Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2007
‎Eta normalizazioaz ari bagara eta horri begira jardun behar badugu, jardunaren antolaketan isla eduki behar du. Hau da, helburuen eta edukien formulazioan hori aintzat hartu litzateke.
‎Eragingarria azken helburua ondoen betetzen duena bada, lehenengo eta behin lortu nahi den helburua ezartzea komeni da. Eta normalizazioaz ari bagara eta horri begira jardun behar badugu, jardunaren antolaketan isla eduki behar du. Hau da, helburuen eta edukien formulazioan hori aintzat hartu litzateke.
2008
‎Hizkuntzaren ahalik eta aldaera gehienen berri emateko, behar den adinako tamaina izan behar du. Tamaina garrantzitsua da, baina, gainera, eredu egoki baten arabera hautatutako testuak eduki behar ditu erabileremu, genero, erregistro eta gainerako bereizgarriak kontuan hartu eta orekatua izateko. Hartara, erabil daiteke gramatikak, hiztegiak, thesaurusak eta beste hainbat tresna lantzeko." (Sagarna 2007).
‎" ezagutu" behar ditu, hau da, hizkuntzaren soinu inbentarioa eduki behar du; baina, xehetasun horrez gain, haren funtzionamendua ez da hizkuntzaren mendekoa, eta, hein handi batean, erabiliko den ereduaren kalitatearen araberakoa da sortuko den ahots seinalea. Gaur egun erabiltzen diren sintesi ereduetan lortzen den kalitatea oso ona da; izan ere, seinale naturaletatik zuzenean jasotako ezaugarriak dituen elementu katea ematen zaio sistemari, eta, hala, seinale sintetikoa eta naturala ez bereizterainoko kalitatea lor daiteke.
‎3 Hedabideen eta euren produktuen indar zentripetua ekoizten eta kudeatzen lagunduko duen eztabaidaeta diseinu erreminta bizi bat sortu eta eskuragarri eduki behar dute hedabide euskaldunek aurrera egiteko, sendotzen joateko, euskal hiztun komunitateari gero eta zerbitzu interesgarriago eta hobeagoa eskaintzeko.
2009
‎Dualtasunaren hizkuntzak izango dira mundu global batean lan egiten duten hizkuntzak, eta horrek industria esan nahi du, hedabideak esan nahi du, goi mailako kultura esan nahi du, unibertsitateak esan nahi du. Hori dena eduki behar dugu, gehi demografia minimo bat, jakina, eta modu irekian parte hartzeko borondatea, hizkuntza gaur egun etxean bakarrik ez dela normalizatzen eta munduan normalizatu behar dela ulertzeko borondatea. Ez bada munduan normalizatzen, etxean ez egotea bezala da.
‎Lehenago esan dut iruditzen zaidala euskal intelligentsiari diskurtso ideologiko koherente eta, hein batean, beregaina, eragingarria falta zaiola, euskalgintzak, diskurtso eta estrategia egokirik ez duelarik, mendekotasun ideologiko handia erakusten duela. Balio nagusien aurka aurrez aurre eta bete betean jartzerik ez badago ere, euskalgintzak behar beste kemen, ausardia eta erabakimen eduki behar luke Ilustraziotik datozen balore nagusiak berraztertzeko eta iraultzeko, baita haien gorpuzte modernoagoak ere (liberté, égalité, fraternité), giza eskubideak barne.
‎Egoera horretan, instituzioen politikek euskararen birikak babestea eduki behar luke lehentasun bakartzat, haiek gabe komunitateak ez baitu aukerarik izango belaunaldi berriei gutxieneko gizarte oinarria duen hizkuntza transmititzeko. Gune horien eskualdeek baldintza egokiak behar dituzte, ezinbestean, bestela, endemismo bihurtuta, isolamenduak haien kemena, gero eta ahulagoa, agortuko du eta.
‎Beraz, ezinbestekoa da eta Administrazioaren eginbeharra, euskaldundu den pertsona orori, ikasi duten euskara hori erabiltzeko aukerak eskaintzea; alegia, erabilera esparruak sortzea gizartearen alor desberdinetan. Hala ere, gai honetan lehentasunak finkatzerakoan, argi eduki behar dugu, egun, eta etorkizun hurbilean are gehiago, pertsona elebidunak nagusiki gazteak direla. Eskolan euskaldundu direnak.
2010
‎Ikasleek aurreko baldintza betetzen badute, irakasgai horiek ingelesez lantzeko gai izango direla bermatzen da. c) Hirugarren urteko lehenengo hiruhilekoan, mugikortasun programetan parte hartuko du ikasleen %25ak. B2 maila eduki behar dute derrigorrez ingelesa hitz egiten den herrialdeetara joateko. C1 maila eduki behar dute Ivy Ligako unibertsitateekin antolatutako trukeetan parte hartzeko. d) Itzultzen direnean, ingelesez irakasten diren bi irakasgaiak landuko dituzte hirugarren urtean. e) Laugarren urtean, beren tituluko beste bi irakasgai landuko dituzte ingelesez. f) Ingelesez idatzitako gradu amaierako proiektuak prestatzen ari dira titulu batzuetan (ingeniaritza, enpresen administrazioa, itzulpena eta interpretazioa). g) Gradu batzuek nazioarteko lanpostuak eskaintzen dizkiete ikasleei (ingeniaritza). ah) Ikasleek parte har dezakete topaketak antolatzen dituen hizkuntza boluntariotza batean:
‎B2 maila eduki behar dute derrigorrez ingelesa hitz egiten den herrialdeetara joateko. C1 maila eduki behar dute Ivy Ligako unibertsitateekin antolatutako trukeetan parte hartzeko. d) Itzultzen direnean, ingelesez irakasten diren bi irakasgaiak landuko dituzte hirugarren urtean. e) Laugarren urtean, beren tituluko beste bi irakasgai landuko dituzte ingelesez. f) Ingelesez idatzitako gradu amaierako proiektuak prestatzen ari dira titulu batzuetan (ingeniaritza, enpresen administrazioa, itzulpena e... a. Hamar ekitaldi sozial Bartzelona inguruan eta Katalunia osoan. b. 500 bikote urteko (duela hamar urte jarri zen abian Kataluniako ekimen hau).
‎Langileek C1 maila eduki behar dute ingelesez edo katalanez irakatsi ahal izateko. g) Lorpen horiei buruzko informazioa jasoko da Tituluaren Gehigarri Europarrean.
‎Langileek C1 maila eduki behar dute ingelesez edo katalanez irakatsi ahal izateko.
2011
‎• (Elkarrizketa osoan zehar oso presente eduki behar dugu hizkuntzaren gaia, baina egoera artifiziala egin gabe, hobe da beraiek naturaltasunez esan behar dutena esatea, pentsatzen dutena esatea).
‎Euskaltzaleek argi eduki behar lukete, lankidetzak garrantzia izanagatik ere, euskaldunek eurek, lehiatuz, jorratu dutela bere normalizazioaren bidea. Globalizazioaren fase oligopolikoan, euskal hiztun herriari aukera bakarra geratzen zaio:
‎Askotan esaten da euskalgintzan diskurtsoak eraiki behar direla. Nik uste dut diskurtsoak egon baArkaitz Zarraga – Lanparak eta ispiluak soziolinguistika ezagutza zabaltzeko daudela baina ez daude inondik inora ere plazaratuta. gainera beti eduki behar dugu begi bat kanpora begira. Alegia, kanpoan egiten diren gauza asko seguruenik ez dira baliagarriak izango hemen, baina, gutxienez, hona ekarri behar dira eta, akaso, pare bat buelta emanda aplikatzeko modukoak izan daitezke.
‎Arkaitz Zarraga – Lanparak eta ispiluak soziolinguistika ezagutza zabaltzeko zait, neurri batean edo bestean. Agian hezkuntza sisteman integratuta egon litzateke hori, ez soziolinguistika asignatura modura, ez, gehiago beste zentzu batean. pertsona bakoitzak gauza batzuk pentsatu behar ditu, informazio bat eduki behar du, informazio hori tratatu behar du, gauza batzuk egitea erabaki behar du. esate baterako, euskaltegira doazen euskara ikasleekin izan ohi dugun kezka izan ohi da ez dizkiegula hainbat gai ezagutzera eman. Berak ere ez ditu inoiz planteatu, eta momentuz bere jarrera euskara ikastea da, diren arrazoiak direla, baina ez daki zehazki zer den euskara, nolako erabilera duen, ez eta herri batean hizkuntza elkarbizitza dela ere.
2012
‎Francoren diktaduraren amaierak panorama berria zabaldu zuen hego euskal herrian prentsa askatasuna legez onartu zenean, eta prentsa abertzalea sustatzeko proiektuentzako indarrak biltzen hasi ziren han eta hemen. euskal prentsa, garai hartan, astekariak ziren bate zere: 1976a Euskal kazetaritzaren urtea izendatu zuten Zeruko Argia, Anaitasuna eta Goiz Argi aldizkariak, gutxi asko. prentsa abertzalean euskarak zer tokia eduki behar zuen eztabaidatzen zen bitartean, euskara hutsean aritzen ziren kazetari batzuek, bereziki Argia-ren inguruan jarraitzea erabaki zutenek, apustu esanguratsua egin zuten euskal prentsaren alde. hots: euskaraz egiten zen prentsaren alde.
2015
‎Taula 2 Hizkuntza gaitasunari, erabilerari eta atxikimenduari lotutako hiru adierazle nagusiak erabili dira kategorien arteko alderaketak egiteko. Lehenengo kategoriak guraso euskaldunak biltzen ditu, eta bai amak bai aitak euskaraz mintzatzeko gaitasun oso ona edo nahiko ona eduki behar dituzte. Guraso mistoen kasuan, aitak ala amak, bietako batek eduki behar euskaraz mintzatzeko gaitasun oso ona edo nahiko ona.
2016
‎Eta hori, berez, alde askoren arteko joko estrategikoa izateaz gain, ez da beti berariaz lantzen den diskurtso eta praktika eragiketa. Uste dut oso presente eduki behar dugula hizkuntza joko eta truke estrategikoetan onargarritasun soziala jokatzen dugula: balio eta zentzuaren arteko oreka gaitzean.
2017
‎" Kutsadura" ez da beraz berez ematen den fenomenoa; funtsean behar bat dagoelako ematen da. Noski hau, hala ere, bere muga guztiekin ematen dela eduki behar dugu kontutan: hitanoaren jakintza mailaren muga gure kasuan kontutan eduki beharreko elementua da, ezagutza ez delako oso handia.
2018
‎Hizkuntza politika berri hori irudikatu eta zehazteko" irudimena eduki behar dugu, eta ikerketa asko egin behar da. Probatu, eta erratzen bagara beste bide batetik jo", adierazi zuen.
‎Haren ustez hiru dira, nagusiki, jardute jariotsu batek eskatzen dituen baldintzak: lehenik, erronka bat behar da, eta erronka horrek helburu argia eduki behar du; bigarrenik, erronkaren zailtasunaren eta arizaleen gaitasunaren arteko proportzioak orekatua izan behar du; eta, azkenik, arizaleek lorpenei buruzko etengabeko atzera informazioa12 eduki behar dute (Csikszentmihalyi, 1997). Baldintza hauek ematen direnean
‎Haren ustez hiru dira, nagusiki, jardute jariotsu batek eskatzen dituen baldintzak: lehenik, erronka bat behar da, eta erronka horrek helburu argia eduki behar du; bigarrenik, erronkaren zailtasunaren eta arizaleen gaitasunaren arteko proportzioak orekatua izan behar du; eta, azkenik, arizaleek lorpenei buruzko etengabeko atzera informazioa12 eduki behar dute (Csikszentmihalyi, 1997). Baldintza hauek ematen direnean
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia