Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 37

2000
‎Ikusi ditugun datuek beste irakurketarik egitea ere ahalbidetzen dute: aztertuditugun egunkari guztiak euskal gaiei buruz aritzen dira gehienbat, beren ideologiaedozein delarik.
‎Hogeita hamar hitz baino gehiagoko esaldiak luzeegiak dira. Hortaz, une egokian erritmo aldaketak egitea ere ona izan daiteke, albiste luzeetan batez ere, ulergarritasunik handiena lortzeko asmoz.
‎Sarritan esaten da irratia hedabide aproposa dela informazio eta musikarako. Esperientziak erakutsi du, bi alor hauetan eragina baduela; eta telebistak kendutako esparrua erabat berreskuratzea ezinezkoa den arren, ezbairik gabe, irratiak entzuleria mantentzea du erronka, baita entzuleria berezituentzako programazio desberdinak egitea ere. Informazioa eta musika programazioaren ardatz nagusi bilakaturiko irratietan, bost kategoria hartzen dira aintzat:
2001
‎– Feedbacka sistematikoki egitea ere aurreikusten da. Horren bidez, ikaslearenjarraipena egitea dugu eta, aldi berean, ikasleari autoebaluazioa egiteko tresnakeskaintzea.
2002
‎Gaur egun, erabat familiarra eta arrunta iruditzen zaigu informazioa gune batetik beste batera igortzea. Igorpen hori berehalako batean egitea ere beste munduko meriturik ez duen egintza dela uste dugu. Informazioa sortzea, igortzea, deskodetzea eta ulertzea zerbait egunerokoa da gizarte aurreratuetan.
‎komunikatzea? ez da bakarrik esatea, ezpada gizartean leku bat egitea ere.
2003
‎Azkenean, Iruñera jo zen berriro, eta hurrengo urteetan ez zen toki-aldaketari buruzko proposamen gehiago egin. Horrekin batera, ikastaroa abuztuaren lehen hamabostaldian egitea ere proposatu zuen norbaitek, langileei erraztasunak emateko asmoz?, baina uztailaren azken hamabostaldiko data mantentzea erabaki zen.
2005
‎Fase bakoitzean egindako lana baloratu behar da; guk definitutako faseak (diagnostikoa, planifikazioa, exekuzioa eta ebaluazioa) baloratu behar dira. Horrela, egoeraren diagnostikofidagarria egin dugun azter daiteke, proiektuaren planifikazioa egokia izan den, etaebaluazioaren balorazioa egitea ere izan daitekeela iruditzen zaigu.
2006
‎Izenak dioen bezala, umetoki barneko intseminazioan emakumearen umetokianlehenagotik hautatutako espermatozoideak sartzen dira, eta ernalketa emakumearenFallopioren tronpetan gertatzen da. Espermatozoideak zuzenean emakumearenumetoki barnean sartu beharrak haien hautaketa prezisioz egitea eskatzen du etaisurketan espermatozoideekin batera aurkitzen diren beste zelula eta substantziengarbiketa egitea ere, zelula horiek ernalketa naturalean ez baitira emakumearenumetokira iristen.
‎Hizki motari eta idazkerari buruzko azterketa egitea ere komeni da, iruzkin osoa egiteko asmoz, eta garrantzi handiagoa eman litzaioke (bere datazioa ezagutzeko, benetakoa den jakiteko, etab.). Horrela, era orokor batean letraren analisia eginik esan dezakegu, espezialistei jarraituz, hizki eta idazkera ez erregularra dela eta, Goi Erdi Aroko inskripzioen ezaugarria duela, beraz, agertzen den dataren garaikoa dela inskripzioa benetan72 Hala ere, es... 296).
‎Lara Peinado eta Rabanal Alonso (1997: 16) irakasleek diotenari jarraituz, saihestu behar da testuarekin zuzenean harremanik ez duten gauzez hitz egitea, baita testuak dioenari hitzez hitz lotzea (testuan datorrena beste hitz batzuekin agertzea bakarrik) eta adierazpen pertsonalak eta objektibotasunetik kanpo geratzen direnak egitea ere. Azkenik, beste gomendio batean diotenez, instrumentu egokiz inguratuta egin behar dira dokumentuen iruzkinak; horregatik, iruzkina egiteko komenigarria da eskura izatea:
‎Gaur egun publizitate mezua teknikoki egiteaz gain, haren hedapen plana egitea ere izaten da publizitate agentzia baten lana (PLO 10 art). Arlo bi horiek, hasiera batean banaezinak baziren ere, praktikan banandu egin dira, eta agentziek gaur egun gehienetan mezua gorpuzteari ekiten diote; hedapen plana, aldiz, hedabide tarteak erosteko banagune deritzatenek egiten dute (De la Cuesta, 2002:
2007
‎Bestalde, garrantzitsua da diagnostiko errealista bat egitea ere. Eredu bikainbat ikus dezakezu, baina, agian, zure erakundean ez da posible momentu horretaneredu hori martxan jartzea, momentuak aukeratu eta baliabideak ere kontuan hartubehar direlako.
2009
‎Beste hipotesi teoriko batek, egituraren hipotesia izenaz ezagutzen dena, enfasia jartzen du estresa sortzen duten egoeren izaeran. Horrela, planteatu da generoaren araberako aurre egitean topatu ahal diren genero desberdintasunek zerikusia dutela egoeren izaerarekin, hau da, emakumezkoek eta gizonezkoek aurkitzen dituzten estres egoerak desberdinak direnez gero, aurre egitea ere desberdinaizango dela. Hartara, aurkitu zen adin ertaineko pertsonetan emakumezkoek familia eta osasunarekin erlazionatutako estres egoera ugariagoei egin behar zietelaaurre, eta gizonezkoek lana eta diruarekin zerikusia zuten estres egoerei (Billingseta Moos, 1981; Matud, 2004).
‎who, what, where, when, why; hauda, nork egin esan du zerbait, zer egin esan du, non gertatu da, noiz, eta zergatik, zein da gertakizunen arrazoia. Baina, sarreran galdera gehiago egitea ere badago.
‎Sarrera literarioak egitea ere badago, edertasunaren bila aritzea. Zalantzazkozentzua izan dezaketen esaldiak saihestu.
‎Gauzak ez dira egun batetikbestera sortzen. Sortzaile askok urteak behar izaten dituzte zerbait sortzeko, etakazetariaren ardura behar luke, prozesu horren jarraipena egitea ere. Ez kontrolatzeko, ez presionatzeko... jakinaren gainean egoteagatik, besterik ez bada ere.Horrek, hala ere, sekulako ahalegina eskatzen du, banan banan sortzaileekinharremanetan jartzea eskatzen duelako (eta sortzaileak sortzen ari diren bitartean, kazetariekin hitz egitea ez gainerako guztia dute buruan, eta gogoan).
‎Ezin da ahaztu, ordea, hedabideak (irrati, prentsa idatzia, telebista) sareanjartzeak bertan ari den langileriaren prestakuntza dakarrela, baita langile gehiagolan horretan jartzea eta, aldi berean, azpiegituretan inbertsioak egitea ere. Eta horibeti ez da erraza izaten, batez ere mezu bide lokaletan, non langile taldeak txikiakdiren.
‎Denboraren presioaren pean lan egitea ere oztopoa izaten da informaziozuzen eta zehatza biltzeko. Horrek «gertakarien, iritzien eta arazoen sinplifikaziodemagogikoa» dakar, Pierre Bourdieuk ondo zehaztu zuenez.
‎Direktorio batetik bestera mugi gaitezkeen bezala, posible da unitate4 batetik bestera jauzi egitea ere. Adibidez, demagun C diskotik D diskora pasatu nahi dugula (lehenbizi begiratu ea badugun D bezala etiketatutako diskorik).
‎Aurki ikusiko dugun bezala, oso erabilgarriak dira eta kode lerro asko aurreztu ditzakegu beraiek erabilita. Hala ere, aldagai bereziekin programen irakurgarritasunak behera egiten du, eta mesede baino kalte gehiago egitea ere gerta liteke. Baina noiz edo noiz beste norbaitek idatzitako kodea irakurri behar izango dugunez, ia ziur, komeni da aldagai bereziak zer diren eta nola erabiltzen diren aurrez ezagutzea.
‎IPv6 sareetan ere badago era bereko autokonfigurazioa egitea, DHCPv6 protokoloa erabiliz (RFC 3315). Horrez gain, zerbitzaririk gabeko autokonfigurazioa egitea ere badago IPv6 sareetan. Horren oinarria unicast bertako helbideak dira, helbide horiek era automatikoan sortzen direlako helbide fisikotik abiatuta, beste inongo konputagailurekin elkarrekintzarik gabe, eta ahalbidetzen dutelako sare segmentu bereko beste konputagailuekin komunikatzea (gure bizilagunekin, alegia).
‎Okerragoa izaten da software aldaketa egitera behartuta bagaude, erabiltzen dugunak ez duelako inolaz ere hurrengo eraso baten aurreko babesa bermatzen (kasurik okerrena, sistema eragilea aldatu behar denean). Batzuetan haren segurtasuna hobetzeko sareko birdiseinua egitea ere mahaigaineratu da, topologia edo ematen diren sare zerbitzuak aldatuz. Edozein kasutan, segurtasun arauak eta prozedurak berrikusi dira.
2010
‎Abenikoa lortuz gero, nabarmena denez, prozesuak ez du aurrera jarraituko, objekturik ez baitu. Ez bada lortzen, aldiz, alderdiek nahi ez dutelako, posible da adiskidetzen ahalegindu ez ezezik, ahalegin hori egitea ere nahi ez izatea, edo ordezkaria horretarako baimenduta ez dagoelako, zuzenean epaiketaren egintzara pasatuko da, idazkariak egindakoaren akta jaso ondoren (LPLren 85.1 art.).
2011
‎Gainera, fase horretan, 2007ko udan, Eitb.com eko erredakzioa Bilbokoegoitzara aldatu zen, hiru urtez Zamudioko Parke Teknologikoan egon ondoren.Aldaketa hori hurrengo fasean gauzatuko da edukiei eta web estrategiari dagokienez.Bilbora joatea konbergentzia lortzeko ezinbesteko lehen urratsa izan zen, baitaedukien kudeatzaileek bat egitea ere. Horri esker, aurrerantzean EITBko kazetariguztiek beste erredakzioetan sortutako baliabideak eta edukiak baliatzeko aukeraizango zuten:
‎Akademiak euskara testuinguru akademiko batean kokatu zuen eta hizkuntza estandarra sortzeko lehen pausoak eman zituen. Gerraurrean Euskaltzaindiak ez zuen lortu ez euskara batu bat finkatzea, ezta jarduera akademiko osoa euskaraz egitea ere, hainbat kasutan bere kideek erdara erabiltzen baitzuten. Nolanahi ere, Akademiaren inguruan aditu euskaldun talde bat bildu zen, euskarazko ekoizpen jaso bat sortu zuten (artikuluak, hitzaldiak, ikerketak?) eta hizkuntza normatibizatzeko lehen saioak egin ziren.
‎Jakintzaren arloz arloko hizkera berezituak eraikitzeko funtsezkoa izan zen euskara mordoiloaren proposamena, baita euskararen batasunak aurrera egitea ere. Euskara garbiarekin ere, hizkera berezituak egin ziren, baina astiroago.
‎Bigarrenik, ezinbestekoa da arriskuan dagoen hizkuntzarentzat funtsezkoenak diren funtzioak identifikatzea eta lehentasunak ezartzea, baita funtzioen arteko loturak egitea ere. Hizkuntza txikietan oso ohikoa da funtzioen artean batere loturarik ez egotea.
2012
‎12). Bi kasu horietan ezer ez egitea ere hizkuntzapolitika mota jakin bat izan daiteke2.
‎Gaur egun publizitate mezua teknikoki egiteaz gain, haren hedapen plana egitea ere izaten da publizitate agentzia baten lana (PLO 8 art.). Arlo bi horiek, hasiera batean banaezinak baziren ere, praktikan banandu egin dira, eta agentziek gaur egun gehienetan mezua gorpuzteari ekiten diote; hedapen plana, aldiz, hedabide tarteak erosteko banagune deritzatenek egiten dute (De la Cuesta, 2002: 86).
2014
‎Horregatik, ikasketa kulturalek kulturari ematendioten zentzuaren barruan sartuko litzateke zinemagintza ulertzeko dugun modua.Ikuspuntu horren arabera, kulturari dagokiona, kolektibo/ sentsibilitate ezberdinekberen presentzia eta mundua ulertzeko duten era zabaldu edo nagusitzearen aldegauzatzen duten borroka espazioa litzateke. Ikerketa joera horrek proposatzen duenjakintza alor ezberdinen arteko eremuan lan egitea ere erabilgarria dela uste duguzinema gizarteetan parte hartzen duen giza agentetzat hartzen dugunontzat4.
‎Autokontrolaren zentzuak, perfekzionismoak eta bere gorputz irudiaren desegokitasunak bultzatzen dute anorexikoa dieta egitera eta bere itxuraz arduratzera. Gizenegi egoteagatik ingurukoek kritikatzea edo iseka egitea ere egon daiteke jarrera anorexikoaren sustraian.
2015
‎Ildo honetan, lehenik eta behin lortu berri dugun CMBanisotropien ekarpena gaur egun onartua dugun eredu estandarrak sortutakoari batu eta esperimentuzehatzenekin konparatuko dugu, Planck satelitearen datuekin batik bat. Azkenaldian pil pilean izan direnCMBaren polarizazioa neurtu duten esperimentuekin (sona handia izan zuen BICEP2 en modukoekin, Lizarraga et al. (2014a, b) artikuluetan egin zen moduan) alderaketa egitea ere planteatzen da, hemenaurreko esperimentuetan neurtutako datuetan baino nabariagoa izan baitaiteke defektuen ekarpena.
‎Gure helburua dokumentu kopuruerraldoiak modu eraginkor batean prozesatuko dituen streaming sistema banatu eta eskalagarri bat egiteada. Streaming sistema izango den arren, prozesaketa batch moduan egitea ere eskaini luke.Sistema banatua izango dela diogu, prozesaketa hainbat konputagailutan zehar banatuta egingo delako.Azkenik, eskalagarria izan behar du, milioika dokumentu prozesatzen direnean clusterrera konputagailuberriak gehitzeak aski izan behar bailuke sistema hobetzeko, programa bera aldatu behar izan gabe.
2017
‎Hala ere, garrantzitsua da aipatzea kasu honetan prebentzio lana ez dela populazio osoa heztean oinarritzen, baizik eta pertsona egokiei une egokian sindrome honen inguruko informazioa ematea dela (Dias et al., 2005). Detekzioa egin ostean, jada arazoa agertzean, horren tratamenduan parte hartu da, beharrezkoak diren sendaketak eginez. Kasu batzuetan, deribazioa egitea ere beharrezkoa izango da.Oro har, modu multidisziplinar batean jardun da, sendagile, psikologo, gizarte langile, etaabarrekin.
2019
‎Etorkizunean, egindako ebaluazioa beste kasu erreal batzuetan egitea ere nahiko genuke. Beste erreminta komertzial batzuekin konparaketak egiten jarraitzea ere bada egin beharreko beste lan bat.
‎AHK2 molekulak bere ituan duen eragin zuzena aztertu ondoren, gaur egun gehien erabiltzendiren farmakoekin terapia konbinatu bat egitea litzateke hurrengo urratsa. Terapia hau mdxsaguetan probatzeaz gain, Duchenne gihar distrofia ikertzeko erabili ohi diren beste animaliaereduekin lan egitea ere ezinbestekoa da entsegu klinikoekin hasteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia