriko Unibertsitatean garatu da gehien euskaraz irakatsi ikasteko bidea, bertako hizkuntza ofizialak euskara eta espainiera direla onartuz, eta horregatik aztertzen da gehien liburuan. Nahiz eta oraindik euskarazko lerroa erabat osatuta egon ez arren, eta titulazio guztiek abiadura berdina jarraitu ez, geroz eta egoera orekatuagoan dago; bertako euskalduntze prozesua zabaltzen ari da baita irakasleen artean, administrazioan, eta abar. Ingelesa eta beste hizkuntza batzuk —neurri txikiagoan— sartzen hasi dira irakaskuntza ikaskuntzan 2005 ikasturtetik aurrera; horren adierazle da" Euskararen Errektoreordetza" izatetik" Euskararen eta Eleaniztasunaren Errektoreordetza" izatera pasatzea.
2011
‎Hiru liburu hauetan diskurtso hegemoniko eta instituzionaletan oinarri diren hainbat egi erabat gezurtatzen direlako. Argitalpenok euskararen historia urbanoa kokatzen dute Bilboko udalerriaren esparruan, non eta printzipioz euskararen historia sozialik egon ez den ingurunean, non eta euskaldun bakarrak kanpoko baserritarrak edo baserritarren ondorengoak
2012
‎Atal hau amaitzeko, eta inongo zalantzarik egon ez dadin, argibide txiki batzuk eman behar ditugu ikerketa honetan baliatu dugun termiPertsuasio iturriari lotutako aldagaiak hiru dira nagusiki aztertu direnak: sinesgarritasuna, erakargarritasuna eta boterea.
2013
‎Gaztelaniazkoaren mimetismotik urrun, gaztelaniaz beste euskaraz ere edukitzeko ameskerietatik ahalik eta urrunen, euskaldunoi balio propioren bat eskainiko diguten produktuek lagun diezaiokete euskararen erakarmenari, euskal hiztunen batez bestekoaren neurrira egindako kalitatezko produktuek hain zuzen ere. ...ragina kontuan harturik, euskarazko hedabideen garrantzi estrategikoa alboratu gabe eta estrategikotasunak dakarren lehentasuna ahantzi gabe bada ere, euskararekiko atxikimendua sendotzeko baliagarria dela uste dugu euskarak presentzia ahalik eta duinena izatea euskaldunek kontsumitzen dituzten hedabideetan, eta, beraz, erdara hutseko eta euskararentzako lekurik gabeko hedabiderik hemengoen artean egon ez dadin ahalegintzea. Azken batean, betikoan betiko egon ordez, bide berriak ere bilatu ditugu.
2014
‎Langileen kualifikazioan eta prestakuntzan diharduten eragileen kasuan ere (trebakuntza profesionala, lanbide heziketa, unibertsitateak...), dela eskaintzarik egon ez delako, dela horretarako behar besteko bultzada publikorik izan ez delako, edo beste hainbat arrazoirengatik, ez dute ezagutza berria sortzeko gauza diren zikloak eta ikastaroak planteatzerakoan ezagutza hau euskaraz jasotzeko modurik ezarri. Kasu hauetan gainera entitate publikoek askotan zentro hauen jabetzan eta zuzendaritzan partaide dira, eta aukera dute arlo honetarako politika bat diseinatu eta martxan jartzeko.
‎Halaber, korrelazioen taulari begiratuta ikus daitekeenez, asoziazio garrantzitsuak daude gainerako aldagaien artean. Hori ikusita, zenbait aldagai alde batera uztea erabaki dugu, erregresio analisian erredundantziarik eta kolinealtasunik egon ez dadin: bi lurraldeen kasuan, korrelazio maila altua hauteman daiteke katalanaren gaitasunaren eta konfiantzaren artean.
‎Identitatea modu honetara ulertzeak, ildo berri bat zabaldu du euskal soziolinguistikan (Hernández 2007, Kasares 2013), hizkuntzarekiko loturan gertatzen diren fenomenoak, hizkuntzaren planotik haratago, modu konplexuagoan ulertuz eta aztertzeko bideak zabalduz: identitatearen poliedroaren alde bat baino gehiago baldin badago, zuzenean ala zeharka hizkuntzari lotua (funtsean, identitatearen alde guztiak elkarreraginean garatzen baitira), badira hizkuntzari zuzenean lotuta egon ez arren (soziolinguistika klasikoak lotura ulertzen duen moduan), hizkuntzaren erabileran eragiten duten identifikazio esparruak ere. Alegia, hiztunek euskaraz edo erdaraz egiten dutenean hizkuntzaz haratagoko ezaugarri ekonomiko sozial kulturalei loturiko identitate ezaugarriak adierazten ari direla uler liteke.
2017
‎Egoera honek atentzioa ematen zidan eta ondorengo galdera pentsatu nuen: zergatik hasten dira gazte batzuk hitanoa erabiltzen gure kasuanformula sinpleen bidez ordurarte beraien mintza praktiketan inoiz presente egon ez denean. Zerk bultzatzen ditu hitanoa erabiltzera hurbilpen txiki horien bitartez?
‎Zergatik hasten dira gazte batzuk hitanoa erabiltzen gure kasuanformula sinpleen bidez ordurarte beraien mintza praktiketan inoiz presente egon ez denean?
‎Herri txikietako gazteak hitano hiztunakherri handietakoekin batzean hitano hiztun ez direnakazken hauen artean hitanoranzko hurbilpen bat ematen da. Beraz, honekin esan nahi dudana da, gurasoengandik seme alabenganako transmisiorik egon ez den arren, hitanoa gazteek beraien artean ikasi dezaketela hitanoak ezaugarri nagusi duen horizontalitate eta simetriarengatik14.
2019
‎Sare teknologiko hori amarauna bilaka ez dadin, gu geu izango bait ginateke harrapakina, datuen monopolio zentralizatua apurtu litzateke. Boterea eta erabakia –datuak finean–, partekatzea bada demokratizazioaren giltza, informazioaren teknologia deszentralizatuak bultzatu dira atzera pausorik egon ez dadin. honela, iraultza teknologikoak dakarren egon ezari aurre egiteko modua ez da teknologia bera ukatzea, teknologia demokratizaziorako tresna bilakatzea baizik, autore batzuk aipatzen duten" etika digitala" suspertuz.
‎Sare teknologiko hori amarauna bilaka ez dadin, gu geu izango bait ginateke harrapakina, datuen monopolio zentralizatua apurtu litzateke. Boterea eta erabakia –datuak finean–, partekatzea bada demokratizazioaren giltza, informazioaren teknologia deszentralizatuak bultzatu dira atzera pausorik egon ez dadin. honela, iraultza teknologikoak dakarren egon ezari aurre egiteko modua ez da teknologia bera ukatzea, teknologia demokratizaziorako tresna bilakatzea baizik, autore batzuk aipatzen duten" etika digitala" suspertuz.
2020
‎Itxialdiak ikus entzunezkoen kontsumoaz gain, edukiak elkarrekin ikusteko aplikazioen eskaintza eta erabilera ere biderkatu zituen. Fisikoki elkarrekin egon ez arren, partekatutako pantaila berean elkartzeko aplikazioak hainbat dira, eta esperientzia elkarbanatzearen garrantzia jarri dute berriz ere mahai gainean: konexioaren aroan telebista tradizionalaren programazio lineala guztiz zaharkitua geratu den saioan, bogan jarri dira lagunekin programatzeko aukera eskaintzen duten plataformak; hau da, dena nahieran, baina elkarrekin —ez delako gauza bera pelikula zeuk bakarrik ikustea, edo beste norbaitekin batera— Distantzia soziala maite ez duen animalia da gizakia, eta hala ikus entzulea.
‎Interes talde honetako informatzaileak, orain artean udal gobernuan egon ez den arren, adierazi du saiakerak egin dituela bere alderdiak euskararen sustatzearen aldeko aitzindaritza eraginkorragoa gauzatu ahal izateko:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia