Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2000
‎Mundu berria sortzen ahalegindu da gure adiskidea eta horrek etena ekarri du.Etena, ez iraganarekin berarekin, iraganeko kontsentsu suntsitzailearekin baizik.Txillardegik behin eta berriro salatu du orain arteko kontsentsu integratzaile horrenarriskua eta behin eta berriro azaldu ditu disentsuko jarrerak, gure kontzientzien barnean ezarri nahi zen kontsentsu hori bere artikulu latzekin arrakalatuz eta sasi irtenbideen sendotasun itxurazkoa pitzatuz. Hitz batez, etena ekarri du, eta aurreko egoerarekiko etena aldarrikatu du, eten horretan parte hartzera deituz. Zer esanik ez, horimingarri gertatzen zaie, teorian egoerarekin konforme egon ez arren praktikan egoerahorretan eroso bizi direnei, nola edo hala sisteman integraturik daudenei.
2001
‎Baby boom aren denboran behialako bertzandia zapartatzeko zorian zegoenIparraldean: Algeriako deskolonizatze gerra eta nekazaritzako exodoa; ondorioz, nekazariek munduaren egoerarekiko bortxazko egokitzapena egin behar izanzuten. Herria, besterik ezean, literaturaren zein euskararen aldetik hein bateanberrikuntza lehiatzen zuten idazleen (Xarritondarrak, Benat Dagorret, Jean LouisOlaizola, Manex Pagola, Daniel Landart, Jean Louis Davant, Manex ErdozaintziEtxart...) egoitza bilakatu zen, emazteak artikulugintzara ausartzen zirela azkenean: Marijan Malharin, Marijan Minaberri, Jakelina Idiart eta Maddalen de Jauregiberri, adibidez.
‎Integratiboki motibatuta dagoen ikasleak beste hizkuntza taldearekiko jarrerapositiboa agertzen du, eta baita hizkuntzaren ikaskuntzarekiko, ikaskuntza egoerarekiko (ikastaroa eta irakaslea) eta edozein hizkuntzaren ikaskuntzarekikoere, eta gurasoengandik hizkuntza hori ikasteko animo handia jasotzen zuten.
‎Alterzentrismoaren beste ezaugarri batzuk aipa daitezke (Montero, 1996): ...menperatzearen justifikazio ideologikoa; horrela, taldemenderatuak menpekotasuna edo zapalketa normaltzat jotzen du eta batzuetanaskatasuna lortzeko beldurra ere sor daiteke; 5) Nazioarteko ordena azaltzekokonparazioan eta lehiaketa historiko sozialean oinarritzen den eredu deskriptibo esplikatibo baten erabilpena, horrela herri boteredunen balioespen oso positiboaegiten delarik; 6) Endotaldearen egoerarekiko fatalismoa, konformismoa, sumisioa, pasibotasuna, etorkizunerako ezkortasuna, apatia, eta abar; 7) Endotaldearenidentitate positiboa lortzeko aprobetxagarriak diren ezaugarriak: lurraldea edoefemeride historikoak; 8) Identitate pertsonal positiboaren eta talde identitatenegatiboen arteko desadostasuna; 9) Kontraesan horiek ulertzeko beharrezko denkontestualizazio historiko soziala eta ideologikoa; 10) Identitate sozialaren garrantzia, ezezagutza, afektua eta endotaldearekiko aldekotasuna egiteko motibazioarekin lotua, taldearteko harremanetan endotaldearen helburu objektiboekinlotua; 1 1) Mugimendu sozialak, gutxiengo aktiboak, taldearteko gatazken sorreraeta konponketa bezalako fenomenoak ulertzeko identitate sozialaren garrantzia, batez ere identitate etnikoarena.
2011
‎Bultza! ri dagokionez, ihaz sortu zen, bere haserako helburua euskal taldeetako ikasleon euskararen egoerarekiko kezkak, unibertsitateko klaustrora eta fakultateko Batzordera eramatea, eta fakultateko euskalduntze prozesua bultzatzeko behar diren ekintzak prestatzea litzateke. Honela ihaz lau lagun sartu genituen klaustroan, eta bi fakultateko Batzordean583 [beltzak gureak dira].
2012
‎Egungo estatu aniztasuna prozesu zeharo desberdinenemaitza da, konstituzio egokitzapena zein apurketa konstituzionala barne hartzendituena. Nazioarteko zuzenbideari dagokionez, ez du axolarik sezesio prozesuakaurreko egoerarekiko dakarren aldaketa, gure aburuz XXI. mendean axola duenazera da: prozesuaren legitimazio demokratikoa.
2014
‎Gorputzaren zabalera gaizki hautematen du. Bere egoerarekiko axolagabe agertzen da: larritasunik ez du sentitzen argaltzearen aurrean; guztiahaltasun sentimendua agertzen du.
‎AGNHa diagnostikatzeko egiten den hasierako azterketatik baztertu egin beharingurunearen azterketak, berriz, egoerarekiko erreakzio moduan agertzen den arreta dira adimen koefiziente baxua eta zentzumen gabeziak dituzten haurrak. Familia gabezia baztertu behar luke.
2015
‎Aipatzekoa da TAC10, TAC12 eta TAC13 datu multzoetan, arloaren egoerarekiko dagoen aldea.Gainera AIDA eta KORE datu multzoetan emaitza onena hobetzea lortu ez den arren, onenarekikodistantzia ez da inoiz 2,5 puntu baino handiagoa. TAC14 en ordea, emaitzak hobetzeko aldea badago.
‎batetik, mahastien indartzea adierazten zuen agertoki bat, eta bestetik, ekologia balioen indartze maila hazkorra adierazten zuten beste hiru agertoki; zenbat eta bertako baso gehiago izan agertokiz agertoki (baso landaketen kontura batik bat hazten dena), orduan eta ekologia balio handiagoak. Horrela, kontuan hartuta pertsonako OBa eta agertoki bakoitzeko lur erabilera aldaketaren hasierako egoerarekiko , agertoki bakoitzaren onura soziala balioztatu zen moneta terminotan (ikus 3.7 taula). Zentzuzkoa denez, ekologia balioen indartze maximoko agertokiak zifra garaiena lortuko du (264,93 milioi euro EAE osorako), izan ere, bertako basoak (non artelatza dagoen) bereganatzen du azalera handiena agertoki horretan.
2017
‎Horixe zen beren programen puntu zentrala, eta herriak berretsi egin zuen. Hauteskunde garaipenen aurretik, gainera, gauzen egoerarekiko nekearen eta aldaketa nahiaren adierazle, mobilizazio ziklo indartsua eman zen. Venezuelaren kasuan. Karakazo?
‎Azkenik, hizkuntzahorren erabilera ere aztergai izan da. Beraz, ikasleek euskararen egoerarekiko dituzten pertzepzioak, horiek hizkuntza gutxituarekiko dituzten jarrerak eta horien euskararen erabilera, izan dira ikergaiak.
‎Trataturik gabeko zeluletan, STAT3 mutantearen aktibitatea 23 aldiz handiagoa da STAT3 WTarekin konparatzen badugu (2A irudia). Mutazioak aktibitatearen areagotzea eragiten du ere IL tratatuz gero, baina kasu honetan emendapenatxikiagoa da (3.8 inguru) (2B irudia). Emaitza hauek frogatzen gute P330S mutazioak STAT3 transkripziofaktorearen hiperaktibazioa eragiten duela eta aktibazio hau fosforilazio egoerarekiko independentea dela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia